ژلیش ناخن

  • اجرا مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

اگر تا به حال کار ژلیش ناخن را انجام نداده‌اید، احتمالاً اولین سؤالی که از آرایشگر و دوستانتان می‌پرسید این است که ژلیش ناخن چیست؟ ژلیش ناخن مخصوص کسانی است که دوست دارند لاک مدت‌زمان بیشتری روی ناخنشان باشد.

فرایند ژلیش ناخن به دستگاه‌ و مواد خاصی نیاز دارد. از آن‌جایی‌که کارهای زیبایی ناخن شبیه به هم است، بعضی‌ها ژلیش ناخن و کاشت ناخن را با هم اشتباه می‌گیرند. در این مطلب از مجله اسپارد می‌خواهیم به سؤال شما راجع به ژلیش ناخن چیست پاسخ دهیم و تفاوت آن را با کاشت ناخن بگوییم.

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن در سه مرحله انجام می‌شود. اول از همه ژل بیس روی ناخن قرار می‌گیرد، بعد نوبت به ژل رنگی است و در نهایت روی ناخن از تاپ ژل استفاده می‌کنند. معمولاً کسانی که ناخن طبیعی دارند از ژلیش ناخن استفاده می‌کنند، ولی اگر از انواع کاشت ناخن نیز استفاده کنید باز هم می‌توانید ژلیش کنید. در ادامه این مطلب انواع ژلیش را معرفی می کنیم و تفاوت آن با لاک معمولی را به شما توضیح می دهیم.

در ژلیش ناخن از لاک معمولی استفاده می‌شود، با این تفاوت که لاک را با اکریلیک ژل ترکیب می‌کنند. محصول نهایی لاک موقت است، ولی دوام و کارایی بیشتری دارد. محصولی که از ترکیب لاک و اکریلیک ژل به دست می‌آید، ژل پولیش است و بین طرفداران زیبایی ناخن به ژلیش معروف است.

به‌طور کلی سه نوع ژل ناخن وجود دارد: ژل سخت، ژل خیساندنی و ژل لهستانی. برای از بین بردن ژل سخت باید از فیلینگ استفاده کنید. ژل خیساندنی هم در استون حل می‌شود و ژل لهستانی هم مانند لاک ناخن است و با استون پاک می‌شود.

ژلیش ناخن چیست

ژلیش ناخن چه مزایایی دارد؟

خیلی از خانم‌ها به دلیل مزایای زیادی که ژلیش ناخن دارد به سراغ آن می‌روند. اول از اینکه ژلیش به ناخن‌های طبیعی آسیبی نمی‌زند و تیپش سبک است. ژلیش دود و بوی شدید ندارد و در فرایند آن از فیلینگ‌های سنگین استفاده نمی‌شود. به‌علاوه، در خدمات ژلیش ناخن  در منزل از مواد شیمیایی سخت استفاده نمی‌شود. در آخر اینکه، ژل‌های ناخن انعطاف‌پذیر هستند و براقیت آن‌ها دائمی است.

ژلیش ناخن چه تفاوتی با کاشت ناخن دارد؟

بعد از این‌که پاسخ سوال ژلیش ناخن چیست را متوجه شدید، باید تفاوت آن با خدمات کاشت ناخن را هم بدانید. در کاشت ناخن، از پلاستیک و پودرهای فشرده روی ناخن استفاده می‌کنند. با این کار، ناخن بلندتر و ضخیم‌تر می‌شود. با کاشت ناخن می‌توانید طرح و رنگ‌های مختلفی روی ناخنتان داشته باشید. اما ژلیش ناخن تفاوت های بسیاری با کاشت ناخن دارد که ما در ادامه این روش به معرفی تفاوت های میان این دو روش پرداخته ایم.

در مقابل، ژلیش ناخن یا مانیکور ناخن با ژل با مواد ژله‌ای انجام می‌شود و دستگاه‌های مخصوصی دارد. در ژلیش ناخن، دنبال بلندترکردن ناخن نیستند. درنتیجه پیش از ژلیش ناخن سوهان کشی می شود.

با آموزش سوهان کشیدن ناخن می توانید این مرحله را خودتان نیز انجام دهید. بعد از انجام فرایند ژلیش ناخن، ژل‌ها را با نور لامپ‌های ال ای دی یا اشعه ماوراءبنفش پاک می‌کنند.

ژلیش ناخن چه تفاوتی با کاشت ناخن دارد؟

ژلیش ناخن چگونه انجام می‌شود؟

مهم‌ترین مرحله در ژلیش ناخن، خشک‌شدن آن است. اگر تا به حال ژلیش انجام داده باشید، می‌دانید که این کار یک دستگاه دارد و داخل این دستگاه هم لامپ ال ای دی نصب شده است. لامپ ال ای دی ژلیش روی ناخن‌ها را خشک می‌کند. هرچقدر از لاک و لامپ بهتری استفاده کنید، کیفیت ژلیش نهایی و خشک‌شدن آن بهتر می‌شود.

بعد از اینکه لاک ژلیش خشک شد، از مایع به جامد تبدیل می‌شود. آرایشگرها خشک‌کردن ژلیش را بعد از هر لایه انجام می‌دهند. مراقب باشید که در آخر، تمام بخش‌های ناخن خشک شده باشد.

لایه آخر ژلیش ناخن هم مخصوص تاپ کوت است. وظیفه تاپ‌کوت محکم‌کردن ناخن است و از ناخن شما محافظت می‌کند. به‌طور کلی دو نوع تاپ‌کوت روی ناخن قرار می‌گیرد؛ مات و براق. نوع تاپ‌کوت را می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید.

ژلیش ناخن چگونه انجام می‌شود؟

ژلیش ناخن و لاک معمولی چه تفاوتی دارند؟

نظرات کاربران ژلیش ناخن

درخواست ژلیش ناخن

ژلیش و لاک ناخن از نظر پایه و مواد تشکیل‌دهنده، مدت‌زمان ماندگاری، شرایط و موارد مصرف، روش خشک‌کردن و پاک‌کردن با هم متفاوت هستند. پایه مواد مورداستفاده در ژلیش، ژل اکریلیک است. علاوه‌بر این، ماندگاری این دو روش تفاوت زیادی با هم دارند. در ادامه بیشتر در مورد مدت زمان ماندگاری هر روش و تفاوت های آنها صحبت می کنیم.

لاک معمولی فقط چند روز روی ناخن می‌ماند، در حالی‌که ژلیش ۱ ماه تا ۴۰ روز دوام دارد و فرایند پاک‌کردن آن آسان نیست. لاک معمولی روی ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود و نمی‌توانید آن را روی ناخن‌های کاشت بزنید. در صورت زدن لاک معمولی روی کاشت، لاک وارد مواد کاشت ناخن می‌شود و آن را خراب می‌کند.

در چنین مواقعی، باید برای ریمو کاشت ناخن به آرایشگر رجوع کنید. در مقابل، لاک ژلی برای ناخن طبیعی و کاشت است و می‌توانید بعد از زدن لایه بیس‌کت، از لاک ژله‌ای استفاوه کنید.

لاک ژله‌ای و لاک معمولی روش خشک‌کردن متفاوتی هم دارند. برای خشک‌کردن لاک معمولی به دستگاهی احتیاج ندارد. لاک‌های موردعلاقه‌تان را بزنید و در مجاورت هوا خشک کنید. در مقابل، خشک‌کردن لاک ژله‌ای راحت نیست و باید از دستگاه‌های مخصوص مجهز به نورهای یو وی و ال ای دی استفاده کرد.

اگر روزی تصمیم گرفتید که لاک ژله‌ای‌تان را پاک کنید، سوهان برقی و سوهان‌های مخصوص می‌توانند به شما کمک کنند. پاک‌کردن لاک معمولی به راحتی انجام می‌شود. برای این کار پد لاک پاک‌کن و استون احتیاج دارید.

ژلیش ناخن و لاک معمولی چه تفاوتی دارند؟

بین ژلیش و لاک معمولی کدام را انتخاب کنید؟

جواب این سوال تا حدودی به سلیقه و استایل شخصی شما ربط دارد. اگر دوست دارید لاک شما زود پاک شود و بعد از چند روز لاک دیگری جایگزین آن کنید، لاک معمولی مناسب شما است؛ اما ژلیش دوام و درخشندگی بیشتری دارد و ماندگاری‌اش بیشتر است.

کسانی که مشغله زیادی دارند و فرصت نمی‌کنند به ناخن‌هایشان برسند، بهتر است از ژلیش استفاده کنند. لاک معمولی با شست‌وشو و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی آسیب می‌بیند و ممکن است خراب شود، اما ژلیش این‌گونه نیست و با مواد شوینده خراب نمی‌شود.

البته هم لاک و هم ژلیش نیازمند مراقبت هستند و لاک به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. به‌علاوه، لاک برای کسانی مناسب است که دوست دارند استایلش را با لاکشان هماهنگ کنند و هرروز رنگ لاک را عوض می‌کنند.

اگر برای لاک‌زدن روزانه فرصت دارید، لاک معمولی انتخاب خوبی است. ژلیش هم برای کسانی مناسب است که فرصت زیادی ندارند و می‌خواهند همیشه ناخن‌های زیبا و آراسته داشته باشند. فراموش نکنید که ژلیش هم به مراقبت نیاز دارد. سعی کنید کمتر از مواد شوینده استفاده کنید و آن‌ها را در معرض آلودگی محیطی قرار ندهید.

بین ژلیش و لاک معمولی کدام را انتخاب کنید؟

مراقبت‌های بعد از ژلیش ناخن

قبل از هر چیز، اگر حساسیتی دارید حتما در مورد آن با ناخن‌کار خود صحبت کنید. اگر می‌خواهید ظرف بشویید یا از مواد شوینده و سفید‌کنندۀ قوی استفاده کنید، دستکش پلاستیکی بپوشید.

روغن یا کرم کوتیکول باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود. بهتر است هرروز از این روغن استفاده کنید. ناخن‌های شما جواهر دست‌های شما هستند، بنابراین با کرم مناسب از آن‌ها مراقبت کنید. فراموش نکنید که بعد از ۲ یا ۳ هفته، زمان ترمیم ناخن‌ها فرا می‌رسد.

مراقبت‌های بعد از ژلیش ناخن

سخن پایانی اسپارد!

احتمالاً بعد از خواندن این مطلب، می‌توانید پاسخ سؤال بالا را بدهید و با اطمینان درمورد ژلیش ناخن تصمیم بگیرید. این لاک ژله‌ای رنگ به دوامش معروف است. پس اگر حوصله لاک‌زدن ندارید یا دوست دارید لاک‌هایتان مدت‌زمان زیادی روی ناخن‌ها باشند، ژلیش ناخن بهترین گزینه است. می‌توانید طرح‌های مختلف ژلیش را امتحان کنید.

ژلیش ناخن

  • اجرا مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست ژلیش ناخن