کاشت ناخن

  • متخصص تایید شده
  • تضمین قیمت منصفانه

همۀ خانم‌ها برای کاشت ناخن سایت‌ها و مدل‌های مختلف کاشت ناخن را بررسی می‌کنند تا بتوانند مدل موردنظرشان را انتخاب کنند. چیزی که برای انتخاب مدل کاشت مهم است، آشنایی با انواع کاشت ناخن است.

اگر انواع مدل کاشت ناخن و انواع روش های کاشت ناخن را بشناسید، بهتر می‌توانید مدل نهایی ناخنتان را انتخاب کنید. در این مطلب از مجلۀ اسپارد، می‌خواهیم راجع به انواع کاشت ناخن صحبت کنیم و دنیای مدل‌های کاشت ناخن را بهتر بشناسیم. البته می توانید با مشورت ارائه کنندگان خدمات کاشت ناخن نیز مدل موردپسند خود را انتخاب نمایید.

کاشت ناخن چیست؟

قبل از اینکه انواع کاشت ناخن را بشناسیم، کمی راجع به کاشت ناخن توضیح می‌دهیم. در کاشت ناخن، سطح رویی ناخن با سوهان برقی تراشیده می‌شود و بعد نوعی ناخن مصنوعی روی آن چسبانده می‌شود.

کسانی که از مدل ناخن‌هایشان راضی نیستند یا ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. چیزی که کاشت ناخن را باکیفیت می‌کند، طبیعی‌بودن، ظرافت، زیبایی و استحکام آن است. ناخن کاشته‌شده باید به خوبی روی ناخن شما قرار بگیرد و طبیعی جلوه کند.

کاشت ناخن چیست؟

انواع کاشت ناخن براساس مواد کاشت

به طور کلی ۱۴ مدل کاشت ناخن داریم. کاشت ناخن پودری، ژله‌ای، قالبی یا دوآل، کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی، اکلیلی، آکواریوم، دیپینگ، لمینیت ناخن یا ژلیش، کاشت ناخن سیلک، کاشت ناخن میکس، کاشت ناخن فرنچ، کاشت ناخن بیبی بومر، مرمریت، موقت یا تیپ‌گذاری. در هرکدام از انواع روش های کاشت ناخن از ابزارها و لاک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. در بخش بعد هر کدام از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

کاشت ناخن با پودر اکریلیک

این روش یکی از محبوب‌ترین انواع کاشت ناخن است. در کاشت ناخن پودری از ترکیب پودر اکریلیک و لیکوئید یک لایۀ محکم می‌سازند. این لایه در سطح ناخن کاشته می‌شود و استحکام بالایی هم دارد. اگر دوست دارید، صدف ناخن شما کشیده‌تر نشان داده شود، می‌توانید از کاشت ناخن پودری استفاده کنید.

کاشت ناخن اکلیلی

یکی از روش‌های کاشت ناخن پودری، کاشت اکلیلی است. اگر دوست دارید، ناخن‌های براق و سراسر اکلیلی داشته باشید، کاشت اکلیلی مناسب شما است. در این روش، کل ناخن با اکلیل پوشانده می‌‌شود.

کاشت ناخن میکس

علاوه‌بر این‌ها یک روش کاشت ناخن میکس هم داریم که ترکیبی از کاشت پودری و تاپ‌ شاین است. کاشت ناخن میکس استحکام و درخشش ناخن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

کاشت ناخن مرمریت

این روش از زیرمجموعه کاشت ناخن پودری است و در آن از سنگ‌ریزه‌های براق استفاده می شود. اگر می‌خواهید برای عروسی یا نامزدی کاشت ناخن انجام دهید، کاشت ناخن مرمریت می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد.

کاشت ناخن مرمریت

کاشت ناخن با ژل

در این روش سه لایه ژل، بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین را روی ناخن می‌کارند. ناخن‌کار برای کاشت ناخن ژله‌ای از یک دستگاهUV و ماده کلینز هم استفاده می‌کند.

دستگاهUV ژل روی ناخن محکم می‌کند و کار ماده کلینز هم از بین‌بردن چسبندگی است. ماندگاری کاشت ژله‌ای حدود دو هفته است و بعد از آن به ترمیم احتیاج دارد.  خبر خوب اینکه این روش برای کسانی که ناراحتی تنفسی و حساسیت دارند، مناسب است.

البته توجه داشته باشید که کاشت ناخن با ژل تفاوت هایی با ژلیش ناخن دارد. ما پیش از این در اسپارد به بررسی تفاوت ژلیش ناخن و کاشت ناخن پرداخته ایم.

کاشت ناخن با قالب

اگر جزو کسانی هستید که وقت و حوصله زیادی برای ترمیم ناخن ندارید، روش کاشت قالبی مناسب شماست. در این روش، مواد کاشت را داخل قالب می‌ریزند و آن را روی ناخن می‌گذارند. نکتۀ کاشت قالبی سرعت عمل و مهارت ناخن‌کار است.

نظرات کاربران کاشت ناخن

درخواست کاشت ناخن

ناخن‌کار باید خیلی سریع قالب را از روی ناخن بردارد. روش کاشت قالبی ماندگاری کمی دارد و بعد از مدتی با قرار گرفتن در معرض هوا ممکن است بشکند. اگر در طول روز مدام با مواد شوینده و آب کار می‌کنید، بهتر است از روش دیگری برای کاشت ناخن استفاده کنید، چون قالب‌ها در اثر تماس با آب خیلی زود خراب می‌شوند.

کاشت ناخن گیاهی

در بین انواع کاشت ناخن، روش کاشت گیاهی حساسیت کمتری دارد و در آن از فیبر و الیاف طبیعی برای کاشت استفاده می‌‌شود. ماده اصلی کاشت ناخن گیاهی فیبر ژله‌ای است و فرمولاسیون متفاوتی دارد. در این روش، الیاف طبیعی نقش تیپ ناخن را بازی می‌کنند و به شکل کاغذهای بریده‌شده روی ناخن قرار می‌گیرند.

کاشت ناخن دیپینگ

در این روش از لیکوئید استفاده نمی‌شود و فرایند کاشت ناخن با پودر، پرایمر و ضدقارچ انجام می‌شود. مراحل کار به این صورت است که اول ناخن‌ها زیرسازی می‌شوند و بعد از ضدقارچ یک لایۀ پرایمر به سطح ناخن زده می‌شود. در مرحلۀ بعد کل ناخن در پودر فرو می‌رود و در نهایت سوهان‌کشی و بافرینگ انجام می‌شود.

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن با ژلیش

کاشت ژلیش یکی از متداول‌ترین انواع کاشت ناخن است و دوام خوبی دارد. در این روش، یک لایۀ نازک از پودر و لیکوئید روی ناخن قرار می‌گیرد. کاشت ناخن با ژلیش طرح‌های مختلفی دارد و می‌توانید خلاقیت زیادی را در این روش به کار بگیرید.

کاشت ناخن آکواریومی

این روش طرفدار کمی بین خانم‌های ایرانی دارد. در کاشت ناخن آکواریومی دو تا تیپ ناخن را روی هم می‌چسبانند و بین آن‌ها فاصلۀ کوچکی را ایجاد می‌کنند. در فضای خالی بین دو تیپ، آب مقطر و اکلیل می‌ریزند. با این کار، آکواریوم کوچکی در ناخن‌ها ایجاد می‌شود. اجرای این روش به ناخن‌کار حرفه‌ای و کاربلد احتیاج دارد.

کاشت ناخن با سیلک

کاشت ناخن با سیلک زیاد بین ناخن‌کارها و علاقه‌مندان به کاشت ناخن طرفدار ندارد. در این روش از یک لایۀ ابریشمی یا فایبرگلاس استفاده می‌کنند و بعد برای اینکه صدف ناخن محکم بماند، یک لایۀ چسب مخصوص روی ناخن می‌کشند. در روش کاشت با سیلک، حالت طبیعی ناخن‌ها حفظ می‌شود.

کاشت ناخن سیلک

کاشت ناخن فرنچ

پودر اکریلیک سفید یا ژل فشردۀ سفید ابزارهای اصلی کاشت فرنچ ناخن هستند. در این روش ناخن‌کار در قسمت فرنچ ناخن خط لبخند ایجاد می‌کند. در نهایت، پودر اکریلیک روی صدف ناخن کشیده می‌شود. مراحل سوهان‌کاری، بافرینگ و شاینینگ هم مثل بقیۀ انواع کاشت ناخن انجام می‌شود.

کاشت ناخن بیبی بومر یا هایلایت

روش بیبی بومر هم طرفداران زیادی دارد. در این روش از دو رنگ در قسمت ریشه و نوک انتهایی ناخن استفاده کرده و رنگ‌ها را ترکیب می‌کنند. ترکیب رنگ‌ها طوری است که مرز بین دو رنگ روی ناخن مشخص نیست. رنگ‌های هلویی و صورتی دو رنگ اصلی کاشت ناخن بیبی بومر هستند.

فرایند کاشت بیبی بومر اول با یک لایه زیرسازی شروع می‌شود. بعد ترکیب رنگ‌ها از نوک ناخن شروع می‌شود و به سمت ریشۀ ناخن ادامه پیدا می‌کند. اگر به دنبال طرح‌های رنگی نیستید و دوست دارید ناخن‌هایتان طبیعی باشد، کاشت ناخن بیبی بومر بهترین گزینه است.

مدل کاشت ناخن بیبی بومر

کاشت ناخن موقت یا تیپگذاری

بسیاری از ناخن‌کارها و کسانی که با انواع کاشت ناخن آشنایی دارند، روش تیپ‌گذاری را جزو انواع روش ‌های کاشت ناخن به حساب نمی‌آورند. در این روش از لاک ناخن یا استیکر استفاده می‌شود. اگر دوست دارید یک بار کاشت ناخن را امتحان کنید و به دنبال ماندگاری نیستید، کاشت موقت مناسب شما است.

انواع کاشت ناخن براساس شکل ناخن

انواع مدل کاشت ناخن را براساس شکل ناخن هم دسته‌بندی می‌کنند. در این دسته‌بندی ناخن گرد، مربعی، بالرین یا گلدانی، بیضی شکل یا بادامی و کاشت ناخن نوک تیز قرار می‌گیرند. مدل کاشت ناخن گرد یکی از طبیعی‌ترین انواع کاشت ناخن است. در این مدل حالت نوک ناخن گرد است.  اگر اکثر اوقات ناخن می‌کارید، مدل ناخن گرد انتخاب خوبی است.

در روش کاشت مربعی، نوک ناخن را به شکل مربع درست می‌کنند. روش کاشت ناخن بالرین یا گلدانی هم برای عروسی‌ها و مهمانی‌ها مناسب است. در مدل کاشت ناخن نوک تیز هم نوک ناخن تیز است. اگر ناخن بلند و نوک تیز اذیتتان نمی‌کند، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

شکل های کاشت ناخن

سخن پایانی!

اگر دوست دارید ناخنتان مدت زمانی طولانی طرح و رنگ خاصی داشته باشد، روش کاشت ناخن بهترین گزینه برای شما است. در این مطلب از مجلۀ اسپارد انواع کاشت ناخن را توضیح دادیم. شما با توجه به بودجه و میزان ماندگاری مدنظرتان می‌توانید روش دلخواهتان را انتخاب کنید. مدل موردعلاقه شما کدامیک است؟

کاشت ناخن

  • متخصص تایید شده
  • تضمین قیمت منصفانه
درخواست کاشت ناخن