خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

از میان انواع لکه ای که روی لباس می افتد، بدون شک لکه خون یکی از شایع ترین آنها است. کمتر کسی است که لباس هایش حداقل یکی دو بار (به هر دلیلی) خونی نشده و به دنبال پاک کردن لکه خون نباشد. خبر خوب اما اینکه از بین بردن لکه خون از روی لباس کار دشواری نبوده و قبل از آنکه لکه خشک شود، به کمک چند ترفند می توان آثار آن را محو کرد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با برخی از کاربردی ترین این ترفندها آشنا کنیم.

بهترین روش ها در پاک کردن لکه خون از لباس

از بین بردن لکه خود از روی انواع پارچه و لباس کار دشواری نیست، به شرط آنکه لکه تازه بوده و بر روی لباس خشک نشود. چراکه در این صورت خون به الیاف پارچه نفوذ کرده و کار پاک سازی آن دشوار می شود. برخی از مهمترین روش های پاک سازی اثرات لکه خون از روی لباس (که عمدتا برای از بین بردن خون تازه به کار می آیند) عبارتند از:

پاک کردن لکه خون از لباس

استفاده از آب و صابون

شاید عجیب به نظر برسه، اما همین آب و صابونی که در دسترس همه ما قرار دارد، یکی از بهترین پاک کننده های لکه خون از روی لباس است. برای پاک کردن لکه خون از روی لباس باید صابون را مستقیم بر روی لکه بمالید تا به خوبی کف کند. سپس دو سمت لباس را به هم بسابید تا لکه کم رنگ شود. در نهایت هم لباس را با آب سرد بشویید تا لکه ناپدید شود.

پاکننده همیشه همراه؛ سرکه سفید!

قبلا هم در مورد خواص پاک کنندگی سرکه در نظافت وسایل مختلف منزل صحبت کردیم ایم (مزایای تمیزکاری با سرکه سفید). این ماده شگفت انگیز در از بین بردن لکه خونی که روی لباس پدید آمده نیز موثر است. کافی است مقداری سرکه را روی لکه بریزید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا ماده به بافت لباس برود. در نهایت محل لکه را آب سرد بشویید تا اثری از لکه باقی نماند. همچنین جالب است بدانید که سرکه سفید برای از بین بردن لکه و بوی عرق زیر بغل لباس سفید و رنگی نیز موثر است.

کمک گرفتن از نوشابه گازدار

یکی از بهترین مواد در از بین بردن لکه خون، نوشابه گازدار (ترجیحا نوشابه سیاه رنگ) است. اگر بیرون از خانه بدنتان زخمی شد و خون محل زخم لباستان را آلوده کرد، به سرعت مقداری نوشابه روی آن بریزید. اگر امکانش فراهم بود، بگذارید لکه چند ساعت در نوشابه بماند تا اثر آن کاملا محو شود.

از بین بردن لکه خون

استفاده از هیدروژه پراکسید

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

هیدروژن پراکسید که در اصطلاح آب اکسیژنه نیز خوانده می شود، به عنوان یک اکسنده، اثر قابل توجهی در از بین بردن انواع لکه بر روی لباس داشته و یکی از مواد مورد استفاده در بسیاری از خشکشویی ها است. در این روش هیدروژن پراکسید (ترجیحا ۳ درصد) را به طور مستقیم بر روی لکه اضافه کرده و سپس با آب سرد به خوبی شستشو داده و در نهایت، به طور معمول با ماشین لباسشویی و یا با دست بشویید.

بهره گرفتن از نمک

یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین راه ها در پاک کردن لکه خون از روی لباس، استفاده از ترکیب نمک و آب است. در این روش کافی است کمی نمک را با مقداری آب مخلوط کنید و سپس خمیر نمک تولید شده را روی محل لکه بکشید و پس از چند دقیقه آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا لکه کاملا از بین برود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین مانند سرکه سفید یکی دیگر از موادی است که در پاک کردن هر نوع آلودگی ای موثر است. این ماده به خصوص در از بین بردن انواع لکه روی لباس (مثل پاک کردن لکه قهوه) بسیار کارآمد بوده و معمولا نتیجه بخش است. در این روش مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا ترکیب خمیری جوش شیرین ایجاد شود. سپس این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه خون قرار دهید و پس از آن با یک دستمال مرطوب محل لکه را تمیز کنید.

لکه خون روی لباس

کمک گرفتن از اسپری دبلیو دی ۴۰

یکی از موثرترین روش ها در محو کردن لکه خون از روی پارچه، استفاده از اسپری دبلیو دی ۴۰ است. در این روش، مقداری از دبلیو دی ۴۰ را به طور مستقیم بر روی لکه اسپری کرده، و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس لباس را به طور معمول بشویید تا اثر لکه از بین برود. این اسپری در پاک کردن انواع دیگر لکه (مثل لکه قهوه، چای و رژ لب) نیز نتیجه بخش است.

استفاده از نشاسته ذرت

اگر در آشپزخانه خود نشاسته ذرت داشته باشید، می توانید امیدوار باشید که لکه خون به راحتی و به سرعت از روی لباستان محو می شود. کافی است مقداری نشاسته ذرت را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر نشاسته ذرت به دست آید. سپس این خمیر نشاسته را در محل لکه خون قرار دهید و لباس را در آفتاب بگذارید تا نشاسته در محل لکه کاملا خشک شود. سپس با یک حوله مرطوب خمیر را پاک کنید و مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته باشد (در غیر این صورت، کار را چند بار تکرار کنید).

بهره گیری از پودر بچه

در این روش پودر بچه را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر پودر بچه به وجود بیاید. سپس این خمیر را روی لکه خون قرار دهید و بعد از خشک شدن آن خمیر را به کمک یک مسواک نرم از روی لباس جدا کنید تا از پاک شدن لکه خون شگفت زده شوید.

آیا امکان پاک کردن لکه های قدیمی خون از روی لباس نیز وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، بهتر است که به محض مشاهده لکه خون روی لباستان، نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. با این وجود اما اگر لکه به هر دلیلی خشک شد و نتوانستید آن را از بین ببرید، کافی است یکی از دو عمل زیر را انجام دهید تا اثر لکه به حداقل رسیده و عملا قابل مشاهده نباشد:

۱. لباس را  در مخلوطی از آب سرد و مواد شوینده یا لکه‌ بر خیس کنید (و بگذارید ساعاتی در آن بمانند) و سپس آن را با مواد پاک کننده شیمایی (که با بافت و رنگ پارچه متناسب باشند) شستشو دهید.

۲. یک پیمانه آب را با یک قاشق چایخوری از مواد شوینده و یک قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط کنید و لباس را در محلول تهیه شده خیس کنید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بیاندازید. بعد از خشک شدن لباس، از پاک شدن لکه لذت خواهید برد.

پاک کردن لکه خون

چند نکته در رابطه با تمیز کردن لکه خون از روی لباس

  • بعد از مشاهده لکه، به سرعت آن را با آب سرد بشویید تا مرطوب باقی بماند و بخشی از خون از بافت پارچه خارج شود
  • ابتدا لکه را پاک کنید (از طریق یکی از روش های فوق) و سپس آن را به داخل ماشین لباسشویی بیندازید
  • تمیز کردن لکه از روی لباس های حساس و گران قیمت، نیاز به ظرافت بیشتری دارد و بهتر است آنها را به خشکشویی بسپارید
  • روش های دیگری نیز برای پاک کردن لکه خون وجود دارد (مثل پودر تالک)، اما راهکارهای فوق موثرترین ها هستند

حرف آخر اسپارد

به طور معمول به کارگیری هر یک از روش های فوق در پاک کردن لکه خون از روی لباس موثر است. با این وجود اما ممکن است بسته به جنس و بافت لباس و عمق لکه، اثربخشی برخی روش ها از بعضی دیگر بیشتر باشد. به همین جهت در صورتی که یکی از راهکارها موثر نبود، به سراغ راهکار دیگر روید و مطمئن باشید که در نهایت لکه از بین خواهد رفت.

در این راستا راه مطمئن دیگری نیز وجود دارد که نسبت به روش های توضیح داده شده در قسمت بالا ضریب اطمینان بیشتری داشته و بهتر از شستشویی خانگی ای لباس را تمیز می کند. این راه، بهره گیری از خدمات خشکشویی آنلاین است که علاوه بر نظافت حداکثری لباس، هر نوع لکه ای را از روی البسه پاک کرده و پوشاک شما را به مانند روز اول تمیز و نو می کند. برای استفاده از این خدمات در مجموعه اسپارد کافی است سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و لباس های تمیز و نونوار شده خود را به سرعت تحویل بگیرید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی