خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

پرده یکی از مهمترین لوازم در دکوراسیون منزل است و بی جهت نیست که هنگام تغییر در چیدمان منزل، از جمله اولین وسایلی است که برای تعویض به ذهن خطور می کند. با این وجود اما سختی در درآوردن و نصب مجدد پرده باعث می شود که بسیاری از افراد دست به ترکیب پرده های خود نزده و با وجود تغییر سایر لوازم ساختمان، از همان پرده های سابق استفاده کنند.

در این میان اما پرده زبرا داستان کاملا متفاوتی داشته و به سهولت باز و بست می شود. در واقع نحوه نصب پرده زبرا سقفی و دیوار به اندازه ای ساده است که توسط افراد مبتدی قابل انجام بوده و معمولا نیازی نیست که حتما از متخصصین نصب پرده کمک گرفته شود. البته همین نصب ساده نیز فوت و فن های خاص خود را داشته و باید مرحله به مرحله پیش برود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در همین راستا در ادامه این مطلب طریق نصب پرده زبرا سقفی و دیواری را به ساده ترین شکل ممکن شرح داده ایم تا از این به بعد خودتان بتوانید این پرده ها را در منزل و محل کارتان نصب کنید؛ با ما همراه باشید.

آموزش نصب پرده زبرا

پرده زبرا کدام یک از انواع پرده است؟

پرده زبرا یا دبل رول از انواع جدید و پرطرفدار پرده‌ های تزئینی است. در طراحی این پرده‌ ها، از نوارهای موازی با دو رنگ مختلف استفاده می‌ شود. جنس پرده از پارچه و تور است و مونتاژ آن به شکلی است که این نوارهای توری و پارچه‌ ای به صورت دوبل روی هم قرار می‌ گیرند. به این ترتیب امکان ایجاد سایه روشن وجود خواهد داشت. به کمک همین نوارها، میزان نور ورودی را از ده تا پنجاه درصد می‌توان تنظیم کرد. از پرده‌های زبرا در آشپزخانه و پنجره‌های نورگیر خانه استفاده می شود.

پرده زبرا انواع مختلفی داشته که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • پرده زبرا ترکیبی
  • پرده زبرا طرح دار
  • پرده زبرا پلیسه
  • پرده زبرا سیلوئت
  • پرده زبرا کودک

ویژگی های خاص پرده زبرا باعث می شود که این پرده نسبت به سایر پرده ها از فروش بسیار بیشتری برخوردار باشد. زیرا شستشوی پرده زبرا به نسبت ساده بوده، دوام بالایی دارد، مدل های بسیار مختلفی دارد و به راحتی با سایر وسایل خانه ست می شود و به راحتی باز و بست شده و شیوه نصب ساده ای دارد. شیوه نصبی که در ادامه آن را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

نحوه نصب پرده زبرا سقفی، دیواری و بدون کانال

اصولا پرده زبرا را بر اساس کاربری خاص خود به سه شیوه سقفی، دیواری و بدون کانال می توان نصب کرد. اما برای نصب پرده به هر یک از این شیوه ها، باید چند مرحله مشترک را طی کرد که عبارتند از:

نظرات کاربران خدمات نصب پرده

درخواست نصاب پرده

نصب پرده زبرا دیواری

۱- تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب پرده زبرا

برای آنکه خودتان پرده زبرا را در خانه یا محل کارتان نصب کنید، نیاز دارید چند وسیله را از قبل تهیه کنید تا در روند اجرای کار هیچ مشکلی به وجود نیاید.

  • رول پلاک و پیچ به سایز ۴ یا ۵
  • دریل با مته سایر ۴ یا ۵
  • مداد جهت علامت گذاری
  • متر یا خط کش بلند جهت اندازه گیری
  • پیچ گوشتی

بعد از آنکه از تهیه این وسایل مطمئن شدید، به سراغ انجام مراحل نصب پرده بروید.

۲- نصب پرده زبرا دیواری

در این روش باید در ابتدا به اندازه حدود ۱۵ سانتی متر از بالای پنجره علامت بگذارید. سپس محل نصب را معین کرده و پرده را روی دیوار اندازه می کنیم. در مرحله بعد بر روی دیوار به اندازه ۱۵ سانتی متر، از هر دو طرف پرده به سمت داخل، نشانه گذاری کنید. پس از آن با استفاده از دریل در نقاط علامت گذاری شده سوراخ ایجاد کنید و پایه پرده را توسط رول پلاک‌ ها و پیچ‌ ها را در آن مناطق متصل کنید.

در پرده زبرا سقفی، پایه های سقفی و دیواری به یکدیگر متصل می‌ شوند. در نتیجه باید پایه سقفی را به طور افقی به وسیله پیچ و مهره‌ ها در زیر پایه دیواری نصب کنید. در نهایت از شیار پشتی پایه سقفی پرده زبرا را وارد کرده و با کمی فشار به سمت بالا، در قسمت جلویی پرده را به داخل پایه چفت کنید.

۳- نصب پرده زبرا سقفی

مراحل نصب این مدل پرده نیز به مانند پرده زبرا دیواری می باشد. تنها تفاوت این است که اندازه گیری، علامت گذاری و سوراخ کردن بر روی سقف انجام می گیرد. همچنین کافی است برای وارد کردن پرده به داخل پایه سقفی آن را از راه شیار پشتی وارد کنید و با افزایش فشار از چفت شدن و جا افتادن پرده در جای خود مطمئن شوید.

پرده زبرا

۴- نصب پرده زبرا بدون کانال

در این مدل از پرده‌ ها که به تازگی در بازار رونق گرفته اند، تنها یک میله آلومینیومی پرده را نگه می دارد و موجب باز و بسته شدنش می شود. و قاب و میله دیگری وجود ندارد. برای نصب این مدل پرده زبرا ابتدا پایه‌ ها به دو طرف میله متصل می‌ شوند و  و سپس پایه را به دیوار یا سقف وصل می کنند.

چند نکته در رابطه با نصب انواع پرده زبرا

  • هنگام خرید پرده، حتما به فروشنده بگویید که قصد دارید آن را در کجا نصب کنید، زیرا بست سقف با دیوار متفاوت است.
  • جنس تمامی این بست‌ها یا پایه‌ها از فلز آلومینیم می‌باشد و در صورت وارد شدن هر گونه فشار بیش از حد به آن، دچار تغییر شکل شده و در موارد شدید کارایی خود را از دست میدهند و دیگر پرده به درون آن‌ها قرار نخواهد گرفت.
  • در صورت تراز نبودن پایه‌ها در سقف، ممکن است هنگام جمع کردن پرده‌ها به سمت بالا کج شدن و نامرتب جمع شدن آن‌ها را مشاهده کنید.
  • هنگام دریافت پرده خود از مرکز خدماتی یا فروشگاه، به سالم بودن زنجیرهای سمت راست و چپ که برای جمع و باز کردن و روشن و تیره کردن پرده به کار می‌رود، حتما توجه کنید.
  • بندهای طنابی به علت بی صدا بودن و طول عمر بیشتر، نسبت به انواع پلاستیکی از برتری بالایی برخوردار هستند.
  • بعد از شستشو و خشکشویی پرده زبرا، تنها در صورتی که از خشک شدن کامل آنها مطمئن بودید، آنها را دوباره در جای خود سوار کنید.

روش نصب پرده زبرا

حرف آخر اسپارد

همانطور که بالاتر بیان کردیم، نصب پرده زبرا سقفی به مراتب ساده تر از سایر پرده ها بوده و با انجام مراحل فوق، به راحتی قابل اجرا است. با این وجود اما نباید فراموش کرد که در حین نصب و دریل کاری ممکن است انواع مشکلات از قبیل ریزش گچ سقف و دیوار، عدم تقارن در محل سوراخ کردن پیچ و رولپلاک و مواردی از این دست به وجود آید. به همین جهت به افرادی که قصد دارند پرده آنها با نهایت دقت نصب شده و ظرف مدت کوتاهی ایراد پیدا نکند، توصیه می شود که حتما از متخصصین حرفه ای نصب پرده کمک بگیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

راستی آیا شما تا به حال تجربه نصب پرده را داشته اید؟ آیا به مشکلاتی که ذکر شد برخورد کرده اید و یا اینکه فرایند نصب بدون هیچ دردسری انجام شده است؟ خوشحال می شویم تا تجربیاتتان در این رابطه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست نصاب پرده