خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)

می‌خواهید پرده‌های زبرا منزل و یا محل کار خود را بشویید اما با صحیح‌ترین روش شستشوی پرده زبرا آشنا نیستید؟ می‌دانید بهترین طریقه شستن انواع پرده‌ زبرا در منزل چگونه است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها کافی است تا انتهای این مطلب با اسپارد مگ همراه باشید.

پرده‌ها با درخشش خود در زیر نور آفتاب جلوه بسیار زیبایی به هر خانه می‌دهند اما وقتی گرد و غبار و آلودگی روی آن‌ها می‌نشیند، تمام زیبایی از آن‌ها سلب می‌شود. پرده های زبرا از جمله پرده های هستند که بیشتر در معرض آلودگی قرار می گیرند. این پرده‌های زیبا و خاص که امروزه در بسیار از منازل و دفاتر کاری مشاهده می‌شوند را باید با شیوه مخصوصی شستشو داد تا آسیبی به بافت آن‌ها نرسد.

تمیز کردن پرده زبرا معمولا به صورت هفتگی و ماهانه انجام می‌شود تا از گسترش آلودگی‌ها جلوگیری شود. در هر یک از این محدوده‌های زمانی لازم است تا از روش‌های متفاوتی برای تمیزکردن پرده‌های زبرا کمک بگیرید. در ادامه این مقال ابتدا ضرورت شستشوی پرده‌های زبرا در فاصله‌های زمانی مختلف را بررسی خواهیم کرد. سپس به معرفی ۳ روش شستن پرده زبرا در منزل خواهیم پرداخت. در انتها نیز نکات کلیدی در شتشوی این پرده‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن پرده زبرا اتاق خواب

چرا تمیز کردن پرده زبرا به صورت هفتگی و ماهانه اهمیت دارد؟

همان‌طور که می دانید، پرده‌های زبرا از دو لایه توری یا پارچه‌ای تشکیل می‌شوند و به صورت موازی روی یکدیگر قرار می‌گیرند. همین ویژگی باعث می‌شود پرده‌های زبرا بیشتر از سایر پرده‌ها گرد و غبار را درون خود حبس کنند. حبس شدن گرد و غبار باعث گسترش آلودگی در محیط خانه و بروز آلرژی می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید تمیز کردن پرده‌های زبرا را فراموش نکنید. در ادامه مطلب به بررسی روش های شستشوی هفتگی و ماهانه پرده‌های زبرا بپردازیم:

شیوه شتسشوی هفتگی پرده‌های زبرا

طرز شستن پرده زبرا به صورت هفتگی کار چندان پیچیده‌ای نیست و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. فقط کافی است به صورت سطحی پرده‌ها را گردگیری کنید. برای این کار می‌توانید از از بخار شور استفاده کنید. همان‌طور که مشخص است نیاز نیست پرده‌ها را پایین بیاورید و شستشوی آن‌ها به صورت ایستاده نیز امکان پذیر می‌باشد. تنها نکته مهم در استفاده از بخار شور در تمیز کردن پرده‌ها، توجه به درجه حرارت آن می‌باشد. در واقع گرمای بیش از حد ممکن است به بافت پرده آسیب برساند، پس این نکته مهم را فراموش نکنید!

تمیز کردن پرده زبرا

شیوه شستشوی ماهانه و فصلی پرده‌های زبرا

بهتر است علاوه بر شستشوی هفتگی، پرده‌های زبرا را به صورت ماهانه و یا فصلی نیز تمیز کنید. این نوع از شستشو برخلاف مورد قبلی با مواد شوینده و به صورت عمقی صورت می‌گیرد. به خصوص اگر پرده‌های زبرا را در آشپزخانه استفاده می‌کنید حتما باید به صورت فصلی و یا ماهانه، این پرده‌ها را از چربی‌ها و سایر آلودگی پاک کنید.

طریقه شستن پرده زبرا به صورت ماهانه شامل مراحل زیر می‌شود:

  • ابتدا پرده زبرا مورد نظر را از قسمت‌های نگه دارنده قاب آن جدا نمایید.
  • پرده را در سطحی صاف قرار دهید.
  • موارد شوینده غیر آنزیمی مورد نظر را در آب حل کنید. (توجه داشته باشید که شوینده‌های آنزیمی و اسیدی ممکن است به رنگ و بافت پارچه آسیب برسانند، پس در  انتخاب شوینده‌ها توجه لازم را داشته باشید.)
  • یک عدد اسفنج نرم و تمیز را به مواد شوینده ای که در مرحله پیش آماده کردید، آغشته نمایید.
  • به آرامی و به کمک اسفنج سطح پرده زبرا را شستشو دهید.
  • پس از پاک شدن آلودگی‌ها و گرد و غبار، پرده را آبکشی نمایید.
  • پرده خیس را از جایی آویزان کنید که هیچ چروکی روی آن ایجاد نشود.
  • پرده خشک شده را به قسمت‌های نگهدارنده قاب متصل کنید. اکنون می توانید از درخشش دوباره‌ آن لذت ببرید!

طریقه شستن پرده های زبرا در خانه! ۳ روش آسان و کاربردی

در پاراگراف بالا بیشتر به زمان بندی شستشوی پرده‌های زبرا پرداخیتم و کمتر در خصوص طریقه شستن پرده زبرا صحبت کردیم. در این قسمت ۳ مورد از بهترین روش‌های شستشو پرده زبرا در خانه را به تفصیل بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

نظرات کاربران خدمات پرده شویی

درخواست پرده شویی در محل

شستشوی پرده زبرا در خانه

نحوه شستشوی پرده زبرا با استفاده از بخار شور چگونه است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز بررسی شد، از این روش می‌توانید برای شستشوی هفتگی و زمان‌هایی که پرده شما آلودگی چندان زیادی ندارد، استفاده کنید اما چگونه؟ در استفاده از بخار شور برای شستشوی پرده باید به چه نکاتی توجه کرد؟ خب! پس بیایید در ادامه این مطلب بدون معطلی مراحل شستشوی زبرا با استفاده از بخار شور را بررسی کنیم:

  • ابتدا با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار را از روی پرده زبرا پاک می‌کنیم. برای این منظور بهتر است از سری برس‌دار استفاده کنید. توجه کنید که در این مرحله حالت مکنده آن در کمترین حالت باشد تا آسیبی به پارچه پرده نرسد.
  • اگر پرده زبرا شما از انواع چوبی یا پلاستیکی است، به جای استفاده از جاروبرقی می توانید از یک دستمال پارچه‌ای نمدار استفاده کنید. پس در نظر داشته باشید که مرحله اول از نحوه تمیز کردن پرده‌های زبرا غیر پارچه‌ای کمی متفاوت با انواع پارچه‌ای آن است.
  • مرحله سوم که مهم‌ترین قسمت نیز می‌باشد، آماده کردن بخار شور است. ابتدا شدت بخار دستگاه را در حالت متوسط قرار دهید. سپس به آرامی آن را از بالا به سمت پایین بکشید. در این مرحله سایر آلودگی‌ها به وسیله بخار شسته خواهند شد.

نحوه شستشوی پرده زبرا با استفاده از شامپو فرش چگونه است؟

استفاده از شوینده‌هایی مانند شامپو فرش به صورت هفتگی پیشنهاد نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است از چنین مواد شیمیایی برای شستشو فصلی یا ماهانه پرده‌های زبرا استفاده کنید. با استفاده از این روش شستن پرده زبرا، آلودگی‌ها را به صورت عمقی تمیز خواهند شد. مراحل شستشوی پرده زبرا با استفاده از شامپو فرش عبارت‌اند از:

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن پرده زبرا

  • ابتدا پرده زبرا را از قسمت نگهدارنده بست خارج کنید.
  • پرده را در سطحی صاف قرار دهید. سپس مقداری از شامپو فرش را روی آن بریزید.
  • با استفاده از برس یا اسفنج نرم، شامپو فرش را روی قسمت‌های مختلف پرده زبرا پخش کنید.
  • پس از شستشوی کامل و رفع شدن چرک و آلودگی‌ها، با آب ولرم پرده را آبکشی کنید.
  • مدتی از جایی آویزان کنید.پس از خشک شدن پرده می توانید آن را در قاب آویزان کنید.

نحوه شستشوی پرده زبرا با استفاده از آب و مایع لباسشویی چگونه است؟

یکی دیگر از مواد شیمیایی که برای شستشو پرده زبرا مناسب است، مایع لباسشویی می‌باشد. پیش از استفاده حتما چک کنید که مایع لباسشویی دارای فرمولاسیون غیراسیدی باشد. طریقه شستن پرده زبرا با استفاده از مایع لباسشویی مشابه شستشو با شامپو فرش است. در ادامه به بررسی نکات مهم در شسنشو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید

نکات مهم در مورد نحوه شستشوی پرده زبرا

اکنون که زمان‌های مناسب برای شستشوی پرده‌های زبرا را دانستیم و با ابزار و موارد شستشوی مختلف آشنا شدیم، بهتر است به بررسی تعدادی از نکات کلیدی بپردازیم. این نکات در مورد تمامی شیوه‌های شستشو صدق می‌‌کنند. پس با دقت این موارد مهم را مطالعه فرمایید:

  • پیش از اقدام به شستشوی پرده زبرا در خانه، برچسب روش شستشوی آن را مطالعه کنید. پرده های زبرا جنش های مختلفی دارند که برای هر یک روش شستشوی جداگانه ای پیشنهاد می شود. در برخی موارد منع شستشو در منزل وجود دارد. در این صورت بهتر است از خدمات شستشوی پرده و متخصصان اسپارد کمک بگیرید.
  • به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشو پرده زبرا استفاده نکنید، زیرا ممکن است رنگ و بافت آن از بین برود.
  • اگر آلودگی پرده شما تنها محدود به گرد و غبار است، می‌توانید بدون مواد شوینده آن را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از جارو برقی و بخار شور استفاده کنید.
  • پیش از خرید و استفاده از موارد شوینده، فرمولاسیون آن را مطالعه کرده و از غیر اسیدی بودن آن مطمئن شوید.

استفاده از پرده زبرا در نشیمن

جمع‌بندی

آلودگی و گرد و غبار پرده‌ها باعث بروز حساسیت و آلرژی خواهد شد. علاوه بر این، آلودگی‌ها با پخش شدن در محیط هایی حساس مانند آشپرخانه ها باعث بیماری اعضای خانواده خواهند شد. با توجه به این نکات، بهتر است با طریقه شستشوی پرده زبرا در خانه آشنا باشید. چنانچه آلودگی پرده شما زیاد است، باید به مطالعه نحوه شستشو پرده زبرا با استفاده از موارد شوینده بپردازید.

اگر امکان شستشوی پرده در منزل را ندارید، می‌توانید از متخصصان و خدمات شستشوی پرده اسپارد کمک بگیرید. امیدواریم مطالب فوق شما در خصوص داشتن پاکیزه‌ترین پرده‌های زبرا راهنمایی کرده باشد.

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت