وارد شدن حشرات موذی و سوسک ها به خانه و محیط زندگی یکی از ناخوشایندترین اتفاقات ممکن است. بخصوص اگر هیچ علاقه ای به دیدن ظاهر مشکی-قهوه ای و دست و پاهای سوسک ها نداشته باشید. با دیدن چنین صحنه ای اولین بازخورد احتمالا جیغ زدن و کشتن سوسک است. توجه داشته باشید که اگر سر و کله سوسک ها هر از گاهی از خانه تان پیدا شود، نباید تنها به کشتن آنها در لحظه اکتفا کنید، بلکه باید به فکر سمپاشی خانه برای سوسک باشید.

برای اینکه هر چه سریع تر با سمپاشی این حشرات را از خانه خود دفع کنید لازم است با روشهای مختلف آن آشنا شوید. علاوه بر این باید راه های احتمالی ورود سوسک ها به خانه خود را نیز بدانید، تا موانعی بر سر این راه ها قرار دهید. پس در ادامه این مطلب با بررسی هر آنچه لازم است در مورد سمپاشی سوسک بدانید، با اسپارد مگ همراه باشید!

سوسک ها چگونه وارد خانه شما می شوند؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد برای اینکه بتوانید سوسک ها را برای همیشه از بین ببرید، باید راه ورود اصلی آنها را بدانید. با دانستن این مساله می توانید سوسک کش ها را در این مسیرها قرار داده و باعث نابودی جمعیت آنها شوید.

معمولا غذا، آب و سرپناه با دمای مناسب سوسک ها را به خانه شما جذب می کند، اما سوال اصلی این است که آنها چگونه وارد خانه می شوند؟ رایج ترین و اصلی ترین راه ورودی سوسک ها به خانه از طریق دریچه و شکاف های ریز پنجره ها و درها و هر جای دیگر که این شکاف ها را دارد است. به طور کلی تعدادی از نقاط دسترسی موردعلاقه سوسک ها عبارتند از:

۱- شکاف و دریچه ها

اگر شکاف و دریچه های درب و پنجره به خوبی گرفته و آب بندی نشده باشند، بهترین روش های سمپاشی خانه برای سوسک نیز پاسخگو نخواهد بود. از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بد نیست حین انجام خدمات نظافت منزل نگاهی به گوشه و کنار منزل داشته باشید تا از ورود هر گونه حشره از جمله سوسک ها جلوگیری شود. بخصوص در طبقات پایینی ساختمان ها باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

سوسک ها چگونه وارد خانه شما می شوند؟

۲- سوراخ لوله ها

به جز دریچه و گوشه کنار درب و پنجره ها، لوله ها و هواکش های منزل دومین راه موردعلاقه سوسک ها برای ورود به منزل است. اگر در خانه قدیمی زندیگ می کنید، به احتمال زیاد اصلی ترین راه ورود سوسک ها از طریق دریچه لوله کشی هایی است که آب بندی مناسبی نداشته اند.

با سوراخ شدن لوله ها احتمال چکه کردن آب نیز وجود دارد. برای تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب می توانید از تخصص نیروهای اسپارد بهره مند شوید.

۳- وارد شدن همراه با وسایل منزل

اگر به تازگی اسباب کشی کرده باشد، احتمالا سوسک ها همراه با وسایل وارد خانه شما شده اند. وسایل حین اسباب کشی درست مثل یک تاکسی دربست برای سوسک هاست. روی وسایل سوار شده و به راحتی در مقصد یعنی خانه شما پیاده می شوند. هر چند شما از دیدن این مهمان ناخوانده خوشحال نخواهید شد!

۴- از طریق شاخ و برگ گیاهان

اگر در نزدیکی درب ورودی و پنجره شما درختانی وجود داشته باشید، احتمالا سوسک ها از طریق آن به منزل شما وارد می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است گیاهان را از اطراف درب و پنجره دور کنید. اگر چنین امکانی نداشتید، بهتر است از انواع توری پنجره استفاده کنید تا مانعی در راه ورودی سوسک ها و دیگر حشرات ایجاد شود.

بهترین مواد طبیعی سمپاشی خانه برای سوسک چیست؟

اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید که معمولا برای بچه ها و حیوانات خانگی مضر هستند، بهتر است هرچه سریع تر با روش های خانگی زیر آشنا شده و فاتحه ای برای تمامی سوسک های لانه کرده در منزلتان بخوانید. بهترین روش های خانگی که می توانید به کار ببرید عبارتند از:

۱- جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ماده های همه کاره در خانه است و کاربردهای مختلفی دارد. از تمیز کردن کاشی و سرامیک گرفته تا تمیز کردن تشک خوشخواب و حتی سمپاشی سوسک ریز و درشت را می توانید با جوش شیرین انجام دهید.

برای سمپاشی سوسک ها مقداری پیاز را خرد کرده و روی آنها جوش شیرین بپاشید. این ترکیب را داخل یک ظرف کم عمق ریخته و در راه اصلی ورود سوسک و جاهای مشکوک دیگری که قبلا نیز سوسک پیدا شده بود قرار دهید. ترکیب پیاز و جوش شیرین گازهایی را در معده سوسک ها ایجاد می کند که باعث ترکیدن و مرگ آنها خواهد شد.

  • مزایای جوش شیرین برای سمپاشی سوسک: روش غیر سمی برای ساکنین، مقرون به صرفه و موثر
  • معایب جوش شیرین برای سمپاشی سوسک: نیازمند پیدا کردن جسد سوسک ها، سمی برای سگها

بهترین روش خانگی سمپاشی خانه برای سوسک چیست؟

۲- خاک دیاتومه

خاک دیاتومه که به اختصار DE نوشته می شود، یک حشره کش طبیعی عالی است. ذرات خاک دیاتومه که از جلبک های پودر شده و فسیل شده تشکیل شده اند. هنگامی که سوسک ها با این ترکیبات تماس پیدا می کنند، به اسکلت بیرونی آنها آسیب دیده و بدنشان تا حد مرگ کم آب می شود. برای استفاده از آن تنها کافی است پودر آماده آن را خریداری کرده و مقداری از آن را در محل های مشکوک بپاشید.

  • مزایای استفاده از خاک دیاتومه در سمپاشی خانه برای سوسک: کم هزینه، بدون ضرر برای کودکان و حیوانات خانگی
  • معایب خاک دیاتومه برای سمپاشی سوسک: نیاز به استفاده مکرر، نیازمند پیدا کردن اجساد سوسک ها و ایجاد کثیفی در منزل

۳- بوراکس

بوراکس یا همان سدیم تترا بورات یک ماده پودری سفید رنگ است که در ترکیبات حشره کش ها و تعدادی از شوینده ها به کار برده می شود. با خرید مقداری بوراکس و ترکیب آن را شکر می توانید از شر سوسک ها خلاص شود. عملکرد بوراکس در بدن سوسک ها تقریبا مشابه عملکرد خاک دیاتومه است.

  • مزایا بوراکس برای سمپاشی سوسک: هزینه پایین، موثر روی هر دو سوسک های نوزاد و بالغ
  • معایب بوراکسی برای سمپاشی: نیاز به استفاده مجدد، ایجاد کثیفی، نیازمند جمع آوری اجساد از خانه

۴- اسید بوریک

اسید بوریک از اکسیده کردن بوراکس به دست می آید. این ماده طبیعی نیز برای ساکنین خانه و حیوانات خانگی بی ضرر است اما برای سوسک ها بسیار کشنده! وقتی دست و پای سوسک ها با اسید بوریک تماس پیدا می کند، به پر و بال آنها می چسبد. در صورت خوردن پورد، سیستم گوارشی و عصبی به هم ریخته و درنهایت می میرند.

برای اینکه بیشترین تاثیر را از اسید بوریک دریافت کنید، مقداری کره بادام زمینی یا پوست پرتقال یا هر خوراکی معطر دیگری را وسط یک ظرف قرار داده و اطراف آن از پودر اسید بوریک بپاشید تا سوسک ها جذب تله شوند. مزایا و معایب آن نیز مشابه گزینه های پیشین است.

۵- روغن های گیاهی

روغن های معطر گیاهی مختلفی می توانند سیستم عصبی سوسک ها را مختل کنند. برای مثال می توانید مقداری اسانس نعنا با روغن لیمو و یا پرتقال را با مقداری آب ترکیب کنید. این مواد را داخل یک ظرف ریخته و به جاهای مشکوک از خانه خود اسپری کنید. در میان روغن های مختلف روغن رزماری و اسانس مرکبات بهترین گزینه در سمپاشی خانه برای سوسک هستند.

بهترین روش خانگی سمپاشی خانه برای سوسک چیست؟

مطمئن ترین راه برای از بین سوسک ها چیست؟

در ابتدای مقاله راه های احتمالی ورود سوسک ها به خانه را بررسی کردیم و سپس روش های موثر خانگی سمپاشی خانه برای سوسک و همینطور سمپاشی سوسک ریز را بررسی کردیم. با این حال نمی توان اطمینان صد درصدی به مواد طبیعی و خانگی داشت. به همین دلیل بهترین راه همیشگی و قطعی استفاده از خدمات سمپاشی ساختمان است.

برای استفاده از این خدمات و دریافت قیمت سمپاشی خانه می توانید روی همین لینک آبی کلیک کرده و یا از طریق اپلیکیشن اسپارد اقدام کنید. با ثبت سفارش بهترین نیروهای سمپاشی منزل همراه با تجهیزات و مواد موثر با کمترین ضرر برای ساکنین در منزل شما حاضر می شوند. به این ترتیب می توانید برای همیشه با سوسک های ساکن منزل خود خداحافظی کنید.