نصب توری پنجره

  • ساخت و نصب حرفه‌ای
  • مناسب‌ترین قیمت

همه ساله زمان هایی وجود دارد که نمی توانیم از هوای بیرون از ساختمان صرف نظر کرده و می خواهیم پنجره را باز گذاشته تا هوا به داخل جریان داشته باشد. این امر به خصوص در فصل تابستان که اول صبح و اواخر شب نسیم نسبتا خنکی در هوای آزاد می وزد، رنگ و بوی بیشتری پیدا می کند. با این حال اما همه جای این داستان شیرین نبوده و باز کردن پنجره همان و وارد شدن انواع حشرات به داخل منزل همان!

شاید به همین خاطر باشد که بسیاری افراد هیچ زمانی پنجره های خود را باز نکرده و نبود حشرات موذی در خانه را به وارد شدن هوای تازه به ساختمان ترجیح می دهد. با این وجود اما راه حل ساده ای وجود دارد که هم جریان هوای آزاد به داخل منزل را ممکن می کند و از ورود حشرات موذی به ساختمان جلوگیری می کند. انواع توری پنجره راه حل این مشکل بوده و لذت از خنکای هوا را برای شما افزایش می دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی دقیق انواع توری منزل پرداخته و مناسب ترین ها را به شما معرفی کنیم.

توری های پنجره بزرگ

انتخاب توری مناسب برای منزل

توری ها با توجه به متحرک بودن یا ثابت بودن آنها، جنس قاب، جنس خود توری و یا جنس پنجره می توان تقسیم بندی کرد. یکی از شایع ترین این تقسیم بندی ها بر اساس حرکت توری ها است؛ بدین ترتیب که توری درب معمولا متحرک بوده اما توری پنجره ثابت است. و یا آنکه در محیط های مساعد برای رشد حشرات (مثل حمام و سرویس بهداشتی) بهتر است برای آنکه امکان خروج حشرات از فضای داخلی ممکن باشد، از توری های متحرک و بازشو استفاده شود.

مهم ترین تقسیم بندی انواع توری درب و پنجره اما بر اساس جنس توری و جنس قاب آن انجام می شود. اصلی ترین انواع توری بر اساس این تقیسم بندی عبارت اند از:

توری پنجره UPVC

توری‌ های UPVC که امروز در بازار به وفور یافت می شوند، با استفاده از تکنولوژی های مدرن و جدید که الیاف فایبرگلاس را در کنار هم قرار می دهند، تولید می شوند. این توری‌ ها معمولا برای نصب روی پنجره های دو جداره مورد استفاده قرار می گیرند، ضد گرد و غبار هستند و در عین حال نور آفتاب را کاهش نداده، ویوی ساختمان را متاثر نمی سازند و از جریان هوا به داخل نمی کاهند. توری‌ های یو پی وی سی در قاب‌ های ساخته شده از پروفیل‌ های UPVC یا قاب‌ های آلومینیومی قرار می‌ گیرند و روی درب و پنجره‌ ها نصب می‌شوند. این توری‌ ها همچنین دوام بالایی داشته و در مقابل نور مستقیم خورشید مقاوم هستند و دچار آسیب یا پوسیدگی نمی‌ شوند.

این توری ها اما خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

الف) توری پنجره پلیسه‌ ای

نظرات کاربران نصب توری پنجره

درخواست نصب توری پنجره

این نوع توری با نام توری آکاردئونی نیز شناخته می‌ شود و کاربردهای بسیار مطلوبی برای مصارف خانگی داشته و از این جهت این توری از نظر عموم مصرف کنندگان یکی از بهترین انواع توری پنجره به حساب می‌ آید و فروش بالایی دارد. برای جمع‌شدن این نوع توری از فنر یا لولا استفاده نمی‌ شود و به جای آن به صورت کرکره‌ ای باز و بسته می‌ شود. این نوع توری از هر دو جهت راست به چپ یا چپ به راست قابل نصب است، قاب آن ثابت است و دوام بسیار بالایی داشته و به این راحتی ها پاره نخواهد شد! به طور کلی برای نصب روی درب بالکن، ایوان و روی پنجره ها استفاده از توری پنجره پلیسه ای توصیه می شود.

ب) توری لولایی

توری لولایی نوعی از توری است که همانطور که از نامش بر می آید، با استفاده از لولا باز و بسته می‌ شود. این نوع توری به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز داشته، معمولا عمر طولانی ندارد و خیلی زود لولاهای آن نیاز به تعمیر پیدا می‌ کنند. با این وجود از این نوع توری‌ های لولایی اغلب برای درب‌ های ورودی به کار می‌ روند، اما استفاده از آنها به دلیل معایب زیاد چندان به صرفه نیست.

توری پنجره آلومینیومی

ج) توری رولینگ

توری رولینگ یکی دیگر از انواع توری پنجره یو پی وی سی بوده و در عین حال یک توری متحرک با قاب ثابت است. باز و بسته شدن این نوع توری به صورت کرکره‌ ای صورت می گیرد و نسبت به انواع دیگر توری کمی سخت تر است. توری‌ های رولینگ هم به صورت یک جهته و افقی برای پنجره‌ هایی که از یک طرف باز می‌ شوند و حالت مربعی یا مستطیلی افقی دارند، و هم به صورت عمودی از بالا به پایین برای پنجره‌ هایی کوچک و با ارتفاع کم و هم به صورت دو طرفه افقی برای پنجره‌ هایی که عرض زیادی دارند و از طرفین باز می‌ شوند، موجود می باشند. این توری ها برای فضاهایی مثل اتاق خواب ها مناسب هستند.

د) توری ریلی

توری ریلی  بیشتر برای درب و پنجره‌ های ریلی (به کار رفته در بسیاری از ساختمان های مسکونی و اداری) قابل استفاده است؛ بدین تریب که قاب توری روی ریل پنجره نصب می‌ شود و حرکت می‌ کند. مشکل توری ریلی این است نیاز به فضایی از پیش تعیین شده روی قاب پنجره دارد و از این جهت روی هر پنجره ای سوار نمی شود. این نوع توری را می‌ توان از هر دو طرف پنجره به طرف سمت چپ یا راست باز و بسته کرد.

توری پنجره خورشیدی

این نوع از توری ها کارکرد مشخصی در رابطه با کاهش نور و گرمای خورشید داشته و در نتیجه مناسب برای مناطق گرمسیر و خشک می باشند. فایده این توری ها در کاهش گرمای تابیده شده به داخل منزل می باشد؛ بدین صورت که بهترین نمونه های آن تا ۹۰ درصد گرمای ساطع شده از خورشید را درون خود نگاه داشته و مانع از ورود آن به داخل منزل می شوند. میزان نور تابیده شده به داخل ساختمان نیز در صورت استفاده از این نوع توری ها به مقدار قابل ملاحظه ای کنترل می شود.

توری آلومینیومی

این توری‌ ها از جنس آلومینیوم ساخته شده‌ اند و به حالت های لولایی، ثابت، ریلی وجود دارند. با اینکه همچنان استفاده از این توری ها در برخی مناطق شایع است، اما با گذر زمان از رونق افتاده و پیش بینی در آینده کم تر استفاده شوند. دلیل این امر جلوگیری از دید واضح داخل ساختمان به بیرون آن است و در واقع ویوی منزل را تا حدود زیادی از بین می برد! علاوه بر این مشکل، توری‌ های آلومینیومی با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌ شوند و این موضوع باعث می‌ شود که تمیز کردن آن‌ ها نیز افراد به دردسر بیاندازد.

توری پنجره آهنربایی

توری های آهنربایی که توری مگنتیک نیز خوانده می شوند، همانند توری پلیسه هستند و تنها این تفاوت را دارند که برای شستشوی توری پلیسه لازم است توری را حتما با بخارشوی بشویید ولی توری مگنتیک را می توان به راحتی به صورت جمع شده جدا کرده و شستشو داد. این توری ها به دلیل داشتن قفل آهنربایی به صورت اتوماتیک بسته می شوند و استحکام بسیار بالایی داشته و به سادگی آسیب نمی بینند.

توری پنجره امنیتی

توری پنجره چسبی

توری پنجره چسبی، ارزان‌ ترین و البته ساده‌ ترین انواع توری پنجره است و به همین خاطر فروش بسیار بالایی در بازار دارد. نوار چسبی که در این مدل توری استفاده می‌ شود مشابه درزگیرهایی است که در چارچوب درها به کار رفته و باعث شده کارایی آن افزایش یابد. البته باید دقت داشت که توری پنجره چسبی، دوام و استحکام دیگرانواع توری درب و پنجره را ندارد و بعد از مدتی چسبندگی و کارایی خود را از دست می‌ دهد و باید با نمونه نو جایگزین شود.

توری گالوانیزه

توری پنجره از جنس گالوانیزه نوعی توری بسیار محکم، مقاوم و بادوام است و به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. این توری برای نصب در مکان‌ هایی که تغییرات دمایی شدید و ناگهانی دارند بسیار مناسب است (مثلا کارگاه ها و کارخانه ها)، زیرا گالوانیزه نسبت به تغییرات دما کاملا مقاوم است. در مجموع همانطور که گفتیم توری گالوانیزه بسیار دیر آسیب می‌ بیند (و یا اصلا نمی بیند!) و در عین حال تقریبا در برابر تغییر رنگ و زنگ زدگی نیز مقاوم است.

توری پنجره امنیتی

توری‌های امنیتی بسیار مقاوم‌تر از توری‌های معمولی هستند و اساسا کاربردی خاص دارند. این نوع توری‌ ها دارای قاب‌های محکم و ضد زنگ از جنس فولاد یا قاب‌های آلومینیومی ضخیم هستند. این توری ها گران ترین نوع از انواع توری پنجره و درب هستند و در صورت شکل گیری طوفان، برخورد اجسام سخت و … استوار و محکم باقی خواهند ماند. استفاده از این نوع طوری ها در مکان ها و محل های خاص و با آب و هوای ویژه توصیه می شود.

نحوه نصب توری پنجره

نصب توری پنجره به دلیل ریزه کاری های ویژه ای که دارد، یک کار تخصصی بوده و به همین دلیل پیشنهاد می شود که این کار به متخصصان خدمات منزل و ساختمان بسپارید. با این وجود اما اگر مطمئن هستید که می توانید نصب آن را خود بر عهده بگیرید و هیچ درزی را باز نگذارید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. در ابتدا وسایل مورد نیاز نصب از قبیل نوار چسب و چارچوب پنجره را ار فروشگاه تهیه کنید.
۲. چارچوب پنجره که توری قبل به آن مانده را در آورده و آن را روی یک سطح صاف و سفت بگذارید. نوار لاستیکی دور چارچوب را به کمک پیچ گوشتی و انبردست جدا کنید تا توری قبلی کاملا خارج شود. توجه داشته باشید نوار لاستیکی جدا شده را حتما دور بیاندازید و آن را با یک نمونه نو جایگزین کنید.
۳. یک صفحه توری با اندازه حداقل ۳ سانتی‌ متر بزرگ‌ تر از چارچوب پنجره را برش بزنید. سپس توری را روی چارچوب مورد نظر تنظیم نموده و آن را سفت نگه دارید.
۴. به کمک چند گیره نوار را فیکس کنید تا توری تکان نخورد و اضافه‌ های آن را ببرید. سپس به آرامی شروع به جاانداختن نوار لاستیکی دور آن کنید. هرچه توری را سفت‌تر بکشید، کارتان بهتر و تمیز تر شده و امکان ایجاد درز به حداقل می رسد. البته اگر قاب مورد استفاده شما چوبی است، پیشنهاد می شود که با کمک منگنه، توری را در جای خود ثابت نگه دارید.
۵. در نهایت راحت‌ ترین راه برای برگشت دادن چارچوب پنجره در محل خود، جاانداختن آن از قسمت‌ های بالای پنجره (از بالا به پایین) است.

نصب توری درب

چند نکته در مورد خرید توری پنجره و مراقبت از آن

  • هنگام رنگ آمیزی و بنایی ساختمان، توری را با پوششی ضخیم کاملا بپوشانید تا آسیب نبیند.
  • اگر توری به راحتی جابجا نمی شود، در ابتدا بالا و پایین آن را روغن کاری کرده و سپس آن را حرکت دهید.
  • از زدن ضربه به توری برای در آوردن آن اجتناب کنید.
  • بهتر است در فرآیند تمیز کردن پنجره و نظافت انواع توری، از بخارشوی کمک بگیرید.
  • اگر بخارشوی ندارید، در ابتدا با جاروبرقی یا جاروشارژری گرد و غبار آن را پاک کرده و سپس با دستمال مرطوب توری را تمیز کنید.

حرف آخر اسپارد

توری درب و پنجره انواع مختلفی داشته و علی رغم تفاوت های اندک ظاهری، در کارکرد، دوام، قیمت و … با یکدیگر اختلافات زیادی دارند. از این رو انتخاب توری مناسب ساختمان یکی از کارهایی است که باید برای آن زمان کافی صرف شود. نصب توری درب و پنجره نیز پیچیدگی های خاص خود را داشته و به همین خاطر در آخر بار دیگر توصیه می کنیم که اگر خواهان آن هستید که توری شما به صورت درست و اصولی بر روی پنجره و یا درب منازل شما قرار بگیرد، حتما از متخصص این امر کمک بگیرید.

نصب توری پنجره

  • ساخت و نصب حرفه‌ای
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست نصب توری پنجره