سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

پکیج از جمله وسیله هایی است که مدام در حال کار کردن است. فرقی ندارد که در فصل زمستان باشیم یا تابستان، زیرا همیشه به آب گرم نیاز داریم. از دوش آب گرم درون حمام گرفته، تا ماشین لباسشویی، ظرفشویی و رادیاتورها، همه مستقیما با آب گرمی که توسط پکیج تولید می شود کار می کنند. حالا اگر پکیج به هر دلیلی خراب شود و نتواند آب را گرم کند، چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما هم با این مشکل روبرو شده باشید، طبیعتا می دانید اکثر فعالیت های طبیعی درون خانه متوقف می شود و مشکلی بزرگ پدید می آید.

در چنین شرایطی باید هرچه سریع تر پکیج را تعمیر کنید (و یا آنکه با صرف هزینه تعمیر پکیج، کار را به یک متخصص بسپارید). در همین راستا اول از همه باید علت گرم نشدن آب پکیج مشخص کنید، و بعد به سراغ حل مشکل بروید. البته ساختار پکیج ها معمولا آنقدر پیچیده است که برای ریشه یابی مشکل و برطرف کردن آن باید وقت زیادی صرف کرده و طیف وسیعی از قطعات را بررسی کنید. به همین خاطر در مطلب زیر به صورت جامع و خلاصه اصلی ترین دلایل گرم نشدن آب انواع پکیج را جمع آوری کرده ایم تا در صورت بروز ارور، خودتان بتوانید دست به آچار شوید و مشکل را رفع کنید.

علت گرم نشدن آب پکیج ایساتیس

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟

دلایل رایجی وجود دارند که تقریبا بین همه برندهای پکیج رایج بوده و می تواند علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران، علت گرم نشدن آب پکیج لورچ و سایر برندها باشند. ما در ادامه مهمترین این دلایل را توضیح داده ایم:

۱- فشار کم گاز، علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

از جمله مهمترین دلایل گرم نشدن آب پکیج، همین مورد است. در فصول سرد سال وقتی فشار گاز ورودی به دستگاه کم می شود، اندازه شعله پکیج کاهش می یابد و در نتیجه آب به خوبی گرم نمی شود. این مشکل معمولا در ساعاتی که مصرف شهری کم می شود، خود به خود رفع می شود، اما اگر فشار گاز ورودی را بررسی کردید و دیدید فشار گاز ساختمان خوب است، حتما مطمئن شوید که دستگیره و شیر تنظیم کاملا باز هستند.

۲- خراب شدن فلوسویچ (فلومتر)، علت گرم نشدن آب پکیج فرولی

اگر آب گرم را باز کردید و دیدید که یک نشانگر (معمولا شبیه به شیر آب) روی پکیج روشن و خاموش می شود و عملکردش عادی نیست، احتمالا فلوسویچ دستگاه مشکل پیدا کرده است. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از همین قطعه است، سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. اگر باز هم با باز کردن شیر آب گرم پکیج روشن شد، به این معنا است که فلوسویچ خراب است.

۳- خراب شدن شیر سه طرفه موتوری، علت گرم نشدن آب پکیج تاچی

شیر سه طرفه تنها در پکیج های دو مبدل وجود دارد. اگر شیر سه طرفه گیر خراب باشد و به خوبی باز و بسته نشود، آب گرم به هیچ وجه وارد مبدل ثانویه نمی‌ شود و در نتیجه آب پکیج گرم نخواهد شد. برای آنکه این قطعه را بررسی کرده و مشکلش را برطرف کنید، در ابتدا مطمئن شوید که برق ۲۲۰ ولت به آن می‌ رسد. سپس پکیج را در حالت زمستانی قرار دهید. و در نهایت محرک شیر موتوری و آب گرم را باز کنید و مطمئن شوید که زبانه های باز و بستش درست کار می کنند. اگر دیدید مشکل وجود دارد، این قطعه را رسوب زدایی کنید.

۴- خراب شدن سنسور دما NTC، علت گرم نشدن آب پکیج ایساتیس

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

این قطعه میزان دما را تشخیص می دهد و اگر خراب شود، دمای اشتباهی به برد منتقل می شود. مثلا دمای آب را به اشتباه بالا اعلام می کند و به همین خاطر برد دستور قطع شعله را صادر می کند. در نتیجه آب سرد باقی می ماند.

علت گرم نشدن آب پکیج فرولی

برای بررسی این مشکل و رفع آن، ابتدا پکیج را خاموش کنید و دو سر یک اهم متر را به دو سر NTC وصل کنید. در مرحله بعد از طریق شعله به صورت غیر مستقیم دمای NTC را افزایش دهید. اگر میزان مقاوت در دمای ۲۵ درجه در حدود ۱۰ کیلو اهم باشد و با افزایش دما مقدار اهم کمتر شود، یعنی عملکرد قطعه درست است. اما اگر دیدید که قطعه روی یک اهم خاص گیر کرده یا اهم صفر نشان می دهد، قطعا مشکل دارد و باید تعویض شود.

۵- خراب شدن سوپاپ بای پاس، علت گرم نشدن آب پکیج اریستون

این قطعه که مخصوص پکیج های تک مبدل است، وظیفه ای اساسی در پکیج بر عهده دارد. سوپاپ بای پاس در هنگامی که فشار افت می کند و یا مسیر گرمایش مسدود، جهت جلوگیری از وارد آمدن فشار بیش اندازه به پکیج (و مخصوصا پمپ پکیج) به کار می افتد. وظیفه سوپاپ اتصال مسیر رفت و برگشت در پکیج و روان کردن روند گردش آب در داخل قطعات دستگاه است.

با توجه به عملکرد سوپاپ بای پاس، زمانی که این قطعه دچار مشکل شود، آب پکیج گرم نمی شود. زیرا زمانی که سوپاپ از شرایط استانداردش خارج شود و از فعالیتش باز بماند، همیشه مقداری از آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ اطمینان می چرخرد و به همین خاطر آبگرم مصرفی دمای مطلوبی ندارد. برای برطرف کردن این مشکل، لوله مسی درون آن را تمیز کنید و باز هم اگر ایراد رفع نشد، کل قطعه را عوض کنید.

۶- فشار کم آب، علت گرم نشدن آب پکیج بوتان

از دیگر دلایل اصلی گرم نشدن آب پکیج، افت فشار آب ورودی است. این عامل موجب سریع جوش بیاید و با جوش آمدن آب، پکیج خاموش می شود و در نتیجه آب مصرفی مدام سرد و گرم می شود. پیکج های بوتان این مشکل را با کد ارور (A04)/(E04) نشان می دهند. این مورد حتی می تواند باعث صدا دادن پکیج هم شود.

برای رفع این ایراد، باید به کمک پمپ آب تا جای ممکن فشار آب را افزایش دهید. همچنین بررسی کنید که هیچ نقطه ای از پکیج نشتی نداشته باشد. در صورت وجود نشتی حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

۷- سوختن برد پکیج، علت گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما

برد الکتریکی به دلایل مختلف از جمله نوسانات الکتریکی، کثیفی و نشست گردوغبار خراب شده و یا حتی می سوزد. در چنین شرایطی علیرغم روشن شدن پکیج، دستگاه کار نمی کند. اگر حدس زدید که مشکل از برد دستگاه است، کار را حتما به تکنسین این حوزه بسپارید، زیرا تعمیر و تعویض آن کاری بسیار تخصصی است و اجرای آن حتما باید توسط فردی حرفه ای صورت گیرد.

علت گرم نشدن آب پکیج تاچی

گرم نشدن آب پکیج با رسوب گرفتن آن ارتباط دارد؟

هفت موردی که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، اصلی ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج هستند. به جز این دلایل اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که کمتر رایج هستند، اما به هر صورت می توانند در گرم نشدن آب پکیج تاثیرگذار باشند. در ادامه به معرفی این دلایل پرداخته ایم:

  • خرابی مبدل ثانویه
  • بهم خوردن تنظیمات پمپ پکیج
  • فاصل اندک رادیاتورها با پکیح
  • تعداد بسیار زیاد رادیاتور نزدیک به هم
  • مشکل در شیرهای پکیج
  • خرابی دودکش (و در نتیجه خفه شدن شعله پکیج)
  • مشکل در سیستم برق پکیج و قطع و وصل مداوم آن
  • رسوب گرفتن پکیج و رادیاتورها (آشنایی با نحوه رسوب گیری آبگرمکن)
  • سرویس دیرهنگام پکیج
  • نشتی لوله آب متصل به پکیج
  • مشکل در پتاسیومتر گرمایش

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

اگر آب پکیج گرم نشد چکار کنیم؟

در صورتی که مطابق با توضیحاتی که بالاتر دادیم، پکیج خود را بررسی کردید اما مشکل رفع نشد، حتما باید از یک متخصص تعمیرات پکیج کمک بگیرید. این تکنسین ها به دلیل آشنایی خود با انواع ایرادات و ارورهای پکیج ها از برندهای مختلف، به خوبی علت گرم نشدن آب پکیج را ریشه یابی کرده و می توانند به شکلی اصولی مشکل پکیج شما را برطرف کنند. متخصصین مجموعه اسپارد در همین راستا آماده اند تا کلیه خدمات مرتبط با سرویس و تعمیرات انواع پکیج های دیواری و زمینی را ارائه داده و تمامی مشکلات آنها را برطرف کنند. هر زمان که با مشکل در پکیجتان روبرو شدید، روی کمک ما حساب باز کنید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج