سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

امروزه به دلیل کوچک شدن منازل هر وسیله ای که بتواند جایگزین موتورخانه های قدیمی شود، با استقبال ویژه ای روبرو می شود. پکیج ها همین جایگزین بوده و به دلیل همین کارکرد خود یکی از مهم ترین اجزای هر خانه ای به حساب می آیند. با این وجود اما در کنار در تمام مزایایی که یک پکیج دارد، گاهی اوقات افراد داخل خانه را به شدت به زحمت می اندازد.

گرم و سرد شدن وقت و بی وقت آن، نشت آب، خاموش شدن ناگهانی و … همه بخشی از مشکلاتی هستند که یک پکیج ممکن است با آنها مواجه شود. اما یکی از مهم ترین و شاید آزاردهنده ترین ایرادات پکیج در طول دوره فعالیتش، ایجاد سر و صدای مزاحم و تق تق های متوالی است که آرامش ساکنین ساختمان را از آنها سلب می کند.  به همین جهت در این مطلب قصد داریم در مورد دلایل صدا دادن پکیج با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در مورد روش های کاربردی رفع این مشکل ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چرا پکیج صدا می دهد؟

صدای ضربه، تق تق و یا حتی صدای ناهنجار زوزه مانند در پکیج دلایل زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

صدای پکیج

۱- هوا داشتن پکیج

این مورد شاید مهم ترین عامل در ایجاد صدای پکیج بوده و قبل از هر چیزی باید بررسی شود. به طور کلی پکیج ها بعد از مدتی نیاز به هواگیری دارند و در صورتی که این فرآیند به موقع صورت نگیرد، سر و صدای رادیاتور آغاز می شود. خوشبختانه بسیاری از افراد با نحوه انجام فرآیند هواگیری آشنایی دارند، با این وجود اما  اگر تخصصی در این زمینه ندارید می توانید از سرویس کاران منزل اسپارد کمک بگیرید.

۲- سرد بودن آب ورودی

یکی از مهم ترین دلایلی که برای رفع صداهای غیر عادی پکیج مورد توجه قرار می گیرد، سرد بودن بیش از حد آب ورودی است. این امر به طور ویژه در فصل زمستان و در روزهای بسیار سرد سال، بیشتر خود را نشان می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که از تعادل دمای آب ورودی اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت آب سرد وارد شده به دستگاه با محیط گرم داخلی پکیج واکنش نشان داده و منجر به ایجاد صدای تق تق مانند می شود.

۳- کم بودن فشار آب

در برخی اوقات ممکن است که ارتفاع شعله بالا بوده و آب داخل پکیج نیز کم باشد و این خود باعث تولید سر و صدا در پکیج می شود. به طور کلی مقدار آب ورودی به پکیج اهمیتی زیادی داشته و از این رو همواره بایستی مراقب میزان آن باشید.

۴- عیب پیدا کردن شیر اطمینان

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

اگر با شیر اطمینان آشنایی ندارید، باید عنوان کنیم که این وسیله باعث می شود تا پکیج به صورت اتوماتیک هواگیری کرده و دیگر نیازی به عملیات سنتی هواگیری نباشد. حال اگر این شیر از کار بیفتد، هوا به رادیاتورها نفوذ می کند و به تبع آن، صداهایی از پکیج شنیده می شود که بلند نبوده، اما نسبتا آزاددهنده است. توجه داشته باشید که عیب شیر اطمینان می تواند یکی از نشانه های خرابی پکیج به طور جدی تر باشد.

۵- رسوب گرفتن مبدل پکیج های دیواری

رسوب گرفتن پکیج یکی از مشکلات شایع در پکیج بوده مهم ترین نشانه آن تولید سر و صدا می باشد. برای رسوب گیری پکیج ها باید از اسیدهای شرکتی استفاده نمایید؛ بدین ترتیب که به کمک یک متخصص اسیدها را درون مبدل ها ریخته و صبر کنید تا مسیر حرکت آب باز شود. تاکید ما برای کمک گرفتن از متخصص در این جهت است که رسوب به دیگری اجزای دستگاه پخش نشود. ضمن آنکه تک مبدله یا دو مبدله بودن پکیج در عملیات رسوب زدایی تاثیری ندارد.

۶- خرابی فن پکیج دیواری

در یک پکیج فن وظیفه دارد تا دوده های پکیج را کشیده و به بیرون منتقل کند (تقریبا کارایی مشابه با هر گونه دیگری از اگزاست فن ها). اما در صورتی که در داخل پره های فن چیزی گیر کرده باشد، می تواند باعث تولید صداهای ناهنجاری شود. گاهی نیز شل شدن پیچ های فن باعث لق شدن فن شده و این لقی منجر به سر و صدا در پکیج دیواری می شود.

علت صدای پکیج

۷- خرابی پمپ

یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای ناهنجار پکیج، خرابی پمپ این دستگاه است. علامت و نشانه اصلی این مساله، صداهای ضربه ای است که از آن به گوش می رسد. در چنین شرایطی با تعمیر یا تعویض پمپ مشکل برطرف خواهد شد. این مورد یکی از مسائل عمده اشکالات پکیج های خانگی است.

۸- خرابی سوپاپ ها

خرابی سوپاپ ها هرچند که باعث تولید صدا می شود، اما کم تر شایع بوده و یکی از آخرین احتمالات در ریشه یابی ایجاد صدای پکیج است. با این حال توصیه می شود که در هنگام شنیدن صدا از پکیج، سوپاپ ها و اورینگ ها را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

۹- ایرادات لوله کشی

لوله کشی به منزله استخوان بندی ساختمان است و فرایند لوله کشی رادیاتورهای پکیج باید توسط افرادی انجام شود که تخصص کافی در این زمینه دارند. در همین راستا بسیاری معتقدند که اصلی ترین دلیل صدا دادن پکیج، نه هوا نداشتن آن، بلکه لوله کشی نامناسب این دستگاه است. عدم برخورداری  لوله های پکیج از قطر و ضخامت لازم و نیز لوله کشی در مسیر اشتباه، این دستگاه را تحت فشار قرار می دهد. از آنجایی که این لوله ها امکان انبساط و انقباض ندارند، صداهایی تولید کرده و عملکرد پکیج را با مشکل مواجه می سازند.

رفع صدای پکیج

تا به اینجا دلایل ایجاد سر و صدا در پکیج را بررسی کردیم و کارهایی را که می تواند به عیب یابی پکیج کمک کند، بازگو کردیم. اکنون به نوبت به رفع صدای پکیج می رسد. در این رابطه باید عنوان نمود که هیچ راهکار معینی بر رفع سر و صدای پکیج وجود ندارد و بسته به علت که منجر به ایجاد صدا می شود، باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

به طور مثال، زمانیکه صدا ناشی از مشکلات سرد و یا گرم بودن آب ورودی باشد، باید دمای آب را در حد متعادل نگه داشت و یا این که فشار آب را کنترل کرد، اما اگر مشکل از قطعات به کار رفته در پکیج باشد، می‌توان قطعاتی مانند پمپ، پرشر یا شیر تخلیه را تعویض کرده و یا تعمیر نمود. در واقع بسته به علائم خرابی پکیج و دلیل بروز چالش می توان به سرعت مشکل را مرتفع نمود.

این بحث در رابطه با هزینه تعمیرات پکیج که منجر به ایجاد سر و صدا شده هم مطرح می شود. چراکه در تخمین هزینه تعمیر پکیج آن چیزی که اهمیت دارد، علت بروز مشکل است. مثلا اگر مشکل ناشی از فرسودگی یک قطعه ساده باشد، با هزینه کم می توان نسبت به تعمیر آن اقدام نمود، اما اگر مشکل اساسی تر بوده و به لوله کشی ساختمان مرتبط باشد، هم هزینه زیادی طلب می کند و هم زمان بیشتری برای رفع مشکل مورد نیاز خواهد بود.

تعمیرات پکیج

حرف آخر

سرویس کردن صحیح و به موقع پکیج های دیواری تاثیر کاملا مستقیمی بر روی کاهش صداهای ناهنجار پکیج دارد. سرویس پکیج ها باعث می شود تا هواگیری دستگاه به موقع انجام گرفته، اجزای رادیاتور دچار رسوب گرفتی نشوند و پیچ فن ها در اثر فعالیت بالا شل نشوند. از این رو توصیه می شود که نسبت به سرویس به موقع پکیج منزل و یا شرکت خود حساس باشید و این کار را به تعویق نیاندازید.

از سوی دیگر توصیه می شود که هر امر مرتبط با رادیاتور و پکیج خود را به متخصص این حوزه بسپارید، زیرا این حیطه کاملا تخصصی بوده و کوچک ترین ناشی گری در هنگام کار با آن باعث خواهد شد تا کل پکیج آسیب ببیند. از این رو هر زمان که نیاز به خدمات سرویس و تعمیر پکیج و آبگرم کن خود داشتید، روی متخصصان کارآزموده اسپارد حساب ویژه ای باز کنید.

ضمنا در اسپارد می توانید خدمات تعمیر رادیاتور شوفاژ را نیز با بهترین کیفیت دریافت کنید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج