سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

سرویس مبلمان اصلی ترین بخش از دکوراسیون داخلی منزل است و اصطلاحا “توی چشم” است. حال اگر جنس این مبلمان از نوع پارچه مخمل باشد، توجهات بسیار بیشتری را هم به سوی خود جلب می کند. نوع بافت و ساختار مبل مخملی به گونه ای است که حس طراوت و شادابی را به بیننده منتقل کرده و خود را بیشتر از سایر لوازم منزل نشان می دهد.

علیرغم این زیبایی ظاهری اما این نوع مبلمان مشکل بزرگی دارند: اینکه به سرعت کثیف شده و به سختی تمیز می شوند! به همین خاطر است که شستشوی مبل مخمل در خانه به معضلی بزرگ برای صاحبان آنها تبدیل شده است. به خصوص آنکه نحوه نظافت مبلمان مخمل با روش شستشوی سایر انواع مبلمان (مثل نحوه تمیز کردن مبل چرم) تفاوت هایی داشته و نیاز به پیاده کردن ترفندهای خاصی دارد. اگر علاقه مندید که با برخی از این ترفندها آشنا شده و بدون آنکه به مبل مخملتان آسیب وارد کنید، آن را شستشو دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شستن مبل مخمل در خانه

چرا مبلمان مخمل را حتما باید با شیوه ای خاص شستشو داد؟

ساختار این نوع مبلمان به گونه ای است که روش شستشوی مبل مخمل در خانه حتما باید با دقت زیادی صورت بگیرد. پرزهایی که روی پارچه مبل مخمل قرار گرفته اند، در برابر انواع روش های نظافت بسیار حساس بوده و ممکن است از بین بروند. و اگر چنین اتفاقی بیفتد، مبل طراوت خود را از دست داده و کهنه به نظر می رسد. این زیر پرزها به طور ویژه نسبت به فشار حساس بوده و اگر پارچه تمیز کننده را به سختی روی آنها بکشید یا از مواد شوینده بسیار قوی استفاده کنید، به راحتی نابود می شوند. بنابراین لازم است که مبلمان مخمل خود را حتما مطابق با دستورالعمل های ابن راهنما شستشو دهید. زیرا خطرات و معایب شستشوی اشتباه مبلمان آنقدر زیاد هستند که می توانند هزینه خرید دوباره مبلمان را روی دوش شما بیندازند.

قبل شروع شستشوی مبل مخمل در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

نباید در شستشوی مبلمان مخمل بی احتیاطی کنید. حتمل قبل از آغاز فرایند نظافت این نوع مبلمان باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مبل های با ارزشتان را تمیز کنید. برخی از این نکات اولیه عبارتند از:

  • حتما برچسب هایی که روی مبل قرار دارند را مطالعه کنید. این برچسب ها معمولا جنس مخمل را مشخص کرده و نحوه صحیح شستشوی آن را بازگو می کنند. معمولا یکی از چهار علامت اختصاری X (یعنی فقط می توانید از جارو استفاده کنید)، W (یعنی نمی توانید از آب استفاده کنید)، S (یعنی به جای استفاده از آب، از محلول های تمیز کننده بدون آب استفاده کنید) و WS (یعنی می توانید از آب و هر ماده پاک کننده دیگری استفاده کنید) روی مبل های مخمل نوشته می شود.
  • در ابتدای کار حتما با برس لباس یا پارچه بدون پرز، آلودگی های سطحی روی مخمل را تمیز کنید. همچنین می توانید به کمک سری مخصوص جاروبرقی مبل را تمیز کنید و آن را برای شستشوی آماده سازید.
  • هنگام برس کردن یا جارو کشیدن، گوشه های مبل را که دسترسی به آنها سخت است، با دقت بیشتری تمیز کنید، زیرا معمولا آلوده تر هستند.
  • قبل از انتخاب کردن هر ماده ای برای تمیزکردن مبل، ابتدا آن ماده را بر روی قسمتی از مبل امتحان کنید (ترجیحا قسمتی که در دید نباشد) تا مطمئن شوید که آن ماده پاک کننده به پارچه مخمل آسیب نمی رساند.

چه راه هایی برای شستن و لکه بری از مبل مخمل در خانه وجود دارد؟

بعد از آنکه کارهای مقدماتی بالا را انجام دادید، نوبت به شستن مبل مخمل در خانه می رسد. این فرایند را به چند روش مختلف می توان انجام که ما در ادامه به برخی از بهترین آنها اشاره می کنیم:

شستشوی مبل مخمل در منزل

۱- نظافت مبل مخمل با جوش شیرین و آبلیمو

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

جوش شیرین و آبلیمو دو ماده بسیار قدرت مند در پاک کردن هرگونه آلودگی هستند. اگر قصد داشتید از این ماده کمک بگیرید، ابتدا دو قاشق‌ غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب لیمو ترکیب کنید. سپس یک پارچه نرم و تمیز را داخل این ترکیب فرو کنید تا کمی خیس شود. در مرحله بعد با کمک پارچه به آرامی روی نقاط لکه‌ دار ضربه بزنید. حواستان باشد که هیچ گاه پارچه را روی مخمل نکشید، زیرا ممکن است پرزهایش از بین برود. بعد از اینکه این فرایند را چند بار تکرار کردید و لکه ها از بین رفتند، اجازه دهید مبلمان خشک شوند (حدود ۵ ساعت زمان می برد تا سطح آنها خشک شود).

۲- تمیز کردن مبل مخمل با کمک شامپو فرش یا شامپو مبل

شامپو فرش یا شامپو مبل پاک کننده ای بسیار قوی است و در پاک کردن انواع لکه ها از روی مبل کاربرد دارد. در این روش ابتدا یک یا دو قطره از شامپو را پشت مبل استفاده کنید تا مطمئن شوید به پارچه آسیب نمی رسانند. اگر مشکلی به وجود نیامد، با یک پارچه بسیار نرم به آرامی محلولی از آب و شامپو را روی لکه‌ های کثیفی بکشید تا از بین بروند. در آخر چند ساعت صبر کنید تا پارچه مبل خشک شود.

۳- شستشوی مبل مخمل در خانه به وسیله آب و صابون

در این روش کافی است محلولی از آب و صابون را تهیه کنید، و همانند روش آبلیمو و جوش شیرین، پارچه آغشته به ماده پاک کننده را به آرامی روی لکه‌ های چربی بزنید تا آلودگی کاملا از بین رود. مانند روش های قبلی، اجازه دهید تا مبلمان خشک شود و پرزهای آن به حالت اولیه باز گردند. البته اگر لکه های آلودگی همچنان مشاهده می شدند، فرایند بالا را مجددا انجام دهید.

۴- لکه بری از روی مبل مخمل با استفاده از بخارشوی

از میان بهترین دستگاه های مبل شویی، بخارشوی رتبه اول را به خود اختصاص می دهد. به خصوص اگر پارچه مبل مخمل شما از الیاف مصنوعی تولید شده است، می توانید از دستگاه بخارشوی نیز به عنوانی روشی برای نظافت استفاده نمایید. در این روش دستگاه بخارشوی را روشن کنید (با حرارت کم) و آن را از جهت خواب مبل حرکت دهید تا آلودگی ها را تمیز کند. در هنگام استفاده از این دستگاه حتما دقت کنید که حرارت آن پایین باشید تا به بافت مخمل آسیب وارد نشود.

روش شستشوی مبل مخمل در خانه

چگونه پس از شستشو با مواد شوینده مبل مخمل را خشک کنیم؟

پس از تمیز کردن مبل مخمل، به هیچ وجه از آن استفاده نکنید و حتما اجازه دهید که نقاط مرطوب آن کاملا خشک شود. برای این کار با یک پنکه یا سشوار محل را کاملا خشک کنید. توصیه ما این است که مبل را در هوای آزاد قرار ندهید، چراکه بلافاصله گرد و غبار روی آن می نشیند و دوباره باید آن را تمیز کنید. وقتی مبل کاملا خشک شد، با یک برس نرم و خشک به آرامی پرز‌ها را در جهت خواب مبل مرتب کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن و شستشوی مبل استیل در خانه (شستن مبل سلطنتی)

چند نکته در رابطه با شستشوی مبلمان مخمل در منزل

  • مبلمان مخمل خود را حداقل ماهی یک بار به کمک جاروبرقی یا یک پارچه نرم تمیز کنید تا آلودگی های نشسته بر روی آن به تار و پودش نفوذ نکنند.
  • گرما می تواند به پارچه مخمل آسیب بزند، از این رو به هیچ عنوان از مواد شوینده با حرارت زیاد جهت شستشوی مبل مخمل استفاده نکنید.
  • در فرایند شستشو تا جای ممکن از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید و ترجیحا از مواد خانگی برای تمیز کردن پارچه مخمل کمک بگیرید.
  • برای محافظت از مبل مخمل خود آن را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، زیرا به مرور مخمل آن کمرنگ می شود.
  • برای جلوگیری از ایجاد و ماندگار شدن لکه روی مبلمان مخملی، به محض مشاهده، آنها را تمیز کنید. هرچه این لکه ها مدت زمان بیشتری روی مبلمان شما بنشیند، احتمال آسیب دائمی مبل افزایش پیدا می کند.

تمیز کردن مبل مخمل

حرف آخر اسپارد

شستشوی مبلمان در خانه کار دشواری نیست، اما اگر جنس مبلمان شما حساس باشد (مثلا از نوع مخمل) حتما باید دقت بالایی هنگام نظافت آن داشته باشید. به همین جهت در این مطلب به صورت کامل نحوه شستشوی مبل مخمل در خانه را توضیح دادیم و نکات لازم را ذکر کردیم. با این وجود توصیه می کنیم که اگر ارزش بالایی برای مبلمان خود قائل هستید و علاقه دارید که به بهترین شکل ممکن تمیز شوند، کار نظافت آنها را حتما به مجموعه های خدمات مبل شویی در منزل بسپارید تا خیالتان از بابت نتیجه کار راحت باشد.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی