سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

پکیج ایران رادیاتور یکی از محبوب ترین برندهای پکیج در ایران است. علت این محبوبیت را می توان با کیفیت مطلوب و تعمیرات آسان این پکیج مرتبط دانست. اگر شما نیز می خواهید تعمیرات این پکیج را در منزل انجام دهید و یا آن را نصب کنید لازم است اول از همه با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. در ادامه می توانید روش کار با پیکج ایران رادیاتور را راحت تر فرابگیرید.

به همین منظور نیز در ادامه این مقاله ابتدا به صورت مختصر نحوه کار پکیج ایران رادیاتور را برررسی خواهیم کرد. سپس به توضیح درباره ی روش کار با آن خواهیم پرداخت. پس با این مقاله همراه اسپارد مگ باشید تا صفر تا صد نحوه کار با پکیج ایران رادیاتور را آموزش ببینید!

طرز کار پکیج دیواری ایران رادیاتور چگونه است؟

پیش از بررسی نحوه کار پکیج های ایران رادیاتور لازم است اشاره کنیکه که این پکیج در انواع و ابعاد مختلف تولید می شود به همین دلیل به آسانی پاسخگوی تامین گرمای محیط های مختلف از جمله فضای منزل و دیگر فضاهای تجاری خواهد بود. همین مورد را می توان یکی از دلایل انتخاب پیکج ایران رادیاتور توسط بسیاری از افراد دانست.

از دیگر مزایا و علل محبوبیت آن نیز می توان اشغال فضای کم و ایمنی بسیار بالا که در اثر کارکرد مطلوب پکیج ایران رادیاتور تامین می شود. انواع فن دار این پکیج ها مورد تایید استانداردهای معتبر در دنیا نیز هستند و علاوه بر تامین گرمایش، آب گرم مصرفی را نیز از طریق نصب رادیاتور، فن کوئل و یا گرمایش از کف ساختمان تامین می کنند.

و اما دود خروجی ناشی از روش کار با پکیج ایران ایران رادیاتور چگونه از محیط خارج می شود؟ با استفاده از دودکش های مخصوص کواکسیال یا همان دوجداره علاوه بر خروج ایمن دود ناشی از کارکرد پکیج، هوای موردنیاز و مصرفی آن نیز تامین می شود. به این ترتیب علاوه بر گرمای محیط و آب مصرفی، ایمنی ساکنین نیز تامین می گردد.

طرز کار پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور را چطور راه اندازی کنیم؟

پیش از اینکه نحوه کار با پکیج ایران رادیاتور را فرابگیرید، لازم است با شیوه نصب آن آشنا شوید. پس اگر به تازگی پکیج خریده اید می توانید با مراحل زیر آن را راه اندازی کنید. با این حال اگر دانش فنی کاملی در خصوص نصب پکیج و سایر وسایل گرمایشی منزل نداشته باشید، کمک گرفتن از متخصصین نصب پکیج ایران رادیاتور همواره بهترین و ایمن ترین روش است.

حالا بیایید قدم های نصب و روش کار با پکیج ایران رادیاتور را یک به یک بررسی کنیم:

۱- نصب پکیج روی دیوار

معمولا در بالکن یا آشپزخانه فضای ویژه ای برای نصب پکیج در نظر گرفته می شود. پس از اینکه پکیج دیواری ایران رادیاتور روی محل مربوطه نصب کرده و شیلنگ های آب و گاز را نیز آماده کردید می توانید سایر مراحل اساسی در نصب پکیج ایران رادیاتور را شروع کنید.

۲- هواگیری مسیر لوله کشی گاز

در خانه هایی که لوله کشی گاز به تازگی انجام شده هواگیری گاز ضروری است اما علت انجام این کار چیست؟ اگر نشتی در داخل لوله کشی گاز وجود داشته باشد، هوا در داخل شیر گازی جمع شده و در نتیجه پکیج ایران رادیاتور روشن نمی شود. برای تست این مسئله معمولا از هوای فشره کمک می گیرند.

با در نظر گرفتن این نکته لازم است حین نصب پکیج ایران رادیاتور شیر گاز را باز کرده و اجازه دهید تا هوای داخل آن کاملا خارج شود. حالا می توانید شلنگ گاز را به پکیج خود وصل کنید. سپس شیر قطع و وصل گاز را نیز نصب کرده و حتما از فیلتر گاز نیز استفاده کنید تا خاک و براده آهن داخل لوله کشی ها به پکیج آسیب نرساند با تمیز کردن دوره ای فیلتر نیز از افت فشار گاز جلوگیری کنید.

پکیج ایران رادیاتور را چطور راه اندازی کنیم

۳- هواگیری پکیج ایران رادیاتور

در بررسی روش کار با پکیج ایران رادیاتور و مراجل نصب آن نوبت به هواگیری خود پکیج می رسد. در پکیج هایی که دیجیتالی هستند می توان از روی کد اروری روی صفحه نمایشی آن نسبت به هواگیری و یا تعمیر سایر مشکلات اقدام کرد اما در پکیج های غیر دیجیتال و آنالوگ باید چه کرد؟ اگر پکیج ایران رادیاتور از مدل های B, E, M, BM , ECO داشته باشید می توانید مراحل زیر را برای هواگیری آن دنبال کنید.

هواگیری پکیج ایران رادیاتور معمولا دو مرحله دارد. یکی هواگیری مسیر آب گرم مصرفی و دیگری هواگیری سیستم لوله کشی که مراحل هریک عبارتند از:

هواگیری مسیر آب گرم مصرفی

برای اینکه مسیر آب گرم ورودی به لوله کشی های منزل را هواگیری کنید ابتدا باید شیر آب سرد ورودی پکیج را باز کنید. همزمان با این کار شیر آب گرم مصرفی منزل مثلا شیر آب گرم آشپزخانه را نیز باز کنید. به این ترتیب آب داخل مبدل ثانویه حرکت کرده و هوای داخل شیر بیرون می آید. به همین راحتی هواگیری مسیر آب انجام می شود.

هواگیری سیستم لوله کشی آب

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

یکی از مهم ترین نکاتی که در روش کار با پکیج ایران رادیاتور باید بدانید نحوه هواگیری کل لوله کشی دستگاه است. برای انجام این کار ابتدا شیر پرکن که در قسمت زیرین پکیج قرار دارد را باز کنید تا آب وارد آن شود. در هنگام باز کردن شیر پرکن به فشار سیستم لوله کشی آن نیز توجه داشته باشید. این فشار از طریق فشارسنج روی پکیج قابل مشاهده است و باید تا آمدن عقربه فشارسنج روی عدد ۲ شیر پرکن را باز کنید.

حالا می توانید با پیچ گوشتی یا آچار مخصوص هواگیری، شیر هواگیری پکیج ایران رادیاتور را باز کنید. در حین انجام این کار همواره با عدد روی فشارسنج نیز دقت داشته باشید. اگر این عدد حین هواگیری به کمتر از ۱.۵ برسد باید مجدد شیر پرکن را باز کنید تا فشار به ۱.۵ رسیده و افزایش پیدا کند. اگر حتی با باز کردن شیر پرکن نیز فشار زیاد نشد، فشار آب شهری پایین است.

۴- بررسی نشتی شیر گاز

حالا که روش کار با پکیج ایران رادیاتور و نصب ورودی گاز و هواگیری لوله کشی و مسیر آب را بررسی کردیم، نوبت به یک مرحله مهم یعنی تست نشتی گاز می رسد. برای انجام این کار تنها باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک اسفنج آن را روی شیلنگ گاز و اتصالات گازی بکشید. با بیرون آمدن حباب از هر قسمت لوله کشی گاز می توان به نشتی گاز پی برده و با استفاده از آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور آن را حل کرد.

نشتی شیر گاز پکیج

نکات مهم در سرویس پکیج ایران رادیاتور

پس از اینکه روش کار با پکیج ایران رادیاتور و نحوه نصب آن را بررسی کردیم، لازم است سرویس دوره ای آن را نیز جدی گرفت. از جمله مواردی که باید در حین سرویس پکیج توجه شود می توان به هواگیری پکیج، بررسی نشتی گاز و بررسی هریک از اجزای پکیج اشاره کرد. پیش تر هواگیری و تست نشتی گاز را توضیح دادیم، در ادامه به بررسی سایر نکات مهم خواهیم پرداخت:

کنترل عملکرد پتانسیومر

برای بررسی عملکرد درست این قطعه باید دمای شوفاژ را کنترل کنید. از طرفی مطمئن باشید که مشعل ها به موقع خاموش و روشن می شوند.

بررسی فلوسوئیچ آب

فلوسوئیچ که با اسم کلید جریان نیز شناخته می شود در همه پکیج ها وجود دارد. در نتیجه برای آموزش روش کار با پکیج ایران رادیاتور نیز باید به نحوه عملکرد این قطعه آشنا شد. فلوسوئیچ در مقابل جریان ورودی آب سرد قرار می گیرد و حین نیاز شما به آب گرم، این پیام را از طریق سوکت هایی که به آن وصل شده به برد منتقل می کند. برای اطمینان از کارکرد صحیح سه بار آن را خاموش روشن کرده و مشعل را کنترل کنید.

کنترل دمای آب گرم و مدار گرمایش

برای کنترل دمای آب گرم مصرفی تنها کافی است در حین روشن کردن پکیج چشمتان به دماسنج باشد و عدد ۴۵ درجه سیلیوس بیشتر از دمای آب سرد باشد. خاموش و روشن شدن پکیج در دمای بخصوص نیز می تواند نشان دهنده نیاز مدار گرمایش به تعمیرات باشد.

روش با پکیج ایران رادیاتور زمستانی و تابستانی چگونه است؟

وقتی در مورد پکیج تابستانی و زمستانی صحبت می کنیم به انواع پکیج ها اشاره نداریم بلکه منظورمان نحوه عملکرد پکیج در تنظیمات زمستانی و تابستانی است. در حالت زمستانی علاوه بر آب گرم باید انرژی حرارتی مورنیاز برای محیط نیز تامین شود.

به عبارتی در فصل زمستان زمانی که شیر آب گرم مصرفی خانه را در آشپزخانه یا حمام باز می کنید، با جریان آب سرد کلید میکروسوئیچ فعال می شود. سپس پیغام درخواست آب گرم به برد الکترونیک ارسال شده و مدار رادیاتور به صورت موقت قطع می شود و در نهایت آب گرم به مبدل حرارتی ثانویه هدایت می شود. پس از اینکه شیر آب گرم را می بندید آب گرم مجدد به مدار رادیاتور برمی گردد.

اما در حالت تابستانی که رادیاتورها روشن نیستند، آب گرم چگونه تامین می شود؟ در این صورت کاری با مدار رادیاتور نداریم و پکیج تنها در زمانی که آب گرم نیاز است به صورت اتوماتیک روشن می شود. وقتی شما یکی از شیرهای آب گرم را باز می کنید، این بار نیز میکروسوئیچ فعال می شود و فرمان را به برد الکترونیک صادر می کند اما دیگر کاری با رادیاتور ندارد بلکه پیام روشن شدن مشعل را ارسال می کند.

در روش کار با پکیج ایران رادیاتور تابستانه آب گرم مصرفی شیرهای خانه از طریق مبدل حرارتی ثانویه و از طریق لوله ها بلافاصله تامین می شود. با بسته شدن شیر آب، پیغام مجدد صادر شده و پکیج خاموش خواهد شد. به این ترتیب هم در فصل تابستان و هم زمستان آب گرم به صورت فوری برای شما تامین می شود.

روش با پکیج ایران رادیاتور زمستانی و تابستانی

چرا باید برای تعمیر و سرویس پکیج از متخصصین کمک بگیریم؟

پیش تر روش کار با پکیج ایران رادیاتور، نحوه نصب و سرویس آن را مورد بررسی قرار دادیم اما آیا هر فردی که هیچ دانش فنی در این زمینه ندارد می تواند به تنهایی نسبت به بررسی هریک از قطعات اقدام کند؟ با بررسی آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور شاید بتوان تا مرحله عیب یابی را به تنهایی انجام داد اما تعمیرات و تعویض قطعات پیچیده تر هستند.

از طرفی ممکن است فرد غیر متخصص نه تها نتواند تعمیرات را به خوبی به انجام برساند، حتی ممکن است به سایر بخش های پکیج نیز آسیب بزند. که در این صورت نتیجه چیزی جز هزینه بالای خرید پکیج جدید نخواهد بود. در نتیجه بهتر است با پرداخت هزینه ای جزئی و مقرون به صرفه تعمیرات تخصصی را به افراد حرفه ای بسپاریم.

برای این منظور می توانید در تمامی روزهای هفته و تمام ساعات شبانه روز سفارش تعمیر و سرویس پکیج را از طریق اپلیکیشن و یا وبسایت اسپارد ثبت کنید. با ثبت سفارش هزینه تعمیر پکیج نیز توسط متخصص اعلام شده و خدمات به منزل یا محل کار شما در تهران و استان البرز ارائه می شود. به همین راحتی می توانید بهترین خدمات تخصصی تعمیر پکیج را با منصفانه ترین قیمت در محل دریافت کنید!

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج