گچ کاری ساختمان

  • اعزام گچ کار ماهر
  • مناسب‌ترین قیمت

رنگ آمیزی سقف منزل به اندازه کافی دشوار است، اما وقتی پای نقاشی گچبری های موجود روی آن در میان باشد، کار سخت تر نیز می شود. بخصوص آنکه در بسیاری از خانه های ایرانی انواع گچبری ها وجود دارد و افراد با هر ذوق و سلیقه ای به این نوع طراحی ها علاقه نشان می دهند. محل پیاده سازی گچبری نیز اغلب روی سقف و دیوار است. به همین خاطر هنگام نقاشی این بخش ها حتما باید به طور ویژه به رنگ آمیزی نقاط برجسته و ظریف قرار گرفته بر روی آنها (گچبری) توجه داشته باشید. بنابراین می توان نتیجه گرفت آموزش رنگ آمیزی گچبری نیز به همین سادگی ها نیست و اصول خاص خودش را دارد.

یعنی از همان اول کار که انتخاب رنگ است، تا نحوه نقاشی، همه از یک اصول مشخص پیروی می کنند و نمی توان بدون هیچ پیش زمینه قبلی اقدام به انجام آن کرد. در همین راستا در ادامه این مطلب آموزش رنگ آمیزی گچبری سقف و دیوار را برایتان تهیه کرده ایم؛ تا انتها همراهمان باشید.

رنگ آمیزی گچبری سقف

رنگ آمیزی گچبری سقف و دیوار چه اصولی دارد؟

برای آنکه بتوانید روی سطح گچبری رنگ آمیزی خوبی داشته باشید و در انرژی و وقتتان صرفه جویی شود، حتما باید دو اصل مهم را رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ آمیزی روی سطح گچ بری شده مثل رنگ آمیزی روی یک دیوار ساده نیست و اگر دو ترفندی را که در ادامه این مطلب نوشته ایم رعایت نکنید، حتما به مشکل خواهید خورد:

۱- سطح گچبری شده را مستقیما رنگ نزنید

به هیچ عنوان نباید گچ را مستقیما رنگ بزنید. اگر چنین کاری انجام دهید کلی رنگ به هدر می رود و و در اینده هم از لحاظ کیفت و پوسته شدن رنگ دچار مشکل خواهید شد. خاصیت طبیعی گچ ساختمان آن است که رنگ را در خود جذب می کند و اگر روغن کاری و زیری کاری نشود مصرف رنگ زیادی را خواهد برد.

۲- اجازه دهید سطح گچبری شده کاملا خشک شود

رنگ آمیزی گچبری سقف منزل حتما باید در زمانی صورت گیرد که گچ کاملا خشک شده باشد. اگر گچبری خشک نشده باشد و نقاشی شود، دو حالت پیش می آید:

  • رنگ های که با اب همخوانی دارند مثل رنگ های پلاستیک و اکریلیک بعد از رنگ امیزی سطح گچی و پس از خشک شدن کامل هاله ای از زردی در آنها نمود پیدا خواهد کرد که به آن زرد اب گویند و البته باز احتمال پوسته شدن فرواون است .
  • دوم اگر رنگها مخالف اب باشند که اصلا رنگ آمیزی محال خواهد شد و رنگ پذیرش نمی شود و اگر هم چنین کاری با ترفندهای مختلف انجام شود بعد از خشک شدن صد در صد پوسته خواهد کرد.

آموزش رنگ آمیزی گچبری سقف و دیوار

برای آنکه نقاشی گچبری های منزل خود را انجام دهید، باید مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  1. در ابتدا روغن بزرگ را با روغن جلا مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را با قلم مو بر سطح گچبری بکشید.
  2. بعد از آنکه گچبری را روغن زدید، سطح کار را با رنگ سفید آستر کنید تا گچبری آماده رنگ آمیزی شود.
  3. در این مرحله باید لندنی سازی را انجام دهید. توجه داشته باشید که می توان لندنی سازی را با رنگ پلاستیک هم درست مثل رنگ روغن انجام داد.
  4. تمام نقوش گچبری را با قلم مو رنگ کنید. با کمک رنگ آمیزی نقوش برجسته که اصطلاحا ساخت و ساز الوان گفته می شود، کار نقاشی شما تمام شده و باید منتظر بمانید تا رنگی که روی گچ زده اید خشک شود.

نظرات کاربران گچ کاری ساختمان

درخواست گچ کاری ساختمان

رنگ آمیزی گچبری سقف منزل

نکته در رابطه با آموزش رنگ آمیزی گچبری:

برای زیرکاری گچبری ها اگر اولین بار است که ابزارها و یا خانه رنگ می شود باید در مرحله اول روغن زیر کار استفاده بشود و بعد بتونه بشود (لکه گیری) و بعد از سمباده زدن رنگ بشود. قابل به ذکر است اگر قبلا خانه رنگ شده باشد نیازی به روغن زیر کار نمی باشد. زیرکاری امری بسیار مهم در نقاشی ساختمان است و بعد از ان سمباده زدن بسیار مهم است اگر این دو به درستی انجام نشود اجرای کار نقاشی ساختمان از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. و اطمینان داشته باشد از حاصل کار رضایت نخواهید داشت.

رنگ آمیزی روی گچبری بهتر است با چه نوع رنگی انجام شود؟

تنوع رنگ ها بسیار بالا است و این محصولات به دسته های مختلفی مثل روغنی، پلاستیکی و آکریلیک تقسیم بندی می شوند. در همین رابطه بسیاری افراد سوال می کنند که کدام یک از این رنگ ها برای گچبری دیوار و سقف بهتر است و اصطلاحا بیشتر به آنها می نشیند؟ در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین رنگ برای نقاشی دیوار منزل بدست آورید اما ما در ادامه مطلب نیز به سوال شما پاسخ می دهیم.

در پاسخ باید گفت که از نظر نحوه رنگ آمیزی تفاوت چندانی میان این رنگ ها وجود ندارد. اگر گچ شما خوب خشک شده باشند، همه این رنگ ها به خوبی خود را روی گچبری می گیرند و نمای زیبایی به خانه می دهند. به هر صورت واقعا قیاس رنگها به این شکل کار مشکلی است. در واقع رنگهای روغنی خواص مختص خود را دارند که بارزترین آنها قدرت شستشوی بیشتر آنهاست. اما رنگ های اکرولیک رنگهای تقریبا کم بو و بدون بویی هستند که مهمترین خصوصیات آنها نداشتن سرب است و برای انسان سالم ترین رنگ ها هستند.

البته توجه داشته باشید برای گچبری و ابزار های سرویس و حمام به دلیل وجود بخار بهتر است از رنگ روغنی و یا اکریلیک استفاده بشود چون رنگ پلاستیک مقاومت رنگ های آکریلیک و روغنی را ندارد. هزینه نقاشی با هر یک از این رنگ ها البته متفاوت بوده و مثلا رنگ الکریلیک گران تر از سایرین است.

رایج ترین رنگ های گچبری کدام هستند؟

در گذشته برای گچبری های سنتی رنگ طلایی جلوه زیادی داشت و بسیاری افراد هزینه زیادی برای این کار انجام می دادند. اما این نوع رنگ آمیزی امروزه از رونق افتاده و به جای آن رنگ های زیر برای تزئین گچبری بیشتر کاربرد دارند:

نقاشی گچبری دیوار

  • رنگ کرم
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید چوب پنبه ای
  • رنگ شکلاتی
  • رنگ قهوه ای سوخته
  • رنگ لاجوردی

رنگ گچبری را با توجه به چه فاکتورهایی باید انتخاب کرد؟

در بخش بالا رنگ های متداولی که برای نقاشی گچبری به کار برده می شوند را ذکر کردیم. جدای از آن اما برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را برای رنگ آمیزی گچ بری های منزل خود داشته باشید، حتما باید به فاکتورهای زیر و تناسب آنها با رنگ گچبری توجه داشته باشید:

۱- رنگ کفپوش

رنگ گفپوش و رنگ گچ بری معمولا رابطه عکس دارند. یعنی اگر کفپوشتان تیره است، رنگ گچ بری باید روشن و اگر کفپوشتان روشن است، رنگ گچبری باید که کمی تیره باشد.

۲- اندازه اتاق

حتما به متراژ اتاقی که سقف و دیوار آن گچبری شده توجه داشته باشید. اگر اندازه آن کوچک است، ترجیحا از گچبری تیره استفاده نکنید و از رنگ های روشن تر کمک بگیرید تا فضا بازتر نشان داده شود.

۳- نور اتاق

میزان نور سالن نیز ارتباط عکس با رنگ گچبری دارد. برای اتاق های نورگیر رنگ های تیره تر و برای اتاق های تاریک رنگ های روشن تر توصیه می شود.

۴- تناسب با وسایل

در انتخاب رنگ گچ بری منزل ذوق و سلیقه زیادی داشته باشید و به تناسب آن رنگ با دکوراسیون منزلتان توجه کنید. مثلا توصیه می شود که رنگ آمیزی گچ بری ساختمان را در تناسب با رنگ مبلمان و یا فرش ها انجام دهید تا جلوه ظاهری فضا بیشتر شود.

رنگ آمیزی گچبری ساختمان

چند نکته در رابطه با نحوه نقاشی گچبری خانه

  • خیلی از گچبری های مدرن رنگ آمیزی خاصی ندارند، اما رنگ آمیزی گچ بری همان چیزی است که جلوه فضای داخلی ساختمانتان را دو چندان می کند. در نتیجه اهمیت انجام را دست کم نگیرید.
  • هنگام رنگ آمیزی گچکاری های دور لامپ و لوستر حتما دقت کنید که رنگ مورد استفاده با این وسایل مخلوط نشود.
  • حتی اگر به رنگ های جیغ و یا تیره علاقه دارید، باز هم باید بدانید که نقاشی گچبری بهتر است با رنگ های روشن و آرام باشد.
  • قبل از رنگ آمیزی گچ بری های سقف و دیوار توصیه می شود همه شکاف‌ ها و فاصله‌ های اضافی ایجاد شده روی آنها را با بتونه پر کنید.
  • برای رنگ کردن گچ‌ بری های ظریف ساختمان بهتر است از قلم‌ موی باریک و مناسب استفاده کنید.

چطور خدمات گچ بری و گچ کاری منزل و نقاشی آن را با کیفیت بالا دریافت کنیم؟

بعد از آشنایی با اصول آموزش رنگ آمیزی گچبری، نوبت به انتخاب رنگ و اجرای عملی کار می رسد. متخصصین مجموعه اسپارد در همین راستا آماده اند تا در انجام این فرایند کنار شما بوده و علاوه بر انجام خدمات گچبری منزل، کار رنگ آمیزی و نقاشی آن را نیز بر عهده بگیرند. شما در اسپارد به نزدیک ترین متخصص گچ بری دسترسی دارید و می توانید با خیال راحت انجام کارها را به فردی حرفه ای بسپارید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)