نصب توری پنجره

  • ساخت و نصب حرفه‌ای
  • مناسب‌ترین قیمت

با از راه رسیدن فصول گرم سال همه ما دوست داریم پنجره ها را باز کرده و از هوای لطیف بهاری و تابستانی استفاده کنیم. در حالی که کنار پنجره نشسته ایم و از نسیم ملایم لذت می بریم، سر و کله حشرات مختلف مثل پشه و مگس ها پیدا می شود. با وجود این حشرات در منزل لذت بردن از هوای خوب بیرون امکان پذیر نیست؛ بنابراین شاید مجبور شویم مجدد پنجره ها را ببندیم.

یک راه حل اساسی برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از توری های آکوردئونی یا همان توری پلیسه است. حتما توری های قدیمی را دیده اید. توری های قدیمی معمولا زود آسیب می بینند و باز و بسته کردن آن ها نیز دشوار است. حتی ممکن است پس از مدتی روی آن ها سوراخ هایی ایجاد شود و راهی برای درز حشرات ایجاد کند.

برای جلوگیری از همه این موارد، می توانید از انواع توری پنجره استفاده کنید. امروزه توری های پلیسه یا آکاردئونی رواج یافته اند. این نوع از توری ها نه تنها بسیار مقاوم هستند و زود دچار آسیب نمی شوند، بلکه به طور کامل از ورود حشرات به منزل نیز جلوگیری می کنند. پیش از اقدام به خرید این توری ها بهتر است به طور کامل با آن آشنا شوید. در این مطلب ابتدا تعریفی از توری آکارئونی ارائه کرده و مزایای آن را بیان خواهیم کرد. سپس نکات مربوط به هزینه و نگهداری این توری ها را نیز مرور خواهیم کرد.

پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

توری آکاردئونی چیست؟ آیا با توری پلیسه متفاوت است؟

توری پلیسه چیست

توری آکاردئونی به نوعی از توری های کشویی گفته می شود که معمولا از جنس پلی استایرن ساخته می شود. پلی استایرن بافتی انعطاف پذیر دارد؛ بنابراین می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. این توری سبک هنگام تا شدن به شکل پلیسه در می آید به همین علت به آن توری پلیسه ای نیز می گویند. به طور کلی تمامی اسامی توری پلیسه ای، توری کشویی و توری آکاردئونی به توری های تاشو ساخته شده از پلی استایرن گفته می شود.

این توری برخلاف انواع دیگر توری ها بسیار سبک است و به راحتی درون قاب مخصوص خود قرار می گیرد، بدون اینکه بر آن سنگینی کند. با وجود همین ویژگی است که می توان توری را فشرده کرده و درون قاب باز و بسته نمود. توری آکاردئونی برای شیشه و پنجره مانعی ایجاد نمی کند، بنابراین اصلا نیاز نیست نگران این مسئله باشید. در ادامه به بررسی انواع توری پلیسه ای خواهیم پرداخت.

انواع توری پلیسه برای همه پنجره ها!

حالا که به سوال “توری پلیسه چیست؟” پاسخ دادیم، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم. پس از آشنایی با انواع توری پلیسه می توانید بر اساس اندازه پنجره خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. بیایید به بررسی آن ها بپردازیم:

توری آکاردئونی با شکل افقی

توری پلیسه افقی

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، این توری به صورت افقی باز و بسته می شود و به سمت راست و چپ پنجره حرکت می کند. این نوع توری را می توان روی انواع پنجره ها و درها نصب کرد. از جمله آن ها می توان به درب و پنجره UPVC ، آهنی، آلومینیومی و حتی چوبی اشاره کرد. بله درست متوجه شده اید، از توری ها می توانید در درب هایی مانند درب بالکن و حیات نیز استفاده کنید.

توری آکاردئونی یا پلیسه افقی محبوب ترین توری است و افراد بیشتر به استفاده از این نوع توری تمایل دارند. علت آن را می توان به باز و بسته شدن آسان، شستشو و نصب راحت و سریع آن نسبت داد. این توری شما را از شر حشرات مختلف خلاص خواهد کرد.

توری آکاردئونی با شکل عمودی

توری پلیسه عمودی

این نوع از توری پلیسه دقیقا مشابه مدل آن است، تنها تفاوت آن در شیوه باز و بسته شدن توری است. در توری عمودی بر خلاف توری افقی، باز و بسته شدن آن به طرف بالا و پایین است. در مقایسه با توری افقی معمولا طرفداران کمتری دارد اما می تواند گرینه خوبی برای پنجره های کوچک تر ساختمان باشد.

توری آکاردئونی دو طرفه

کاربرد توری پلیسه دو طرفه

این توری نیز مشابه توری افقی است اما بر خلاف آن به جای باز و بسته شدن از یک سمت، از هر دو طرف درون قاب خود حرکت می کند. برای پنجره ها معمولی ساختمان ها پیشنهاد نمی شود اما برای درب و پنجره های پهن بهترین گزینه است. طراحی جالب و دو طرفه این نوع از توری پلیسه به شما این امکان را می دهد، هم از طرف راست و هم از طرف چپ پنجره بتوانید توری را باز و بسته کنید.

توری آکاردئونی دبل فریم

نظرات کاربران نصب توری پنجره

درخواست نصب توری پنجره

توری آکاردئونی دبل فریم

اگر می خواهید ظاهر درب و پنجره شما به هیچ عنوان تغییر نکند، توری دبل فریم بهترین گزینه برای شماست. این توری در پشت چارچوب پنجره جمع می شود و هیچ مانعی در مقابل نور ایجاد نمی کند. تفاوت اصلی توری دبل فریم قابلیت جدا کردن آن از فریم یا قاب است. این کار در این نوع توری بسیار راحت تر انجام می شود. این ویژگی در مورد نظافت و شستشوی توری های بسیار کمک کننده است.

با مزایای توری آکاردئونی آشنا هستید؟

توری پلیسه

وقتی این توری ها در این حد محبوب هستند، پس حتما ویژگی ها و مزایای خاصی دارند. این ویژگی ها می توانند در ارتباط با کیفیت، طول عمر، کاربرد، راحتی در شستشو و … باشند. بیایید با یکدیگر به بررسی مزایای توری پلیسه بپردازیم:

  • مانعی مطمئن در مقابل ورود حشرات مختلف

اصلی ترین علت استفاده از توری ها جلوگیری ار ورود حشرات موذی است. این توری با داشتن بافت ریز به هیچ عنوان اجازه نمی دهد هیچ حشره ای وارد خانه شود. برخلاف توری های قدیم نیز به زودی سوراخ نمی شود زیرا الیاف مقاومی تشکیل شده است.

  • مقاومت در شرایط متنوع آب و هوایی

آیا می شود از توری پلیسه در نواحی مرطوب نیز استفاده کرد؟ بله، این توری به گونه ای طراحی شده تا در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف از هوای گرم و مرطوب گرفته تا آب و هوای خشک دچار هیچ گونه آسیبی نشود.

  • دید به بیرون را مختل نمی کند

برخلاف دیگر انواع توری، توری های آکاردئونی جلوی دید شما با سمت بیرون از پنجره را نمی گیرند. با نصب این توری نیز به راحتی می توانید محیط بیرون از پنجره را تماشا کنید.

  • جمع شدن توری

یکی دیگر از مزایای اصلی این توری ها، قابلیت جمع شدن آن ها ست. باز و بسته کردن توری بر عهده شماست. هر موقع نیاز داشتید توری را درون کشوی آن حرکت داده و باز کنید. هر وقت که خواستید مجددا توری را جمع کنید تا دچار گرد و غبار و آلودگی نشود.

  • قابلیت شستشو

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، توری های پلیسه جنسی منعطف و نرم دارند؛ بنابراین هر موقع که خواستید می توانید آن را به آرامی از قاب خارج کنید. پس از شستشو به آسانی می توانید خودتان توری را سر جای اول خود قرار دهید.

  • شیوه نصب آسان وسریع

برخلاف سایر توری ها نصب توری پلیسه بسیار راحت است. پیش از نصب پنجره شما اندازه گیری شده و توری شما آماده می شود. در مدت کوتاهی نصاب توری را در قاب پنجره شما نصب خواهد کرد.

  • سفارش در طرح ها و رنگ های متنوع

توری ها معمولا در زنگ های مشکی یا نقره ای سفارش داده می شوند. شما می توانید توری مورد نظر خود را در رنگ و طرح دلخواه نیز سفارش دهید. در واقع هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

معایب توری پلیسه چیست؟

معمولا در کنار مزایای بسیار خوب همیشه معایبی نیز وجود دارد. تنها عیب این نوع از توری ها قیمت آن ها است. غیر از این مورد نمی توان هیچ عیب و ایرادی بر جنس، عملکرد و یا سایر ویژگی های آن گرفت. برای خرید محصولات خوب لازم است یکبار به درستی هزینه کرد به جای اینکه بار ها محصولات بی کیفیت اما ارزان قیمت خریداری کرد.

نحوه شستشو و گردگیری توری پلیسه یا آکاردئونی

نحوه شستشو و گردگیری توری پلیسه یا آکاردئونی

پس از بررسی کاربرد توری پلیسه و دیگر نکات مربوط به آن، بهتر است با نحوه شستشوی آن نیز آشنا شویم. یکی از بزرگترین مزایای این توری ها این است که گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند؛ بنابراین حتی در شهر آلوده ای مثل تهران یا سایر کلان شهر ها نیز نیاز نیست زود به زود آن ها را بشویید. اگر مدت زیادی از نصب توری پلیسه گذشته است بهتر است بر اساس مراحل زیر توری را شستشو دهید یا از خدمات نظافتی معتبر برای شستشوی آن استفاده کنید.

مراحل شستشوی توری پلیسه عبارت است از:

  1. توری را به آرامی از قاب آن جدا کنید.
  2. پلیسه های توری را به صورت کامل باز کنید و روی زمین مسطح قرار دهید.
  3. با کمک یک دستمال نمدار یا دستمال مرطوب گرد و غبار سطح توری را پاک کنید.
  4. برای شستشوی عمقی می توانید از شوینده های مخصوص ملایم ویا اسپری های چند منظوره استفاده کنید.
  5. با فشار آب الیاف و منافز ریز توری را بشویید.
  6. توری را در هر دو حالت باز و بسته تمیز کنید تا هیچ شویندهای روی آن باقی نماند.
  7. پس از آن که کمی از خیس آن از بین رفت، می توانید همانند مرحله اول آن را در قاب نصب کنید.

هزینه توری پلیسه چگونه محاسبه می شود؟

هزینه توری آکاردئونی

حالا که تمام نکات مربوط به توری های پلیسه اعم از انواع، مزایا و معایب آن را بررسی کردیم، نوبت به تعیین قیمت می رسد. به طور کلی نمی توان یک عدد مشخص برای قیمت این توری بیان کرد. هزینه توری پلیسه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این عوامل عبارت اند از:

  • ابعاد پنجره مورد نظر در نصب توری
  • تجربه و مهارت نصاب
  • تعداد توری آکاردئونی
  • نوع توری پلیسه مورد نظر

سخن پایانی!

توری های پلیسه با جنس انعطاف پذیر خود برخلاف توری های قدیمی به راحتی باز و بسته می شوند. جنس این توری ها از موادی است که در مقابل آب و هوا های مختلف دچار آسیب نمی شود و طول عمر بسیاری دارد. انواع مختلفی از توری های آکاردئونی امروزه در بازار موجود هستند که می توانید با مطالعه مزایا و معیب هر یک بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب شما کدام نوع از توری های پلیسه است؟

نصب توری پنجره

  • ساخت و نصب حرفه‌ای
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست نصب توری پنجره