نصب موکت

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر

برخلاف تصور بسیاری، حتی امروزه نیز استفاده از کفپوش موکت در کنار سایر کفپوش ها مثل پارکت و سرامیک برای پذیرایی رایج است. برای بهره مندی از مزیت های کفپوش موکت، لازم است با نکات مهم در انتخاب بهترین نوع موکت برای پذیرایی آشنا شوید. از جمله انواع موکت ها برای پذیرایی می توان به موکت های طرح دار، موکت تایل، موکت های پشمی و کبریتی و … اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با انواع موکت و مزایای هریک و نکات مهم در انتخاب بهترین موکت برای پذیرایی در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

انواع موکت برای پذیرایی

آشنایی با انواع موکت برای پذیرایی

همانطور که در قسمت مقدمه نیز اشاره شد، امروزه انواع مختلفی موکت برای پذیرایی وجود دارد. هر یک از این موکت ها ویژگی ها ظاهری، مزایا و معایب بخصوصی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را برحسب نیازها و علاقه خود برای پذیرایی انتخاب کنید، در مرحله اول لازم است با انواع موکت آشنا شوید. از جمله بهترین انواع موکت برای پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- موکت تایل

این نوع از موکت ها را حتما در مراکز آموزشی یا اداری دیده اید. با این حال امروزه با افزایش تنوع تایل ها برای دکوراسیون پذیرایی های مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. موکت های تایل به شکل مربعی در کنار یکدیگر قرار گرفته و ظاهر جالبی را ایجاد می کنند. به علت فرم چینش می توانید این موکت ها را از دو طرح یا رنگ متنوع نیز انتخاب کنید.

از جمله مزایای موکت تایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در رنگ ها و طرح های متنوع عرضه می شوند.
  • در مقایسه با دیگر انواع موکت نصب آسان تری دارند.
  • مقاوم هستند و نیاز نیست نگران سنگینی وسایل روی موکت ها باشید.
  • قیمت مناسبی دارند و به علت مربعی شکل بودن، موکت کمتری در اثر برش هدر می رود.

موکت تایل

۲- موکت پشمی برای پذیرایی

موکت های پشمی در دسته موکت های گران قیمت قرار می گیرند. با این حال به علت ظاهر لوکس جزو انتخاب های رایج برای دکوراسیون پذیرایی هستند. علاوه بر این جنس پشم طبیعی باعث شده این موکت ها لقب نرم ترین موکت ها را نیز به خود بگیرند. همین مواد طبیعی و نبود هیچ ماده مصنوعی در ساخت آن، موکت پشمی را به گزینه ای مطلوب برای کسانی که به مواد شیمیایی آلرژی دارند تبدیل کرده است.

نظرات کاربران نصب موکت

درخواست نصاب موکت

با این حال در صورت نگهداری نادرست ممکن است لابه لای این موکت ها سفیدک و یا کپک رشد کرده و بافت موکت را نابود کند. به همین دلیل نیز موکت پشمی در نقاط شرجی و مرطوب استفاده نمی شود. علاوه بر موارد پیشین دیگر مزایای موکت پشمی عبارتند از:

  • در برابر حریق مقاوم است.
  • لکه ها به آسانی از روی موکت پشمی تمیز می شوند.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • تمیز کردن آن آسان است.

موکت پشمی برای پذیرایی

۳- موکت کبریتی برای پذیرایی

موکت های کبریتی از قدیمی ترین موکت های محبوب ایرانیان هستند. امروزه هم می توان انواعی از این موکت ها را در خانه های قدیمی دید. امروزه موکت های کبریتی برخلاف گذشته از الیاف نرم ترین ساخته می شوند تا زبری و سختی موکت های کبریتی سنتی را نداشته باشند. ظاهر یکدست و قطرکم این موکت ها باعث شده نصب آسانی نیز داشته باشند.

علاوه بر این موکت های کبریتی قیمت مناسبی نیز دارند و می توان کل یک پذیرایی پرتردد را به راحتی با این نوع موکت پوشاند. نکته ای که باید در مورد این موکت ها در نظر داشته باشید زیر بودن آنهاست. حتی جدیدتری انواع موکت های کبریتی نیز در مقایسه با دیگر موکت ها سطوح زبری دارند. با این حال این گزینه به علت تمیزی آسان ممکن است بهترین نوع موکت برای پذیرایی برای شما باشد.

موکت کبریتی برای پذیرایی

۴- موکت پرز بلند یا تافتینگ پذیرایی

در قسمت پیش گفتیم که موکت های کبریتی انواعی از موکت های قدیمی هستند که پرزهای کوتاهی دارند. موکت پرز بلند که با دستگاه تافتینگ بافده می شود، نسل جدیدی از موکت های کبریتی قدیمی است. همانطور که از نامش نیز پیداست پرزهای بلندی دارد که ظاهری زیباتر به آن بخشیده است. از طرفی موکت پرز بلند در دسته موکت های نرم و لطیف قرار می گیرد که بیشتر در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال در میان همه سبک های دکوراسیون داخلی موکت های پرز بلند را می توان در دکوراسیون های مینیمال و یا روستیک نیز به وفور مشاهده کرد. علاوه بر این اگر کودک ۱ تا ۳ ساله داشته باشید، بهترین نوع موکت برای پذیرایی شما، موکت های پرز بلند است. از جمله دیگر مزایای این موکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موکت تافتینگ رنگ های متنوعی دارد که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی ست می شود.
  • ظاهری لوکس و خاص به پذیرایی و هر محیط دیگری از منزل می بخشد.
  • برای کودکان ایمن است.
  • در فصل زمستان گرمای خوبی به فضا می بخشد.
  • به علت ضخامت زیاد و زیبایی ظاهری می توان به عنوان فرش نیز از این موکت استفاده کرد.

موکت پرز بلند پذیرایی

۵- موکت الفین یا پلی پروپلین

اگر در انتخاب بهترین نوع موکت برای پذیرایی، وجود الیاف مصنوعی در موکت برای شما مشکلی ندارد بهتر است بروید سراغ موکت الفین. این نوع از موکت که الیاف مصنوعی پلی پروپلین ساخته می شود شباهت بسیار زیادی به موکت های پشمی طبیعی دارد. با این حال نمی توان مقاومت آن را با موکت پشمی یکسان دانست.

موکت الفین یا پلی پروپلین در مقایسه با دیگر موکت های ساخته شده از الیاف مصنوعی انعطاف پذیری بیشتری دارد و می توان از آن برای دکوراسیون سالن پذیرایی نیز استفاده کرد. با وجود این مزایا ممکن است الفین در اثر قرار گیری وسایل سنگین روی آن آسیب ببیند. همینطور برای محیط های پرتردد و یا محل هایی که افراد با کفش تردد می کنند گزینه مناسبی نیست. با این وجود از دیگر مزایای این موکت الیاف مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برابر نور آفتاب و لکه های روغنی مقاوم است.
  • قیمت پایینی دارد.
  • در برابر آب نیز مقاوم است. برای مثال اگر آب روی آن ریخته شود به سرعت خشک می شود.
  • در رنگ های متنوع موجود است.

۶- موکت های طرح دار

جنس های مختلف موکت علاوه بر رنگ های متنوع، انواع طرح دار نیز دارند. برای مثال شما می توانید موکت کبریتی طرح دار، یا موکت تایل طرح دار را برای پذیرایی منزل خود انتخاب کنید. نمونه ای از این موکت ها در تصویر زیر قابل مشاهده است.

بهترین موکت برای پذیرایی

چطور بهترین موکت را برای پذیرایی انتخاب کنیم؟

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است به تعدادی نکات دقت کرده و تعداد سوال از خود بپرسید. برای مثال آیا پذیرایی شما بزرگ است یا نه؟ آیا لوازم سنگین و دکوری زیادی در پذیرایی دارید؟ سبک دکوراسیون پذیرایی شما چگونه است؟ برحسب رنگ دیوارها و مبلمان بهترین رنگ موکت برای پذیرایی من کدام است؟ کدام نوع موکت با فرش ها هماهنگی بیشتری دارد؟

با پاسخ دادن به این سوالات و کمک گرفتن از متخصصین نصب موکت و خیلی راحت تر می توانید در خصوص انتخاب نوع موکت برای پذیرایی خود تصمیم گیری کنید. علاوه بر این نکات زیر نیز می توانید برای انتخابی بهتری کمک کننده باشد:

  • اگر نظافت آسان برای شما مهم تر است از موکت هایی با پرز کوتاه استفاده کنید.
  • اگر می خواهید فضایی کلاسیک در پذیرایی داشته باشید، سراغ موکت های پشمی و یا طرح دار بروید.
  • اگر لطافت و گرمی کفپوش پذیرایی برای شما اهمیت دارد، از موکت های تافتینگ استفاده کنید.
  • اگر نصب آسان و سریع در اولویت است، موکت تایل انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال موکت کم هزینه می خواهید، انواع موکت های ساخته شده از الیاف مصنوعی مثل الفین را انتخاب کنید.

چطور بهترین موکت را برای پذیرایی انتخاب کنیم؟

بهترین نوع موکت برای پذیرایی کدام است؟

پیش تر انواع موکت مناسب برای پذیرایی و ویژگی های هر یک را بررسی کردیم. با این حال ممکن است همچنان در خصوص بهترین انتخاب سردرگم باشید. همانطور که در نکات نیز اشاره شد، اول از همه باید به شرایط مکانی، سبک زندگی و انتظاری که از موکت دارید توجه کنید. در ادامه بر حسب علاقه می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اما در هر صورت موکت پرز بلند که نرمی و لطافت خاصی دارند و بیشتر شبیه فرش هستند، می تواند بهترین نوع موکت برای پذیرایی باشد. این موکت ها علاوه بر ظاهر زیبا در برابر اجسام سنگین و تردد افراد نیز مقاومت خوبی دارند.

در حین خرید موکت های پرز بلند برای اطمینان از استحکام آن می توانید پشت موکت را برگردانده و به گره های آن توجه کنید. موکت هایی که گره های نزدیک به هم دارند، دارای دوام و مقاومت بیشتری هستند.

بهترین نوع موکت برای پذیرایی کدام است؟

هزینه نصب موکت پذیرایی چقدر است؟

قیمت نصب موکت پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله آنها می توان به متراژ پذیرایی و نوع موکت اشاره کرد. برای دریافت قیمت نصب موکت به صورت آنلاین می توانید همین حالا سفارش خود را در اسپارد ثبت کنید. پس از مشخص شدن نوع موکت و متراژ محیط هزینه نصب موکت در پذیرایی توسط متخصصین اسپارد اعلام می شود.

در صورت توافق خدمات در محل موردنظر شما در استان تهران و یا البرز (کرج) توسط بهترین نصاب های موکت به صورت کاملا حرفه ای ارائه می گردد!

نصب موکت

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست نصاب موکت