نصب موکت

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر

شاید تصور کنید که با وجود کفپوش هایی مثل پارکت و سرامیک دیگر کسی سراغ موکت نمی رود. با این حال هنور هم موکت یکی از کفپوش های رایج و محبوب برای دکوراسیون منزل، محیط ها آموزشی و حتی کاری است. همانند انتخاب دیگر کفپوش ها در انتخاب موکت نیز باید به نکات ویژه ای توجه داشت. برای مثال بهترین رنگ موکت برای پذیرایی چیست؟ کدام رنگها محیط را بزرگ و دلباز تر نشان می دهند؟

اگر شما نیز می خواهد بهترین رنگ موکت را برای پذیرایی خود انتخاب کنید در ادامه این مقاله با بررسی عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت پذیرایی و بهترین رنگها برای این محیط با اسپارد مگ همراه باشید!

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی کدام است؟

چه عواملی در انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی موثر هستند؟

پیش از اینکه سراغ بررسی بهترین انتخاب ها برای موکت پذیرایی بپردازیم، لازم است عواملی که در انتخاب رنگ به ما کمک می کنند توجه کنیم. برای مثال برای پذیرایی کوچک موکت قهوه ای گزینه  بهتری است یا موکت کرم و سفید؟ بهترین رنگ متناسب با دکوراسیون مدرن چیست؟

ممکن است انواع مختلفی از این سوالات در ذهن شما پایین و بالا برود. برای اینکه پاسخ این سوالها را پیدا کنید باید با عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت پذیرایی آشنا شوید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- در انتخاب رنگ موکت به محیط موردنظر توجه داشته باشید.

اولین و مهم ترین عاملی که در تعیین بهترین رنگ، محیط است. برای مثال در این مقاله که به بررسی بهترین رنگ موکت برای پذیرایی می پردازیم، لازم است به رنگ دیوارها و مبلمان توجه ویژه ای داشته باشید. به عبارتی تناسب رنگ بین رنگ دیوار، مبلمان و کفپوش در دکوراسیون پذیرایی بسیار مهم است. در حالیکه برای اتاق کودک می توانید رنگ موکت را بر اساس سلیقه کودکان نیز تعیین کنید.

از طرفی وقتی از محیط صحبت می کنیم تنها به تناسب رنگی بین اجزا اشاره نداریم، بلکه میزان تردد در آن محل ویژه نیز در انتخاب بهترین رنگ موثر است. به عنوان مثال برای محیط های آموزشی یا راه پله ها که تردد زیاد است، بهتر است بروید سراغ رنگ های تیره تر مثل قهوه ای و خاکستری تا چرک روی موکت ها دیرتر مشخص شوند. برای تمیز کردن این موکت ها می توانید از خدمات خشکشویی فرش در محل استفاده کنید.

انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

۲- نوع دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ موکت پذیرایی تعیین کننده است.

آیا دکوراسیون پذیرایی شما مینیمال است یا کلاسیک؟ مبلمان راحتی و اسپرت دارید یا مبلمان سلطنتی؟ برای انتخاب رنگ موکت پذیرایی بهتر است بر اساس نوع دکوراسیون منزل خود اقدام کنید. برای داشتن انتخابی بهتر آشنایی با همه سبک های دکوراسیون داخلی نیز می تواند به شما کمک کند.

در ادامه بهترین انتخاب رنگ موکت برای هریک از سبک های محبوب دکوراسیون را بررسی می کنیم:

  • در دکوراسیون مینیمال بهترین انتخاب استفاده از رنگ های خنثی است. برای مثال می توان به رنگ هایی مثل سفید، کرم و خاکستری اشاره کرد. علاوه بر این برحسب رنگ مبلمان و دیوارها می توان از دیگر رنگ های پاستلی و روشن نیز استفاده کرد.
  • در دکوراسیون هایی با سبک اسکاندیناوی که رنگ بیشتر مبل ها و لوازم دکوری به رنگ سفید است، در انتخاب رنگ موکت نیز باید به سمت موکت های سفید شیری یا استخوانی رفت.
  • در سبک صنعتی که از لوازم قدیمی برای تزئین پذیرایی استفاده می شود، رنگ های تیره تری مثل شکلاتی، قهوه ای و نسکافه ای گزینه بهتری هستند.
  • در سبک روستیک که لوازم چوبی عنصر اصلی هستند می توان از رنگ های گرم تر نیز در انتخاب موکت استفاده کرد. برای مثال رنگ شتری همراه با رنگ نخودی می تواند انتخاب خوبی برای این فضاها باشد.
  • برای دکوراسیون کلاسیک می توان از موکت های دو رنگ و یا طرح دار نیز استفاده کرد. برای مثال همراهی رنگ نخودی و سفید یا شیری و قهوه ای می تواند انتخاب خوبی برای پذیرایی کلاسیک باشد.

بهترین رنگ موکت

۳- بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را برحسظب لایف استایل خود انتخاب کنید.

شاید این نکته کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما حتی سبک زندگی نیز در انتخاب رنگ هر کفپوشی موثر است اما چگونه؟ برای مثال اگر حیوان خانگی نگهداری می کنید و یا رفت و آمد زیادی دارید، لازم است به نکات تمیزی موکت هم توجه کنید. چنین خانواده هایی بهتر است به سراغ طیف های تیره تر رنگ قهوه ای و یا طوسی بروند.

اما اگر رفت و آمد چندانی نداشته باشید و یا تمیز کردن مداوم کفپوش ها برای شما مشکل نباشد می توانید از رنگ های روشن تری مثل سفید و کرم نیز استفاده کنید.

۴- رنگ موکت پذیرایی را برحسب ابعاد محیط انتخاب کنید.

همانطور که می دانید رنگ ها قابلیت این را دارند که یک محیط را بزرگتر و یا کوچکتر از آنچه که هست نشان دهند. این موضوع حتی در انتخاب رنگ پارکت، رنگ سرامیک و رنگ دیوارها نیز صدق می کند. پس پیش از اینکه رنگ موکت را برای پذیرایی انتخاب کنید، لازم است متراژ آن را نیز در نظر داشته باشید.

معمولا برای پذیرایی هایی متراژ کوچک تر که نور طبیعی زیادی نیز ندارند، رنگ های خنثی و روشن ترین مثل کرم، سفید، خاکستری و آبی روشن پیشنهاد می شود. شما می توانید از بین این رنگ ها گزینه ای را که تناسب بیشتری با دکوراسیون و دیگر لوازم منزل دارد انتخاب کنید.

اما اگر فضای پذیرایی بزرگ بوده و نور خوبی داشته باشد می توانید سراغ موکت های تیره تر و یا حتی موکت های طرح دار بروید. البته باید توجه داشته باشید که در هر صورت رنگ تیره محیط را کوچک تر نشان خواهد داد اما در پذیرایی های بزرگ رنگ موکت قهوه ای یا خاکستری تیره فضا را خفه نمی کند.

نظرات کاربران نصب موکت

درخواست نصاب موکت

بهترین رنگ موکت پذیرایی

۵- هنگام انتخاب رنگ موکت به رنگ دیوارها نیز توجه داشته باشید.

در انتخاب هر نوع کفپوشی اعم از سرامیک و پارکت و موکت بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با رنگ دیوارها مکل باشد. به عبارتی اگر رنگ دیوارها تیره باشد بهتر است موکت را چند درجه روشن تر انتخاب کنید. بالعکس این مساله نیز صدق می کند. اگر رنگ دیوارها روشن باشد بهتر است برای موکت رنگی چند درجه تیره تر را انتخاب کنید.

با این حال می توانید برحسب علاقه خود به ورای این قوانین هم بروید. اما در هر صورت تناسب رنگی بین دیوارها و کف پذیرایی از مهم ترین عوامل در داشتن یک دکوراسیون موفق و چشم نواز است.

تناسب رنگ موکت و دیوارها

۶- تناسب رنگی بین موکت و فرش ها را رعایت کنید.

علاوه بر توجه به رنگ دیوارها، هنگام انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی لازم است به رنگ فرش ها نیز توجه داشته باشید. قانون تناسب رنگ بین موکت و فرش نیز همانند قانون تناسب رنگ دیوارها و موکت است. به عبارتی لازم است رنگ موکت و فرش ها نیز با یکدیگر مکمل باشند.

برای مثال اگر رنگ فرش پذیرایی کرم باشد، بهتر است موکت رنگ کرم خنثی و یک تا دو درجه تیره تر از فرش باشد. در مقابل این مساله اگر رنگ فرش مایل به قهوه ای تیره باشد، بهتر است موکت را از رنگ های قهوه ای روشن تر انتخاب کرد. در ادامه بهترین رنگ ها برای موکت را بر حسب رنگ فرش مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین رنگ موکت پذیرایی برای هر فرش کدام است؟

همانطور که پیش تر نیز به عنوان آخرین عامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ موکت پذیرایی اشاره شد، انتخاب رنگ موکت باید با رنگ فرش هماهنگی مطلوبی داشته باشد. پس اگر قبل از انتخاب رنگ موکت فرش خریداری کرده باشید، با بررسی نکات زیر می توانید بهترین رنگ موکت هماهنگ با رنگ فرش خود را انتخاب کنید:

بهترین رنگ موکت برای فرش قرمز

فرش هایی با طیف رنگی قرمز یکی از گزینه ها محبوب ایرانی هاست. حتی امروزه در دکوراسیون مدرن غربی نیز از فرش قرمز بیشتر استفاده می شود اما بهترین رنگ موکت برای این فرش کدام است؟ برای اینکه فرش قرمز محیط را کوچک و شلوغ نشان ندهد، باید با رنگی خنثی همراه شود. به همین دلیل بهترین گزینه متناسب با فرش قرمز، موکت کرم و طوسی روشن است. در انتخاب و اجرای رنگ انواع کفپوش می توانید از خدمات طراحی دکوراسیون منزل آنلاین نیز کمک بگیرید.

بهترین رنگ موکت برای فرش قرمز

رنگ موکت متناسب با فرش فیروزه ای، آبی و سبز

رنگ آبی فیروزه ای یکی از رنگ های پرکاربرد در بافت فرش های دستباف و همینطور تولید فرش های ماشینی است. برای بررسی بیشتر این دو نوع فرش می توانید به مقاله تفاوت فرش ماشینی و دستباف مراجعه کنید. از آنجایی که فیروزه ای و آبی در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند، بهتر است در انتخاب رنگ موکت سراغ رنگ های مکمل گرم تری رفت. از جمله این رنگ ها می توان به طلایی و خردلی و نخودی اشاره کرد.

بهترین رنگ موکت برای فرش طوسی و فیلی و سفید

یکی از رنگ هایی که در دکوراسیون های مدرن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، طوسی است. فرش با رنگ طوسی خیلی راحت تر از دیگر فرش ها با انواع موکت ست می شود. برای مثال رنگ طوسی هم با رنگ های خنثی مثل سفید و یا طوسی روشن تناسب خوبی دارد و هم با رنگ هایی گرم تر مثل شیری و بژ. رنگ فیلی نیز مشابه طوسی است و می توان برحسب سلیقه آن را با رنگ های شادتری مثل بنفش، آبی و نارنجی روشن نیز ست کرد.

اگر رنگ فرش به سفید و یا کرم مایل باشد، بهتر است رنگ موکت یک درجه تیره تر از فرش انتخاب شود. برای مثال بهترین رنگ موکت پذیرایی برای فرش سفید، رنگ کرم و یا بژ است.

بهترین رنگ موکت برای فرش قرمز

رنگ موکت برای فرش سرمه ای و آبی

فرش های سرمه ای جلوه ای مدرن و آرامش بخش به محیط پذیرایی می دهند با این نمی توان آنها را با هر رنگ موکتی ست کرد. برای مثال رنگ های تیره موکت هارمونی مناسبی با فرش سرمه ای ندارند. در نتیجه باید سراغ رنگ های روشن و ملایم تری مثل موکت خاکستری روشن یا فیلی رفت.

رنگ آبی نیز همانند سرمه ای رنگی سرد است اما برخلاف آن به تنهایی ممکن است پس از مدتی باعث کسل به نظر رسیدن پذیرایی شود. برای فرش با رنگ آبی بهتر است سراغ رنگ های گرم تری مثل کرم و یا نسکافه ای بروید تا این کسل کنندگی برطرف شود.

انتخاب رنگ موکت برای فرش قهوه ای

یکی دیگر از رنگ های بسیار پرکاربرد در دکوراسیون پذیرایی ایرانی رنگ قهوه ای است. در بیشت خانه ها نیز فرش هایی با رنگ کرم قهوه ای به چشم می خورد. برای چنین فرش هایی با رنگ تیره و طرح های شلوغ بهتر است موکت را از رنگ های روشن مثل کرم و یا شیری انتخاب کنید.

چطور بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

در این مقاله به بررسی نکات و عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت پرداختیم. سپس بهترین رنگ موکت برای فرش های مختلف را نیز مورد بررسی قرار دادیم. با این حال ممکن است همچنان انتخاب قطعی در رنگ موکت و یا نوع آن نداشته باشید. برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی و همینطور اجرای آن توسط افراد آموزش دیده می توانید از خدمات نصب موکت اسپارد کمک بگیرید.

برای دریافت این خدمات نیاز نیست به صورت حضوری مراجعه کنید و تنها با ثبت سفارش اینترنتی رایگان می توانید از متخصصین مربوطه برای انتخاب رنگ موکت کمک بگیرید. در ادامه بر حسب نوع موکت انتخابی و متراژ قیمت نصب موکت نیز اعلام می شود. به این ترتیب می توانید بهترین خدمات موکت کاری پذیرایی را در تمامی نقاط استان تهران و البرز (کرج) دریافت کنید!

نصب موکت

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست نصاب موکت