نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

در فرایند نقاشی ساختمان آن چیزی که به اندازه کمک گرفتن از یک نقاش حرفه ای و ماهر اهمیت دارد، انتخاب رنگ مناسب است. یک رنگ مناسب تنها در زیبایی ظاهری خلاصه نمی شود، بلکه دوام بالایی دارد و می تواند تا مدت ها ساختمان را از نقاشی مجدد بی نیاز کند. خوشبختانه امروزه تنوع رنگ ها در بازار بسیار بالا است و بسته به اینکه چه نوع رنگی شود، می توان از بهترین برندها استفاده کرد. برندهای مختلف انواع رنگ های روغنی، آکریلیک و پلاستیک را تولید می کنند که هر یک از آنها کاربردهای خاص خود را دارد.

اما آنچه که در این مطلب مورد توجه ما است، معرفی بهترین رنگ پلاستیک است. به هر حال باید در نظر داشت که تنوع زیاد در عین خوبی هایی که دارد، باعث می شود انتخاب بهترین گزینه دشوارتر شود. از این رو بهتر است که از قبل با بهترین برندهای رنگ پلاستیک آشنا داشته باشید تا بتوانید با دیدی بهتر خرید خود را انجام دهید. در همین رابطه در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

بهترین رنگ پلاستیک برای سقف

رنگ پلاستیک چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ های پلاستیک به دو دسته کلی رنگ تمام پلاستیک و رنگ نیم پلاستیک تقسیم بندی می شوند. همه انواع رنگ های پلاستیک پایه آب هستند و به همین خاطر غیرقابل شستشو به شمار می روند. حتی رنگ های نیم پلاستیک به مرور زمان در اثر عوامل محیطی ممکن است پاک شوند و در صورت لک شدن نمی توان لک های روی آن را تمیز کرد. به همین خاطر است که استفاده از این رنگ ها در نقاط پر رفت و آمد توصیه نمی شود. در حالی که این نوع رنگ برای نقاشی دیوار در نقاط کم رفت و آمد (مثل اتاق نشیمن) و سقف ها (که احتمال لکه شدن آنها پایین تر است) بسیار مناسب خواهد بود.

رنگ پلاستیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جهت آشنایی بهتر شما با رنگ پلاستیک، در ادامه به صورت لیست وار مهمترین مزایا و معایب این رنگ را ذکر کرده ایم:

۱- مزایای رنگ پلاستیک

  • سرعت بسیار بالا در رنگ آمیزی
  • خشک شدن سریع
  • قیمت نقاشی ساختمان مناسب
  • تعرق ناپذیر بودن
  • تنوع رنگ قابل قبول
  • نداشتن بوی نامطبوع به علت پایه آب بودن

۲- معایب رنگ پلاستیک

  • مقاومت پایین در برابر رطوبت و سایش
  • غیرقابل شستشو بودن

بهترین رنگ پلاستیک برای دیوار

نکته: امروزه رنگ های تمام پلاستیکی به بازار عرضه شده اند که تا حدودی قابلیت شستشو دارند. توان شستشو این رنگ ها تا ۷۰ درصد است. یعنی مثل رنگ روغنی به راحتی با یک دستمال تمیز نمی شوند، اما نسبت به نمونه های معمولی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند و از این لحاظ رنگ پلاستیک قابل شستشو خوانده می شوند. در ادامه بهترین رنگ پلاستیک قابل شستشو را معرفی کرده ایم.

اجرای رنگ پلاستیک در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، رنگ پلاستیک یک نوع رنگ پایه آب است و به همین خاطر برای مکان هایی که در معرض آلودگی و رطوبت قرار دارند، گزینه چندان مناسبی نیست. این رنگ غیرقابل شستشو است و در نتیجه در صورت کثیف شدن، تمیز کردن آن با دردسر بسیار همراه است. از این رو ترجیحا از رنگ پلاستیک برای مکان هایی مثل آشپزخانه یا حیاط استفاده نکنید.

اما رنگ در عین حال برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی در آنها وجود ندارد و یا زیاد کثیف نمی شوند، گزینه خیلی مناسبی است. مثلا سقف منازل یا شرکت ها یک نقطه عالی برای نقاشی با رنگ پلاستیک است. به همین جهت فروش بهترین رنگ پلاستیک برای سقف بسیار بالا است.

همچنین از دیگر کاربردهای رنگ پلاستیک می توان به استفاده از آن در مواقعی اشاره کرد که سرعت رنگ آمیزی بسیار مهم است. برای مثال تصور کنید یک دفتر کاری جدید تهیه کرده اید و می خواهید خیلی زود آنجا را آماده کنید. در این شرایط استفاده از رنگ پلاستیک یک گزینه عالی است، زیرا سرعت اجرا و خشک شدن آن بالا است و در عین حال مثل سایر رنگ ها بوی نامطبوع آن تا روزها درون ساختمان باقی نمی ماند.

بهترین رنگ پلاستیک کدام است؟

تا اینجا کاملا با رنگ پلاستیک آشنا شدید و حالا وقت خرید آن فرا رسیده است. در فرایند خرید این نوع رنگ اما مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، برند کالا است. تنوع برندها در بازار رنگ های پلاستیک بسیار بالا است و ما به جهت راحتی بیشتر شما، در ادامه بهترین رنگ پلاستیک ساختمان را آورده ایم:

۱- پارس بهاران

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرده است. شرکت پارس بهاران به تولید انواع رنگ‌های پلاستیک و نیمه پلاستیک شهرت دارد و یکی از بهترین ها در تولید این نوع رنگ است. پارس بهاران یکی پرفروش ترین برندهای تولیدی رنگ پلاستیک است.

بهترین رنگ پلاستیک قابل شستشو

۲- ریبال شیمی

ریبال شیمی نیز در سال های اخیر در تولید رنگ های پلاستیک بسیار فعال بوده و این نوع رنگ را در دو طیف درجه یک و درجه دو تولید می کند.

۳- الوان

رنگ الوان نیز برندی قدیمی است که علاوه بر تولید سایر انواع رنگ، سازنده رنگ های پلاستیک است و کیفیت قابل قبولی هم دارد.

۴- سحر

سحر نیز یکی از مشهورترین برندها در تولید انواع رنگ است و بخاطر قدمت زیاد، اعتبار بالا و قیمت بصرفه، یک گزینه ایده آل برای کسانی است که رنگ پلاستیک برای دیوار و سقف را تهیه کنند. سحر رنگ های پلاستیک با قابلیت شستشو نیز تولید می کند و از این رو می توان آن را بهترین مارک رنگ پلاستیک قابل شستشو دانست.

۵- آریا پارس

آریا پارس علاوه بر داخل ایران، در خارج از کشور نیز بازار خود را دارد و کیفیت محصولاتش کاملا قابل قبول است. رنگ های پلاستیک تولیدی توسط این برند نمره بسیار خوبی می گیرند و از این رو گفته می شود در کنار سایر برندهایی که بالاتر ذکر کردیم، بهترین رنگ پلاستیک برای دیوار است.

بهترین رنگ پلاستیک ساختمان

چند نکته در رابطه با انتخاب بهترین رنگ ساختمانی

  • برای خرید رنگ پلاستیک حتما به دو یا سه مغازه سر بزنید. تفاوت قیمت ها در بازار رنگ پلاستیک بسیار بالا است و ممکن است هر مغازه قیمت های مختلفی را پیشنهاد دهد.
  • ترجیحا به مغازه هایی بروید که انواع برندهای رنگ پلاستیک را داشته باشند تا قدرت انتخاب بیشتری در هنگام خرید داشته باشید.
  • اگر رنگ پلاستیک کیفیت مناسبی داشته باشد، می‌ت واند نور خورشید را به‌ خوبی انعکاس دهد. این مورد را در زمان خرید به یاد داشته باشید.

رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک سخت است یا آسان؟

بالاتر هم اشاره کردیم که رنگ پلاستیک نسبتا ساده روی دیوار اجرا می شود، اما باید توجه داشت که سرعت خشک شدن این رنگ بالا است (حتی بهترین رنگ پلاستیک هم همینطور است). به همین خاطر در صورتی که تجربه کافی برای نقاشی نداشته باشید، نتیجه کار مطلوب نخواهد شد. علاوه بر آن، رنگ آمیزی سقف و دیوار ریزه کاری هایی دارد که انجام اصولی آنها تنها از عهده یک نقاش ماهر و زبده بر می آید. از همین رو توصیه می شود برای رنگ آمیزی ساختمانتان حتما از یک نقاش ماهر کمک بگیرید تا همه چیز مطابق با انتظارتان باشد. متخصصین خدمات نقاشی ساختمان تهران در مجموعه اسپارد در همین راستا آماده اند تا شما را در فرایند رنگ آمیزی منزل یا محل کارتان یاری کنند. کافی است درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید!

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان