رنگ و تتوی ابرو

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

سالها پیش ابروهایتان را تاتو کرده اید و امروز از آن خسته شده اید؟ اگر پاسخ شما نیز بله است، این مقاله برای شما نوشته شده است. تاتوهای قدیمی ابرو دیگر زیبایی چندانی ندارند و از طرفی نیز با ترندهای روز سازگار نیستند. به همین علت عده زیادی از بانوان علاقمند هستند تا برای همیشه از تاتوهای دائمی خود خلاص شوند. برای پاک کردن تاتو ابرو راه حل های مختلفی وجود دارد. از راهکارهای خانگی و استفاده از مواد گیاهای گرفته تا روشهای کلینیکی حذف تاتو ابرو. در این مقاله تمامی راه و روش های حذف تاتو ابرو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

پس اگر شما نیز می خواهید از تاتو ابرو قدیمی خود خلاص شوید، در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

با چه مواد خانگی و گیاهی می توان تاتو ابرو را از بین برد؟

اگر سالیان سال تاتو ابرو داشته باشید مسلما بعد مدتی ممکن است به مدل های دیگری مانند هاشور و یا سایه ابرو علاقمند شوید. ( به مقاله” تفاوت سایه ابرو و هاشور ابرو” مراجعه کنید!) یا حتی ممکن است دیگر دوست نداشته باشید هیچ تاتویی روی ابروان خود داشته باشید. جالب است بدانید که پاک کردن تاتو ابرو در منزل نیز امکان پذیر است. هرچند هریک از این روشها ریسک های خود را دارند و بدون مشاوره با پزشک بهتر است از این روشها استفاده نکنید. با دانستن این نکته مهم حالا می توانیم امتحان کردن مواد مختلف گیاهی و خانگی را برای از بین بردن تاتو شروع کنیم:

پاک کردن تاتو ابرو با سرکه

هنوز اثربخشی استفاده از مواد گیاهی برای از بردن تاتو اثبات نشده است اما به هرحال عده زیادی از بانوان برای کمرنگ کردن تاتو ابر از سرکه نیز استفاده می کنند. البته باتوجه به اینکه ممکن است پوستتان به این ماده حساسیت نشان دهد، بهتر است پیش از شروع یک تست حساسیت نیز انجام دهید.

علاوه بر این اگر این روش از بین بردن تاتو را انتخاب کنید نباید تا اتمام روند ابروهای خود را آرایش کرده و یا از سایر درمان های جایگزین استفاده کنید. با استفاده از این روی به مرور ابروهای تیره شده و درنهایت پس از دو هفته از بین رفتن رنگ تاتو شروع خواهد شد.

برای پاک کردن تاتو ابرو با سرکه سیب لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقداری پنبه توپی را برداشته و به سرکه سیب و یا محلولی از سرکه و آب آغشته کنید.
  • پنبه را روی تاتو قرار داده و دست خود را به سمت راست و چپ حرکت دهید.

پاک کردن تاتو ابرو با سرکه

از بین بردن تاتو ابرو با آبلیمو

در دومین قسمت از پاک کردن تاتو ابرو با مواد طبیعی به بررسی آبلیمو و خواص آن خواهیم پرداخت. آبلیمو نیز همانند سرکه سیب ماده سفیدکننده و روشن کننده محسوب می شوند. در نتیجه می توان از آن برای پاک کردن تاتو ابرو نیز استفاده کرد.

البته آبلیمو بیشتر روی تاتوهای روشن و کوچک تاثیرگذار است. برای مثال اگر به فکر از بین بردن میکروبلیدینگ ابرو هستید، این ماده می تواند به شما کمک کند. برای تاثیرگذاری بهتر بد نیست آبلیمو را با نمک ترکیب کرده و روی جوهر تاتو قرار دهید

استفاده آب گرم ساده ترین روش از بین بردن تاتو ابرو!

از بین بردن تاتو با آب به نظر امکان پذیر نمی رسد اما می توان به همین سادگی تاتوهای تازه را از بین برد. پس اگر به تازگی ابروهایتان را تاتو کرده اید اما از تصمیم خود پشیمان شده اید، می توانید رنگدانه ها را با نفوذ آب گرم از بین ببرید.

برای این منظور لازم است تا ۵ روز بعد از انجام تاتو ابرو هر روز دو نوبت دوش آب گرم بگیرید. بخار آب گرم نیز به از بین رفتن رنگدانه های تاتو کمک خواهد کرد. برای تسریع این فرایند روی ابروهای خود را به آرامی  و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

از بین بردن تاتو ابرو

محو تاتو ابرو با آلوئه ورا

برای پاک کردن تاتو ابر با مواد گیاهی این بار بروید سراغ گیاه آلوئه ورا! حتما پیش تر مقالات متعددی را در مورد خواص آلوئه ورا برای پوست و یا مزایای آلوئه ورا برای موها خوانده اید. این بار نیز به بررسی خاصیت آلوئه ورا در کمرنگ کردن رنگدانه های تاتو خواهیم پرداخت.

برای این منظور لازم است ژل آلوئه ورا را در منرل آماده کرده و یا ژل های طبی آن را خریداری کنید. با قراردادن ژل آلوئه ورا روی تاتو ابرو به مرور زمان شاهد کمرنگ شدن آن خواهید بود. البته توجه داشته باشید که پیش از به کار بردن آلوئه ورا نیز لازم است تست حساسیت انجام دهید.

برای انجام تست حساسیت مقداری از ژل آلوئه ورا را روی مچ دست خود بمالید و به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر پوستتان دچار خارش شده و علائم حساسیت روی آن پدیدار شد نباید از آلوئه ورا برای محو کردن تاتو ابرو استفاده کنید.

از بین بردن رنگدانه های تاتو ابرو با عسل!

پاک کردن تاتو با مواد گیاهی همانند عسل تنها زمانی امکان پذیر است که تاتوها روشن و کوچک باشند. اگر تاتو ابروهای شما نیز کمرنگ شده ولی کاملا از بین نرفته است می توانید روش زیر را امتحان کنید.

نظرات کاربران رنگ و تتوی ابرو

درخواست رنگ و تتوی ابرو

برای این منظور ابتدا مقداری عسل طبیعی را روی ابروهای خود بمالید. حدود نیم ساعت صبر کنید سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. البته علاوه بر این روش می توانید از ترکیب چهار ماده عسل، ماست، آلوئه ورا و نمک نیز استفاده کنید تا فرایند از بین رفتن تاتو ابرو سرعت بیشتری پیدا کند.

استفاده از سیر برای از کمرنگ کردن تاتو ابر

پاک کردن تاتو ابرو با سیر نیز می تواند موثر باشد اما ممکن است باعث ایجاد سوزش و حساسیت پوستی نیز شود. برای این منظور بهتر است سیر را به صورت مستقیم روی تاتو ابرو قرار ندهید. سیر را به صورت غیرمستقیم به مدت ۲ تا ۳ هفته روزی یک بار مطابق مراحل زیر را استفاده کنید:

  • ابتدا ۴ تا ۵ حبه سیر را رنده کنید و به مدت ۱۰ دقیقه آنها را کنار بگذارید تا آب بیندازند.
  • حالا با استفاده از پارچه نخی آب سیر را بگیرید.
  • همین پارچه حاوی سیر را روی ابروهای تاتو شده خود قرار دهید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • سپس پوست خود را آب سرد بشویید.

کمرنگ کردن تاتو ابر

پاک کردن تتو ابرو با روش سال! ابریژن در منزل

یکی از روشهای رایج از بین بردن تاتو ابرو در منزل روش ابریژن یا همان استفاده از نمک است. برخلاف روشها پیشین استفاده از نمک روشی تاحدودی دردناک و تهاجمی محسوب می شود؛ زیرا نوعی لایه برداری فیزیکی است که لایه اپیدرم پوست را با مالیدن نمک از بین می برد.

این روش محبوب قدیمی این روزها به علت درد زیاد و احتمال عفونت چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد اما توانایی بیشتری برای از بین بردن رنگدانه های تاتو دارد. به هر حال بدون مشورت گرفتن از پزشک هیچ یک از این روشها را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

مراحل استفاده از نمک برای از بردن تتو ابرو عبارت است از:

  • یک هفته تا ۱۰ روز مقداری نمک دریایی را در آب گرم حل کنید.
  • پد پنبه ای تمیزی را به این محلول آغشته کرده و روی ابروهای خود بمالید.
  • سپس پد را چند دقیقه روی پوست قرار دهید تا به خوبی جذب شود.
  • پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید. اگر پوسستان در این مراحل دچار حساسیت و خونریزی شد، باید استفاده از این روش را برای همیشه فراموش کنید.

روش سال ابریژن

کدام مواد شیمیایی برای پاک کردن تتو ابرو مناسب هستند؟

علاوه بر مواد طبیعی می توان تاتو ابرو را در خانه با تعدادی از مواد شیمیایی نیز از بین برد. از جمله مواد شیمیایی کاربردی برای پاک کردن تاتو ابرو می توان به مواردی که در ادامه نوشته ایم اشاره کرد:

استفاده از هیدروژن پراکسید

برای استفاده از این ماده لازم است اقدامات ابتدایی انجام دهید. اول از همه پوست خود را لایه برداری کنید تا همه سلولهای مرده روی ابروها از بین بروند. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقداری از پنبه بردارید و آن را به هیدروژن پراکسید آغشته کنید.
  • پنبه را روی ابروها بمالید. بعد حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • درنهایت پوست خود را آبکشی کنید. با تکرار مراحل بالا پس از چند هفته تاتو ابرو شما رفته رفته کمرنگتر خواهد شد.

پاک کردن تتو ابرو با دکلره

حتما از پودر دکلره برای رنگ کردن موها و یا ابروان خود در منزل استفاده کرده اید. دکلره معمولا به شکل پودر و در انواع مختلفی به فروش می رسد. به علت زمان بر و تخصصی بودن رنگ کردن مو با استفاده از دکلره هزینه رنگ مو بانوان با این مواد معمولا بیشتر از رنگ موی ساده است.

همانطور که دکلره رنگ موها را روشن می کند می تواند در روشن کردن رنگدانه های پوست ابرو نیز موثر باشد. البته اگر پوست حساسی داشته باشید بهتر است از به کار بردن این روش چشم پوشی کنید. حتی اگر پوست حساسی نیز نداشته باشید لازم است از پودرهای دکلره ضعیف تری برای محو کردن تاتو ابرو استفاده کنید. در هر صورت لازم است بدانید این روش غیرعلمی است و خطرات بخصوص خود را دارد.

پاک کردن تاتو ابرو با پودر دکلره مطابق مراحل زیر انجام می شود:

  • یک پیمانه پودر دکلره را به ۱۲۰ میلی لیتر اکسیدان مخلوط کنید.
  • این ترکیب خمیری شکل را روی ابروهای تاتوشده خود قرار دهید.
  • ۱۵ دقیقه صبر کرده و پوست خود را با آب سرد بشویید.

پاک کردن تاتو ابرو با دکلره

محو کردن تاتو ابرو با کرم و ریمور

تاکنون مدرکی دال بر اثربخشی پاک کردن تاتو ابرو با ریموور و کرم های پاک کننده منتشر نشده است اما برخی از بانوان علاقمند به استفاده از این روش خانگی هستند. این کرم ها تنها تاتوی ابرو را تاحدودی کمرنگ می کنند اما قدرت کافی برای از بین بردن کامل رنگدانه های تاتو ندارند.

این کرم ها حاوی مواد سفیدکننده ای هستند که ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی نیز شوند. برای اثربخشی بهتر این روش کاهش خطرات ناشی از آن لازم است استفاده از کرم های حاوی اسید گلیکولیک و یا تری کلرواستیک را به افراد حرفه ای و متخصص این حوزه بسپارید.

آیا ریمو تاتو ابرو در منزل امکان پذیر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال بیایید با محل قرارگیری رنگدانه های تاتو آشنا شویم. در فرایند تاتو ابرو بانوان رنگدانه ها به لایه میانی پوست یعنی قسمت درم نفوذ می کنند. درنتیجه از بین بردن و حتی محو کردن آنها بدون دسترسی به لایه درم امکان پذیر نیست. اما مواد گیاهی به کدام قسمت از لایه های پوستی تاثیر می گذراند؟ این مواد تنها می توانند به لایه سطحی پوست یا همان اپیدرم نفوذ کنند. درنتیجه توانایی کافی برای رفتن به درم و پاک کردن تاتو ابرو را ندارند. البته اگر پاک کردن تتو به همین راحتی بود به آن اسم تاتو دائمی را نمی دادند.

اما علت توصیه این روشها توسط افراد غیر متخصص چیست؟ با استفاده از مواد خانگی همانند آبلیمو، سرکه سیب و سیر و … پوست افرد تیره می شود. درنتیجه تاتو ابرو روی پوست روشن تر جلوه می کند. درنتیجه افراد زیادی فکر می کنند که این مواد تاثیر بالایی در از بین بردن رنگدانه های تیره تاتو ابرو دارند.

حالا حتما از خودتان می پرسید که بهترین راه حل از بین بردن تاتو دائمی چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در پاراگراف بعدی ما را همراهی کنید!

قبل از آن پیشنهاد می کنیم با خدمات تتو خط لب و خط چشم اسپارد نیز آشنا شوید.

بهترین روش ریموو تاتو ابرو

بهترین روش پاک کردن تتو ابرو چیست؟

تمامی روشها و موادی که پیش تر مورد بررسی قرار دادیم اثربخشی کاملی ندارند از طرفی ممکن است به سلامت پوست افراد نیز آسیب بزنند. درنتیجه نمی توان هیچ یک از موارد پیشین را بهترین روش از بین بردن تاتو ابرو دانست. زیرا مواد طبیعی به جای اینکه از اینکه تاتو را به صورت کامل از بین ببرند، تنها رنگ آن را روشن تر می کنند. در واقع اصلی ترین روش پاک کردن تاتو که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا و همینطور وزارت بهداشت ایران تایید شده است، استفاده از لیزر کیوسوئیچ است. در این روش لیزر وارد لایه میانی پوست ابرو شده و به رنگدانه ها جذب می شود. با جذب این اشعه رنگدانه ها به قطعات ریزتری تقسیم شده و توسط سیستم طبیعی بدن از بین رفته و دفع می شوند.

پس اگر شما نیز می خواهید بدون کوچکترین آسیب جدی به سلامتی و کمترین میزان ناراحتی از تاتو ابرو قدیمی خود خلاص شوید، بهتر است از روش علمی و لیزر استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات می توانید سفارش خود را در اسپارد ثبت کرده و خدمات ریمو تاتو ابرو بانوان را در منزل و از متخصصین خبره دریافت کنید!

رنگ و تتوی ابرو

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست رنگ و تتوی ابرو