نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

یکی از سوال‌های اصلی در مورد رنگ خانه، انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی است. این اتاق از جمله اتاق‌های شلوغ خانه است که وسایل زیادی را در خودش جای داده است. بیشتر وسایل بزرگ مثل مبل، تلویزیون، قفسه بوفه و صندلی‌های مهمان در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرند.

رنگ این اتاق هم در حال و هوای ساکنان و مهمانان تاثیر دارد و هم رنگ و جلوه‌ای خاص به خانه شما می‌دهد بنابراین باید بهترین رنگ را برای اتاق پذیرایی درنظر بگیریم. در این مطلب می‌خواهیم درمورد انتخاب رنگ سالن پذیرایی و خدمات نقاشی آن صحبت کنیم. با اسپارد همراه باشید

چگونه بهترین رنگ برای پذیرایی را انتخاب کنید؟

اول از همه در مورد حس و حال خانه تصمیم بگیرید. به تُن رنگ، شخصیت اعضای خانه و اتمسفر محیط توجه کنید. حس و حال خانه می‌تواند بر خلق و خوی شما هم تاثیر بگذارد. نقش سالن پذیرایی در خانه را درنظر بگیرید.

آیا از سالن پذیرایی برای تماشای تلویزیون و مطالعه استفاده می‌کنید؟ در چه ساعت‌هایی از روز در سالن پذیرایی هستید؟ آیا دوست دارید اتاق پذیرایی شما انرژی‌بخش باشد یا به شما آرامش بدهد؟ از نور در پذیرایی لذت می‌برید؟ این سوال‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین رنگ برای پذیرایی خانه‌تان را انتخاب کنید.

در مرحلۀ بعد، میزان نور پذیرایی را بررسی کنید. اگر دوست دارید از نور طبیعی لذت ببرید، از تُن‌های روشن مثل آبی کبود یا سبز زمردی استفاده کنید. رنگ زرد نور اتاق را بیشتر می‌کند. بنابراین اگر نور زیادی وارد سالن پذیرایی نمی‌شود، از رنگ‌های زرد، آبی یا سبز روشن استفاده کنید.

رنگ دیوار پذیرایی

به اندازه سالن پذیرایی دقت کنید

اندازه سالن پذیرایی هم در انتخاب رنگ اتاق تاثیر دارد. اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید، رنگ‌های روشن در بزرگ‌کردن فضا به شما کمک می‌کنند. رنگ سفید، کرم و بژ بهترین انتخاب برای پذیرایی‌های کوچک است. رنگ استخوانی هم برای خانه‌های کوچک مناسب است و فضای آن را بزرگ نشان می‌دهد.

این رنگ را به راحتی می‌توانید با مبلمان‌های تیره و روشن هماهنگ کنید. در سالن‌های پذیرایی بزرگ از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. ترکیب رنگ نارنجی و مشکی هم یک ترکیب خاص و هیجان‌انگیز برای سالن‌های پذیرایی بزرگ و مدرن است.

انتخاب پالت رنگ برای اتاق پذیرایی

یکی از مراحل تصمیم‌گیری در خصوص رنگ سالن پذیرایی، انتخاب پالت رنگ است. یک قانون کلی برای رنگ سالن پذیرایی وجود دارد. ۶۰ درصد رنگ سالن باید رنگ غالب باشد. برای ۳۰ درصد اتاق از رنگ ثانویه و برای ۱۰ درصد از رنگ اتاق هم از رنگ آکسان یا رنگ برجسته استفاده کنید. اول از همه رنگ غالب و رنگ ثانویه را انتخاب کنید. رنگ غالب همان رنگی است که بر حس و حال اتاق تاثیر می‌گذارد.

رنگ‌های تند برای رنگ آکسان اتاق مناسب‌تر هستند. مجموعه‌ای از رنگ‌های تند و قدرتمند می‌تواند انرژی سالن‌ پذیرایی را حفظ کنند. اگر می‌خواهید پذیرایی‌تان حس سرزندگی داشته باشد، از روشن‌ترین رنگ‌ها برای رنگ آکسان استفاده کنید و در نهایت مطمئن شوید که تمام این رنگ‌ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند.

نقش وسایل اتاق در رنگ سالن پذیرایی

نمی‌توان نقش مبلمان و دکوراسیون را در در انتخاب رنگ سالن پذیرایی نادیده گرفت. اگر مدل مبلمان و دکوراسیون مدرن است، طرح‌ و رنگ‌های مدرن مثل سفید، مشکی و طوسی مناسب هستند.

برای دکوراسیون سنتی و قدیمی از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر طرح اتاق پذیرایی شما سنتی است، سایه‌های عمیق و رنگ‌های ظریف حس و حال کلاسیک‌تری به فضای خانه می‌دهند. در این مدل، بهتر است رنگ دیوارها خنثی باشد.

رنگ دیوارها را با وسایل هماهنگ کنید

یکی از ایده‌های جالب در انتخاب رنگ پذیرایی، هماهنگی رنگ دیوارها با وسایل اتاق است. البته سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که آیا رنگ پذیرایی را طبق وسایل درنظر بگیرید یا مبلمان را با رنگ دیوارها هماهنگ کنید؟

پاسخ شما به این سوال باعث می‌شود که پذیرایی خانۀ شما سبک متفاوتی داشته باشد. اگر رنگی را دوست دارید می‌توانید آن را با استفاده از دیوارها و مبلمان در فضای پذیرایی‌تان به کار ببرید. با این کار استایل شخصی خودتان را نشان می‌دهید.

رنگهای کلاسیک، بهترین رنگ برای پذیرایی

انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی یکی از تصمیم‌های مهم در امور مربوط به خانه است. بیشتر وقت اعضای خانه در سالن پذیرایی می‌گذرد، بنابراین کمی سخت‌گیری درمورد رنگ سالن پذیرایی لازم است.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

می‌توانید برای این فضا از طر‌ح‌ها و رنگ‌های الهام‌بخش استفاده کنید تا سالن پذیرایی خانه محیط سرزنده و شادی داشته باشد. برای رنگ سالن‌ پذیرایی خانه انتخاب‌های زیادی در دسترس شما است، ولی باید زیبایی و هماهنگی رنگ‌ها را هم درنظر بگیرید.

بعضی از رنگ‌ها مثل رنگ کرم، سفید و ترکیب رنگ قهوه‌ای کم‌رنگ و سفید هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و از جمله بهترین رنگ ها برای نقاشی دیوار منزل هستند. می‌توانید از این رنگ‌ها همراه با سایه‌های کلاسیک استفاده کنید. ترکیب رنگ وسایل داخل پذیرایی هم می‌تواند منبع خوبی برای انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی باشد.

خودتان را به رنگهای خنثی محدود نکنید

علاوه‌بر رنگ‌هایی که گفته شد، می‌توانید از رنگ‌های دیگر مثل رنگ سبز و زرشکی هم استفاده کنید. رنگ سبز در اتاق پذیرایی حس شادی و سلامت را به شما القا می‌کند و نشان‌دهنده رشد و تازگی است.

این رنگ اعضای خانه را به طبیعت پیوند می‌دهد و احساس آرامش، سرزندگی و خوش‌شانسی را در شما بیدار می‌کند. می‌توانید تناژهای مختلف رنگ سبز را با سفید ترکیب کنید و یک سالن پذیرایی شاد و پرانرژی خلق کنید.

انتخاب رنگ برای نقاشی پذیرایی

رنگ زرشکی و قرمز گرمابخش پذیرایی

تا حالا به رنگ زرشکی یا قرمز برای اتاق پذیرایی فکر کرده‌اید؟‌ شاید با خودتان فکر می‌کنید این رنگ اصلا برای اتاق پذیرایی مناسب نیست، ولی قرمز هم می‌تواند یکی از گزینه‌های موجود برای رنگ سالن پذیرایی باشد.

این رنگ یک رنگ دراماتیک برای خانه زوج‌های جوان است و گرما و صمیمیت خانه را هم بیشتر می‌کند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، رنگ قرمز بهترین رنگ برای پذیرایی است. رنگ آجری هم برای خانه‌هایی که سبک سنتی دارند، مناسب است. این رنگ صمیمیت خانه را بیشتر می‌کند.

رنگ زرشکی برای پذیرایی

رنگهای تیره برای سالن پذیرایی

شاید تصور کنید که رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای و مشکی برای پذیرایی مناسب نیستند. ولی همین رنگ‌ها می‌توانند در ترکیب با رنگ‌های دیگر فضایی خاص و صمیمی ایجاد کنند. اگر دوست دارید مبلمان و تابلوهای پذیرایی جلوۀ بهتری داشته باشند، از رنگ سورمه‌ای استفاده کنید.

به‌علاوه، این رنگ فضای خانه را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهد. رنگ مشکی با ترکیب رنگ سفید هم جالب به نظر می‌رسد. می‌توانید این رنگ با میزهای چوبی و مینیمال و بقیه وسایل خانه هماهنگ کنید.

رنگ سرمه ای برای دیوار پذیرایی

از رنگهای متضاد استفاده کنید

از انتخاب رنگ‌های متضاد نترسید. ترکیبی از دو یا سه رنگ متضاد می‌تواند طراحی منسجم و متقارنی در سالن پذیرایی ایجاد کند. با رنگ‌های پایه شروع کنید و در مبلمان و لوازم اتاق از ته‌رنگ‌های متضاد استفاده کنید. اگر دوست دارید، پذیرایی خانه‌تان شیک و مجلل به نظر برسد، رنگ‌های طلایی و نقره‌ای را هم امتحان کنید.

بهترین رنگ برای پذیرایی خانه شما

بهترین رنگ با توجه به مواردی مثل نورگیر بودن، وسایل پذیرایی و اندازۀ اتاق مشخص می‌شود. در این مطلب از وبلاگ اسپارد تلاش کردیم بهترین رنگ برای پذیرایی را معرفی کنیم.

در نهایت بهتر است از رنگ‌های موردعلاقه‌تان برای سالن پذیرایی استفاده کنید، رنگی که با آن احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید وسایل خانه را هم با آن هماهنگ کنید. از کلیشه‌ها رها شوید و رنگ‌های محبوبتان را استفاده کنید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان