رفوگری فرش

  • دستباف و ماشینی
  • اعزام نیرو در تهران و کرج

دیگر آن زمانی که تفاوت میان فرش دستبافت با فرش ماشینی از زمین تا آسمان بود گذشته است. امروزه آنقدر طرح ها و نقش های متنوعی از فرش ماشینی روانه بازار شده است، که اگر بخواهید هزینه کنید و یک فرش ماشینی درجه یک بخرید، دستتان کاملا باز خواهد بود. فرش هایی که از نظر تعداد شانه، تراکم و الیاف اولیه تنوع بالایی دارند و هر مشتری ای را راضی خواهند کرد. و اما سوالی که پیش می آید این است که چطور می توان در میان این تنوع بالا، مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد؟ اساسا بهترین برند فرش ماشینی چیست؟ بهترین مارک فرش ماشینی کدام است؟ برای انتخاب یک فرش ماشینی باکیفیت باید چه معیارهایی را در نظر گرفت؟

احتمالا شمایی که قصد دارید فرش ماشینی بخرید، در پی رسیدن به پاسخ همین سوالات هستید. اصلا هم عجیب نیست اگر در خرید فرش ماشینی مردد باشید، زیرا هر برندی سعی می کند بهترین اثر را عرضه کند و طبیعتا در چنین شرایطی، انتخاب گزینه مناسب کار راحتی نیست. به همین خاطر در ادامه این مطلب کمی دقیق تر به انواع برندهای تولیدکننده فرش ماشینی پرداخته ایم و کیفیت کار آنها را با یکدیگر مقایسه کرده ایم. در صورتی که می خواهید بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی را بشناسید و انتخابی داشته باشید که تا سال ها با رضایت از آن استفاده نمایید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین فرش ماشینی

فرش های ماشینی از نظر کیفیت به چند دسته تقسیم می شوند؟

فرش ماشینی از نقطه نظر کیفیت به ۵ درجه مختلف تقسیم بندی می شود:

  • فرش ماشینی درجه یک: بهترین نوع فرش ماشینی همین مدل است. این فرش قناصی ندارد و با بهترین الیاف تولید شده است. سطح و ارتفاع فرش درجه یک یکدست است و در برابر نور و حرارت‌ غیرمستقیم نیز مقاومت دارد.
  • ٰفرش ماشینی درجه یک‌ و نیم: فرش ماشینی تقریبا همان فرش درجه یک است با یکی دو نقص کوچک؛ مثلا اختلاف خاب جزیی در فرش وجود دارد یا قلاب‌ خوردگی در پشت فرش دیده می‌شود. طبیعتا قیمت این درجه کمی پایین تر از فرش درجه یک است.
  • فرش ماشینی درجه دو: فرش ماشینی درجه دو حداکثر یک سانتی‌ متر کسری خاب در قسمت عرض خود دارد و ارتفاع خاب یا سطح قالی آن تا ۵۰ درصد عدم یکنواختی دارد.
  • فرش ماشینی درجه سه: فرش ماشینی درجه سه خوش قیمت است، اما ایرادات چشمگیری هم دارد. مثلا نقشه فرش زیاد جابجا شده، بیش از ۱۵ سانتی متر رفوشدگی دارد و نخ خواب آن هم یکدست نیست.
  • فرش ماشینی درجه چهار: فرش ماشینی درجه چهار به محصولاتی گفته می‌ شود که اختلاف طول آنها از ۲۵ درصد بیشتر باشد. این قالی‌ های ماشینی بیشتر به عنوان پادری کاربرد دارند.

یک فرش ماشینی خوب چه معیارهایی دارد؟

چطور می توان تشخیص داد که فرش ماشینی کیفیت مناسبی دارد؟ کافی است بررسی کنید که آیا فرش مدنظرتان فاکتورهای زیر را دارد یا خیر:

  • متریال اولیه آن باکیفیت باشد (مثلا فرش های بافته شده با نخ آکریلیک بهترین فرش ابریشم ماشینی هستند که به فرش دستبافت شباهت بسیاری دارند. کیفیت این قالی ها از فرش هایی که با پلی استر یا پلی پروپیلن تهیه شده اند بالاتر است)؛
  • نرمی و لطافت بالایی داشته باشد؛
  • طرح بروزی داشته باشد؛
  • ریزبافت باشد و طرح و نقش آنها واضح باشد (هرچه تعداد شانه و تراکم بالاتر باشد، فرش ریزبافت تر است و کیفیت آن هم افزایش می یابد)؛
  • پرزدهی آزاردهنده نداشته باشد؛
  • در برابر پارگی، سوراخ شدگی و پوسیدگی مقاوم باشد؛
  • پاخور آن خوب باشد؛
  • ثبات رنگ داشته باشد؛
  • ترمیم و رفوگری آن امکان پذیر باشد (در مورد ترمیم جای سوختگی فرش بیشتر بخوانید)
  • نشان استاندارد داشته باشد.

بهترین فرش ابریشم ماشینی

چه شهرهایی در ایران بهترین فرش ماشینی را تولید می کنند؟

درست مثل فرش دستبافت که برخی شهرها بهترین محصولات را به بازار عرضه می کنند (شهرهایی مثل تبریز، قم و کرمان)، در فرش ماشینی نیز برخی از مناطق و شهرها دست بالا را دارند. یعنی اگر فرش ماشینی از کارخانه ای که در این شهرها واقع شده است بیرون بیاید، خود به خود اعتبار مناسبی خواهد داشت. و اما واقعا بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

نظرات کاربران رفوگری فرش

درخواست تعمیرات فرش

وقتی صحبت از قطب تولیدکننده فرش ماشینی به میان می آید، بدون شک اول از همه اسم کاشان به ذهن می رسد. بیش از ۶۰ درصد کارخانه های تولیدی فرش ماشینی در منطقه آران بیدگل و کاشان قرار گرفته اند. همین مسئله باعث شده تا کارخانه های تولیدی این منطقه با یکدیگر رقابت بالایی داشته، هر کدام تلاش کنند که بهترین برند فرش ماشینی را تولید کنند. البته به جز کاشان، شهرهایی مثل مشهد، کرمان و یزد هم در تولید فرش ماشینی اسم و رسم دارند. توصیه کلی ما این است که هنگام خرید فرش ماشینی، به برندهایی که تولیدی این شهرها هستند توجه بیشتری داشته باشید.

بهترین برند فرش ماشینی کدام است؟

پاسخ به این سوال که بهترین فرش ماشینی چه مارکی است، اصلا آسان نیست. مخصوصا زمانی که بیش از ۶۰۰ کارخانه تولیدکننده فرش در ایران وجود دارد، این مسئله سخت تر هم می شود. البته خیلی از این برندها آنقدر در حوزه تبلیغات و عرضه فرش هایشان ضعیف عمل می کنند، که حتی یک بار هم نامشان به گوشمان نرسیده است. در این میان ۵۰ کارخانه تولید فرش ماشینی با یکدیگر رقابت جدی دارند و اکثر مشتریان اول از همه به سراغ آنها می روند. و اگر قرار باشد که ما ۱۰ برند برتر تولیدکننده فرش ماشینی را معرفی کنیم و به این سوال شما پاسخ دهیم که فرش ماشینی خوب چی بخرم، گزینه های زیر را فهرست کنیم:

۱- فرش ماشینی قیطران

قیطران از جمله معتبرترین برندهای تولیدکننده فرش ماشینی است که سال ها است بخاطر عرضه محصولات ریزنقش و مشابه با فرش دستبافت جایگاه بسیار خوبی در بازار فرش های ماشینی بدست آورده است. این برند اولین تولیدکننده فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه بود و در سال های اخیر فرش ۱۵۰۰ شانه را که بسیار ظریف است، در اختیار مشتریان خود قرار داده است. قیطران از معدود برندهای ایرانی دارای استاندارد جهانی سلامت محصول (OEKO-TEX) به شمار می رود.

بهترین فرش ماشینی مال کجاست

۲- فرش ماشینی فرهی

گروه کارخانجات فرهی از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با تولید محصولات نوآورانه شهرت قابل ملاحظه ای بدست آورد. از ویژگی‌های بارز محصولات تولیدی این گروه می‌توان به مواردی همچون عدم پرزدهی، ضد حساسیت، مقاوم در برابر سایش، حرارت و نور و بافت مشابه فرش‌های دستبافت اشاره نمود. نحوه شستشوی فرش ماشینی فرهی نیز بسیار ساده است و آسیبی به بافت آن وارد نمی کند.

۳- فرش ماشینی ستاره کویر یزد

فرش ماشینی ستاره کویر یزد که در واقع زیرمجموعه هلدینگ صنعتی ستاره کویر یزد می باشد، سال ها است که فرش های اقتصادی و همه پسند تولید می کند و به همین خاطر یکی از پرفروش ترین ها در بازار به شمار می رود. حتی قیمت رفوگری فرش که تولیدی این برند باشند معمولا از دیگر برندها مناسب تر است. سایر شرکت های زیر مجموعه هلدینگ ستاره کویر یزد به تولید الیاف رنگی، نخ اکرلیک و نخ پلی پروپیلن اشتغال دارند و این شرکت از لحاظ تولید مواد اولیه و عرضه محصولات در بازار همواره حرف های زیادی برای گفتن دارد.

۴- فرش ماشینی ساوین

اگر به دنبال فرش های ماشینی با طرح های مدرن و فانتزی هستید، پیشنهاد می کنیم به سراغ ساوین بروید. ساوین که به علت تولید فرش هایی با تنوع رنگی بسیار بالا (۳۰ رنگ و ۶۰ رنگ) شناخته می شود، به قاره های مختلف صادرات دارد. مواد اولیه ساوین در اکثر مدل ها کیفیت بالایی دارند و به همین خاطر است که این برند علاوه بر کسب نشان استاندارد ایران، توانسته گواهی‌ نامه‌ های بین‌ المللی مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ و ۲۰۰۸ و استاندارد کیفی بلکورو (BELCORO) آلمان را بدست آورده و عضو شبکه جهانی کیفیت آیکیونت (IQNET) نیز باشد.

۵- فرش ماشینی یلدای کویر کاشان

سخت است که بهترین فرش ماشینی کاشان را انتخاب کنیم، اما بدون شک فرش یلدای کویر کاشان یکی از بهترین ها است. این برند از سال ۱۳۷۰ تاکنون فرش ماشینی تولید می کند و جزو مشهورترین ها در بازار این محصول است. تولید انواع فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه، و همچنین فرش هایی با طرح سنتی و نزدیک به فرش دستبافت و تابلو فرش از جمله مهمترین فعالیت های این برند است. اکثر مدل های فرش یلدای کویر کاشان دوام مناسبی دارند و در برابر شستشو، نور زیاد و سایش مقاوم هستند (به همین خاطر در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند).

 بهترین فرش ماشینی مشهد

۶- فرش ماشینی نیاوران

فرش نیاوران از جمله بزرگترین کارخانه های تولیدکننده فرش ماشینی است که محصولات آن علاوه بر بازار ایران، به بازارهای جهانی نیز عرضه می شوند. تنوع فرش های نیاوران بسیار بالا است و هر سلیقه ای را پوشش می دهند. تولید تعداد زیاد فرش توسط این برند به کمک ماشین های فرش بافی زیادی است که در این کارخانه فعالیت دارند.

۷- فرش ماشینی نگین مشهد

این برند بهترین فرش ماشینی مشهد است و مدل های آن فروش زیادی دارند. فرش های نگین مشهد نیز معمولا قیمت مناسبی دارند و متناسب با کاربری های مختلف تولید می شوند. این کارخانه که از سال ۱۳۷۱ تاکنون فعالیت دارد، فرش های ۵۰۰ شانه تا ۱۲۰۰ شانه تولید می کند که در اغلب مدل ها کیفیت قابل قبولی هم دارند.

۸- فرش ماشینی محتشم

فرش محتشم هرچند که نسبت به برخی از برندهای این لیست قدمت کمتری دارد، اما به واسطه تبلیغات خوب و تولید محصولات متنوع و باکیفیت خیلی سریع به نامی آشنا در عرصه تولید فرش های ماشینی تبدیل شده است. خدمات پس از فروش مناسب، استفاده از مواد اولیه بروز و باکیفیت، تنوع بالا و رنگ و طرح جذاب فرش های محتشم از جمله اصلی ترین دلایل فروش بالای محصولات این برند هستند.

۹- فرش ماشینی خاطره کاشان

بدون شک از نظر کیفیت تولید محصولات، فرش خاطره کاشان یکی از بهترین برند فرش ماشینی است. خیلی از محصولات اولیه این برند از خارج از کشور تامین می شوند و به همین خاطر کیفیت بالایی دارند. فرش ماشینی خاطره کاشان دارای انواع گواهی نامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی است و برای کسانی که به کیفیت اولویت می دهند، یکی از بهترین گزینه ها است.

بهترین فرش ماشینی چه مارکی است

۱۰- فرش ماشینی صنایع فرش راوند کاشان

و اما می رسیم به قدیمی ترین نام در حوزه تولید فرش های ماشینی. صنایع فرش راوند کاشان اولین کارخانه تولیدکننده فرش ماشینی است که بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، همچنان در بازار حضور دارد. فرش های راوند کاشان یک مشخصه بارز دارند: کیفیت و دوام بسیار بالا. اکثر افرادی که از فرش راوند کاشان استفاده می کنند، تا سال ها از خرید فرش های دیگر بی نیاز خواهند بود، چراکه این فرش مثل قالی کرمان است؛ هرچه پا می خورد، بهتر هم می شود!

آیا می توان فرش ماشینی آسیب دیده را ترمیم کرد؟

درست است که خرید هر یک از فرش های بالا یک انتخاب جذاب و وسوسه کننده است، اما چه کسی است که از قیمت های بالای فرش های ماشینی و دستبافت خبر نداشته باشد. به همین خاطر شاید بد نباشد که قبل از آنکه به سراغ خرید فرش جدید برویم، تلاشمان را بکنیم و ببینیم می توانیم همان فرش های قدیمی مان را ترمیم بکنیم یا خیر؟ خوشبختانه پاسخ به این سوال در اغلب موارد مثبت است. اساسا رفوگران فرش همین کار را انجام می دهند: فرش های کهنه و پوسیده را تحویل می گیرند و آنها را تا جای ممکن تعمیر می کنند و مثل روز اول به شما تحویل می دهند.

اگر فرش قدیمی شما هم آسیب دیده و می خواهید آن را ترمیم کنید، کار راحتی در پیش خواهید داشت. می توانید همینجا در اسپارد سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و فرشتان را به بهترین رفوگران بسپارید. متخصصین تعمیر و رفوگری فرش اسپارد در زمینه تعمیر انواع فرش ماشینی تجربه بسیار بالایی دارند و کار را همانطور که می خواهید تحویلتان می دهند. پس بد نیست قبل از آنکه برای خرید فرش جدید هزینه زیادی کنید، کمی هم به گزینه ترمیم قالی فکر کنید.

رفوگری فرش

  • دستباف و ماشینی
  • اعزام نیرو در تهران و کرج
درخواست تعمیرات فرش