نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

یکی از مهم ترین اتاق ها در طراحی دکوراسیون، طراحی اتاق کودک است. در اتاق کودک تمامی اصول مربوط به ایمنی و امنیت کودک باید در نظر گرفته شود. مهم ترین مسئله ای که باید در دکوراسیون اتاق کودک در نظر داشت، نقاشی و رنگ آمیزی آن است. علت اهمیت این موضوع بیشتر به سبب علل روانشناختی و تاثیر گذاری رنگ های مختلف بر روحیات کودکان است.

علاوه بر تاثیر روانشناسی، نقاشی اتاق کودک از نظر اصول ایمنی نیز باید استاندارد باشد. کودکان ممکن است نسبت به تعداد بسیاری از مواد شیمیایی علائم آلرژی نشان بدهند. یکی از این موارد رنگ ها است؛ بنابراین باید از استفاده رنگ های بو دار و آلرژی زا باید خودداری کرد.

به طور کلی باید با دقت تمام در خصوص رنگ آمیزی اتاق کودک و دکوراسیون آن تصمیم گیری کرد. در این مطلب ابتدا به بررسی چندین اصل مهم در تزئین اتاق خود خواهیم پرداخت. سپس رنگ های مختلف تاثیر رنگ ها بر کودکان را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بهترین تصمیم ها را برای اتاق فرزندان خود بگیرید. پس در ادامه این مقاله با اسپارد همراه باشید.

راستی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در صورت نیاز به خدمات نقاشی ساختمان می توانید روی اسپارد نیز حساب کنید.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودک

نکات مهم و کلیدی در دکوراسیون و نقاشی اتاق کودک

محیط رشد و بازی کودکان به شدت در روحیات و ویژگی های اخلاقی آنان تاثیر گذار است. با توجه به این نکته باید به تعدادی از موارد مهم در تزئین و دکوراسیون اتاق کودک توجه کرد. همه این اصول درست به دست هم می دهند تا کودک با ویژگی های بدنی، روحی و اخلاقی سالم رشد کرده و وارد اجتماع شود. در ادامه تعدادی از اصول کلیدی در این خصوص آورده شده اند:

بر اساس علاقه کودک عمل کنید

تعداد بسیاری از علایق افراد در همان دوران کودکی شکل می گیرند و با پر و بال دادن والدین به این علایق افراد مسیر زندگی خود را می یابند. پس به علایق کودک توجه کافی را داشته باشید. آیا کودک به نقاشی علاقمند است یا موسیقی؟ یا فضانوردی؟ تزئینات اتاق با استفاده از المان های مورد علاقه کودک تاثیر بسیاری در پروش خلاقیت او دارد.

بهترین پوشش های پارچه ای را انتخاب کنید

روتختی و پرده کودک را از پارچه های نرم و لطیف انتخاب کنید تا هیچ گونه مشکل سلامتی برای کودک ایجاد نشود. این نکته برای نوزادان بسیار مهم است. همین طور می توانید از سلیقه شخصی کودکان نیز در انتخاب رنگ این پارچه ها کمک بگیرید.

استفاده از تصاویر کودک

استفاده از عکس های خود کودک در اتاق حس خودباوری و اعتماد به نفس او را تقویت می کند؛ بنابراین می توانید یک یا دو تا از عکس های او را در قاب های کارتونی و رنگی به دیوار اتاق بزنید.

کف پوش استاندارد برای اتاق کودک

در صورت امکان بهتر است از سرامیک و یا پارکت برای اتاق کودک استفاده نکنید. اینجا منظور ما بیشتر خردسالان با سنین ۲-۷ سال هستند. برای اتاق این گروه سنی بهتر است از فرش هایی با بافت نرم و لطیف و یا موکت ها استفاده کنید.

نورپردازی و روشنایی مناسب

نورپردازی اتاق کودک از دیگر عواملی است که بر روحیات او شدیدا تاثیر گذار است. حتما اتاقی با نورگیری مناسب را برای کودک اختصاص دهید. همین طور بهتر است شب ها از نور سفید و شبیه به نور ماه برای اتاق کودک استفاده کنید.

لوازم سنگین و نوک تیز

شاید یک وسیله دکوری و یا اسباب بازی از نظر شما بسیار زیبا برسد اما اگر نوک تیز و یا سنگین باشد ممکن است کودک حین بازی به آن برخورد کرده و دچار آسیب شود. پس بهتر است از لوازم سبک و نرم در تزئین اتاق کودک استفاده کنید.

نقاشی اتاق کودک

از مهم ترین نکات در دکوراسیون اتاق کودک، رنگ آمیزی آن است. برای اتاق نوزادان بهتر است از رنگ های خنثی و پاستلی استفاده کنید تا محیطی آرامش بخش برای وی ایجاد شود. برای خردسالان می توانید از رنگ های شاد تری مانند سبز، نارنجی، صورتی و … استفاده کنید زیرا در نشاط کودک بسیار با اهمیت است. در سنین بالاتر بهتر است سلیقه شخصی کودک را برای انتخاب رنگ در اولویت قرار دهید.

تاثیر رنگ ها در نقاشی اتاق کودک

مهم ترین نکته ای که در طراحی و دکوراسیون فضاهای مختلف باید در نظر داشت، انتخاب رنگ های می باشد. برای مثال برای اتاق نشیمن بهتر است از رنگ هایی استفاده کرد تا به راحتی با دیگر لوازم منزل ست شوند یا در اتاق خواب بزرگسالان بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کرد تا آرامش را برای افراد به ارمغان بیاورد اما در مورد اتاق کودک باید چه تصمیمی گرفت؟

چه در نقاشی اتاق کودک پسرانه و چه دخترانه لازم است به تاثیر روانشاختی رنگ ها توجه کافی داشت. این توجه نیازمند شناخت و علم در خصوص رنگ ها است. پس در ادامه این بخش با ما همراه باشید:

رنگ سبز

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

اولین چیزی که با دیدن رنگ سبز به ذهن می رسد، طرافت و تازگی طبیعت و درختان و چمن زار است؛ بنابراین رنگ سبز می تواند گزینه خوبی برای اتاق کودک باشد. تنها نکته ای که باید توجه داشته باشید تناژ رنگ سبز است. برای نقاشی اتاق کودک بهتر است از رنگ سبز روشن چمنی و یا نعنایی استفاده کنید. سبز یشمی و تیره به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای اتاق کودک نیست.

رنگ سبز برای اتاق کودک

شاید رنگ سبز در نقاشی و دکوراسیون مدارس نیز به چشم شما خورده باشد. استفاده از رنگ سبز در مدارس درک مطلب و مهارت خواندن نوشتن وی را تقویت می کند. با توجه به این نکته در دکوراسیون اتاق کودکان بزرگتری که به مدرسه می روند نیز می توان از این رنگ استفاده کرد تا حین انجام تکالیف در اتاق همانند مدرسه مهارت های او تقویت شود.

رنگ صورتی

رنگ صورتی معمولا در نقاشی اتاق کودک دخترانه به کار برده می شود. برخلاف گذشته روانشناسان معتقند که نباید برای رنگ ها جنسیت تعیین کرد و همان طور که می توان از رنگ آبی در نقاشی اتاق دخترانه استفاده کرد، رنگ صورتی را نیز می توان برای اتاق پسرانه به کار برد.

نقاشی اتاق کودک دخترانه

رنگ صورتی از رنگ های آرامش بخش است و حس همدلی با دیگران را در کودک تقویت می کند. استفاده بیش از حد رنگ صورتی در نقاشی اتاق کودک به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد سردرد در کودکان شود. پس بهتر است تنها قسمتی از اتاق را برای این رنگ در نظر گرفت.

رنگ نارنجی

استفاده از رنگ نارنجی در نقاشی اتاق کودک برای کودکان خجالتی گزینه بسیار خوبی است زیرا مهارت ارتباط با دیگران و همین طور حس اعتماد به نفس را در کودک تقویت می کند. با توجه به این موارد می توان از تناژ های مختلف رنگ نارنجی به عنوان رنگ غالب در اتاق خواب کودک استفاده کرد.

رنگ نارنجی در اتاق خواب کودک

همیشه باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد رنگ های گرم و جیغ در اتاق کودک ممکن است تاثیر عکس بر وی داشته باشد؛ بنابراین همان طور که اشاره شد بهتر است از طیف های پاستلی و روشن این رنگ و یا سایر رنگ های خنثی مثل کرم نیز استفاده کنید.

رنگ آبی

همان طور که پیش تر نیز در پاراگراف مربوط به رنگ صورتی اشاره شد، رنگ آبی فقط برای نقاشی اتاق کودک پسرانه نیست و می توان برای اتاق دخترانه نیز از این رنگ استفاده کرد. این رنگ برای اتاق نوزادان گزینه بسیار مناسبی است زیرا ضربان قلب، فشار خون و میزان تنفس را تنظیم کرده و از اضطراب کودک می کاهد.

نقاشی اتاق کودک پسرانه

در اتاق کودکان نیز همین احساس آرامش از تاثیر های رنگ آبی است. استفاده زیاد از رنگ آبی در همه دیوار های اتاق کودک ممکن است علائمی از افسردگی در آن ها ایجاد کند. برای جلوگیری از این اتفاق رنگ آب را می توانید با رنگ هایی همانند نارنجی و زرد همراه کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد تداعی کننده درخشش و نور آفتاب است. مهم ترین تاثیر رنگ زرد بر حافظه و قدرت تمرکز کودکان است و باعث تقویت این دو مورد می شود. باید توجه داشته باشید که استفاده از تناژ های آفتابی و جیغ رنگ زرد ممکن است کیفیت خواب کودک را کاهش دهد. با توجه به این موضوع بهتر است تنها برای نقاشی یک دیوار از اتاق کودک استفاده کنید تا بازتاب نور باعث تحریک چشمان کودک نشود.

نقاشی اتاق کودک به رنگ زرد

رنگ قرمز

بر اساس تحقیقاتی که در خصوص تاثیر رنگ قرمز گزارش شده است، گفته می شود این رنگ با افزایش میزان تنفس و ضربان قبل باعث تقویت تمرکز و انرژی کودکان می شود. به همین علت در اتاق های بازی مهدکودک ها و مدارس معمولا از این رنگ استفاده می شود. این نکات به این معنی نیست که بدون هیچ محدودیتی می توان از رنگ قرمز در نقاشی اتاق کودک استفاده کرد.

دیوار قرمز دراتاق کودک

به طور کلی در دکوراسیون و رنگ آمیزی اتاق های مختلف اختصاص دادن رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب پیشنهاد نمی شود زیرا تاثیر منفی بر افراد خواهد داشت. برای مثال استفاده بیش از حد رنگ قرمز در نقاشی اتاق خردسالان احتمال پرخاشگری در وی را افزایش می دهد.

رنگ بنفش

عموماً به عنوان دومین رنگ برای اتاق دختران، بعد از صورتی، در نظر گرفته می‌شود. این رنگ الهام‌بخش تفکر، حساسیت و معنویت است. استفاده از رنگ بنفش کمک می‌کنند تا کودکان تا حد زیادی بتوانند افکار و احساسات یکدیگر را در رفتارها و واکنش‌های خود در نظر داشته باشند. در صورتی‌که کودکی به طور کلی حساس است، بهتر است از رنگ بنفش به عنوان رنگ فرعی استفاده شود، نه رنگ زمینه.

رنگ بنفش برای اتاق نوزاد

استفاده بیش از اندازه از این رنگ می‌تواند باعث کج‌خلقی و حتی تنش فیزیکی شود. برای جلوگیری از وقوع چنین حالاتی می‌توان بنفش را با رنگی مانند نارنجی تعدیل کرد. علاوه بر این می‌توان از سایه‌هایی از بنفش تیره برای تعدیل رنگ‌های روشن‌تری مانند سبز یا صورتی استفاده کرد.

سخن پایانی!

تاثیر رنگ ها بر روحیات و خلق و خوری افراد، امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست. انواع رنگ ها در کودکان چندین برابر بزرگسالان تاثیرگذار هستند؛ بنابراین در نقاشی و دکوراسیون اتاق کودک باید به این نکته توجه داشت. مسئله دیگر در نظر داشتن علاقه شخصی کودک است. بهتر است از خود وی در خصوص رنگ آمیزی نیز کمک بخواهید. شما کدام رنگ را برای نقاشی کودک خود در نظر دارید؟

راستی اگر می خواهید علاوه بر اتاق کودکتان به بازی ها و سرگرمی های مناسبش نیز توجه نشان دهید پیشنهاد ما این است که با بهترین سرگرمی های کودکان برای فصل تابستان آشنا شوید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان