گچ کاری ساختمان

  • اعزام گچ کار ماهر
  • مناسب‌ترین قیمت

مانند هر مهارت دیگری، گچبری و گچکاری نیز وسایل خاص خود را دارند. همانطور که ابزار نقاش قلم مو و رنگ است، نجار از چوب و اره استفاده می کند و آرایشگر لوازم اصلاح خود را دارد، گچبر نیز از وسایل ویژه ای بهره می برد که در صورت نبود هر یک، کار آنطور که باید در نمی آید. اتفاقا گچبری و گچکاری از جمله حرفه هایی هستند که ابزار آلات بسیار با اهمیتی داشته و هرچه کیفیت ابزار گچبری دستی بیشتر باشد، نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود.

در همین رابطه ابزار گچبری دستی اهمیت مضاعفی دارد. چراکه در گچ بری دستی همه مراحل توسط گچبر صورت می گیرد. در واقع از مرحله تهیه کردن گچ گرفته، تا اجرای کار گچ بری بر روی سقف و دیوار، همه بر عهده معمار است. به همین خاطر اینکه از چه وسایلی در طی این فرایند استفاده می شود، بسیار مهم است. اگر می خواهید با این وسایل بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب ها را هنگام خرید از فروشگاه داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ابزار گچبری سقف

مهمترین ابزار گچبری دستی کدام هستند؟

گچبری دستی بر خلاف گچبری پیش ساخته به ابزار و وسایل متنوعی نیاز دارد. زیرا کار از صفر تا صد باید توسط معمار صورت بگیرد. در ادامه برخی از مهمترین ابزارهای کار گچ بری دستی را معرفی کرده ایم تا اگر بخواهید در هزینه گچ بری منزل صرفه جویی کنید و خودتان دست به کار شوید، یک راهنمای خوب در پیش رو داشته باشد:

۱- قاشقی

نام دیگر این ابزار قلم بو گیر است. لبه های گرد و قاشقی شکل این وسیله باعث شده که به این نام شناخته شود. یک گچکار ماهر می تواند به وسیله قاشقی برجستگی های محدب و مشابه با لبه قاشق روی گچ دیوار ایجاد کند. قاشقی ابزای بسیار پر کاربرد در گچ کاری و گچ بری است که البته استفاده از آن به مهارت بالایی نیاز دارد.

۲- دمبر

مهمتر از قاشقی، ابزاری است به اسم دمبر که به واقع کمک حال اصلی معماران و گچ کاران است. دمیر از نظر ظاهری شبیه به چاقو است و برای ایجاد ظرافت برجستگی و ها تو رفتگی های هنری و ظریف کاربرد دارد.

۳- استامبولی

یک گچبر حرفه ای مصالح کار را از صفر تا صد خودش آماده می کند. این متریال در ظرفی به اسم استامبولی با هم ترکیب می شوند و محصول نهایی به دست می آید. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از استامبولی حتما آن را تمیز کنید. زیرا پاک کردن لکه ها از روی این وسیله بعد از گذشت مدتی سخت می شود و بهتر است بلافاصله بعد از انجام کار شسته شود.

۴- بومخوار

نظرات کاربران گچ کاری ساختمان

درخواست گچ کاری ساختمان

بومخوار ابزار گچبری دستی است که گچ بر در طول فرایند چند باری از آن استفاده می کند. از این ابزار برای تمیز کردن، از بین بردن زردی گچ دیوار و آماده کردن زمینه بوم گچبری استفاده می شود.

۵- ابزار نقالی

از ابزار نقالی برای زیر و رو کردن کارهای صورت گرفته در گچبری و ساخت و ساز گل و برگ و طرح های ظریف استفاده می شود.

۶- وردنگی

از وردنگی برای خط کشی کردن جایی که گرته شده است استفاده می شود. بعد از خط کشی به راحتی می توان گچبری را ادامه داد.

۷- کاردک

کاردک نیز از جمله ابزارهایی است که گچ کار در طول فرایند خود بارها و بارها از آن استفاده می کند. کاربرد اصلی کاردک در تمیز کردن سایر وسایل گچبری و گچ کاری و همچنین تمیز کردن و ترمیم کردن سطح گچ بری شده است.

۸- ماله

ماله را احتمالا همه ما دیده ایم؛ ابزاری است فلزی که معمولا دسته ای چوبی یا پلاستیکی دارد و به راحتی در دست جا میفتد. از ماله برای سکدست کردن سطح و همچنین از ماله های مخصوص برای لکه گیری سطح گچبری شده استفاده می شود. توجه داشته باشید که ماله خریداری شده به هیچ عنوان فلز تیزی نداشته باشد، زیرا در این صورت به گچبری های ظریف کار شده آسیب وارد می کند.

برای اجرای گچ بری ظریف کدام ابزارآلات گچبری دستی مورد نیاز است؟

وسایلی مانند ماله و وردنکی که در ابتدای این مطلب به آنها اشاره کردیم تقریبا در هر نوع گچبری و گچکاری به کار می آیند و از جمله الزامات این حرفه ها هستند. اما انواع ابزار گچبری دیگری مانند گلویی و پرگار نیز وجود دارند که به خصوص در گچبری دستی و هنگام که می خواهید طرح های ظریف را روی سطوح اجرا کنید، به کار می آیند. در ادامه مطلب با این ابزارها آشنا می شوید:

  • پرگار: پرگار ابزاری برای اندازه گیری است و بیشتر به منظور اجرای دقیق گچبری ها روی محصول نهایی کاربرد دارد. این وسیله بخصوص در گچبری های ظریف کاربرد فراوانی دارد.
  • الک: برای انجام کارهای مختلفی که در فرایند گچ بری صورت می گیرند، مثل ابزار زنی، سفیدکاری و همچنین زیرسازی سطوح، باید گچ را الک کرد. این گچ الک شده کیفیت بیشتری دارد و برای پیاده سازی کارهای ظریف بسیار مناسب تر است.
  • گونیا: اگر محل تقاطع دو دیوار زاویه ۹۰ درجه با یکدیگر پیدا نکند، معمار از گونیا کمک گرفته و به کمک این ابزار اندازه ها را دقیق می سازد.
  • گلویی: گلویی ابزار گچبری سقف است و به طور ویژه برای تزئین حاشیه دیوارها، نقاط کور سقف و همچنین نقاط اتصال دیوار با سقف استفاده می شود. همانطور که از اسمش نیز پیدا است، ابزار گلویی بیشتر برای گچ بری های گلویی کاربرد دارد.
  • حاشیه پخ: این ابزار در ایجاد زاویه ای غیر قائم با بقیه سطوح کاربرد دارد.
  • کاو مسطح: ابزار معقری است که یک ربع دایره را ایجاد می کند.
  • تاج: ابزاری است که مقطع دو خم به شکل s کشیده دارد.
  • ابزار نیم گرد: ابزاری است محدب که مقطع عرض نیم دایره دارد.
  • ابزار ربع گرد: ابزاری محدب است که مقطع مربع دایره ای دارد.
  • ابزار محدب: ابزاری است که مقطع مربع دایره ای دارد.

ابزار گچبری پیش ساخته چه تفاوتی با وسایل گچبری دستی دارد؟

امروزه در صنعت ساختمان سازی استفاده از ابزار و مصالح پیش ساخته بسیار رایج شده و گچبری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در همین راستا در گچبری های پیش ساخته که شامل نقش زدن بر روی حجمی از گچ برای تزیینات در فضای داخلی ساختمان است، از ابزارآلات مختلفی استفاده می شود. این ابزارآلات تفاوت های چشمگیری با وسایلی دارند که در گچبری دستی به کار می روند، زیرا معمار در اجرای گچبری آماده سختی چندانی ندارد و تنها باید با مهارت خود آن ابزار را پیاده سازی کند.

وسایل گچبری

به خدمات گچبری ساختمان نیاز دارید؟

چنانچه سررشته ای از فرایند گچ بری ندارید و یا آنکه تهیه ابزار گچبری دستی برایتان امکان پذیر نیست، حتما باید از یک کچ کار ماهر کمک بگیرید. در این صورت به متخصصین ارائه خدمات گچ کاری ساختمان نیاز دارید تا کارهای گچبری منزل و یا محل کار شما را انجام دهند. در این راه می توانید روی کمک ما حساب باز کنید. متخصصین گچبری اسپارد کلیه مراحل گچبری را به صورت دستی انجام می دهند. کافی است سفارش خود را ثیت کنید تا نزدیک ترین گچبر در محل شما حاضر شده و فرایند خود را آغاز نماید.

گچ کاری ساختمان

  • اعزام گچ کار ماهر
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست گچ کاری ساختمان