نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

اگر انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا آشپزخانه به همین سادگی بود، طراحان داخلی به سرعت مشتریان خود را از دست می‌دادند. واقعیت این است که انتخاب کاغذ دیواری سخت است؛ ولی نه به این معنی که شما نمی‌توانید خودتان بهترین طرح کاغذ دیواری را برای خانۀ خود انتخاب کنید. موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب و اجرای کاغذ دیواری باید در نظر بگیرید؛ مانند: بودجه، ترجیحات طراحی، و کاربری مکانی که در حال تزئین آن هستید. ما در این مطلب به چند نکته مهم اشاره کرده‌ایم که اگر آن‌ها را در نظر بگیرید، می‌توانید بهترین مدل کاغذ دیواری را برای خانۀ خود انتخاب کنید.

۱- قبل از خرید امتحان کنید

تنوع طرح کاغذ دیواری آن‌قدر زیاد است که بدون شک در زمان انتخاب کاغذ دیواری مناسب، گیج خواهید شد. بهترین کار این است که یک رول از کاغذ دیواری‌ که چشمتان را گرفته، خریداری کنید. کاغذ را با چند سوزن روی دیواری که قرار است میزبان همیشگی کاغذ دیواری باشد، وصل کنید. در ساعات مختلف روز نمای کاغذ دیواری را مشاهده کنید تا بافت و رنگ را در نور طبیعی و نور چراغ‌ها ببینید. داشتن نمونه طرح کاغذ دیواری به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید رنگ‌های دلخواه خود را در سایر اتاق ها بهتر انتخاب کنید.

۲- مانند طراحان داخلی فکر کنید

برای این‌که بهترین طرح کاغذ دیواری را داشته باشید، نیاز نیست که خود را متحمل سختی و زحمت زیاد کنید! کافی است به سراغ طرح‌های ساده بروید تا با هر رنگ و دکوراسیونی هماهنگ باشد. کاغذ دیواری ساده یک جایگزین عالی برای رنگ روغن است. زیرا علاوه بر این‌که به شما کمک می‌کند تا در انتخاب شکل و رنگ وسایل دستتان بازتر باشد، آلودگی‌ها را هم کم‌تر از رنگ روغن و سایر انواع رنگ‌ها همانند رنگ پلاستیکی نشان می‌دهد.

۳- کاغذی را انتخاب کنید که نیاز به تطبیق نداشته باشد

کاغذ دیواری طرح دار در هنگام نصب نیاز به تطبیق طرح در کنار هم دارد. با انتخاب این کاغذ دیواری‌ها، مجبور هستید تا متراژ بیشتری رول کاغذ تهیه کنید؛ چون در هنگام تطبیق طرح ممکن است بخش مهمی از رول دور ریخته شود. حالا فرض کنید که در هنگام نصب یک اشتباه کوچک رخ دهد و طرح ناهماهنگ چسبیده شود. آن‌وقت شما باید یک رول کامل دیگر تهیه کنید تا ردیف کاغذ دیواری خراب شده را جبران کنید.اگر در انتخاب انواع مدل کاغذ دیواری به این نکته توجه داشته باشید، طرحی را انتخاب می‌کنید که به تطابق کمتری نیاز باشد و یا اصلاً احتیاج به هماهنگی نداشته باشد. بهترین طرح کاغذ دیواری طرحی است که هزینه و دردسر کمتری را به شما تحمیل کند.

۴- کاغذ آستر را از دست ندهید

توصیۀ کارشناسان این است که همیشه دیوارها را برای بهترین نتیجه آماده کنید. اگر می‌خواهید یک بوم عالی برای کاغذ دیواری خود ایجاد کنید، استفاده از کاغذ آستر سرمایه‌گذاری معقولی است. برای بهتر شدن نتیجه، قبل از کاغذکشی، روی دیوارهای خالی یک لایه کاغذ آستر قرار دهید تا عیوب کوچک را بپوشانید و رنگ‌های قبلی را پنهان کنید. وجود یک کاغذ آستر با کیفیت تا حد زیادی سطوح را قبل از کاغذکشی صاف می‌کند.

۵- مدل‌های پرفروش را نخرید!

اگر به دنبال جدیدترین کاغذ دیواری روز دنیا هستید، بازنده‌اید! درست است که به‌روز بودن خیلی خوب است، اما گاهی ممکن است جدیدترین طرح های کاغذ دیواری تکمیل کنندۀ سبک خانۀ شما نباشند. به همین دلیل است که در دنیای کاغذ دیواری‌ها برای تمام سلیقه‌ها طرح و رنگ وجود دارد. پس نیاز نیست که الزاماً به دنبال طرح کاغذ دیواری جدید بگردید؛ فقط کافی است در هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب با فضا، واقع بین باشید.

پرفروش ترین مدل های کاغذ دیواری

۶- روی دیوارهای مرطوب کاغذ دیواری نچسبانید

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

حتی اگر بهترین طرح کاغذ دیواری را هم انتخاب کنید و روی دیوار مرطوب بچسبانید، چند ماه بعد باید آن را تعویض کنید. محیط‌های مرطوب اصلاً میزبان‌های خوبی برای کاغذ دیواری‌ نیستند. مگر این‌که به دنبال کاغذهایی با روکش‌های وینیل سخت باشید! این کاغذ دیواری‌ها مخصوص محیط‌های مرطوب ساخته شده‌اند.

۷- کاغذی انتخاب کنید که قابل شست‌وشو باشد

برای داشتن خانه‌ای تمیزتر، کاغذ دیواری قابل شست‌وشو را انتخاب کنید. کاغذ دیواری نیز مانند تمامی وسایل خانه، گردوغبار و کثیفی را جذب می‌کند. در برخی موارد اگر بهترین طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنید، اما نتوانید در طول زمان آن را نظافت کنید، فضایی بی‌روح و زننده را برای خود خواهید ساخت. پس حتماً به موضوع شستشوی کاغذ دیواری توجه ویژه داشته باشید.

۸- با توجه به فضا، انتخاب کنید

اغلب این تصور اشتباه وجود دارد که در فضاهای کوچک باید از رنگ و طرح اجتناب کرد. در حالی که برخی از طرح‌های جسورانه می‌توانند در فضاهای بزرگ‌تر مانند اتاق نشیمن بسیار طاقت‌فرسا باشند، اما در کوچک‌ترین اتاق‌های خانه بسیار چشم‌نواز به نظر برسند. درست است که اصولاً طرح کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح کاغذ دیواری پذیرایی متفاوت است؛ اما اگر طبق اصل دوم، مانند یک طراح داخلی فکر کنید (البته یک طراح داخلی جسور)، می‌توانید با برهم زدن تصورات عمومی، فضایی خاص و در عین حال دل‌انگیز را به وجود بیاورید.

۹- به دیوار پنجم توجه کنید

اغلب افراد، حتی طراحان داخلی به دیوار پنجم که همان سقف است، توجهی ندارند. در حالی که در انواع طرح کاغذ دیواری سال ۲۰۲۰ مدل‌هایی مناسب برای سقف نیز به چشم می‌خورد. ممکن است فضای شما به گونه‌ای باشد که با استفاده از طرح کاغذ دیواری سه بعدی روی سقف، جلوه‌ای دوچندان پیدا کند. البته این کار، جسارت زیادی را می‌طلبد، اما نتیجۀ آن می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

۱۰- رنگ مناسب را انتخاب کنید

بر کسی پوشیده نیست که رنگ مناسب می‌تواند به ایجاد یا از بین بردن روحیۀ فضا کمک کند. اگر می‌خواهید فضای خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید، پس زمینه‌هایی با رنگ سرد، راه حل خوبی هستند. رنگ‌های سرد ملایم حال و هوای آرام‌بخش‌تری به فضا می‌بخشند و کمک می‌کنند تا شاداب‌تر به نظر برسد.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

۱۱- از نورپردازی به نفع خود استفاده کنید

هنگام انتخاب کاغذ دیواری، نور را دست کم نگیرید. به عنوان مثال، برای راهروهای تاریک و اتاق‌های بدون پنجره، انتخاب کاغذ دیواری‌هایی که نور را منعکس می‌کنند، بسیار مناسب است؛ مانند کاغذدیواری‌هایی که سطوح صاف دارند و به روشن‌تر کردن فضایی که قرار است یک فضای تاریک و دلهره‌آور باشد، کمک می‌کنند. همچنین اگر هدف شما این است که اتاقی را صمیمی‌تر و کوچک‌تر نشان دهید، از رنگ‌های تیره با سطوح بافت‌دار استفاده کنید تا نور را جذب کنند و فضایی دوستانه به وجود بیاورند.

۱۲- به کمک کاغذ دیواری نواقص را پنهان کنید

هیچ خانه‌ای را نمی‌توان صددرصد کامل طراحی کرد. همیشه نواقص بصری وجود دارند که بر زیبایی اتاق تأثیر می‌گذارند. اگرچه ممکن است برای بازدیدکنندگان و مهمانان واضح نباشد اما برای صاحبان خانه می‌تواند آزاردهنده و عامل استرس باشد. جالب است بدانید که با استفاده از کاغذ دیواری، می‌توانید به پنهان کردن چنین مواردی کمک کنید. به شرط این‌که کاغذی را انتخاب کنید که حالت خنثی داشته باشد و بتواند با نواقص موجود در فضا خود را هماهنگ کند. استفاده از طرح کاغذ دیواری مدرن و ساده یکی از راه‌های پوشاندن نواقص است.

جمع‌بندی

به طور کلی، انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب با فضای اتاق یا نشیمن، کاری نیست که به راحتی و بدون توجه به اصول طراحی داخلی بتوانید آن را به نحو احسن انجام دهید. اما می‌توانید با اندکی تحقیق بهترین طرح کاغذ دیواری را برای خود تهیه کنید. البته فراموش نکنید که بهترین طرح زمانی می‌تواند همیشه همان‌طور زیبا بماند که نظافت دوره‌ای آن را در لیست کارهای مهم خانه قرار دهید. اگر هنوز هم نمی دانید کدامیک از انواع کاغذ دیواری مناسب فضای شماست پیشنهاد می کنیم راهنمای جامع انتخاب کاغذ دیواری که توسط اسپارد نوشته شده است را از دست ندهید.

اگر تا کنون تجربه‌ای در زمینۀ انتخاب کاغذ دیواری، نظافت کاغذ دیواری، چسباندن و یا تعویض آن داشته‌اید، آن‌ها را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای
درخواست نصب کاغذ دیواری