خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

حتما برای شما هم حداقل یکی دو بار این اتفاق پیش آمده که بعد از درآوردن لباس هایتان از درون ماشین لباسشویی، با منظره ای عجیب و شوکه کننده روبرو شده اید. اینکه رنگ برخی از لباس هایتان تغییر کرده و به لباسی کاملا متفاوت تبدیل شده باشد! این اتفاق که اصطلاحا رنگ گرفتن لباس نامیده می شود، به راحتی قابل بازگشت است، به شرطی که راه های برگرداندن رنگ لباس را به خوبی بلد باشید و با دیدن رنگ پس دادن لباس های مورد علاقه تان، هل نکنید. در ادامه این مطلب ضمن اشاره به چند روش پیشگیرانه برای اینکه لباس تغییر رنگ ندهد، به ذکر راهکارهایی کارآمد در رابطه با چگونگی بازگرداندن رنگ لباس هایی که رنگ پس داده اند پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

چگونه از رنگ گرفتن لباس جلوگیری کنیم؟

همیشه گفته اند که “پیشگیری بهتر از درمان است!” پس چه بهتر که بدانیم با انجام چه کارهایی به سادگی می توانیم از رنگ گرفتن لباس جلوگیری کرده و با خیال راحت آنها را بشوییم:

۱- از نرم کننده ها برای برگرداندن رنگ لباس استفاده کنید

استفاده از نرم کننده پارچه و لباس مزایای زیادی دارد (مثل جلوگیری از چسبیدن پرز و مو به لباس، لطافت بیشتر لباس ها و معطر شدن الیاف البسه) که بدون شک یکی از مهم ترین آنها، تقویت رنگ لباس و افزایش چسبندگی آنها است. بدین ترتیب رنگ خود را بهتر به لباس گرفته و احتمال پس دادن رنگ به حداقل می رسد.

۲- لباس های لطیفتان را با دست بشورید

اگر در مجموعه البسته تان پوشاکی وجود دارد که حساس تر بوده، رنگ خاصی داشته و یا احتمال می دهید که در حین شستشو با سایر لباس ها ممکن است که رنگ بدهند، بهتر است که آنها را با دست بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید (این کار را حداقل در دو یا سه مرتبه نخست شستشوی لباس بعد از خرید آن انجام دهید).

شستشوی لباس با دست

۳- از آب سرد در هنگام شستشو بهره بگیرید

در نظر داشته باشید که آب داغ باعث می شود که رنگدانه و رنگ لباس ها در آب حل شده و رنگ لباس روشن تر شود، از این رو پیشنهاد می شود که هنگام شستشوی لباس (چه با دست و چه با ماشین لباسشویی) از آب سرد استفاده کنید که اثری بر رنگ لباس نمی گذارد.

۴- لباس های هم رنگ را با هم بشویید

منظور از لباس های هم رنگ، لباس هایی هستند که در یک طیف رنگی قرار دارند (مثلا صورتی و بنفش). در صورتی که اینگونه لباس ها با هم شسته شوند، احتمال آنکه رنگ هر یک از آنها برگردد، به حداقل می رسد.

راهکارهای برگرداندن رنگ لباس؛ چکار کنیم که رنگ لباس مثل روز اول شود؟

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

اگر به هر دلیلی لباس شما رنگ داده و هیچ یک از روش های پیشگیرانه شما جوالگو نبودند، بهتر است که با انجام ترفندهایی گوناگون، رنگ لباس را مثل زمانی که آن را خریداری کردید، درآورید. برخی از کاربردی ترین این ترفندها که به طور عمومی برای هر لباسی قابل اجرا هستند، عبارتند از:

۱- به هیچ عنوان نگذارید که لباس رنگ داده خشک شود

به محض آنکه متوجه شدید رنگ لباس تغییر پیدا کرده است، سعی کنید از خشک شدن آن جلوگیری کنید و دوباره با آب ولرم آن را بشویید. توجه داشته باشید که رنگ خشک شده لباس عملا قابل برگشت پذیری خود را از دست می دهد و دیگر نمی توانید آن را به مانند روز اول درآورید. نمناک کردن لباس شانس شانس برگرداندن رنگ لباس را افزایش می دهد.

۲- برای برگرداندن رنگ لباس از نمک استفاده کنید

کافی است لباس های رنگدانه را بار دیگر بشویید و این بار تنها کمی نمک (حدود ۱۰۰ گرم) به مواد شوینده اضافه کنید.

برگرداندن رنگ لباس مشکی

۳- از سرکه سفید کمک بگیرید

سرکه سفید یکی از بهترین شوینده در پاک کردن هر نوع لکه ای (مثلا پاک کردن لکه میوه روی لباس است) و در عین حال کمک می کند که رنگ لباس برگردد. در این روش، ابتدا یک استکان سرکه سفید را با مواد شوینده معمولی و آب ولرم مخلوط کنید و این محلول را در یک لگن که لباس‌ ها در آن قرار دارند، بریزید. اجازه دهید تا لباس‌ها حداقل یک ساعت درون این محلول به صورت ثابت بمانند. سپس لباس را با دست چنگ زده یا درون ماشین بریزید تا رنگ خودش را بازیابی کند. توصیه می شود این کار را حداقل دو مرتبه تکرار کنید.

۴- از معجزه جوش شیرین بهره بگیرید

تردیدی وجود ندارد که هیچ یک از مواد طبیعی به اندازه جوش شیرین در نظافت انواع وسایل و لوازم خانه کاربرد ندارند. یکی از مهمترین مزایای جوش شیرین (در کنار مزایایی مثل خوشبو کردن لباس) در همین فرایند بازگرداندن رنگ لباس نهفته است. کافی است یک استکان جوش شیرین را با حدود سه تا چهار لیتر آب مخلوط کنید و سپس لباس‌ ها را داخل لگن ریخته و با این محلول به حال خود بگذارید (حدود ۳۰ دقیقه). سپس لباس را به کمک مواد شوینده شیمایی بشویید تا رنگ لباس برگردد.

۵- از مزایای استفاده از لیمو ترش غافل نشوید

برای استفاده از این روش باید ظرفی را پر از آب نمایید و همراه با تکه‌هایی از لیمو ترش آن را روی اجاق گاز بگذارید تا آب به جوش آید. بعد از به جوش آمدن زیر اجاق را خاموش کنید و لباس خود را درون آن بیاندازید. یک تا دو ساعت صبر کنید تا لباس درون محلول خیس بخورد. سپس آب را عوض کنید و این بار با مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم بگذارید لباس به مدت نیم ساعت خیس بخورد. بعد از گذشت نیم ساعت لباس را از محلول خارج کرده و آن را طبق روش معمول شست و شو دهید. با این کار لکه‌ها از بین خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: رنگ کردن لباس در خشکشویی چطور انجام می شود؟

رنگ لباس های تیره رنگ داده را چطور برگردانیم؟

چنانچه لباس تیره شما رنگ داده و یا در اثر شستشوی همزمان با لباس های روشن، رنگ آن نیز روشن تر شده است، کافی است از مقداری قهوه کمک بگیرید. در این روش بعد از تهیه قهوه سیاه، مقداری از آن را که حسابی داغ شده است، در هنگام شروع فرایند آبکشی (بعد از شستشوی عادی لباس ها) به البسه تیره رنگ خود اضافه کنید تا مجددا رنگ تیره خود را بازیابند.

رنگ دهی لباس

بازگردان رنگ لباس های سفید به چه صورت ممکن است؟

در صورت بی دقتی و همنشینی لباس های سفید با لباس های رنگی و تیره، این احتمال وجود دارد که البسه سفید نیز لکه دار شده و رنگ تیره تری پیدا کنند. در صورت وقوع این موضوع اما نیاز نیست زیاد نگران شوید، چراکه به راحتی و به کمک مایع سفیدکننده می توانید سفیدی را به لباس هایتان برگردانید. برای استفاده از مایع سفید کننده برای سفید کردن رنگ لباس ابتدا طبق دستورالعملی که روی محلول نوشته شده است، مقداری مایع سفیده کننده را با آب ولرم حل کنید. سپس لباس را درون آن انداخته و بگذارید به مدت یک ساعت خیس بخورد. بعد از گذشت یک ساعت لباس را از محلول خارج نمایید و با مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

رنگ لباس های رنگی را چطور برگردانیم؟

بازگرداندن رنگ لباس های رنگی کمی دشوارتر از رنگ لباس های سفید و یا سیاه است، اما کاملا شدنی است. بسته به اینکه لباس شما چه رنگی باشد، باید از متریال مختلفی استفاده کنید. مثلا برای بازگرداندن رنگ لباس نارنجی، از برگ اکالیپتوس (شستشوی محلول ولرم اکالیپتوس با لباس نارنجی)، برای برگرداندن رنگ لباس زرد، از زردچوبه و از محلول ولرم کلم بنفش با جوش شیرین برای بازگرداندن رنگ لباس سبز استفاده نمایید.

نکات مهم در پاک کردن لباس‌های رنگ گرفته

جدای از موارد بالا، رعایت چند نکته را در برگرداندن رنگ لباس جدی بگیرید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • به محض مواجهه با رنگ دادگی لباس، زمان را از دست نداده و به کمک روش هایی که ذکر کردیم، دست به کار شوید.
  • روش هایی که در قسمت بالا توضیح دادیم را ابتدا روی قسمت هایی که زیاد در دید نیستند (مانند پشت لباس) انجام دهید و بعد از آنکه مطمئن شدید جواب می دهند، روی کل لباس اجرا کنید.
  • بهتر است قبل از آن که لباس را بشویید با پارچه ای سفید روی لباس بکشید و مطمئن شوید لباس رنگ پس می‌ دهد یا خیر. در صورت رنگ دادن لباس، پارچه سفید هم باید رنگی شده باشد (پارچه حتما باید نم دار باشد تا شرایط ماشین لباسشویی شبیه سازی شود).
  • در آخر، اگر لباس برایتان اهمیت بسیار ویژه ای داشته و به هیچ صورت رنگ آن برنگشت و یا اینکه لکه ای روی آن باقی ماند، بهتر است آن را به رنگرزی حرفه ای بسپارید تا با ایجاد رنگی مشابه با رنگ لباستان، تا جای ممکن رنگ اصلی را به لباس بازگرداند.

برگرداندن رنگ لباس سفید

حرف آخر اسپارد

روش های برگرداندن رنگ لباس بسیار متنوع بوده و هرگاه که یکی از روش ها جواب نداد، به سراغ روش بعدی بروید تا بالاخره لباس رنگ گرفته شده به حالت اول بازگردد. و همانطور که بالاتر گفتیم، استفاده از مواد معجزه آسای سرکه سفید، جوش شیرین و نمک را در این راه هیچ گاه فراموش نکنید. با این وجود اگر روی لباس های خود بسیار حساسیت داشته و شستشوی آنها از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، توصیه می کنیم که از خدمات خشکشویی آنلاین مجموعه اسپارد استفاده کنید که هم کیفیت کار بالایی داشته و هم کار شستشوی البسه شما را با نهایت دقت و بدون کوچکترین احتمال رنگ دادگی به انجام می رسانند.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی