پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

منافذ پوستی در اغلب موارد قابل مشاهده نیستند، اما گاهی اوقات به دلیل وجود برخی مشکلات جسمانی، این منافذ از حد طبیعی خود بزرگتر شده و منظره نه چندان زییایی را روی صورت ایجاد می کنند. به طور کلی به یاد داشته باشید که هر تار موی انسان از طریق یک منفذ رشد می کند که اغلب دیده نمی شوند، اما همین تار موها می توانند در جایی ایجاد شوند که منفذی بزرگ وجود دارد و کاملا در دید باشد.

چنین منافذی در همه قسمت های پوست وجود دارند، اما در روی گونه ها و بینی به طور ویژه آزاردهنده هستند و بخصوص خیلی از خانم ها نسبت به بزرگ شدن آنها حساس ترند. بعضی از باکتری ها و آکنه ها و جوش های صورت نیز روی صورت های چربی و درون این منافذ امکان رشد بیشتری دارند و در بلند مدت مشکلات بهداشتی نیز ایجاد می کنند. به همین خاطر امروزه انواع کرم ها برای پوشش این منافذ وارد بازار شده که هر یک خوبی ها و بدی ها خود را دارند. اگر شما هم در پی رفع این مشکل هستید و به همین منظور می خواهید با بهترین کرم بستن منافذ پوست آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست

منظور از منافذ پوستی چیست؟

منافذ پوستی در واقع برای بدن انسان لازم هستند، زیرا اجازه تنفس را به پوست می دهند هر منفذ از یک فولیکول مو و چند غذه چربی تشکیل شده که سبوم تولید می‌کنند و پوست را همیشه مرطوب و صاف نگه می‌ دارند. منافذ پوستی معمولا به یکی از سه حالتی که در ادامه توضیح می دهیم روی پوست صورت وجود دارند:

  • منافذ O شکل: منافذ O شکل، تقریبا گرد و بسیار بزرگ هستند. مخصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست چرب و مستعد به آکنه دارید، احتمالا این منافذ را بر روی پوست صورت خود دیده‌ اید.
  • منافذ U شکل: این گونه منافذ در مخصوص افرادی است که پوستشان بیش اندازه بوده و اتفاقا از کمبود آب رنج می برند.
  • منافذ Y شکل: همراه با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند. در نتیجه منافذی که شبیه قطره آب و به شکل Y هستند، با افزایش سن بیشتر روی پوست دیده می شوند.

علت بزرگ شدن منافذ پوستی چیست؟

وجود منافذ پوستی روی صورت کاملا عادی است، اما همین منافذ به دلایل مختلفی بزرگ شده و بخصوص در ناحیه صورت کاملا قابل مشاهده می شوند. آن هم به صورتی که استفاده از بهترین کرم برای بستن منافذ پوست لازم می شود. ما در ادامه این راهنما به معرفی مهمترین دلایل وقوع این اتفاق مانند قرار گرفتن در معرض اشعه نور خورشید پرداخته ایم:

۱- نور خورشید

نور مستقیم آفتاب کلاژن پوست را با آسیب مواجه می کند و در نتیجه پوست قابلیت ارتجاعی اش را از دست داده و منافذ موجود روی آن بزرگ می شوند.

۲- سن

افزایش سن خطر بروز انواع بیماری ها را افزایش می دهد که یکی از آنها عارضه های پوستی است. تولید کلاژن و الاستین پوست در سنین بالا کاهش می‌ یابد که پوست کشیده شده و منافذ پوستی بزرگتر می شوند. این عامل بخصوص در مورد آقایان تاثیر مهمی دارد و به همین خاطر برخی متخصصین توصیه می کنند که مردهای با سن بالای ۶۵ سال هزینه خدمات لایه برداری پوست آقایان را به جان بخرند و با انجام این کار طراوت را به آن بازگردانند.

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

بهترین کرم برای بستن منافذ پوست

۳- ژنتیک

ژنتیک نیز عاملی دیگر در باز شدن منافذ پوستی است، زیرا برخی افراد به طور ذاتی مستعد بروز چنین مشکلاتی هستند.

۴- تولید سبوم

اگر زیاد عرق می کنید و پوستتان به طور ذاتی بسیار چرب است، احتمالا منافذ پوستی صورتتان بیش از اندازه بزرگ خواهد شد.

۵- عدم رعایت بهداشت

اگر صورت خود را به صورت منظم تمیز نکنید، پوست آن همیشه چرب تر مانده و منافذش راحت تر دیده می شوند.

۶- تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در بدن و ترشح غیرعادی بعضی هورمون ها باعث می شوند که پوست بدن و مخصوصا پوست صورت چرب شده و منافذ پوستی بزرگتر شوند.

۷- رژیم غذایی نامناسب

اگر غذاهای سرخ کردنی زیادی مصرف می کنید، دیر یا زود باید آماده مواجهه با منافذ پوستی باشید. روغن زیاد ترشح چربی را در پوست صورت تحریک می کند و از این راه باعث می شود که منافذ آن بزرگتر شوند.

۸- مصرف سیگار

دود سیگار و آلودگی ای که از آن ناشی می شود، در داخل منافذ پوستی روی صورت جمع شده و در بلند مدت هم مشکلاتی از قبیل آکنه و خشکی بیش از اندازه را بوجود می آورد و هم موجب بزرگ شدن منافذ آن می شود.

بهترین کرم بستن منافذ پوست کدام است؟

راه های درمانی مختلفی برای درمان منافذ پوستی بزرگ شده وجود دارد که بدون شک بهترین آنها، استفاده از کرم های مخصوص است. اگر سری به داروخانه ها بزنید، حتما کرم های مختلفی را خواهید یافت که همگی در درمان این منافذ موثرند. برای کمک به شما در جهت انجام بهترین انتخاب، در ادامه برخی از بهترین کرم های منافذ پوستی صورت از برندهایی نظیر گرلن و درماتیپیک را معرفی کرده ایم:

۱- ژل کوچک کننده منافذ پورمینیمایزر گرلن

این ژل تقریبا برای هر نوع پوستی کاربرد دارد و به دلیل فرمولاسیون ویژه اش، تاثیر بسیار زیادی در کوچک تر کردن منافذ بزرگ صورت دارد و حتی شاید بتوان گفت بهترین کرم بستن منافذ پوست است. ژل پورمینیمایزر گرلن از ترکیب روی و خاک رس تهیه شده است. این ترکیب نه تنها امکان تنفس پوست از طریق منافذ را منتفی نکرده، بلکه بزرگ شدن آنها را نیز کنترل می کند.

کرم پوست گرلن

۲- کرم لایه بردار درماتیپیک

کرم درماتیپیک برای انواع پوست مناسب است  به دلیل AHA که دارد، کار لایه پردازی پوست را به بهترین شکل انجام می دهد. این کرم همزمان با لایه‌ برداری، کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و منجر به شادابی و شفافی پوست می‌شود. فراموش نکنید که لایه برداری پوست خاصیت ترمیمی نیز دارد.

کرم پوست درماتیپیک

۳- لوسیون مات کننده‌ پوست چرب اسکین کد

لوسیون مات کننده در واقع نوعی مرطوب کننده است که تاثیری کم نظیر در کاهش چربی پوست دارد. ساختار این کرم با نهایت دقت شکل گرفته و به همین خاطر برای پوست های نرم و لطیف بسیار مناسب است و به خوبی می تواند شفافیت و طراوت را به آنها بازگرداند.

کرم پوست اسکین کد

۴- کرم از بین برنده منافذ پوستی لکسیون – مدل Pore

به جرئت می توان گفت که لکسیون بهترین برند تولید کننده کرم های مخصوص به پوست است و بخصوص بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست است. این کرم نیز علاوه بر آنکه تاثیر زیادی در کنترل چربی پوست و کوچک کردن منافذ آن دارد، پوست را مجددا بازسازی کرده و به سلول های آن جهت تنفسی بهتر کمک می کند.

کرم پوست لاکشن

۵- کنسانتره کوچک کننده منافذ پورریفاینر استادرم

استاردم یکی دیگر از برندهای مشهور در حوزه محصولات پوستی است و محصولاتش معمولا اثرگذاری بسیار سریغی دارند. کنسانتره کوچک کننده منافذ پور ریفاینر استادرم نیز تاثیر نسبتا سریعی روی پوست های چرب دارد و با کاهش چربی آنها، در کوچک کردن منافذ صورت موثر است.

کرم پوست استاردم

۶- ژل درمان کننده سبولوژی لیراک

این ژل مخصوص پوست هایی است که به دلیل چربی زیاد، منافذشان بیش از اندازه باز شده است. اگر روزانه مقداری از این ژل را روی پوست صورتتان بمالید، چربی پوست تا حد زیادی کاهش می یابد. بدین ترتیب با کوچک تر شدن منافذ، شادابی پوست نیز تو چندان می شود.

کرم پوست لیراک

۷- سرم کوچک کننده منافذ ایوروشه – مدل Sebo Vegetal

برند فرانسوی ایوروشه سابقه طولانی در تولید انواع محصولات زیبایی دارد. یکی از همین محصولات، سرم کوچک کننده منافذ پوست صورت است که تاثیر قابل توجهی در بستن این عارضه های پوستی دارد و به نوعی بهترین کرم برای بستن منافذ پوست صورت است. این سرم سبوم اضافی پوست را جذب می کند و ضمن محو کردن منافذ پوست، چهره شما را شاداب تر و جذاب تر می‌ کند.

کرم پوست ایوروشه

چند نکته در رابطه با بستن منافذ پوست صورت

  • شستشوی صورت و کاهش استفاده از مواد آرایشی در کوچک شدن این منافذ تاثیر دارد، اما نمی تواند یک راهکار بلند مدت باشد.
  • چربی از دلایل اصلی باز شدن منافذ پوست به همین خاطر تا جای ممکن از مواد آرایشی حاوی چربی که تشدید کننده این معضل هستند استفاده نکنید.
  • همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش باعث انسداد منافذ پوستی به دلیل تجمع آرایش، چربیِ محصولات و باکتری می‌شود.
  • استفاده از ضد آفتاب تا حدود زیادی می تواند از ایجاد منافذ پوستی بزرگ روی صورت جلوگیری کند. پس در استفاده از آن تردید به خود راه ندهید.
  • لایه برداری که با تکنیک‌ها و دستگاه‌های مختلفی ممکن است انجام شود به بستن این منافذ و بلاک کردن آن‌ها کمک خواهد کرد. با لایه برداری چربی، سلول‌های مرده پوست و ترشحات اضافی دفع می‌شوند.
  • برای کاهش منافذ، می توانید از ماسک های میوه ای به صورت منظم استفاده کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده نیز در درمان این منافذ موثر است.
  • تاثیر برخی روغن ها از جمله آلوئه ورا، نارگیل و آرگان در بستن منافذ پوستی اثبات نشده است، اما جای تردیدی وجود ندارد که استفاده از این روغن ها برای روشن شدن پوست صورت موثر است و در نتیجه می توان جهت افزایش سلامت پوست صورت از آنها بهره برد.

آیا به خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست نیاز دارید؟

یکی از اهداف انجام خدمات پاکسازی پوست آقایان و بانوان، از بین بردن سلول های مرده و همچنین پاکسازی پوست صورت از چربی اضافی است. به همین منظور اگر منافذ پوستی شما بیش از اندازه بزرگ شده، چربی پوست صورت اذیتتان می کند و حتی بهترین کرم بستن منافذ پوست تاثیر آنچنانی روی پوست صورتتان نداشته است، می توانید از خدمات ارائه شده متخصصین پاکسازی پوست صورت بانوان اسپارد استفاده کنید. تمامی این خدمات با بهترین متریال و بهترین دستگاه ها انجام شده و می توانید از نتیجه مطلوب کار مطمئن باشید.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه