پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

آلوورا به عنوان گیاهی اثربخش و معجزه آسا برای درمان انواع بیماری های پوستی شناخته می شود. این گیاه که امروزه در اکثر مناطق استوایی یافت می شود، در ساخت انواع محصولات دارویی و آرایشی کاربرد دارد و به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص متعدد این گیاه باعث شده تا آلوئه ورا به عنوان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای بهبود سلامت پوست و مو شناخته شود. خواص آلوورا به نحوی است که خیلی از شرکت های تولیدی وسایل بهداشتی از این گیاه به عنوان یکی از متریال اصلی در ساخت محصولات پوستی خود استفاده می کنند.

نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد اینکه برخی افراد آلوورا را به روشی نادرست استعمال می کنند و به همین خاطر نمی توانند اثرات مثبت آن را روی پوست خود مشاهده کنند. در واقع طریقه مصرف آلوئه ورا در میزان اثربخشی آن بسیار مهم است. می توان شیره آلوئه ورا را به تنهایی به کار برد، یا آن را در ترکیب با برخی مواد طبیعی دیگر روی پوست گذاشت. در هر صورت آن چیزی که اهمیت دارد، نحوه استفاده صحیح از آلوورا و مدت زمانی است که باید روی پوست باقی بماند. آلوئه ورا اگر بیشتر از یک مدت مشخص روی پوست بماند می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد و اگر کمتر از مدت زمان لازم روی پوست قرار بگیرد، اثربخش نخواهد بود. اگر می خواهید در مورد آلوئه ورا بیشتر بدانید و به پاسخ به این سوال برسید که ژل آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند، تا انتها همراهمان باشید.

ژل آلوورا برای پوست

استفاده از ژل آلوئه ورا چه خواصی برای پوست دارد؟

خواص ژل آلوورا محدود به یکی دو مورد نیست و ما قبلا در مطالب جداگانه ای به صورت مفصل به خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت و بدن اشاره کرده ایم. به همین جهت در ادامه این مطلب به صورت خیلی خلاصه چند مورد از مهمترین مزایای استفاده از آلوورا را ذکر کرده ایم:

  • خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان انواع عارضه های پوستی (مثل جوش، آکنه و لکه) مفید است.
  • ژل آلوورا در جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک بسیار موثر است.
  • در درمان سریع تر زخم های سطحی پوست صورت و بدن کاربرد دارد.
  • برای درمان سوختگی های جزئی روی پوست استفاده می شود.
  • موجب پاکسازی پوست می شود و سلول های مرده پوست را نرم می کند یا از بین می برد. از همین رو موجب نرم و لطیف شدن پوست هم می شود.
  • گیاهی خنک کننده است و موجب آبرسانی به پوست می شود. از همین رو یک ضد آفتاب طبیعی است که جلوی آفتاب سوختگی پوست را می گیرد.
  • در فصل زمستان نیز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست جلوگیری می کند.

نکته: توجه داشته باشید که استفاده از آلوورا علاوه بر درمان بیماری های پوستی، خواص دیگری نیز دارد. به طور مثال، استفاده از این گیاه در متعادل کردن فشار خون و مقابله با انواع حساسیت های فصلی موثر است.

طرز تهیه ژل آلوورا چگونه است؟

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

خیلی از داروخانه ها و فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی ژل آلوورا را به صورت بسته بندی شده عرضه می کنند. شما می توانید همین ژل ها را تهیه کنید و طیق دستورالعمل از آنها استفاده کنید. اما اگر علاقه دارید در قیمت لایه برداری پوست صورت صرفه جویی کنید و خودتان ژل آلوئه ورا را درست کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ساخت ژل آلوورا

  1. قبل از هر چیز، گیاه آلوورا را به مدت پنج روز قبل از آماده کردن ژل آبیاری کنید؛ با این کار می‌توانید مطمئن شوید که آلوورا در بهترین حالت ممکن برداشت شود.
  2. پس از آنکه پنج روز گذشت، سه ساقه از آلوئه ورا را ببرید.
  3. ساقه های بریده شده را به مدت ۲۴ ساعت در یک ظرف قرار دهید. آب را هر ۳ یا ۴ ساعت یکبار تعویض کنید. هر ساقه از آلوئه ورا موادی به نام آلوئین آزاد می‌کند.
  4. بعد از ۲۴ ساعت ساقه ها را را از آب بردارید و ژل را از آن بیرون بیاورید. برای انجام این کار با چاقو ساقه ها را برش بزنید. سپس با قاشق ژل را بیرون بیاورید.
  5. می توانید ژل را با مواد تقویتی مثل روغن بادام مخلوط کنید تا یک کرم سفید رنگ بدست آید.
  6. ژل شما آماده است؛ می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از آلوورا شب تا صبح چیست؟

آلوورا به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این روش ها مزایای خاص خود را دارند و فرد بسته به نیازی که دارد، از یکی از این روش ها استفاده می کند. در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح داده ایم:

۱- نحوه استفاده از آلوورا به صورت مستقیم

خیلی افراد ترجیح می دهند آلوورا را بدون مخلوط کردن با ماده دیگری، به صورت مستقیم مورد استفاده قرار دهند. برای این کار کافی است به روشی که بالاتر گفتیم، ژل آلوورا را مستقیما از ساقه آن استخراج کنید. به طور معمول ژل دو ساقه کافی است. باید این مقدار از ژل را مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود. و این ژل را شب قبل از خواب روی صورت خود بمالید و کمی ماساژ دهید. اول صبح هم صورت را بشویید.

ماسک صورت آلوورا

۲- نحوه استفاده از آلوورا برای پوست های خشک

اگر پوست صورتتان خشک است و می خواهید آن را نرم و صاف کنید، به ماسک آلوورا نیاز خواهید داشت. می توانید این ماسک صورت را با استفاده از ژل آلوئه ورا و ترکیب آن با عسل و خیار تهیه کنید. این سه ماده مرطوب کننده هستند. اگر مدتی این ترکیب را روی صورت بمالید، پوست شما نرم و صاف می شود. یک خیار را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آلوورا ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

۳- نحوه استفاده از آلوورا برای پوست های چرب

پوست بعضی افراد به قدری چرب است که ترجیح می دهند با استفاده از آلوورا مقداری آن را خشک کنند تا حالتی متعادل پیدا کند. برای این کار نیز توصیه می کنیم از ماسک استفاده کنید. ماسک آلوورا به شما کمک می کند روغن اضافی پوست را کاهش دهید و از بوجود آمدن آکنه روی آن جلوگیری کنید. برای ساخت این ماسک کافی است مقداری ژل آلوئه ورا را در یک کاسه بریزید و ۱۰-۱۲ قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب با هم مخلوط کنید و سپس روی صورت بمالید. بگذارید این مخلوط حدود ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند و سپس آن را بشویید.

ژل آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، پاسخ به این سوال که ژل آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند، تا حد زیادی به نیاز شما و همچنین نوع پوستتان دارد. مثلا خیلی افراد دوست دارند زودتر نتیجه بگیرند، به همین خاطر اجازه می دهند که ژل به مدت یک شب تا صبح روی پوستشان قرار بگیرد. این روش ها به شرطی که با مشورت متخصص پوست باشد، ایرادی ندارد. اما به طور کلی پیروی از زمان بندی زیر برای استفاده از ژل آلوئه ورا توصیه می شود:

  • برای پوست های نرمال به مدت ۳۰ دقیقه یا یک شب تا صبح
  • برای پوست های خشک به مدت ۲۰ دقیقه
  • برای پوست های چرب به مدت ۱۵ دقیقه 
  • برای پوست های حساس به مدت ۱۵ دقیقه

ژل پوستی آلوورا

آیا آلوورا منجر به پاکسازی پوست هم می شود؟

گیاه آلوورا یک پاک کننده طبیعی برای پوست است. با استفاده منظم و اصولی از این گیاه، پوست بعد از مدتی شفاف تر می شود و عارضه های موجود روی آن از به وضوح کمتر. با این حال باید در نظر داشته باشید که آلوئه ورا در هر حال تنها یک گیاه است؛ در نتیجه نمی توان انتظار داشت که خیلی زود اثرات خود را نشان دهد. پشتکار زیاد و استفاده منظم و صحیح از این گیاه راز اثربخشی آن است.

به همین خاطر اگر به دنبال آن هستید که پوستتان خیلی سریع بهبود پیدا کند و نتایج آن را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید، بهتر است از خدمات لایه برداری پوست در خانه بانوان یا خدمات پاکسازی پوست آقایان تهران استفاده کنید. تجربه نشان داده که این گونه خدمات بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال نتیجه کوتاه مدت هستند. در همین راستا می توانید درخواست خود را برای بهره مندی از خدمات پاکسازی پوست توسط متخصصین اسپارد به ثبت برسانید. متخصصین حرفه ای و با تجربه ما در کوتاه ترین زمان ممکن به درخواست های شما پاسخ می دهند و بعد از بررسی شرایط، فرایند درمانی خود را آغاز می کنند.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه