تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر

یخچال‌های سامسونگ سهم قابل توجهی از بازار مصرف در ایران و برخی دیگر از کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. این برند کره‌ای قدمتی بیش از ۹۰ سال دارد. کیفیت بالای محصولات سامسونگ باعث شده است تا بازار کشورهای مختلف را یک به یک تسخیر کند. اما باید توجه داشته باشید که یخچال‌های این شرکت نیز خالی از ایراد نیست. در واقع نه تنها سامسونگ بلکه سایر بهترین مارک های یخچال و فریزر نیز ممکن است با مشکلات عملکردی روبرو شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع معایب یخچال سامسونگ اعم از معمولی و ساید بای ساید آشنا کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی ۷ مورد از رایج‌ترین معایب یخچال سامسونگ

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۷ ایراد اساسی را می‌توان به انواع و اقسام یخچال‌های شرکت سامسونگ وارد کرد. در اینجا یک به یک معایب یخچال سامسونگ را بررسی می‌کنیم. همچنین تا جایی که امکان دارد، راهنمای برطرف کردن ایرادات را نیز ذیل هر یک از موارد می‌آوریم.

۱. خنک نشدن یخچال سامسونگ چه علتی دارد؟

اصلی‌ترین مورد در معایب یخچال سامسونگ که می‌تواند برای انواع و اقسام یخچال‌ها به وجود بیاید، خنک نشدن درون آن‌هاست. حتماً می‌دانید که در یخچال خبری از تولید سرما نیست؛ بلکه به کمک سیکل تبرید، دمای هوای ورود به یخچال کاهش می‌یابد. برای این منظور در سیکل تبرید یخچال تجهیزات مختلفی مانند کمپرسور، فن، کندانسور و اواپراتور وجود دارد.

زمانی که یخچال به درستی کار می‌کند، دمای هوای درون آن باید در حدود ۴ درجه سلسیوس باشد. همچنین در محفظه فریزر نیز هوا باید در دمای ۱۸- درجه سلسیوس جریان داشته باشد. در صورتی که دمای کاری یخچال سامسونگ از محدوده مذکور خارج شود، نشان دهنده آن است که سیستم دچار مشکل شده است. در ادامه این راهنما به معرفی چند دلیل مهم که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود پرداخته ایم:

خنک نشدن یخچال سامسونگ

کثیف شدن کویل‌های کندانسور

سیال مبرد با ورود به کندانسور از فاز گاز به مایع تبدیل می‌شود و در نتیجه فشارش کاهش پیدا می‌کند. اگر چنانچه کویل‌های کندانسور کثیف شوند، خنک شدن سیال مبرد به درستی رخ نمی‌دهد. لازم است که هر از گاهی به کمک برس‌های مخصوص، کویل‌های کندانسور تمیز شوند تا جلوی بروز این مشکل گرفته شود.

خرابی موتور فن کندانسور

موتور فن کندانسور وظیفه کشیدن هوا به درون یخچال را بر عهده دارد. این موتور از نوع موتورهای الکترومکانیکی است. اگر به هر دلیل موتور فن کندانسور خراب شود، عملاً ورود هوا به درون سیکل تبرید یخچال کاهش پیدا کرده و در نتیجه دمای آن بالا می‌رود.

آسیب دیدن موتور فن اواپراتور

قبل از ورود هوا به درون محفظه یخچال، باید از اواپراتور عبور کند. در اواپراتور سیال مبرد و هوا با هم در تماس قرار می‌گیرند. به این ترتیب هوای عبوری گرمای خود را به سیال مبرد منتقل می‌کند. در نتیجه هوای خنک وارد یخچال می‌گردد. موتور فن اواپراتور وظیفه دارد که هوا را به داخل اواپراتور بکشاند. در صورت خراب شدن این موتور، عملیات مذکور متوقف می‌شود.

معایب یخچال ساید بای ساید سامسونگ

خراب شدن رله استارت یخچال

وقتی جریان برق به یخچال متصل می‌شود، اولین تجهیزی که باید در مدار قرار بگیرد، موتور کمپرسور است. قبل از روشن شدن موتور کمپرسور قطعه‌ای به نام رله استارت باید اجازه روشن شدن را صادر کند. رله قطعه‌ای ایمنی است که در صورتی که شرایط برای روشن شدن موتور کمپرسور مساعد نباشد، اجازه فعال شدن را صادر نمی‌کند.

گاهی اوقات به دلایل مختلف رله استارت چار خرابی می‌شود. در این شرایط باید ابتدا نسبت به تعویض آن اقدام نمود و سپس مجدداً یخچال را به برق متصل کرد.

یخ زدن اواپراتور

دمای پایین سیال مبرد در هنگام عبور از کویل‌های اواپراتور می‌تواند باعث یخ زدن کویل‌ها شود. لذا لازم است که به صورت دوره‌ای عملیات یخ زدایی از کویل‌ها اجرا شود. در مدل‌های جدید یخچال سامسونگ، یخ‌زدای به صورت خودکار انجام می‌شود. سیستم یخ‌زدایی خودکار از بخاری، ترموستات و کنترلر تشکیل شده است. چنانچه این قطعات دچار آسیب دیدگی شوند، فرآیند یخ‌زدایی مختل می‌شود.

خراب شدن برد کنترل دما

در صورتی که برد کنترل دمای یخچال نتوان ولتاژ مستقیم را به کمپرسور و موتورهای فن یخچال بدهد، دچار آسیب شده است. البته قبل از پی بردن به این موضوع معمولاً ابتدا قطعات مذکور یعنی کمپرسور و فن‌ها چک می‌شوند. در صورتی که سالم باشند، ایراد متوجه برد کنترل دما است و باید آن را تعویض کرد.

۲. خراب شدن یخ‌ساز یخچال سامسونگ چه دلیلی دارد؟

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ، خرابی یخ‌ساز است. هر چند که یخ‌ساز قطعه‌ای جانبی در یخچال به شمار می‌رود و با خرابی آن، یخچال به کار خود ادامه می‌دهد؛ اما به خصوص در روزهای گرم سال استفاده از یخ‌ساز بسیار زیاد است و افراد به کارکرد صحیح آن نیاز دارند. به طور کلی چند دلیل اصلی برای خرابی یخ‌ساز می‌توان برشمرد که عبارت‌اند از:

کوچک بودن تکه‌های یخ

گاهی اوقات مشاهده می‌شود که تکه‌های یخ تولیدی یخ‌ساز از حالت معمول کوچک‌تر می‌شوند. دو دلیل اصلی برای بروز این مشکل می‌توان ذکر کرد:

  • افت فشار جریان آب ورودی به یخساز
  • خراب شدن شیر ورودی آب به یخساز

نظرات کاربران تعمیرات یخچال

درخواست تعمیرات یخچال

در صورتی که جریان ورودی آب دچار افت فشار نشده باشد، باید با تعویض شیر ورودی، مشکل را برطرف کنید.

خراب شدن یخ‌ساز یخچال سامسونگ 

عدم تولید یخ در یخساز

گاهی اوقات شاهد هستیم که یخساز به هیچ عنوان یخ تولید نمی‌کند. در این شرایط ابتدا بررسی کنید که در محفظه یخساز آب یا یخ وجود دارد یا خیر. در صورتی که آب یا یخ وجود نداشت، باید به سراغ لوله پرکننده محفظه یخساز بروید. به احتمال زیاد یخ مسیر این لوله را مسدود کرده است. این مشکل در اثر فشار کم آب رخ می‌دهد که باید آن را در نظر داشته باشید.

بالا بودن دمای محفظه فریزر می تواند باعث عدم تولید یخ شود؟

در مواردی شاهد هستیم که دمای محفظه فریزر برای تولید یخ خیلی زیاد است. اگر دمای محفظه فریزر بالای ۹- درجه سلسیوس باشد، پایین نیاید، قطعاً فرآیند تولید یخ دچار مشکل می‌شود. اما علت سرد نکردن یخچال و فریزر چیست؟ در این شرایط معمولاً راه چاره تعویض کردن محفظه یخ ساز است. البته این مشکل می تواند ناشی از سایر بخش های آن نیز باشد که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم.

خراب شدن یخ‌ساز یخچال سامسونگ 

۳. برفک زدن یخچال به چه علت است؟

مشکل برفک زدن در یخچال‌های قدیمی موضوعی رایج بود و باید از هر گاهی یخچال را به طور کامل از برق جدا می‌کردید تا برفک‌های آن آب شوند. اما در مدل‌های جدید یخچال‌های سامسونگ از سیستم برفک‌زدایی خودکار استفاده می‌شود. با این وجود گاهی اوقات در زمره معایب یخچال سامسونگ این طور ذکر می‌شود که یخچال برفک می‌زند.

در این شرایط قطعاً ایراد متوجه سیستم برفک‌زدایی خودکار یخچال است. این سیستم از بخاری و ترموستات تشکیل شده است. در این شرایط باید هر دو قطعه بررسی شوند و نسبت به برطرف کردن ایرادات احتمالی آن‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

برفک زدن یخچال

۴. صدای بیش از حد فن یخچال نشانه چیست؟

یکی از معایب یخچال ساید بای ساید سامسونگ، صدای بیش از حد فن است. بدیهی است که تمام یخچال‌ها سطح مشخصی از صدا را برای کار کردن متعارف خود تولید می‌کنند. در مواردی شاهد هستیم که صدا خیلی بیشتر از حالت عادی است. در این حالت باید ابتدا تشخیص داد که صدا از کدام قسمت یخچال به گوش می‌رسد. گاهی اوقات شناسایی منبع نویز در یخچال کار دشواری است.

اما تجربه نشان می‌دهد که اصلی‌ترین عوامل بروز مشکل سروصدا در یخچال‌های سامسونگ عبارت‌اند از:

  • آسیب دیدن تیغه فن
  • معیوب بودن موتور فن اواپراتور
  • خراب شدن موتور فن کندانسور
  • خرابی کمپرسور

در این حالت تعمیرکار ماهر باید علت سروصدای زیاد یخچال را شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند.

۵. نشت کردن آب از یخچال چه دلیلی دارد؟

در ادامه بحث معایب یخچال سامسونگ نوبت به یک مشکل دردسرساز می‌رسد. گاهی اوقات افراد در تماس با تعمیرکار اظهار می‌کنند که زیر یخچال آب نشت می‌کند. این دردسر بزرگی است؛ چرا که باعث کثیف شدن محیط آشپزخانه می‌گردد. پیدا کردن منبع نشتی یخچال نیز بعضاً کار آسانی نیست. از طرفی باید نشتی یخچال به سرعت ترمیم شود؛ در غیر این صورت باعث بروز مشکلات بعدی نیز خواهد شد. مهم‌ترین دلایل نشتی یخچال‌های سامسونگ عبارت‌اند از:

  • تراز نبودن موقعیت مکانی یخچال
  • نشتی فیلتر آب یخچال
  • مسدود شدن زهکشی سیستم برفک زدایی یخچال

حل این مشکل نیز فقط به دست تعمیرکار ماهر امکان پذیر است.

نشت کردن آب از یخچال

۶. مشکل درب یخچال سامسونگ چطور تشخیص داده می شود؟

گاهی اوقات شاهد هستیم که درب یخچال‌های سامسونگ دچار مشکل می‌شوند. این موضوع از جملع رایج‌ترین معایب یخچال ساید بای سای سامسونگ است. از جمله دلایلی که می‌توانند این مشکل بسته نشدن درست درب‌های یخچال را ایجاد کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی یخساز یخچال
  • نشت آب
  • نامتقارن بودن درب‌های یخچال
  • خرابی لاستیک درب یخچال

مشکل درب یخچال سامسونگ

۷. یکنواخت نبودن دمای یخچال سامسونگ به چه علت است؟

اگر غذایی که درون یخچال نگهداری می‌کنید، زود خراب می‌شود، به این معنی است که دمای یخچال یکنواخت نیست. در این حالت مشکل می‌تواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد:

  • خراب شدن ترموستات یخچال (موجب افزایش دمای یخچال می‌شود)
  • خرابی کنترل دمپر پخچال (باعث ورود هوای بیش از حد به درون یخچال می‌شود)
  • خرابی مقاومت ترمیستور یخچال

البته گاهی اوقات مشکل خیلی پیش پا افتاده است. مثلاً سهل‌انگاری در بستن درب یخچال نیز باعث بر هم خوردن یکنواختی دمای داخل آن می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله معایب یخچال سامسونگ را با هم مرور کردیم. توجه داشته باشید که برطرف کردن خیلی از مشکلات فوق فقط به دست تعمیرکار حرفه ای یخچال امکان‌پذیر است. ما در اسپارد گروهی از برترین تعمیرکاران یخچال و فریزرهای سامسونگ را گرد هم آورده‌ایم. در صورت مشاهده هر گونه مشکلی در یخچال خانه‌تان، سفارش خود را در اسپارد ثبت نمایید. کارشناسان تعمیرکار اسپارد در اولین فرصت برای حل مشکل به منزل شما مراجعه خواهند کرد.

تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر
درخواست تعمیرات یخچال