سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

پکیج دیواری یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن آب داغ و همین‌طور گرم کردن فضای خانه است. پس از اتمام خدمات نصب پکیج دیواری و شروع به استفاده از آن ممکن است همانند سایر لوازم منزل پکیج نیز دچار مشکل شود. یکی از رایج ترین آنها بالا رفتن فشار آن است؟ اما علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟ چطور می توان از آن جلوگیری کرد؟ در ادامه این مقاله این علل مختلف را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد تا خیلی آسان و سریع تر نسبت به رفع مشکل افزایش فشار اقدام کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. پس با اسپارد مگ همراه باشید!

فشار استاندارد پکیج دیواری چقدر است؟

پیش از اینکه به بررسی علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری بپردازیم، بهتر است با محدوده نرمال فشار پکیج آشنا شویم. در واقع اگر محدوده استانداردی که در ادامه به شما اعلام می کنیم را ندانید قادر به تشخصیص بالا رفتن فشار پکیج دیواری نیز نخواهید شد. در بیشتر پکیج ها فشار استاندارد بین ۰.۷ تا ۱.۵ متغیر است.

درنتیجه بهتر است به صورت دوره ای فشار پکیج را بررسی کنید. برای مثال هفته ای یکبار فشار روی پکیج را بخوانید تا از قرارگیری آن در محدوده استاندارد مطمئن شوید. اگر بررسی دوره ای را انجام ندهید ممکن است فشار پکیج برای مدت زمانی طولانی زیاد شده و به قطعات مختلف آسیب برساند.

فشار استاندارد پکیج دیواری

آیا افزایش فشار پکیج خطرناک است؟

در پاراگراف قبلی گفتیم که برای تشخیص علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری ابتدا باید با فشار بالا و استاندارد آشنا شویم. در انتها به تاثیر فشار بالا بر قطعات پکیج نیز اشاره کوچکی کردیم. درنتیجه می توان بالا رفتن فشار را تهدیدی برای کارکرد صحیح پکیج دیواری دانست. در واقع این موضوع از جمله معایب استفاده از پکیج نیز است.

بیایید نگاهی به اصلی‌ترین خطرات افزایش فشار پکیج دیواری بیندازیم:

  • پوسیدگی و خوردگی لوله کشی پکیج دیواری
  • از کار افتادن پمپ آب پکیج
  • چکه کردن و نشتی آب از پکیج و نم دادن به دیوارها
  • خراب شدن سایر قطعات اصلی پکیج به علت ادامه فشار بالا

آیا افزایش فشار پکیج خطرناک است؟

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

حتی اگر بهترین مارک پکیج دیواری را نیز خریداری کنید تحت تاثیر عواملی ممکن است فشار آن افزایش یابد. اما علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟ در ادامه این مطلب ۵ مورد از مهم‌ترین علل مانند خرابی شیر تخلیه را بررسی خواهیم کرد:

خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

شیر اطمینان با بالا رفتن فشار آب پکیج به صورت اتوماتیک باز شده و با تخلیه آب فشار آن را کاهش می دهد. طبیعاتا با خراب شدن این قطعه، دیگر آب تخلیه نشده و فشار پکیج کاهش نخواهد یافت. این موضوع جزو اصلی ترین علل بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور نیز است.

اما اگر شیر خراب نباشد باید چه کرد؟ کافی است پکیج را خاموش کرده و شیر اطمینان واقع شده در زیر آن را به آرامی باز کنید تا هوا از طریق آن خارج شود. در این حالت به میزان چکه آب از شیر توجه داشته باشید. اگر شیر پیش از رسیدن به فشار با عدد ۳ چکه کرد، یعنی باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

از آنجایی که تعمیر پکیج کاری تخصصی است بهتر است این کار را به متخصصین اسپارد بسپارید تا به بهترین پکیج بار دیگر به بهترین نحو ممکن شروع به کار کند. این تعمیرات به قدری مهم و حایز اهمیت است که در صورت بی توجهی ممکن است سایر قطعات همانند پرشر سوئیچ هوا و مواردی مشابه به آن نیز دچار مشکل و ضعف در کارکرد عملکرد شود.

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

خرابی مبدل پکیج دیواری

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری به غیر از خرابی شیر تخلیه می تواند به مشکلات عمکردی مبدل نیز مربوط باشد. در بیشتر پکیج ها با سوراخ شدن مبدل فشار افزایش می یابد. در پکیج های دو مبدله مانند برخی از مدل های پکیج ایران رادیاتور با خراب شدن تنها یک مبدل نیز ممکن است با افزایش فشار روبرو شوید.

عدم عملکرد صحیح شیر پرکن

شیر پرکن و شیر اطمینان یا تخلیه به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر شیر پرکن نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، احتمال چکه کردن شیر اطمینان و در نتیجه افزایش فشار پکیج نیز بیشتر خواهد شد. درنتیجه اگر شیر تخلیه سالم است اما فشار بالاست، بهتر است شیر پرکن را نیز بررسی کنید.

خرابی منبع انبساط

بخش دیگری که می تواند علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری باشد، منبع انبساط است. حالا چطور می توان خرابی این قسمت را تشخیص داد؟ پس از اینکه مدار گرمایش با آب پر شد باید از قسمت شیر هواگیری هوا خارج شود. اگر از این قسمت آب خارج شود یعنی منبع انبساط دچار مشکل شده و باید برای تعویض آن اقدام کرد.

اگر علاوه بر این از خودتان می پرسید چرا پکیج صدا می دهد؟ یا چرا آب گرم نمی شود؟ باید به همین بخش منبع انبساط مراجعه کرده و آن را بررسی کنید. با خرابی منبع انبساط و بالا رفتن فشار پکیج به احتمال زیاد سایر بخش ها نیز خراب شده و با مشکلات متعدد روبرو خواهید شد.

برای اندازه گیری فشار منبع انبساط و بررسی سلامت آن به تجهیزات مخصوصی نیاز خواهید داشت. درنتیجه بهتر است از متخصصین خبره برای سرویس پکیج و تعمیرات آن کمک بگیرید.

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

 خرابی برد پکیج یا پمپ

اگر پمپ پکیج دیواری خراب شود، دمای آن نیز افزایش پیدا نکرده و آب گرم نخواهد شد. همین مسئله می تواند علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری باشد. در صورت مواجه با این مشکل باید چه کار کرد؟ اول از همه باید پمپ تست شود تا بهترین راه برای حل این عدم کارکرد صحیح مشخص شود. همین مرحله مهم ترین و تخصصی ترین بخش است. درنتیجه لازم است برای این کار از متخصصین کمک بگیرید.

علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و بوتان چیست؟

همانند سایر پکیج ها، بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و بوتان نیز علل مختلفی دارد که پیش تر به برخی از مهم ترین آنها اشاره کردیم. برای کاهش فشار این دو پکیج می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

  • بستن شیر ورودی پکیج دیواری
  • باز کردن شیر پر کن
  • باز کردن یکی از شیرهای آب گرم منزل

علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و بوتان

هنگام افزایش فشار پکیج دیواری باید چه کرد؟

پیش تر به بررسی علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری پرداختیم. حالا نوبت به رفع این مشکل می رسد. البته این علل فقط به موارد بالا محدود نمی شود و ممکن است برای برندهای مختلف علل و راهکارهای مختلفی وجود داشته باشد.

اما چندین راه حل ساده وجود دارد که می توان از آنها برای پایین آوردن فشار پکیج های مختلف استفاده کرد. این موارد در زیر آورده شده است:

  • یکی از پیچ های هواگیری رادیاتورهای پکیج را باز کنید تا فشار به حد نرمال برسد. بهتر است بروید سراغ پیچ هواگیری حوله خشک کن حمام تا کار هواگیری راحت تر انجام شود. توجه داشته باشید که پس از این کار باید شیر هواگیر رادیاتور را ببندید تا فشار بیش از حد نرمال پایین نیاید. زیرا با پایین آمدن فشار بیش از حد استاندارد ممکن است پکیج چکه کند.
  • ابتدا شیر ورودی پکیج را ببندید تا آب وارد نشود. حالا یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید تا فشار مانومتر روی پکیج کاهش یابد. شیر آب گرم و شیر پرکن را ببندید. حالا می توانید ورودی آب سرد را باز کرده فشار را تنظیم کنید.

افزایش فشار پکیج دیواری

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری را بررسی کرده و راه حل های مناسب برای باز گرداندن فشار به حد نرمال ارائه کردیم. اگر راهکارهای بالا کارساز نبود و یا نتوانستید علت اصلی افزایش فشار را بیابید می توانید از متخصصین خبره این حوزه کمک بگیرید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج