نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر

برای طراحی دکوراسیون ساختمان ها با کاربری مختلف از انواع متریال ها و مصالح از جمله چوب، فلز، بتن و سنگ استفاده می شود. یکی از بهترین گزینه های استفاده از سنگهای مختلف است. از جمله آنها می توان به سنگ اسلب اشاره کرد اما اصلا سنگ اسلب چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ کاربرد آن چیست؟

برای بررسی پاسخ سوالات بالا در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

سنگ اسلب چیست؟

خود کلمه اسلب ریشه ای لاتینی به معنی ورق، برگه یا قطعه دارد. با دانستن معنی این واژه تاحدودی می توان به چیستی آن نیز پی برد. درواقع اسلب یکی از روش های جدید تولید سنگ با دستگاه های مخصوص است.

اما چه چیزی این سنگ را از سایر سنگهایی که می شناسیم مجزا ساخته است؟ در سایر سنگها برای برش از دستگاه های قدیمی دوار به اسم قله بر استفاده می شود اما برای برش سنگ اسلب خالص از تیغه ای مخصوص با حرکت رفت و برگشتی استفاده می شود. برخلاف روش های قدیمی که برش با حرکت دایره ای انجام می شد، این سنگ با حالت ورقه ورقه جدا می شود.

از طرفی این نوع برش تایل و یا قطعه های بزرگتری را ایجاد می کند. این قطعات بزرگ سنگ اسلب خام یا همان کوپ مراحل متعددی را طی می کنند تا به مصرف برسند. این مراحل را در قسمت های بعدی بررسی خواهیم کرد.

سنگ اسلب چیست؟

فرآوری سنگ اسلب چند مرحله دارد؟

پس از برش سنگ با روشی که پیش تر بررسی شد، سنگ وارد مراحل بعدی می شود. در نهایت ضخامت سنگ به ۲ تا ۳ سانتی متر می رسد. می توان سنگ تولید شده را برش داده و سپس با ساب و کالیبراسیون در فضاهای مختلف به کار برد.

حالا بیایید نگاهی به اسامی مراحل فرآوری سنگ اسلب بیندازیم:

سنگ اسلب چه ویژگی هایی دارد؟

حالا که به سوال سنگ اسلب چیست؟ پاسخ دادیم، بد نیست نگاهی به ویژگی های آن نیز بیندازیم. چه ویژگی های باعث شده که محبوبیت استفاده از سنگ اسلب افزایش پیدا کنید؟ چرا فرآوری سنگ به صورت اسلب رواج بیشتری پیدا کرده است؟ با بررسی ویژگی های این سنگ می توان خیلی آسان پاسخ سوالات بالا را دریافت کرد. در ادامه مطلب این ویژگی ها فهرست شده اند:

  • قابلیت استفاده از خدمات نورپردازی پشت سنگ اسلب
  • استحکام و مقاومت بالا
  • دقت و کیفیت زیاد در مراحل فرآوری و برش
  • تنوع زیاد و متناسب با انواع سلیقه ها
  • ظاهر زیبا، جذاب و خیره کننده
  • کیفیت بالا در مقایسه با دیگر سنگهای تایل
  • بارگیری و حمل و نقل آسان
  • دارای قابلیت ایجاد ورقه های فورمچ و بوک مچ

ویژگی های سنگ اسلب

منظور از صفحه های بوک مچ و فورمچ چیست؟

در برش سنگ اسلب می توان از دو عملیات با نام های فور مچ و بوک مچ استفاده کرد اما منظور از بوک مچو و فورمچ سنگ اسلب چیست؟ در روش بوک مچ سنگها به گونه ای برش داده می شوند که رگهای طبیعی و خطوط داخلی سنگها در امتداد هم قرار بگیرند و متقارن باشند.

به عنوان مثال یک پروانه را در نظر بگیرید که هر دو سمت آن به یک شکل است. در برش بوگ مچ نیز سعی می شود خطوط به همانند پروانه به صورت متقاون روبروی هم ردیف شوند. فورمچ نیز همانند بوک مچ است اما تنها یک تفاوت با آن دارد. در واقع در بوک مچ طرح ها به صورت ۲ تایی جفت می شوند اما در فورمچ به صورت ۴ تایی.

در واقع اول یک قطعه با روش اسلب برش داده شده و ساب می خورد. ورقه جانبی قطعه اول نیز از سمت دیگری ساب می خورد. به این ترتیب سنگها صاف و صیقلی شده و به صورت پشت و رو کنار هم قرار می گیرند تا در نهایت حالتی متقاون شکل بگیرد.

سنگ اسلب به چند دسته تقسیم می شود؟

در پاسخ به سوال سنگ اسلب چیست تنها به به برش و فرآوری متفاوت آن با روشهای قدیمی اشاره کردیم. باید بدانید که این سنگ تنها یک نوع ویژه را شامل نمی شود بلکه انواع متفاوتی دارد. از جمله انواع سنگ اسلب نام آشنا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سنگ اسلب تراورتن

سنگهای تراورتن ظاهری بسیار طبیعی دارند و می توان از آنها در دکوراسیون کلاسیک و سنتی نیز استفاده کرد. از نظر ظاهری می توان تراورتن را شبیه به آهک دانست.

سنگ گرانیت

می توان گرانیت را نام آشناترین نوع از سنگهای اسلب دانست. همانطور که می دانید این سنگ ظاهری لوکس، جذاب و استحکام بالایی دارد. از طرفی در رنگها و طرح های متنوع نیز موجود است. به همین دلیل می توان آن را در طراحی دکوراسیون محل کار و منازل دید.

نظرات کاربران نصب سرامیک

درخواست نصب سرامیک

سنگ اسلب کف

سنگ اسلب اونیکس

سنگ اونیکس به صورت طبیعی کاملا شفاف و زیبا است و در دسته سنگهای طراحی دکوراسیون کلاسیک قرار می گیرد.

سنگ کوارتز

حتما اسم سنگ کوارتز را از درس علوم مدرسه به خاطر دارید. اسن سنگ از محبوب ترین گزینه ها برای ساخت اپن و کابینت است. علت آن را می توان به مقاومت سنگ کوارتز در برابر حرارت، خراش و ضربه دانست.

سنگ اسلب مرمر

مرمر نیز همانند سنگ اونیکس کاملا طبیعی است. ظاهر زیبای و مزایای سنگ مرمر باعث شده جزو اولین انتخاب ها در طراحی داخلی کلاسیک و مدرن باشد.

سنگ اسلب چه کاربردهایی دارد؟

حالا که به صورت کامل با سنگ اسلب و انواع آن آشنا شدیم، بهتر است به بررسی کاربردهای آن نیز بپردازیم. حتما در همان ابتدا و در توضیحات سنگ اسلب چیست کاربردهایی از آن جلوی چشمتان نقش بسته باشد. حالا می خواهیم بیشتر با آنها آشنا شویم:

سنگ اسلب پشت تلویزیون و شومینه

یکی بهترین محل ها برای نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون است. دیوار پشتی تلویزیون معمولا خیره کننده ترین دیوار هر فضایی است؛ به همین دلیل استفاده از سنگ اسلب می توان زیبایی این دیوار اصلی را چندین برابر کند.

علاوه بر این می تواند برای فضای پشت شومینه و یا قفسه های کتابخانه نیز از اسلب استفاده کنید.

سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلب برای سرویس بهداشتی و حمام

حتما با دیدن عنوان “سنگ اسلب چیست؟” سنگهای لوکس استفاده شده در حمام و سرویس بهداشتی جلوی چشمانتان نقش بسته است. علاوه بر این کاربرد می توان از اسلب در دیواره های استخر، طراحی مراکز لوکس تفریحی، رستوران ها و تالارهای مجلل نیز استفاده کرد.

استفاده از سنگهای اسلب به عنوان دیوارپوش و کفپوش

سنگ اسلب کف و یا دیوار نیز می توان یکی از بهترین گزینه ها لابه لای انواع دیوارپوش و کفپوش ها باشد. پس اگر شما نیز می خواهید منزل خود را درخشان و لوکس نشان دهید، از سنگ اسلب و انواع مختلف آن غافل نشوید!

کانتر آشپزخانه و سنگ اسلب

به عنوان آخرین کاربرد از سنگ های اسلب به کانتر، کابینت، جزیره، کاشی بین کابینت و میز آشپزخانه اشاره خواهیم کرد. باتوجه به ویژگی هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، سنگ اسلب می توانید یکی از بهترین گزینه ها برای محیط آشپزخانه باشد.

سنگ اسلب آشپزخانه

چه مواردی در هزینه خرید و اجرای سنگ اسلب تاثیرگذارند؟

بهتر است پیش از تصمیم گیری نهایی برای استفاده از هر متریالی از هزینه آن نیز مطلع شویم. به طور کلی نمی توان قیمت یکسانی را برای سنگ اسلب های متفاوت اعلام کرد اما می توان گفت که سنگ اسلب در دسته سنگهای لوکس و تاحدودی گران قیمت قرار می گیرد. البته هزینه نهایی تابع موارد زیر است:

  • نوع سنگ اسلب انتخابی
  • درجه بندی و یا سورت سنگ
  • ابعاد و اندازه
  • نوع فرآوری سنگ
  • میزان خطوط و رگه های موجود در ورقه سنگی
  • نوسانات ارزی
  • حمل و نقل

چطور از سنگ اسلب مراقبت کنیم؟

از ابتدای این مطلب به همه سوالات از جمله سنگ اسلب چیست، چند نوع دارد، چه ویژگی هایی دارد و … پاسخ دادیم. حالا می رسیم به بررسی شیوه نگهداری این سنگ! باتوجه به اینکه سنگ اسلب در دسته سنگهای لوکس قرار می گیرند، مراقبت از آن بسیار مهم و ضروی است. اصلی ترین نکته مراقبتی سنگ اسلب عدم استفاده از هر شوینده و روش شستشوی خانگی است.

بهترین روش نظافتی و مراقبتی سنگهای اسلب استفاده از خدمات سنگسابی است. هزینه خدمات سنگسابی معمولا برحسب مساحت و نوع سنگ مشخص می شود. کافی است یکبار از سرویس سنگسابی اسلب استفاده کنید تا برای همیشه روشهای دیگر را فراموش کنید!

بازسازی ساختمان

  • نوسازی و بازسازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت