نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر

در گذشته در خانه های ایرانی چندان به زیبایی و جلوه کفپوش خانه اهمیت داده نمی شد و به این خاطر که معمولا فرش کل کف ساختمان را پوشش می داد، معمولا از ارزان ترین کفپوش ها (مثل موزاییک و موکت) استفاده می شد. با گذر زمان اما دکوراسیون همین خانه ها نیز تغییر کرد و امروزه بخش های زیادی از کفپوش ساختمان ها کاملا مشخص بوده و با وجود استفاده از مواردی مانند سنگ مرمر برای کف خانه، فرشی روی آنها انداخته نمی شود. دقیقا به همین خاطر است که در زندگی امروزی این نکته که کفپوش ساختمان از چه جنسی باشد، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

از میان انواع کفپوش های ساختمانی نیز، سنگ یکی از محبوب ترین ها است. سنگ خود به گروه های مختلفی مثل سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ چینی و سنگ گرانیت تقسیم می شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. آنچه که در ادامه این مطلب به آن می پردازیم، معرفی سنگ مرمر به عنوان یکی از پرفروش ترین و بهترین انواع سنگ های کفپوش است. پس اگر می خواهید با این نوع سنگ بیشتر آشنا شده و همه مزایا و معایب سنگ مرمر برای کف خانه را قبل از خرید بدانید، تا انتها همراهمان باشید.

سنگ کفپوش مرمر

سنگ مرمر چیست و چگونه به وجود می آید؟

سنگ کف مرمر از جمله اصلی ترین کفپوش های خانه های امروزی است که از نظر میزان فروش با پارکت و سرامیک قابل مقایسه است. این نوع سنگ ها به دلیل جلوه بسیار زیبایی که به منزل می دهند، در بخش های مختلف ساختمان مثل اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی به کار می روند و ظاهر خانه را کاملا لوکس می کنند. در واقع برعکس سنگ تراورتن نما که در بیرون ساختمان به کار می روند، کاربرد اصلی مرمر در داخل ساختمان است. این نوع سنگ رگه هایی مشابه با سنگ گرانیت دارد که در فرایند تولید آن به وجود می آید. البته تفاوت های مرمر با گرانیت کاملا آشکار است؛ آنجایی که گرانیت ظاهری لکه دار دارد و مرمر رگه های شکیل تری را درون خود جای داده است.

در رابطه با چیستی سنگ مرمر می توان اشاره کرد که این سنگ در واقع نوعی کانی بوده که متریال اصلی آن سنگ آهک دگرگون شده است. این سنگ آهک زمانی که تحت فشار و حرارت بسیار بالا قرار بگیرد (حتی به صورت مصنوعی)، کاملا دگرگون شده و سنگ مرمر را تشکیل می دهد. تنوع رنگ و طرح موجود در سنگ مرمر باعث شده تا تقریبا با هر نوع سلیقه ای سازگان باشد. در ادامه مطلب بیشتر در مورد مزایا و معایب سنگ مرمر برای کف خانه صحبت می کنیم.

سنگ کفپوش مرمر چه انواعی دارد؟

نظرات کاربران نصب کفپوش

درخواست نصاب کفپوش

کفپوش هایی که به عنوان مرمر در بازار شناخته می شوند، بیشتر از سنگ هایی که از معادن کشورهایی مثل ایران، ایتالیا، مصر و اسپانیا استخراج شده اند تولید می شوند. برخی از مهمترین انواع این سنگ های مرمر را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

  1. سنگ مرمر کارارا؛ این سنگ یکی از رایج ترین و زیباترین انواع سنگ برای کفپوش منازل است. تم رنگی این نوع سنگ ایتالیایی سفید و طوسی و رگه های خاکستری دارد.
  2. سنگ مرمر سیاه؛ این نوع سنگ نسبتا گران قیمت بوده و حالتی کاملا اعیانی به خانه می دهد. سنگ مرمر سیاه که رگه های خاکستری دارد را معمولا از کشورهایی مثل یونان استخراج می کنند.
  3. سنگ مرمر مجسمه سازی؛ این نوع مرمر نیز با کارارا شباهت هایی دارد و رنگ روشن سفیدی دارد. البته قیمت آن کمی بالاتر از کارارای ایتالیایی است.
  4. سنگ مرمر کلکته؛ این نوع مرمر شباهت های زیادی به مرمر کارارا ایتالیا دارد و علاوه بر رگه های خاکستری، رگه های طلایی ضخیم تری نیز دارد. سنگ مرمر کلکته گران ترین نوع سنگ مرمر است و به همین خاطر با صرف هزینه نصب کفپوش، در بلند مدت می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
  5. سنگ مرمر اسپانیایی؛ ظاهر مرمر اسپانیایی کمی متفاوت با انواع دیگر مرمر بوده و رنگ قهوه ای روشنی دارد.
  6. سنگ مرمر کرم رنگ: همانطور که از اسم آن پیدا است، تم رنگی این سم کرم و سفید است و رگه های بسیار روشن و شکیلی دارد. این سنگ بیشتر از اسپانیا استخراج می شود.
  7. سنگ مرمر بژ نقره‌ ای؛ زمینه این سنگ خاکستری است و رگه های بژ و نقره ای دارد. این سنگ از ترکیه و یونانون به سایر نقاط دنیا صادر می شود.

سنگ مرمر دستشویی

استفاده از سنگ مرمر برای کف خانه چه مزایایی دارد؟

استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش ساختمان مزایای مختلفی دارد که مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

  1. مقاومت بسیار بالا؛ سنگ مرمر یکی از با دوام ترین و مقاوم ترین انواع کفپوش ها است و اگر ضربه خاصی نبیند، تا سال ها کیفیت اولیه خود را حفظ می کند. این ویژگی به خصوص در مقایسه با سرامیک و لمینت که دوام خیلی زیادی ندارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
  2. ظاهر بسیار زیبا و شیک؛ زیبایی هر چیزی نسبی و به سلیقه افراد بستگی دارد، اما کمتر کسی است که ظاهر جذاب سنگ مرمر را دوست نداشته باشد. به خصوص به خاطر انعکاس نور و شفافیت بالا، به خصوص برای آشپزخانه انتخاب بسیار خوبی است.
  3. قابلیت صیقل پذیری بالا؛ سنگ مرمر را به راحتی می توان جلا داد.
  4. نظافت آسان؛ سنگ مرمر را به راحتی و با کمک یک دستمال مرطوب یا یک تی مناسب می توان تمیز کرد.
  5. سازگار با سیستم های گرمایشی؛ می توان گفت که انواع سیستم های گرمایشی، مخصوصا گرمایش از کف، در ساختمان هایی که کفپوشی از سنگ دارند کاملا مناسب هستند، زیرا سنگ مرمر به خوبی گرما را انتقال می دهد.
  6. افزایش ارزش ملک؛ تردید نداشته باشید که هر ساختمانی که از سنگ مرمر به عنوان کفپوش استفاده می کند، قیمت بالاتری نسبت به ساختمان های هم رده خود دارد.

سنگ مرمر به عنوان کفپوش خانه چه معایبی دارد؟

استفاده از سنگ مرمر برای کف خانه تنها در خوبی ها خلاصه نمی شود و عیوبی هم دارد که عبارتند از:

سنگ مرمر حمام

  1. سنگی متخلخل؛ سنگ مرمر اصطلاحا متخلخل است و به همین خاطر به راحتی می تواند با مواد اسیدی واکنش نشان دهد و حتی دچار خوردگی و آسیب جدی شود.
  2. احتمال خراشیدگی؛ در صورتی که اجسام نوک تیز را مدام روی سنگ مرمر بکشید، احتمالا آنکه بر روی آن خش بیفتد و قسمتی از آن خراشیده شود، بالا است.
  3. قیمت زیاد؛ به هر حال سنگ مرمر یک کالای کاملا لوکس است و به همین خاطر نسبت به سایر کفپوش ها قیمت بالاتری نیز دارد.
  4. لغزندگی بالا؛ با پولیش زدن سنگ های مرمر تا حد زیادی میزان اصطکاک آن پایین می آید و به همین دلیل خطر سر خوردن روی سنگ و یا لغزش بسیار بالاست. خصوصا در آشپزخانه که احتمال ریختن آب روی سطح سنگ وجود دارد می بایست احتیاط کرد.

سنگ کف ساختمان مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

برای آنکه سنگ کفپوش مناسبی را برای منزلتان انتخاب کنید، باید معیارهای مختلفی را مدنظر قرار دهید که برخی از مهمترین آنها به شرح زیرند:

  • نوع کاربری ساختمان (اینکه تجاری، اداری، مسکونی، درمانی و صنعتی باشد) تاثیر زیادی در انتخاب سنگ کفپوش دارد.
  • سلیقه‌ مشتری و اینکه چه نوعی سنگی را از نظر طرح و رنگ می پسندد، تاثیر زیادی در انتخاب سنگ کفپوش دارد.
  • نوع طراحی ساختمان و اینکه کلاسیک است یا مدرن، پارامتری مهم در انتخاب سنگ است.
  • بسته به اینکه سنگ را می خواهید در بیرون منزل کار کنید یا در فضای داخلی ساختمان، سنگ مناسب تغییر می کند.
  • اگر می خواهید سنگ را درون ساختمان کار کنید، بسته به اینکه در چه محیطی سنگ را به کار می برید (اتاق نشیمن، آشپزخانه و …) سنگ مناسب تغییر می کند.

سنگ مرمر پذیرایی

روش درخواست خدمات نصب انواع کفپوش ساختمان چگونه است؟

نصب کفپوش برای منزل یا محل کارتان به تخصص بالا نیاز دارد. به خصوص اگر می خواهید از سنگ مرمر برای کف خانه خود استفاده کنید، حتما باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید، در غیر این صورت صدمات مالی زیادی را متحمل می شوید. در همین راستا متخصصین مجموعه اسپارد آماده اند تا با برشمردن مزایا و معایب سنگ مرمر برای کف خانه و کمک به شما در انتخاب بهترین سنگ، در فرایند نصب کفپوش نیز یاری تان کنند. به همین منظور حتما می توانید روی خدمات نصب و اجرای انواع کفپوش اسپارد حساب باز کنید.

نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر