نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

نگهداری از حیوانات خانگی و به خصوص سگ و گربه به همان اندازه که دوست داشتنی است، کار دشوار و پر مسئولیتی نیز به شمار می رود. شستشوی دوره ای، واکسن های منظم، تغذیه حیوان و مواردی از این دست همه از جمله مسائلی هستند که هر فردی قبل از قبول سرپرستی حیوان باید به آنها توجه داشته باشد. در این میان اما یکی از سخت ترین و شاید عجیب ترین مشکلاتی که نگهداری از حیوانات با خود به همراه دارد، ریزش موی آنها است که باعث می شود خیلی از افراد قید مراقبت از سگ و گربه را بزنند. پاک کردن موی گربه از لباس و تمیز کردن موی سگ که بر روی مبلمان به جا مانده است، در حدی دشوار است که هر صاحب حیوانی به دنبال آن می باشد که چگونه می تواند ساده تر و بهتر این کارها را انجام دهد. خبر خوب اما اینکه راه هایی وجود دارد که تمیز کردن موی سگ و گربه را می توان با انجام چند ترفند، ساده تر کرد. با ما باشید تا در ادامه این مطلب روش هایی را برای پاک کردن موی حیوانات خانگی از لباس و مبلمان منزل ارائه دهیم.

راهکار موی سگ در خانه

روش جمع کردن موی سگ و گربه از روی مبلمان چگونه است؟

حیوانات خانگی و به طور ویژه سگ و گربه، علاقه بسیار زیادی به استراحت بر مکان های گرم نرم دارند، و چه وسیله ای بهتر از مبلمان منزل برای لم دادن آنها! این استراحت اما بدون دردسر نبوده و معمولا بعد از مدتی، انبوهی از موی حیوان بر مبلمان منزل می نشیند. طبعا جمع کردن موی گربه روی مبل و یا پشمی که از سگ به مبل چسبیده است، کار ساده ای نبوده و تمیز کردن مبلمان در منزل زمان زیادی از صاحب حیوان می گیرد. با این وجود، دنبال کردن مراحلی که ما در ادامه این راهنما نوشته ایم تا حدودی انجام این فرایند را ساده تر می کند:

۱- مبلمان را خوب جاروبرقی بکشید

در گام نخست در فرایند روش تمیز کردن موی گربه از مبل ، با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی، همه نقاط مبل را جارو بکشید تا مقداری از موی حیوان به داخل جارو مکیده شود. توجه داشته باشید که کیسه جاروبرقی خالی بوده و قدرت مکش دستگاه در درجه بالا قرار داشته باشد تا حجم زیادی از مو از روی مبل برداشته شود.

۲- از وسیله ای که اصطکاک ایجاد می کند، کمک بگیرید

هرچه سطح اصطکاک مبلمان با موی حیوان افزایش پیدا کند، جدا کردن آن از روی مبل راحت تر می شود. پس در این مرحله کافی است به کمک دستکش مخصوص آشپزخانه (ظرفشویی)، دستمال میکروفایبر و یا اسفنج (که همگی سطح اصطکاک خوبی را ایجاد می کنند)، موها را از روی مبل جدا کنید. دستکش یا دستمال یا اسفنج را به تمامی نقاط مبل بکشید و به خوبی داخل درزهای آن نیز وارد کنید. موی حیوان به این ترتیب به راحتی به دستکش چسبیده و مبل تمیز می شود.

۳- مجددا مبل را جاروبرقی بکشید

پس از آنکه اکثریت حجم موی حیوان از روی مبل برداشته شد، بهتر است یک بار دیگر سطح مبل را به کمک جاروبرقی یا یک غلتک تمیز کنید تا هیچ اثری از مو و کرک حیوان روی مبلمان منزلتان یافت نشود.

روش تمیز کردن موی گربه از مبل

روش پاک کردن موی  گربه از لباس چیست و چطور باید لباسمان را تمیز کنیم؟

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

اگر عادت دارید که حیوان خود را بغل کنید (یا حیوان مدام خود را به پای شما می کشد)، احتمالا لباس هایتان نیز بعد از مدتی نیز پر از مو می شود. در اینجا است که پاک کردن موی گربه از لباس اهمیت زیادی پیدا می کند. بسیاری از افراد به تصور اینکه زدودن موی حیوان مثل پاک کردن لکه چربی از روی لباس است و شستشوی عادی لباس می تواند کار نظافت و زدودن موهای اضافی را انجام دهد، لباس را به داخل ماشین لباسشویی می اندازند. حال آنکه در این صورت نه تنها خود لباس کامل تمیز نشده، بلکه آلودگی به سایر لباس ها نیز انتقال پیدا می کند. اجرای چند روش ساده که در ادامه بیان می کنیم، در تمیز کردن کامل لباس از موی گربه و سگ تاثیر بسزایی دارد:

۱. استفاده از چسب نواری پهن

یک چسب نواری پهن را پشت و رو دور کف دست خود بپیچید طوری که قسمت چسبناک به بیرون باشد،لباس را پهن کنید و با چسب روی لباس ضربه های آرام بزنید تا موها به چسب چسبیده شوند.

۲. استفاده از وسایل ایجاد کننده اصطکاک

جمع کردن موی حیوان از روی لباس فرق چندانی با جمع کردن مو از روی مبلمان نداشته و در اینجا نیز باید تا جایی که می توانید نیروی اصطکاک را بالا ببرید. استفاده از دستکش ظرفشویی و یا اسفنج می تواند در این راستا کمک کننده باشد. کافی است کمی دستکش ظرفشویی (یا اسفنج) را مرطوب کنید و آن را به آرامی بر روی بافت لباس بکشید تا پرزهای حیوان به دستکش جذب شوند.

۳. استفاده از خشک کن ها

خشک کن تاثیر زیادی از پاک کردن سطح البسه از موی حیوان دارد. در این روش لباس را به درون خشک کن (که خوب تمیز شده و هوا با قدرت در آن جریان دارد) انداخته و منتظر می مانید تا خشک کن با کمک گرفتن از هوای داخل دستگاه، موی حیوان را از روی لباس جدا کند. این روش را قبل از انداختن لباس ها به درون ماشین لباسشویی انجام دهید.

۴. استفاده از حمام بخار

رطوبت نقش مهمی در جداسازی موی حیوان از روی هر سطحی دارد. در این روش کافی است که حمام منزل را به یک سونای موقت (!) تبدیل کنید. شیر داغ را مدتی باز بگذارید تا هوای حمام خوب دم کرده و مرطوب شود. سپس لباس های آلوده را مدتی در فضای حمام آویزان کنید تا نم کنند. در نهایت به کمک یک دستمال، موهای شل شده حیوان را به راحتی از روی لباس جمع کنید.

جمع کردن موی گربه روی مبل

۵. استفاده از جریان الکتریسیته

در این روش ابتدا باید یک بادکنک رنگی را باد کنید و برای ایجاد جریان الکتریسیته آن را بر روی سطح لباس تمیز و یا موی سر خود بکشید. سپس بادکنک را که حالا دارای جریان الکتریسیته است، بر روی لباسی که موی حیوان به آن چسبیده است، بکشید. جریان الکتریسیته ایجاد شده باعث جذب مو به بادکنک شده و لباس تا حدودی تمیز می شود.

چند نکته در رابطه با نظافت موی حیوانات از روی لباس و مبل

  • سعی کنید با به کاربستن روش های مختلفی، ریزش موی حیوان را کنترل کنید. برخی از نژادهای سگ و گربه بیش از اندازه معمول ریزش مو داشته که ناراحتی صاحبان آنها را موجب می شوند. حمام کردن، رسیدگی به سلامت جسمانی حیوان، بررسی میزان ویتامین های حیوان و مواردی از این دست می تواند ریزش موی حیوان را کنترل کند.
  • برای آنکه این مو ریزی حیوان کمتر شود، هر روز آنها را شانه کنید. در چنین شرایطی هم پیاز موهای حیوان تقویت می شود (و در نتیجه ریزش مو کاهش می یابد) و هم مو‌های کنده شده درون شانه گیر می‌ کنند و روی مبلمان و زمین نمی‌ افتند.
  • کوتاه کردن مو و حمام کردن به موقع حیوان از دیگر روش هایی هستند که موجب کاهش ریزش موی سگ و گربه می شوند.
  • محل خواب و وسایل حیوان خود را بطور مرتب شسشتو دهید تا موی کمتری روی آن جمع شود و به سایر وسایل منزل و لباس هایتان منتقل نشود.
  • بعد از هر بار شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، فیلترهای آن را تمیز کنید و مراقبت کنید که مویی در داخل محفظه ماشین باقی نماند.
  • وقتی لباس‌ها را با ماشین می‌شویید آن را بیش از اندازه پر نکنید. لباس‌ها برای حرکت آزادنه در آب نیاز به فضا دارند تا لباس‌ها راحت‌تر جدا شوند آب آنها را به فاضلاب ببرد.
  • اضافه کردن سرکه به ماده شوینده ماشین لباسشویی در تمیز کردن لباس از موی حیوان تاثیر دارد. کافی است نصف پیمانه سرکه اضافه کنید تا باقی مانده موهای حیوان از روی لباس جدا شوند.

پاک کردن موی پت

حرف آخر اسپارد

نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه کار ساده ای نبوده و مسئولیت ها و زحمات زیادی را بر دوش صاحب حیوان می گذارد. پاک کردن البسه و مبل از موی سگ و گربه (و به خصوص پاک کردن موی گربه از لباس) تنها یکی از دردسرهایی است که حیوان برای صاحبش ایجاد می کند. دردسری که با اجرای چند ترفند که در این مطلب توضیح دادیم، کار به مراتب ساده تری می شود. با این وجود اگر مبلمان و لباس های شما پر از موی حیوان شده و می خواهید مثل روز اول تمیز شوند، توصیه می کنیم که به جای انجام ترفندهای خانگی، کار را به شرکت های ارائه دهنده خدمات مبل شویی و خشکشویی لباس آنلاین بسپارید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد