آزمایش در منزل

  • انواع آزمایش و نمونه گیری
  • نظارت بر دقت آزمایشات

یکی از بدترین حس هایی که یک فرد می تواند در زندگی تجربه کند، سوختن پوست است. سوختگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بر روی نقاط مختلفی از پوست اتفاق بیتفد، اما نتیجه آن معمولا همیشه یکسان است: سوزش و درد زیاد! اگر سوختگی عمیق باشد، شرایط بدتر هم می شود و اثرات آن تا مدت ها باقی خواهد ماند. در نتیجه طبیعی است که برای جلوگیری از سوختن پوست، هر کاری انجام دهید. با همه این احوالات خیلی اوقات علیرغم انجام اقدامات احتیاطی توسط شما، باز هم ممکن است پوست دچار سوختگی شود. در این گونه مواقع است که اطلاع داشتن از روش های خانگی درمان سوختگی کاربرد خود را نشان می دهد.

یکی از رایج ترین دلایل سوختگی پوست دست نیز تماس مداوم و طولانی مدت با سیر است. بله شاید عجیب باشد، اما گیاه سیر با آن همه خواص درمانی اش، خود می تواند علتی برای سوختن پوست دست باشد. این مسئله کاملا ممکن است که پوست دست بعد از تماس با سیر، خیلی راحت بسوزد و تاول بزند. در چنین شرایطی خیلی سریع باید به دنبال راه هایی برای درمان سوختگی دست با سیر باشید. در این مطلب به این سوال پاسخ داده ایم که سوختگی دست با سیر را چکار کنیم. پس تا انتها همراهمان باشید.

سوختن دست با سیر

چرا سیر باعث سوختگی پوست دست می شود؟

سیر سرشار از خواص درمانی است، اما در صورتی که به درستی استفاده نشود، می تواند عوارض متعددی داشته باشد که یکی از آنها سوختگی پوست با سیر است. در واقع خیلی از افراد با این هدف که جوش های روی پوست خود را درمان کنند، از سیر استفاده می کنند. کاری که در اکثر مواقع نه تنها جواب نمی دهد، بلکه اثر بالعکس دارد و باعث می شود پوست بدن دچار سوختگی شود. در واقع در صورتی که سیر به مدت زیادی با پوست در ارتباط باشد، به علت وجود مواد شیمیایی مثل گوگرد و دیالیل دی سولفید که در ساختار خود دارد، می تواند باعث ایجاد سوختگی شیمیایی شود. در نتیجه توصیه می شود که در استفاده از سیر حتما موارد مراقبتی را رعایت کنید تا دچار سوختگی نشوید.

چه عواملی بر روی شدت سوختگی دست با سیر تاثیرگذارند؟

میزان سوختگی دست با سیر همیشه یکسان نیست و بسته به پارامترهای مختلفی تغییر می کند. مهمترین این پارامترها به شرح زیر هستند:

  1. بالا بودن غلظت سیر؛ طبیعتا هرچه سیر قوی تر باشد، عمق سوختگی نیز بیشتر خواهد بود.
  2. تازه بودن گیاه؛ هرچقدر سیر تازه تر باشد، سطح آلیسین موجود در آن نیز بیشتر است. بدین ترتیب خواص سیر نیز قوی تر و احتمال سوختگی شدید نیز بیشتر است.
  3. مقدار زمان قرار گیری سیر روی پوست؛ اگر سیر بیش از ۱۵ دقیقه به صورت مداوم با پوست دست در تماس باشد، احتمال سوختگی نیز بالا می رود.
  4. نواحی خاص پوست؛ میزان ضخامت همه نقاط پوست بدن یکسان نیست و هر چقدر پوست نازک تر باشد، با شدت بیشتری می سوزد.
  5. شرایط خاص پوستی هر فرد؛ هر شخصی میزان واکنش پذیری خاصی نسبت به سیر دارد و شدت سوختگی در هر فرد متفاوت خواهد بود.

نظرات کاربران آزمایش در منزل

درخواست آزمایش و نمونه گیری

درمان سوختن پوست دست

درمان سوختگی دست با سیر چگونه است؟

در صورتی که پوست دست شما بعد از تماس با سیر دچار سوختگی شد، حتما باید به دنبال راه چاره باشید، وگرنه اثر زخم تا مدت ها باقی می ماند و زمان زیادی را باید با سوزش ناشی از سوختگی سپری کنید.

خوشبختانه راه حل های زیادی برای درمان سوختگی دست با سیر وجود دارد. از جمله این راه حل ها می توان به استفاده از سفیده تخم مرغ، روغن کنجد، عسل و روغن نارگیل اشاره کرد. استفاده از این مواد چه به صورت ترکیبی و چه به صورت جداگانه می تواند در درمان سوختگی پوست بر اثر سیر موثر باشد. کافی است چنین ترکیبی را روی محل سوختگی بمالید تا اثر آن را بعد از مدتی مشاهده کنید. استفاده از روغن قرص ویتامین E نیز در آرام کردن سوزش بسیار دردناک ناشی از سوختگی با سیر موثر گزارش شده است.

اما راه حلی که از همه روش های بالا بهتر است، استفاده از آلوئه ورا است. حتما شما هم در مورد ارتباط عجیب آلوورا و خارش پوست اطلاعاتی دارید. آلوورا در درمان خارش پوست و انواع عارضه های پوستی واقعا شفا بخش است. این ماده معجزه آسا در درمان سوختگی ناشی از سیر نیز بسیار موثر است. تنها باید مقداری ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و خوب ماساژش دهید تا سوزش آن تسکین پیدا کرده و اثر سوختگی نیز به تدریج از بین برود.

آلوئه ورا برای درمان سوختگی پوست دست

چگونه می توان از سوختگی پوست دست به وسیله سیر جلوگیری کرد؟

با رعایت چند نکته ساده می توانید جلو سوختگی دستتان با سیر را بگیرید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • هیچ زمانی بیشتر از ۲۰ دقیقه سیر و یا پودر سیر را بر روی پوست خود قرار ندهید، زیرا امکان سوختگی دست با سیر افزایش پیدا می کند.
  • سیر دارای خواص ضد التهابی است و به همین خاطر حتی برای درمان برخی عارضه های پوستی توصیه می شود. اما در صورتی که به درستی استفاده نشود، خود عاملی برای التهاب خواهد بود. به همین خاطر هیچ گاه به منظور کنترل التهاب پوستی به صورت خودسرانه از آن استفاده نکنید.
  • ترجیحا بدون مشورت با متخصص برای درمان عفونت های پوستی سیر را به طور مستقیم بر روی پوست قرار ندهید.
  • به هیچ وجه از سیر برای درمان عفونت های قارچی پوست استفاده نکنید.
  • حتی در صورتی که روزانه با سیر سر و کار دارید (مثلا در آشپزخانه کار می کنید)، ترجیحا هنگام استفاده از آن از دستکش استفاده کنید.

اگر سوختگی ناشی از سیر خوب نشد چکار کنیم؟

سوختگی با سیر معمولا هم درد زیادی دارد و هم مدت زمان قابل ملاحظه ای طول می کشد. با این حال اگر ترفندهای درمانی ای که بالاتر ذکر کردیم را انجام دهید، می توانید انتظار داشته باشید که درمان سوختگی دست با سیر زودتر از موعد خوب شود. اما اگر در صورت انجام این ترفندها باز هم سوختگی بهبود پیدا نکرد، توصیه می کنیم که حتما با متخصص زخم های پوستی مشورت کنید تا با صلاحدید وی، کارهای درمانی (مثل پانسمان محل سوختگی) روی پوست شما انجام شود. به این منظور می توانید با کارشناسان لایه بردای عمیق پوست در منزل اسپارد ارتباط بگیرید تا نگرانی از بابت رفع مشکلات پوستی خود نداشته باشید. برای این منظور کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و تا به بهترین متخصص وصل شوید و کارهایتان را با خیال راحت پیش ببرید.

چکاپ در منزل

  • متخصصین تایید شده
  • پشتیبانی دقیق اسپارد