سرویس کولر گازی

  • نصب و راه اندازی حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر

کولر گازی یکی از مهم ترین اجزایی است که هر ساختمانی در فصول گرم به آن احتیاج دارد. این کولرها که امروزه اکثرا قابلیت سردکنندگی و گرم کنندی را یکجا دارند، باعث خواهند شد تا آرامش و راحتی ساکنین خانه افزایش پیدا کرده و در ادارات نیز کارکنان شرکت با کیفیت بیشتری مشغول به کار شوند.

با این وجود اما در بازار ده ها مدل کولر گازی وجود دارد که هر یک با گاز ویژه ای کار کرده (قبلا در یک مطلب جداگانه در رابطه با انواع گاز کولرهای گازی صحبت کردیم) احتمالا هر کسی را در انتخاب بهترین مدل و نوع آن به شک و تردید می اندازد. به همین جهت در مطلب پیش رو بر آن شدیم تا ضمن بازگو کردن نکاتی که در انتخاب کولر گازی مناسب باید مدنظر قرار دهید، بهترین برند مارک کولر گازی (ایرانی و خارجی) را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی با توجه به ماهیت ساختاری

۱. مدل اسپلیت:

کولر گازی مدل اسپلیت احتمالا محبوب ترین مدل از میان انواع کولر گازی و شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از افراد اساسا کولر گازی را با نام اسپلیت می شناسند! از مزایای این مدل می‌ توان به قابلیت نصب بر روی دیوار و عملکرد بسیار مطلوب در هر دو کارکرد سرمایش و گرمایش هوا اشاره کرد. اسپلیت ها بر روی دیوار نصب می شوند، باید میان پنل تا موتور کولر فاصله ای ۵ تا ۱۰ متری وجود داشته و جهت نصب و سرویس آنها حتما از متخصص این امر استفاده شود.

انواع اسپلیت

۲. مدل پنجره ای:

این مدل نوعی از کولرگازی است که نیاز به برق‌ کشی جداگانه‌ ای نداشته و تنها با وصل کردن کابل برق به پریز شروع به فعالیت می‌ کند. در این نوع کولر گازی نیازی به سوراخ کردن دیوار و عبور لوله‌ های مسی نیست و از این جهت به راحتی نصب می شوند. قیمت پایین و قدرت خنک‌ کنندگی زیاد، از مزیت‌ های اصلی این کولرها بوده و در عین حال وزن زیاد و مصرف برق بالا در کنار سر و صدایی که ایجاد می شود، نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ ای به شمار می‌ روند.

۳. مدل ایستاده:

این کولرها معمولا در محل های پر رفت و آمد و بزرگ تر مثل مساجد، رستوران ها، پایانه های حمل و نقل شهری، ادارات بزرگ و … کاربرد دارند و استفاده از آنها در منزل به ندرت پی می آید، مگر در مواردی که ساکنین خانه مستاجر بوده و اجازه دخل و تصرف در خانه را نداشته و در عین حال خواهان آن هستند تا در فصل تابستان فضای داخل منزل خنک باشد. گفتنی است که این کولرها سرمای بسیار زیادی ایجاد کرده و در عین حال قابلیت رطوبت زدایی از محیط را نیز دارند.

انواع کولر گازی با توجه به شرایط آب و هوایی

دقت به انواع کولر گازی با توجه به آب و هوایی که کولر برای استفاده در آن جو خریداری می شود، بسیار با اهمیت بوده و باعث کاهش استهلاک دستگاه در طول زمان می شود. از این رو کولرها مطابق با شرایط آب و هوایی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

مدل T1: این مدل از کولرهای گازی برای مناطقی با آب و هوای معتدل (مثل تهران و مشهد) مناسب هستند.

مدل T2: این نوع از کولرهای گازی بیشتر در مناطقی با آب و هوای سرد (مثل اردبیل و تبریز) کاربرد دارند.

مدل T3: این مدل از کولرهای گازی در مناطقی با آب و هوای گرمسیری (مثل اهواز و بندرعباس) استفاده می‌ شود.

بعد از آشنایی اجمالی با انواع کولر گازی موجود در بازار، در زیر به صورت خلاصه به مواردی اشاره می کنیم که در هنگام خرید کولر گازی در هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشید.

هنگام خرید کولر گازی توجه به چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟

خرید عجولانه کولر گازی کار عاقلانه ای نبوده و قبل از توجه به مارک و برند کولر گازی به ویژگی های خاص هر کولر توجه داشته باشید. در این میان اما چه فاکتورهایی از همه مهم تر هستید؟ در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

انواع کولر گازی

قدرت خنک کنندگی

یکی از مهم ترین معیارها همین مورد است. هرچه قدرت موتور کولر بیشتر باشد، خنک کنندگی آن نیز افزایش پیدا می کند. این مورد به خصوص در شهرهای گرمسیری اهمیت زیادی دارد.

کمپرسور کولر گازی

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم انتخاب کولر گازی بر اساس نوع کمپرسور است. سه نوع کمپرسور وجود دارد:

  • کمپرسور پیستونی: این نوع با پیستون کار می کند و عیب این کمپرسورها ایجاد سرو صدای زیاد در آنها است.
  • کمپرسور روتاری: این نوع کمپرسور به صورت چرخشی عمل می کند و صدای پایین تری را ایجادو انرژی کم تری را مصرف می‌ کند.
  • کمپرسور اسکرول: در این نوع کمپرسورها حرکت داخلی و مخالف دو مارپیچ موجود در آنها سبب ایجاد هوای خنک خواهد شد.

میران مصرف برق

نظرات کاربران سرویس کولر گازی

درخواست تعمیر کولر گازی

مصرف برق در برخی کولرهای گازی آنقدر بالا است که هر خریداری را بعد از مدتی پشیمان می کند. از روی یکی از معیارهایی است که باید نهایت دقت را به آن داشته باشید. خوشبختانه امروزه روی اکثر کولرها برچسب مصرف انرژی زده شده و می توان مصرف برق هر دستگاه را پیش بینی کرد. با این وجود اما گفته می شود که کولرهای اسپلیت مصرف برق مقرون به صرفه تری دارند.

میزان برد دستگاه

این فاکتور به معنای توانایی کولر در انتقال سرما به مسافت‌ های مختلف است. این مسئله به مساحت فضایی که کولر در آن نصب می‌ شود بستگی دارد و باید کولری انتخاب شود که کل فضا را حتی الامکان پوشش دهد.

حالا پس از بررسی انواع کولر گازی و شناخت معیارهایی که در انتخاب کولر گازی مناسب دارای اهمیت می باشند، زمان آن رسیده که از مارک های اصلی کولر گازی صحبت کرده و بهترین برند کولر گازی ایرانی و خارجی را معرفی کنیم.

در این بین فراموش نکنید که باید به فکر کولر ماشین نیز باشید تا در هوای گرم در خیابان ها عذاب گرما را نکشید. یکی از مهمترین نکات در مورد کولر ماشین، نحوه شارژ گاز کولر ماشین است که پیشنهاد می کنیم در مورد آن بیشتر مطالعه کنید.

معرفی بهترین برندهای کولر گازی ایرانی و خارجی

امروزه برندهای موجود در بازار آنقدر زیاد است که به سختی بتوان همه آنها را معرفی کرد، با این وجود در ادامه به معرفی برخی از بهترین های آنها پرداخته ایم:

اسپلیت کولر گازی سامسونگ مدل AR24MQFRBWK/FA

برند سامسونگ در این حوزه هم به مانند سایر عرصه های تکنولوژی بسیار فعال بوده و بهترین انواع کولرهای گازی را عرضه می کند. در میان اما مدل AR24MQFRBWK/FA بسیار ویژه و به همین خاطر پر فروش ترین اسپلیت سامسونگ نیز شناخته می شود. این کولر گازی سامسونگ با آب و هوای معتدل و گرم سازگار است، از گاز R410 بهره می‌ برد، نوع کمپرسورش اسکرول است و درجه مصرفی B را دارد. اگر قصد تهیه بهترین کولر گازی سامسونگ را دارید که هم قابلیت گرمایش داشته باشد و هم سرمایش، این مدل فطعا گزینه خوبی برای شما است.

اسپلیت سامسونگ

کولر گازی ال جی مدل NP307SK3 فول دی سی اینورتر

برند ال جی همواره به ارائه برندهایی با کیفیت بالا و با امکانات زیاد شناخته می شود و به همین خاطر مشتریان فراوان خود را دارد. در راستا مدل NP307SK3 یکی از بهترین مدل های این کمپانی می باشد که علاوه بر مصرف انرژی بسیار پایین، از مزایای دیگری مثل حالت Good Sleep، پوشش ضد خوردگی، شستشوی بسیار ساده، فیلتراسیون مناسب، پرتاب باد به مسافت ۱۵ تا ۲۵ متری، استفاده از گاز R410A (دوستدار محیط زیست) و … بهره می برد.

توجه داشته باشید مدل معرفی شده یعنی NP307SK3 ال جی مونتاژ گلد ایران یا همان Gplus بوده و مدل NP277SK1 مدل خارجی این محصول است.

اسپلیت کولر گازی گری مدل I SAVE-H24H1

این برند کولر گازی که نسبتا جدیدتر از سایر رقبای خود می باشد، به دلیل کیفیت بالا و قدرت خوب در مناطق با دمای بالا، به سرعت مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. بهترین مدل کولر گازی گری بدون تردید همین مدل می باشد. استفاده از گاز R410A، کمپرسور روتاری، تناسب با آب و هوای متعادل و گرمسیری و قدرت سرمایش خوب از مهم ترین مزایای این اسپلیت است.

اسپلیت کولر گازی تراست مدل TTSE30HT3I

از میان انواع مختلف کولر گازی تولیدی توسط برند تراست، مدل TTSE30HT3I محبوب ترین آنها می باشد. مصرف انرژی بسیار خوب A+++ در کنار قدرت سرمایش قابل قبول و استفاده از گاز R410A از دلایل این محبوبیت شناخته می شود.

کولر گازی هایسنس مدل HRH-24TQ 24000

برند چینی هایسنس از جمله مارک هایی است که در بازار امروزی به سرعت در حال پیشرفت بوده و مشتریان خاص خود را به تدریج به دست آورده است. در میان انبوده مدل های هایسنس، مدل HRH-24TQ 24000 را می توان بهترین و پر فروش ترین آنها ذکر کرد. این مدل به دلیل قدرت بالا برای فضاهای بزرگ تر بسیار مناسب بوده، سر و صدای اندکی ایجاد کرده و فیلتر قابل شستشو دارد. تنها نکته شک بر انگیز در مورد این برند و این مدل میزان استهلاک آن می باشد.

کولر گازی هیوندای مدل ۳۰۳۲ Wt1

یکی از برندهای کم تر شناخته شده در حوزه کولرهای گازی، برند هیوندای به شمار می رود. مدل ۳۰۳۲ Wt1 از این برند مصرف انرژی خوبی دارد (A)، صدای کمی ایجاد می کند و در عین حال برای هوای گرمسیری مناسب است.

کولر گازی جی پلاس مدل GAC-TE30LU1

جی پلاس درست مانند برند سلف خود یعنی ال جی، به امکانات زیادی اهمیت ویژه ای داده و سعی می کند تا به روز ترین فیچرها را روی دستگاه های خود پیاده کند. در همین راستا مدل GAC-TE30LU1 کمپرسور هوشمند اینورتر داشته، پرتاب چهار جهته باد دارد، از حسگرهای حرارتی جهت تنظیم خودکار سرعت فن بهره می برد و در عین حال مصرف برق پایینی هم دارد.

به طور کلی جدای از مدل مورد اشاره، برند جی پلاس یکی از مارک های نسبتا قابل اطمینان برای خرید کولر گازی به شمار می رود و محصولات آن از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-12CH-A

ایران رادیاتور بدون تردید یکی از شناخته شده ترین برندهای ایرانی در بازار بوده و سال ها است که در این حوزه فعالیت دارد. کولرهای گازی تولیدی توسط این برند به طور ویژه برای مناطق معتدل و خنک مناسب هستند (مثل شمال ایران).

خدمات پس از فروش مناسب، اعتبار برند، مصرف انرژی مقرون به صرفه، قیمت مناسب محصولات و ظاهر زیبا از مزایای دستگاه های تولیدی توسط این کمپانی می باشند. مدل ICA-12CH-A به عنوان پر فروش ترین کولر گازی ایران رادیاتور از تمامی این مزایا به صورت یکجا بهره می برد و از این رو انتخاب مناسبی برای خریداران می باشد.

کولرگازی اسپلیت اجنرال مدل ASGS30LFCA

شاید اغراق نباشد اگر اجنرال معتبرترین و پر فروش ترین برند جهان در حیطه کولرهای گازی قلمداد کنیم. این کمپانی کولرهای بسیار با کیفیتی تولید کرده که در عین مصرف برق عالی داشته و دوستدار محیط زیست هستند. مدل های مختلفی این برند در هر نوع آب و هوایی کاربرد داشته و مشکلی از این رابطه ندارند. تنها چالش شاید قیمت محصولات این برند باشد که البته در بلند مدت ارزش های خود را نشان می دهد.

مدل ASGS30LFCA به عنوان پرفروش ترین محصول این برند می تواند فضایی ۱۰۰ متری را کاملا تحت پوشش خود در آورده و صدای بسیار اندکی را نیز وارد ساختمان نماید. مصرف برق اندک، قابلیت پرتاب چند جهته، استفاده از فول دی سی اینورتر و … از دیگر ویژگی های این کولر گازی می باشد.

انواع کولر گازی

سایر برندها

از دیگر برندهای مطرح در حوزه تولیدات کولر گازی می توان به برند اسنوا اشاره داشت که به تازگی فعالیت خود را گسترش داده و به طور جدی ترین به این حیطه ورود کرده است. کولر گازی های اسنوا با ظرفیت های ۹۰۰۰  تا ۴۸۰۰۰ BTU تولید شده و استفاده از فیلترهای قابل شستشو مختلف برای تصفیه هوا، راندمان بالا، مصرف انرژی بهینه، تمیزکنندگی خودکار کمپرسور، قیمت مناسب، طراحی زیبا و گارنتی را از دیگر ویژگی های آن ذکر کرده اند.

برندهای ایساتیس و امرسال نیز برندهای نام آشنای دیگر این حوزه هستند که قیمت مناسبی داشته و گارانتی مناسبی را نیز در اختیار خریداران قرار می دهند.

حرف آخر اسپارد

در این مطلب به طور مفصل به معرفی انواع کولر گازی پرداخته و مهم ترین معیارهایی که در هنگام خرید کولر گازی باید به آنها توجه داشت را مورد بررسی قرار دادیم. در بخش انتهایی نیز اشاره ای به بهترین برندهای کولر گازی داشتیم و مناسب ترین مدل های هر کمپانی را معرفی کردیم.

آنچه که اما اهمیت زیادی دارد، حجم بودجه و نیاز شما برای خرید کولر است که انتخاب مناسب را رقم می زند. مشورت با متخصصین این امر می تواند شما را در انتخاب بهترین انتخاب کمک نماید. کارشناسان خدمات منزل اسپارد در کنار شما هستند تا از آغاز فرآیند و انتخاب محصول تا نصب و سرویس کولر گازی بهترین همکاری را با شما داشته باشند.

سرویس کولر گازی

  • نصب و راه اندازی حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست تعمیر کولر گازی