خدمات اکستنشن مو

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

در اغلب فرهنگ ها موی بلند نشانه ای از زندگیِ با طراوت، شادابی زیاد و همچنین جوانی و سلامتی است. خیلی از مردم هر روز موهای خود را بررسی می کنند تا بلکه معجزه ای شود و اندازه آنها به همان مقداری شود که رویایش را دارند. چنین مسئله ای مخصوصا در بین خانم ها رایج است و به همین خاطر توجه خانم ها به اندازه موها، چگونگی رشد آنها و همچنین کارهایی مثل اکستنشن مو با لیزر بیشتر است. در میان آقایان نیز استفاده از خدمات کاشت و ترمیم موی مردانه رواج دارد.

آن چیزی هم که ارتباط مستقیمی با موی بلند دارد، میزان رشد آن در طول یک بازه زمانی مشخص است. مخصوصا اگر با معضل ریزش مو مواجه باشید، اینکه رشد سریع مو چطور اتفاق می افتد (تا جایگزین موهایی شوند که به تدریج می ریزند)، اهمیت بیشتری پیدا می کند. البته بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنیم: موی هر انسانی روند رشد مشخص و تثبیت شده ای دارد و قرار نیست که خیلی در روند آن دست کاری کنید، اما با رعایت چند مسئله ساده می توانید ریشه آنها را قوی تر ساخته و از این راه رشد بهتر و سریع تری به آنها دهید. در ادامه مطلب همین موارد ساده را توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

برای رشد سریع مو چه باید کرد

آیا رشد سریع تر مو واقعا امکان پذیر است؟

موی انسان بزرگسال به طور معمول در طول یک ماه بین ۶ میلی متر تا ۱.۳ سانتی متر رشد می کند. این نرخ تقریبا بین همه انسان ها ثابت است و نمی شود تغییر خاصی در آن بوجود آورد. در نتیجه اگر تبلیغی را دیدید که به شما وعده می داد مثلا رشد سریع مو در یک هفته با ماست عملی است و موهایتان در این مدت ۶ تا ۷ سانتی متر بلند می شوند، بدانید با یک دروغ بزرگ طرف هستید.

با این حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای رشد مو چه باید کرد و چطور است که برخی از دوستان و آشنایانتان رشد موی سریع تری دارند؟ ما در ادامه به این سوال شما پاسخ می دهیم.

در پاسخ باید گفت که اولا شما باید احتمال ریزش موی خودتان را در نظر بگیرید. ممکن است این ریزش مو به حدی باشد که رشد مو را کند نشان دهد. دوما اینکه ممکن است ضخامت و تراکم موی نزدیکانتان از شما بیشتر باشد. به این صورت باز هم به نظر خواهد رسید که رشد موی دوست شما سریع تر است، اما در واقع اینچنین نیست و فقط به نظر می آید که موهای آنها سریع تر بلند می شود.

چه عواملی بر روند رشد موی سر تاثیرگذارند؟

رشد موی انسان همیشه یک روند نسبتا ثابت را طی می کند. با این حال عواملی وجود دارند که تغییر در هر یک از آنها می تواند فرایند رشد مو را تحت تاثیر قرار داده و میزان آن را کم و زیاد کند. اطلاع از این پارامترها که در ادامه می آوریم، می تواند در فهم ما از روند رشد مو بسیار با اهمیت باشد:

۱. سن

به طور کلی هرچه سن بیشتر باشد، ریزش مو بیشتر می شود و رشد موها نیز آهسته تر اتفاق می افتد.

۲. ژنتیک

در افرادی که از لحاظ ژنتیکی مستعد تاسی هستند، فولیکول های مو به تدریج کوچک می شوند و همزمان با ریزش مو، رشد مو نیز کند می شود.

۳. هورمون ها

برخی هورمون ها از جمله استروژن و تستوسترون مستقیما در روند رشد مو تاثیرگذارند.

۴. شیوه زندگی

سلامت بیشتر در زندگی به معنای قوت بیشتر رشته مو و رشد بیشتر موها است. مثلا سیگار یکی از عواملی است که می تواند ریزش مو را تشدید کند.

۵. استرس

استرس زیاد نه تنها موجب ریزش مو می شود، بلکه رشد مو را با اختلالی بسیار جدی مواجه می کند.

۶. اقلیم آب و هوایی

مثلا گفته می شود که هوای گرم رشد مو را تسریع می کند.

۷. ورزش

ورزش باعث می شود که خون در بدن بهتر به جریان بیفتد و در نتیجه رشد مو تقویت شود.

۸. بیماری

نظرات کاربران خدمات اکستنشن مو

درخواست اکستنشن مو

بیماری های مختلفی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید، لوپوس و همچنین لیکن پلان باعث می شوند که رشد مو کند شود.

۹. رژیم غذایی

می پرسید که برای رشد سریع مو چه بخوریم؟ در پاسخ می گوییم که یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین و امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی بر رشد سریع تر مو دارد.

برای رشد سریع مو چه بخوریم

چه راه های برای رشد سریع مو وجود دارد؟

همانطور که گفتیم نمی توانید معجزه کنید و کاری کنید که موهایتان خیلی سریع تر از قبل رشد کنند (مثلا رشد سریع مو در یک روز را رقم بزنید). اما روش هایی بسیار موثر وجود دارند که ریشه موهایتان را تقویت کرده و از این طریق باعث می شوند که ریزش مو متوقف شده و رشد موی شما به حداکثر پتانسیل خود برسد (و بهتر و سریع تر رشد کند). مهمترین این راهکارها را در ادامه مطلب به شما معرفی کرده ایم:

۱. از شامپو درست استفاده کنید

خیلی افراد عادت دارند که هر روز سرشان را با شامپو بشویند. این کار اثر منفی رو چربی مو دارد و استحکام مو را کاهش می دهد. بهتر است در هفته حداکثر دو بار موهایتان را با شامپو بشویید و در باقی دفعاتی که به حمام می روید، از کاندیشنر استفاده کنید. موقع شستن هم به آرامی پوست سر را بشویید و به ساقه مو فشار نیاورید. خیلی هم به دنبال اسم بهترین شامپو برای رشد مو نباشید، زیرا این نوع شستن است که به شما در چگونگی رشد مو کمک می کند.

۲. از رژیم غذایی درست پیروی کنید

باور کنید که  رشد سریع مو در یک هفته با قرص چندان شدنی نیست، اما غذای طبیعی می تواند تاثیر زیادی در بلند شدن موهایتان داشته باشد. دقت داشته باشید که برای آنکه رشد مو اتفاق بیفتد، حتما باید به اندازه کافی به بدنتان ویتامین برسانید. بخصوص ویتامین های A و D و B-12 برای رشد مو لازم هستند. به همین خاطر تا جای ممکن مواد مضر مثل فست فودها را در رژیم غذایی تان کاهش دهید و به جای آن از سبزیجات و موادی مثل تخم مرغ، فلفل، ماهی، لوبیا قرمز، توت و اسفناج استفاده کنید.

۳. نوک موها را به طور منظم کوتاه کنید

از کوتاه کردن موها به عنوان روشی برای رشد سریع مو با یک ترفند ساده یاد می شود. شاید عجیب باشد، اما کوتاه کردن بخش کوچکی از نوک مو به رشد سریع تر موها کمک می کند! این کار جلوی بوجود آمدن موخوره که به ساقه مو آسیب می زنند را می گیرد و تعادل در رشد مو را حفظ می کند. به همین خاطر هر دو تا سه ماه یک بار نوک موهایتان را کمی کوتاه کنید.

۴. پوست سرتان را ماساژ دهید

پوست سر بستری برای رشد مو است و به همین خاطر تاثیری مستقیم در رشد مو دارد. ماساژ پوست سر جریان خون را تسریع می کند و از این راه کمک می کند که مواد مغذی خیلی راحت تر به فولیکول های مو برسند و رشد مو با کیفیت بیشتری اتفاق بیفتد. برای ماساژ پوست سر می توانید از دو راهکار استفاده کنید:

راه هایی برای رشد سریع مو

ماساژ با روغن های گیاهی

بهترین روغن برای رشد سریع مو عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن کرچک
  • روغن درخت چای
  • روغن رزماری
  • روغن زیتون

یکی از این روغن ها را به دلخواه خود انتخاب و مقداری از آن را تهیه کنید. سپس آن را بجوشانید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سر خود را ماساژ دهید. پس از اتمام مدت ماساژ به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنید و در نهایت سر خود را به آرامی بشویید. جالب است بدانید که این روغن ها برای روشن کردن پوست بدن نیز بسیار موثرند.

ماساژ معمولی (روش وارونگی)

در این روش سرتان را از تخت آویزان کنید تا موها وارونه شوند. سپس به مدت ۵ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید تا خون بیشتری در آن جریان پیدا کند. انجام هفتگی این کار تاثیر بسیار زیادی در رشد موها دارد.

۵. از ماسک های روغنی مو بهره بگیرید

حفظ سلامت مو مهمترین فاکتور در تسریع رشد آنها است. در نتیجه باید با کمک هر راهکاری، مثل استفاده از ماسک های روغنی، این سلامت را برای آنها به ارمغان بیاورید. این ماسک ها در واقع داروی گیاهی برای رشد سریع مو هستند و می توانید به سادگی با مخلوط کردن روغن نارگیل، عصاره لیمو، عسل، آووکادو، رزماری و روغن زیتون آنها را تهیه کنید. ماسک موی تهیه شده را روی موهایتان پخش کنید (ترجیحا مو نم داشته باشد) و به مدت ۳۰ دقیقه آنها را ماساژ دهید و سپس با شامپو سر را بشویید.

۶. از نرم کننده ها استفاده کنید

زمانی که در حمام هستید، علاوه بر شامپو از مواد مغذی دیگر برای موهایتان استفاده کنید. این یک روش خانگی برای رشد سریع مو است. نرم کننده ها علاوه بر نرم و درخشنده کردن بیشتر مو، موجب حفظ لیپید و پروتئین‌ ها در ساقه مو نیز می شوند. این مواد شوینده همچنین لایه‌ ای روکش مانند روی کوتیکول (بیرونی‌ ترین لایه‌ ساقه مو) ایجاد می کنند که رشد بهتر موهای را موجب می شود.

نکته: روش های دیگری مثل رشد سریع مو با آب برنج، رشد سریع مو با آلوئه ورا و همچنین رشد سریع مو با سیب زمینی وجود دارند که به دلیل اثرگذاری کمتر در این مطلب به آنها نپرداختیم، اما به هر صورت از این روش ها نیز می توانید برای بلند کردن موهایتان استفاده کنید.

 برای رشد سریع تر مو چه کارهایی را نباید انجام بدهیم؟

برای آنکه رشد موهایتان سریع تر اتفاق بیفتد، باید برخی عادات غلطی که تاکنون داشته اید را کنار بگذارید و شیوه سالم تری از زندگی را در پیش بگیرید. برخی از این عادات غلط که تاثیر منفی در رشد موهای شما داشته اند، به شرح زیرند:

۱. از حرارت بیش از اندازه اجتناب کنید

حرارت زیاد برای مو بسیار آسیب زا است. فرقی ندارد زیر دوش آب داغ باشید تا از سشوار با درجه گرمای خیلی بالا استفاده می کنید، زیرا هر دوی آنها اثر منفی برای موهایتان دارند. این حرارت زیاد تار مو را شکننده می کند و به همین خاطر هر چقدر هم که مو رشد کند، باز هم کوتاه به نظر می رسد.

 رشد سریع مو در یک هفته با قرص

۲. موهای سر را با حوله های بزرگ سفت نپیچید

خیلی خانم ها عادت دارند بعد از حمام موهای خود را با حوله سفت بپیچند. این فاکتور به شدت مو را شکننده می کند و از توان آن برای رشد کم می کند. در نتیجه توصیه می شود که هیچ گاه موهایتان را با حوله های بزرگ نپیچید و به جای آن از حوله‌ های کوچکتر و لطیفتر که ریزالیاف دارند استفاده کنید.

۳. موهایتان را زیاد رنگ نکنید

قیمت رنگ کردن مو هم زیاد است و هم ضرر آن بیش از منفعتش می باشد! مواد شیمایی رنگ دهنده مو آمونیاک دارند که موها را خشک و شکننده می کند. این مواد شیمیایی همچنین روی فولیکول مو تاثیر می گذارند و باعث می شوند که ریزش مو بیشتر شوند. به جای مواد شیمیایی رنگ دهنده مو می توانید از مواد طبیعی مثل حنا، دارچین و یا حتی قهوه استفاده کنید. دکلره غیراصولی نیز به شدت به ریشه مو آسیب می زند.

۴. از استرس دور بمانید

می دانیم که استرس نداشتن دشوار است و کنترل خیلی از اضطراب هایی که در طول روز تجربه می کنید دست خودتان نیست، اما به هر حال نمی توان منکر شد که استرس مادر بیماری ها است. استرس زیاد هم موجب ریزش مو می شود و هم چرخه رشد سریع مو را با اختلال روبرو می کند. از این رو با انجام تکنیک هایی مثل مدیتیشن و مواردی از این دست، تا حد امکان اضطراب و نگرانی را در زندگی تان کاهش دهید. فراموش نکنید که بهترین دارو برای رشد سریع مو دوری از استرس است!

۵. موی خیس خود را شانه نکنید

خیلی افراد عادت دارند بلافاصله بعد از خروج از حمام موهای خود را شانه کنند. این کار بخصوص برای کسانی که موهایی فر و پر پشت دارند ضرر دارد و رشد مو را تحت تاثیر قرار می دهید. پس اجازه دهید مو نیمه خشک شود و سپس آن را برس بزنید.

۶. موهایتان را بیش از اندازه برس نکشید

برس زدن مو نباید در طول روز بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشید. اگر بیش از این مقدار وقت صرف شانه کردن موهایتان می کنید و مدام با آنها بازی می کنید، بدانید که به طور ناخواسته به ساقه آنها آسیب می زنید و رشدشان را تحت تاثیر قرار می دهید. همچنین برس زدن مو را ترجیحا با برس های چوبی انجام دهید و از برس های فلزی استفاده نکنید.

 رشد سریع مو در یک هفته با ماست

اگر موهایمان به اندازه کافی رشد نکرد چکار کنیم؟

خیلی اوقات علیرغم انجام همه کارهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، ریزش مو باز هم کنترل نشده و رشد سریع مو در یک ماه یا حتی مدت زمان بیشتر نیز اتفاق نمی افتد. توصیه ما این است که در اینگونه حتما نیم نگاهی به خدمات ویتامینه مو داشته باشید. ویتامینه کردن مو مستقیما روی ریشه مو تاثیر می گذارد و با تحریک فولیکول های موجود در آن، رشد سریع تر و بهتری را برا شما به ارمغان می آورد. فقط مطمئن شوید که این خدمات را از مجموعه ای معتبر مثل اسپارد دریافت می کنید. ویتامینه کردن مو اصول خاص خودش را دارد که متخصصین ما به خوبی به آنها آگاهی داشته و با انجام آنها می توانند سلامتی را دوباره به موهای شما بازگردانند.

خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه