مانیکور و پدیکور

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی

تمیز و مرتب کردن ناخن ها علاوه بر تاثیر بسزایی که در سلامتی دارد می تواند ظاهر زیبایی نیز به دستان شما ببخشد. یکی از اصلی ترین قدم ها در مرتب کردن ناخن ها، سوهان کشیدن است. نحوه سوهان کشیدن ناخن می تواند فرم و شکل آن را دستخوش تغییر کند. بخصوص اگر کاشت یا ژلیش ناخن داشته باشید. برای همین در این مقاله آموزش سوهان کشیدن ناخن را به صورت صفر تا صدی برای شما شرح خواهیم داد. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

نحوه سوهان کشیدن ناخن های طبیعی چگونه است؟

نحوه سوهان ناخن های طبیعی و بدون کاشت معمولا به شکل بادامی و مطابق شکل اصلی ناخن انجام می شود. توجه داشته باشید که برای ناخن های طبیعی بهتر است به جای سوهان برقی از سوهان های دستی استفاده کنید تا بافت ناخن آسیب نبیند. سوهان کشیدن ناخن های طبیعی با انجام مراحل ساده ای که در ادامه این مطلب به شما آموزش داده ایم ممکن است:

  • ابتدا ناخن های خود را به میزان مورد علاقه خود کوتاه کنید
  • سپس سوهان را از قسمت دیوار ناخن به سمت مرکز و نوک آن بکشید
  • این کار را در یک جهت مشخص انجام دهید و همواره سوهان را به سمت نوک ناخن نزدیک کنید تا در نهایت فرم بادامی شکل بگیرد
  • در آخر برای صاف کردن سطح ناخن می توانید از بافر استفاده کنید

سوهان کشیدن ناخن های طبیعی

آموزش سوهان کشیدن ناخن های کاشت شده

سوهان کشی ناخن های کاشت شده در دو مرحله مجزا انجام می شود که عبارت اند از:

  • کوتاه کردن و نازک سازی سطح ناخن ها
  • شکل دادن به ناخن

 در این قسمت مرحله اول یعنی نازک و کوتاه کردن ناخن ها را در ۳ قدم ساده مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱.     کوتاه کردن طول ناخن کاشت شده

در این مرحله از آموزش سوهان کشیدن ناخن قسمت اصلی یعنی استفاده از ابزارهای مانیکور و پدیکور را بررسی خواهیم کرد. حتما بارها اسم مانیکور روسی را شنیده اید اما آیا می دانید مانیکور روسی چیست؟ برای شروع مانیکور روسی از ابزارهای برقی مختلف همانند سوهان برقی استفاده می شود.

پس ابتدا با ابزارهای برقی همانند سوهان برقی یا ناخن گیر طول ناخن را کوتاه می کنیم تا به اندازه دلخواه برسیم. توجه داشته باشید که میزان بلندی وکوتاهی ناخن باید برحسب مدل مورد نظر شما انتخاب شود. برای مثال در مدل های نوک تیز ناخن ها باید کمی بلند باشند اما در مدل های گرد باید کمی بیشتر ناخن را کوتاه کرد.

آموزش سوهان کشیدن ناخن های کاشت شده

۲.     نازک کردن سطح ناخن ها

هنگام سوهان کشیدن ممکن ست متوجه شوید که مواد کاشت بسیار ضخیم است. ضخیم بودن سطح ناخن باعث دفرمه دیده شدن آن شود. علاوه بر این مدل های مختلف نیز روی ناخن های ضخیم قابل اجرا نیستند. درنتیجه لازم است سطح ناخن را با ابزارهایی همانند سوهان برقی کمی نازک تر کنید.

برای نازک کردن ناخن قدم های زیر را دنبال کنید:

گریندر ابزاری مشابه سوهان است که برای نازک کردن ناخن استفاده می شود. بهتر است پیش از استفاده این ابزار را کمی مرطوب کنید. البته اگر گریندر نداشته باشید می توانید با روش دستی از سوهان های معمول نیز استفاده کنید.

با حرکات منحنی شکل گریندر یا سوهان را روی ناخن حرکت دهید. در نازک کردن نیز تنها با یک جهت کار را به پایان برسانید.

لبه ها و روی ناخن را به مقدار مساوی ناخن کنید. تمرکز روی قسمت بالایی ناخن ممکن است باعث نازک شدن بیش از حد آن و آسیب رسیدن به ناخن ها طبیعی شود.

۳.     مرتب کردن لبه ناخن ها

در آموزش سوهان کشیدن ناخن می رسیم به سومین مرحله یعنی مرتب کردن لبه ناخن ها و از بین بردن تیزی و زمختی آن! برای این کار می توانید از سوهان فلزی یا سنگ سمباده نیز کمک بگیرید. تنها کافی است این ابزارها را در یک جهت مشخص در امتداد لبه و سطح ناخن حرکت دهید تا لکه های سفت و تیز از بین بروند.

چطور با سوهان به ناخن ها شکل بدهیم؟

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته ایم، آموزش سوهان کشیدن ناخن عبارت است از دو مرحله شامل کوتاه کردن و شکل دهی به ناخن. در ادامه این مطلب انواع شکل های ناخن و نحوه اجرای آن را با هم بررسی خواهیم کرد. از جمله شکل های رایج ناخن می توان به ناخن مربعی و نوک تیز اشاره کرد که روش سوهان کشیدن آن ها به طور کامل در ادامه این راهنما نوشته شده است:

آموزش سوهان کشیدن ناخن به شکل مربع

مدل مربعی بهترین انتخاب برای افرادی است که بستر ناخن نازک و بلند دارد. پس اگر بستر ناخن شما کوتاه یا عریض باشد بهتر است مدل های دیگر را امتحان کنید، در غیر این صورت فرم ناخن شما کوتاه تر از حالت طبیعی نیز دیده خواهد شد.

نظرات کاربران مانیکور و پدیکور

درخواست مانیکور و پدیکور

برای آموزش سوهان کشیدن ناخن مربعی ابتدا شکل یک مربع را روی قسمت جلویی ناخن خود تصور کنید. حالا سوهان را در یک خط مستقیم و راست روی لبه ناخن بکشید. پس از این مرحله ممکن است لبه های ناخن کمی تیز شده باشد. برای از بین بردن تیزی سوهان را به صورت مورب در لبه های کناری حرکت دهید.

توجه داشته باشید که نباید کناره های ناخن بیش از حد مورب باشد زیرا در این صورت فرم و شکل ناخن به کل تغییر خواهد کرد.

آموزش سوهان کشیدن ناخن به شکل مربع

آموزش سوهان کشیدن ناخن گرد

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت قبلی به حرکت دادن ناخن به صورت مستقیم اشاره کردیم. اگر دوست دارید ناخنتان فرم گرد و دایره ای شکل به خود بگیرد کافی است کمی بیشتر قسمت های دیواره ناخن را با سوهان تراش بدهید.

پس سوهان را به شکل قوس مانند و دایره وار روی جلویی ترین قسمت ناخن بکشید تا فرم گرد و نیم دایره ای ایجاد شود. توجه داشته باشید که پس از گرد کردن کناره ها باید نوک ناخن را نیز گرد کنید در غیر این صورت نتیجه کارتان ناخن های نوک تیز بیضی شکل خواهد بود. این مدل در میان انواع روش های کاشت ناخن ساده ترین گزینه است.

اگر ایجاد این فرم از ناخن برایتان وقت گیر و سخت است می توانید از خدمات مانیکور ناخن در منزل کمک بگیرید و بدون دردسر و صرف ساعت های طولانی در سالن های آرایشگری بهترین خدمات را در منزل خود دریافت کنید.

آموزش سوهان کشیدن ناخن گرد 

آموزش سوهان کشیدن ناخن گلدانی

همانطور که از اسم این فرم از آموزش سوهان کشی مشخص است، باید شکل یک گلدان را جلوی چشم خود مجسم کنید. شکل بیشتر گلدان ها به حالت مخروط است و باید این بار فرم مخروط را روی ناخن پیاده کنید.

قسمت جلویی ناخن نباید گرد باشد اما کناره های آن باید نسبت به فرم مربعی کمی نازک تر شود. برای این منظور سوهان برقی را روشن کرده و کار را با کناره ها و دیواره ناخن شروع کنید. سوهان کشیدن دیواره ناخن را به قدری ادامه دهید تا حالت مربعی و صاف را از دست داده و شکل اریب به خود بگیرد.

در واقع باید توجه داشته باشید که در مدل گلدانی ضخامت بستر ناخن با ضخامت نوک آن یکسان نیست و با نزدیکتر شدن به نوک ناخن باید ضخامت آن رفته رفته کاهش یابد.

آموزش سوهان کشیدن ناخن گلدانی

سوهان ناخن به شکل نوک تیز

این فرم از ناخن تاحدودی شبیه ناخن های بادامی شکل است با این تفاوت که نوک مدل الماسی کمی کشیده تر و تیز تر است. برای ایجاد این فرم از ناخن نباید در مراحل پیشین ناخن را بیش از حد کوتاه کرده باشید در غیر این صورت اجرای آن غیر ممکن خواهد بود.

در آموزش سوهان کشیدن ناخن نوک تیز دیگر نیاز به صاف و مربع کردن قسمت جلویی ناخ نیست. تنها کافی است از کناره های ناخن سوهان کشیدن را با شیب نسبتا بیشتر در مقایسه با مدل گلدانی ادامه دهید. امتداد دو کناره ناخن در یک نقطه تیز به هم خواهد رسید.

سوهان ناخن به شکل نوک تیز

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله با قدم های مختلف از آموزش سوهان کشیدن ناخن با شما همراه بودیم. برای اجرای هریک از قدم های بالا به ابزارهای مخصوص مانیکور و پدیکور نیاز خواهید داشت که با دریافت مشاوره از متخصصین این حیطه می توانید بهترین لوازم را برای خود تهیه کنید.

فرم ناخن مورد علاقه شما کدامیک است؟ ناخن گرد و کوتاه را بیشتر می پسندید یا ناخن های بلند و نوک و تیز را؟ نظرات خود را با اسپارد مگ در میان بگذارید!

ژلیش ناخن

  • اجرا مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت