نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

برخلاف گذشته امروزه طراحی لوازم دکوراتیو مختلف فقط به چوب و سنگ و فلز محدود نمی شود. یکی از متریال های ترند سالهای اخیر بتن دکوراتیو است اما منظور از بتن دکوراتیو چیست؟ در ادامه توضیح مختصری در مورد بتن های دکوراتیو ارائه کرده و سپس به بررسی کاربردهای مختلف آن خواهیم پرداخت.

پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

منظور از بتن دکوراتیو چیست؟

بتن های ساده و معمولی در ساخت و طراحی نمای ساختمان، نصب کفپوش ساختمان و حیاط، ستون های خانه و مواردی از این دست کاربرد دارد. هر چیزی که استفاده از بتن را از حالت ساده فراتر ببرد، بتن دکوراتیو نامیده می شود.

به عبارتی دیگر بتن های دکوراتیو را می توان بتن های کار شده نیز نامید. برای مثال با جدا بخشی و استفاده از استامپ و قالب های مختلف می توان حال و هوای تازه ای به بتن های سرد و بی روح بخشید. از طرفی می توان کاربردهای جدیدتری از بتن را نیز تعریف کرد. از جمله این موارد می توان به گلدان ها و ظروف بتنی اشاره کرد که در ادامه بیشتر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بتن دکوراتیو چیست؟

بتن دکوراتیو چه مزایایی دارد؟

شاید در نگاه اول استفاده از بتن برای ساخت لوازم دکوراتیو چندان جالب به نظر نیاید اما با ویژگی هایی که بتن دارد ساخت لوازم مختلف از آن می تواند کاملا یک محیط بدون خلاقیت را به فضایی خلاقانه تبدیل کند. از جمله مزایای بتن دکوراتیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بتن طول عمر بالایی دارد و به سرعت تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نمی گیرد.
  • طراحی یکدست و زیبایی را ایجاد می کند.
  • هزینه ساخت و طراحی المان های بتنی نسبت به سایر مصالح کم هزینه تر است.
  • ساخت و اجرای آن به سرعت انجام شده و به زمان زیادی نیاز ندارد.
  • در برابر آتش سوزی مقاوم است.
  • محدودیت مکانی ندارد و می توان لوازم ساخته شده از بتن را با خیال راحت در فضای داخلی و خارجی ساختمان به کار برد.
  • مقاومت بالایی در برابر اصطکاک و سایش دارد.

بتن دکوراتیو چه کاربردهایی دارد؟

حالا که به سوال بتن دکوراتیو چیست؟ پاسخ دادیم، نوبت به مهم ترین بخش از این مقاله یعنی بررسی کاربردهای بتن می رسد. کافی است کمی خلاقانه فکر کنید و از چارچوب ذهنی خود بیرون بیایید تا کاربردهای متنوعی برای بتن دکوراتیو پیدا کنید. در ادامه تعدادی از خلاقانه ترین و کاربردی ترین لوازم ساخته شده از بتن دکوراتیو را با شما در میان خواهیم گذاشت.

کاربردهای جذاب و خلاقانه بتن دکوراتیو عبارتند از:

حمام مینیمال و بتنی

می توان از بتن های دکوراتیو برای ساخت بخش های مختلفی از یک حمام ساده و مینیمال استفاده کرد. از جمله کاربردهای بتن در حمام و سرویس بهداشتی می توان به دیوارپوش، کفپوش، سینک و روشویی و حتی وان بتنی اشاره کرد. بتن یکی از بهترین مصالحی است که می توان برای حمام استفاده کرد اما چرا؟

بیایید با بررسی یک مثال به توضیح آن بپردازیم. یکی دیگر از مصالح پر کاربرد برای طراحی فضای حمام و سرویس بهداشتی سنگ مرمر و تراورتن است. انواع سنگ تراورتن ظاهر بسیاری زیبایی به فضای می بخشند اما برای تمامی بخش های حمام و گوشه کنار مختلف قابل استفاده نیستند اما بتن این محدودیت را نیز ندارد و می توان از آن در طراحی بخش های مختلف استفاده کرد.

سرویس بهداشتی بتنی

دیوارپوش های ساخته شده از بتن دکوراتیو

اگر به دنبال جدیدترین پوشش برای دیوار هستید بهتر است سوال “کاغذ دیواری بهتر است یا نقاشی؟ ” را کنار گذاشته و پانل های بتن دکوراتیو برای اجرا روی دیوار آشنا شوید! این دیوارپوش ها بهترین گزینه برای طراحی یک خانه مدرن و امروزی هستند.

می توانید دیوارپوش های ساخته شده از بتن با طرح ها و ابعاد مختلف را در دیوار بخش های مختلف منزل و یا محیط های کاری و تجاری همانند پاساژهای و رستوران ها و یا به عنوان کانتر آشپزخانه به کار ببرید. کانتر آشپزخانه؟ بله نه تنها به عنوان دیوارپوش بلکه به عنوان پوشش روی کابینت نیز می توان از بتن استفاده کرد!

باتوجه به ویژگی های ضد حرارت، ضد آتش سوزی، ضد سایش و اصطکاک بتن دکوراتیو می توان گفت یکی از بهترین متریال های قابل استفاده برای طراحی و ساخت کانتر آشپزخانه است. با این پوشش دیگر نیاز نیست نگران قرار دادن قابلمه داغ و یا خط و خش خرد کردن میوه و سبزی باشید!

بتن دکوراتیو برای دیوار

گلدان های کوچک و بزرگ بتنی

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

به مرور زمان عده بیشتری به دنبال سوال بتن دکوراتیو چیست؟ رفتند و در نهایت ایده های خلاقانه نیز رفته رفته بیشتر شد اما از جمله اولین ایده های ساخت وسایل مختلف با بتن، گلدان بتنی بود. شما می توانید با داشتن قالب های مخصوص گلدان های دکوراتیو و جذاب بتنی را در منزل نیز بسازید!

گلدان بتنی

میز و صندلی بتنی برای فضای باز

اگر به فکر تهیه میز و صندلی مناسبی برای حیاط و یا بالکن منزل و یا باغ خود هستید بد نیست با میز و صندلی های ساخته شده از بتن آشنا شوید. استفاده از این مصالح برای ساختن میز و یا صندلی علاوه بر جذابیت ظاهری که دارد، حس و حال غذا خوردن و وقت گذراندن در دل طبیعت را نیز به افراد منتقل می کند.

علاوه بر این با داشتن میز و صندلی از جنس بتن دیگر نیاز نیست نگران برف و باران و گرد و غبار باشید. این مصالح مقاومت بسیاری بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند.

کاربردهای بتن دکوراتیو

صندلی گلدانی ساخته شده از بتن دکوراتیو چیست؟

شاید اسم آن کمی به نظر برسد اما ساخت آن بسیار ساده است. پیش تر به بررسی صندلی و گلدان های بتنی پرداختیم. با ترکیب این دو المان می توان گلدانی ساخت که صندلی و یا نیمکت نیز داشته باشد. تصویر این ایده خلاقانه در زیر قابل مشاهده است.بتن دکوراتیو چه کاربردی دارد؟

شومینه های لوکس و مدرن بتنی

شومینه ها با مصالح مختلف و شکل های متفاوتی طراحی می شوند. یکی از مصالحی که در سالهای اخیر برای ساخت شومینه بیش از پیش مورد توجه طراحان قرار گرفته، شومینه بتنی است. با توجه به مقاومت بالای بتن در برابر آتش سوزی و حرارت بالا می توان آن را یکی از بهترین متریال ها برای طراحی شومینه دانست. برای طراحی این شومینه های می توانید از خدمات طراحی دکوراسیون منزل نیز کمک بگیرید!

شومینه بتنی

ساعت بتنی ساده اما دوست داشتنی!

یکی از کاربردی ترین لوازمی که تابحال از بتن دکوراتیو ساخته شده است، ساعت دیواری بتنی است. این ساعت های عقربه دار یادآوری از گذشته های بسیار دور در فضای مدرن منزل و یا محیط کار شما خواهند بود. ساعت بتنی ترکیب بسیار خوبی با لوازم دکوری چوبی و یا فلزی نیز دارد!

ساعت بتنی

چراغ و آباژوهای بتنی

چراغ ها و یا پایه آباژور را می توانید خودتان نیز با قالب های مخصوص بتنی در منزل بسازید. این لوازم ترکیب بسیار جذابی با سایر اجزای یک دکوراسیون مدرن ایجاد می کنند. حتی با رنگ آمیزی آنها می توانید چراغی متناسب با دکوراسیون کلاسیک نیز بسازید!

چراغ های بتنی

زیور آلات بتنی

اگر سبک هایی متفاوت و جدید از زیورآلات را می پسندید بتن می تواند گزینه جذابی برای شما باشد. دستبند، گردنبند و انگشترهای ساخته شده از بتن که یادآور زیورآلات گلادیاتور ها هستند را رنگ کرده و با زنجیرهای مختلف همراه کنید تا به سبکی منحصر بفرد دست پیدا کنید!

گردنبند و بتن دکوراتیو

ظرف و ظروف ساخته شده از بتن دکوراتیو

وقتی سوال :بتن دکوراتیو چیست؟” پرسیده می شود، اولین چیزی که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد کفپوش و یا دیوارپوش های بتنی است. در حالیکه امروزه کاربرد بتن دکوراتیو از صنایع ساخت و ساز فراتر رفته و حتی تا طراحی ظروف سرو غذا نیز رسیده است!

ظروف بتنی و جذاب

هزینه استفاده از بتن دکوراتیو چقدر است؟

اگر بخواهید لوازمی ساده همانند ظروف و یا گلدان های بتنی در منزل بسازید، لازم نیست هزینه چندان بالایی صرف کنید اما اگر می خواهید در طراحی دکوراسیون منزل خود از دیوارپوش، کفپوش و یا حمام بتنی استفاده کنید باید از متخصصین کمک بگیرید.

باتوجه به اینکه هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد، بهتر است سفارش خود را به صورت رایگان و اینترنتی در اسپارد ثبت کنید. در کوتاه ترین زمان بهترین متخصص برای طراحی دکوراسیون را برای شما معرفی کرده و هزینه خدمات را دریافت خواهید کرد!

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)