نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

رنگ یا کاغذ دیواری؟ موضوعی که پس از رونق گرفتن کاغذ دیواری‌ها و ایجاد تنوع در آن‌ها، اکثر ما را در هنگام تغییر دکوراسیون، درگیر خود می‌کند. اگر می‌خواهید سر و سامانی به دیوارهای خانه بدهید و برای انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری دچار تردید شده‌اید، بهترین راه این است که به بررسی مزایا و معایب این دو پوشش بپردازید. سپس بر اساس شرایط خود، یکی را انتخاب کنید.

این که برای خانۀ شما خدمات نقاشی بهتر است یا نصب کاغذ دیواری بستگی به موارد بسیار زیادی دارد که ما در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم تا انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

رنگ و کاغذ دیواری چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اولین نکته در انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری، پوشش قبلی دیوارها است. اگر پوشش قبلی کاغذ دیواری باشد، نباید روی آن را رنگ کنید؛ زیرا کیفیت رنگ به شدت کاهش پیدا می‌کند. از طرفی، پوشش قبلی چه رنگ باشد چه کاغذ، پیش از نصب کاغذ دیواری جدید، باید حتماً دیوارها تمیز شوند و طرح آن‌ها پاک شود.

این مرحله، زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. ظرافت کار بسیار مهم است؛ زیرا هر آسیبی به دیوار، کار را عقب می‌اندازد. اگر بخواهید دیوار را رنگ کنید، صاف کردن دیوار با بتونه کافی است و وقت کمتری از شما گرفته می‌شود. در واقع آماده کردن دیوار برای رنگ بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری‌ها اگر از جنس مرغوب انتخاب شوند، دوام بیشتری نسبت به رنگ دارند. شما می توانید بدون نگرانی رنگ های ضد آب و یا کاغذ دیواری هایی قابل شستشو پیدا کنید اما در هر صورت رنگ به مرور زمان کدر و چرک‌مرده می‌شود. البته کاغذ دیواری به دلیل این‌که با چسب به دیوار می‌چسبد، نمی‌تواند در محیط‌های مرطوب زیاد دوام بیاورد.

نصب کاغذ دیواری، زودتر از رنگ تمام می‌شود. برای رنگ‌آمیزی باید روی تمام وسایل را بپوشانید که رنگی نشوند؛ اما نصب کاغذ دیواری این دردسرها را ندارد. همچنین بوی رنگ بسیار بیشتر از بوی چسب کاغذ دیواری است و دیرتر هم از فضای خانه محو می‌شود. البته برای جلوگیری از بوی بد می توانید رنگهای بدون بو نیز انتخاب کنید.

رنگ یا کاغذ دیواری

قیمت رنگ بیشتر است یا کاغذ دیواری؟

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

رنگ‌ها و کاغذ دیواری‌ها به همان اندازه که تنوع رنگ و طرح دارند، تنوع قیمت نیز دارند. هزینۀ رنگ در بیشتر مواقع کمتر از هزینۀ کاغذ دیواری است. اگرچه بیشتر است، اما به دلیل عمر طولانی‌تری که دارد به صرفه است. همچنین، رنگ آمیزی دیوار را می‌توانید خودتان انجام دهید، اما نحوه نصب کاغذ دیواری سخت‌تر است و باید از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید. این افراد را می‌توانید از طریق سایت اسپارد پیدا کنید.

قیمت رنگ بیشتر است یا کاغذ دیواری؟

 

تنوع طرح در کاغذ دیواری و رنگ

کاغذ دیواری‌ها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و برای هر سلیقه‌ای طراحی شده‌اند. همچنین این قابلیت را دارند که طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا بر روی کاغذ دیواری چاپ شود. اما در رنگ آمیزی دیوار، فقط می‌توانید طیف رنگ و نوع رنگ را مشخص کنید. توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که رنگ‌ها از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند و بیشتر از کاغذ دیواری‌ها برای محیط زیست ضرر دارند. اغلب کاغذ دیواری‌ها از الیاف سازگار با محیط زیست تهیه می‌شوند.

تنوع طرح در کاغذ دیواری و رنگ

انتخاب پوشش دیوارها

انتخاب بین رنگ و کاغذ دیواری تصمیمی است که باید برای خانۀ خود بگیرید. اگر خانۀ شما کوچک است، بهتر است رنگ را انتخاب کنید! کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، فضاهای کوچک را کوچک‌تر نشان می‌دهند و آن را شلوغ می‌کنند. بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک، رنگ‌های روشن است. با توجه به این‌که رنگ، دیوارها را براق‌تر می‌کند، نورگیری فضا را افزایش می‌دهد و خانه را روشن‌تر می‌کند.

اگر خانۀ شما مساحت متوسط و یا بزرگی دارد، شاید بهترین گزینه برای شما، ترکیب رنگ و کاغذ دیواری باشد. مثلاً می‌توانید دو دیوار روبروی هم را کاغذ دیواری کرده و بقیۀ دیوارها را رنگ کنید.

پوشش دیوارهای اتاق خواب، بستگی به سلیقۀ شما دارد. اما توجه داشته باشید که دیوارهای رنگ شده، بیشتر در معرض خط و خش و پوسته پوسته شدن هستند. اگر به رنگ علاقه دارید و در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید، حتماً از رنگ‌های ضد آب استفاده کنید تا کمتر آسیب ببینند.

استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب، گزینۀ بسیار مناسبی است؛ زیرا به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. سعی کنید برای هر قسمت از خانه که کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، کاغذ دیواری‌های قابل شست‌وشو به کار ببرید. توجه داشته باشید که اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، باید قید کاغذ دیواری را بزنید؛ زیرا این موجودات کوچک و دوست داشتنی به کندن کاغذ از روی دیوار علاقۀ زیادی دارند.

اگر هنوز نمی دانید کدامیک از انواع کاغذ دیواری مناسب فضای شماست پیشنهاد می کنیم راهنمای ما در مورد معرفی انواع کاغذ دیواری را از دست ندهید.

انتخاب پوشش دیوارها

سخن پایانی اسپارد!

با وجود این‌که به طور کلی، کاغذ دیواری گزینۀ مناسب‌تری به نظر می‌رسد، اما انتخاب رنگ و کاغذ دیواری به نیازها، سبک دکوراسیون و سلیقۀ شما بستگی دارد. هر دو گزینه مزایای مخصوص به خود را دارند. طرفداران رنگ و کاغذ دیواری، هر دو به یک اندازه بوده و محبوبیت هیچ‌کدام بیشتر از دیگری نیست.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری نیز هیجان خاصی به فضا می‌بخشد. توصیۀ بیشتر طراحان داخلی این است که اگر همچنان نمی‌دانید از رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است فضاهایی مانند اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را با رنگ پوشش دهید و سالن پذیرایی را با کاغذ دیواری تزئین کنید. برای مقابله با این تردید، می‌توانید بودجۀ خود را مشخص کنید؛ سپس بر اساس بودجه، تصمیم بگیرید که کدام‌یک از پوشش‌ها برای خانۀ شما مناسب است.

آیا تاکنون در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری تردید داشته‌اید؟ شما در نهایت کدام‌یک را انتخاب کرده‌اید؟ در کامنت‌ها برای ما بنویسید که علت انتخاب شما چه بوده است.

نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای