نصب و تعمیر شیرآلات

  • اعزام فوری تعمیرکار
  • عیب‌یابی و تعمیر اصولی

پس از یک روز خسته کننده و شلوغ دوش آب گرم می تواند برای بازیابی انرژی فکر خوبی باشد. گزینه بهتر از یک دوش چند دقیقه ای نیز وجود دارد! بله، وان آب گرم مطابق با اسانس های آرامش بخش موردعلاقه تان!

آیا انتخاب وان برای همه حمام ها امکان پذیر است؟ ابعاد وان حموم مناسب برای حمام های بزرگ و کوچک چقدر است؟ در انتهاب ابعاد و شکل وان حمام باید به چه مواردی دقت کنیم؟ در ادامه این مقاله ابتدا نکاتی درخصوص انتخاب بهترین وان حمام را بررسی کرده و سپس به مبحث اندازه گیری ابعاد وان حمام خواهیم پرداخت.

پس اگر شما نیز به فکر تهیه وان برای حمام هستید، در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

وان یا جکوزی؟ کدام برای منزل شما مناسب تر است؟

پیش از اینکه به بررسی نکات مهم در خصوص ابعاد وان حموم و انتخاب آن بپردازیم، بد نیست با تفاوت وان و جکوزی نیز آشنا شویم، دو واژه ای معمولا در کنار یکدیگر به کار برده می شوند.

وان معمولا شکل ساده تری دارد و همانند یک حوضچه است که داخل آن با آب پر می شود. وان ساده امکانات پیچیده و متنوع دیگری ندارد. برخلاف آن جکوزی یا همان وان جکوزی به طور معمول با شیر آب پر نمی شود بلکه رد داخل آن خروجی هایی تعبیه شده است که آب با فشار از آن بیرون می ریزد. به همین دلیل استفاده از جکوزی صرفا برای نظافت روزمره نیست بلکه می تواند هدف درمانی نیز داشته باشد.

حتما جکوزی های استخرهای عمومی را دیده اید. برخلاف آنها جکوزی های خانگی سیستم ساده و جمع و جورتری دارند و در شکل های مختلف عرضه می شوند. درنتیجه می توانید برحسب اندازه حمام خود بهترین نوع جکوزی را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه از بین بردن قارچ و کپک حمام 

اندازه گیری ابعاد وان حمام

در انتخاب وان حمام باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه انواع مختلفی از وان های حمام در ابعاد، شکل و سایزهای مختلف به فروش می رسند اما بهترین انتخاب برای شما کدامیک است؟ با بررسی نکاتی که در ادامه نوشته ایم شما نیز می توانید بهترین گزینه را برای حمام منزل خود انتخاب نمایید:

توجه به کیفیت وان حمام

اولین نکته ای که در انتخاب وان حمام باید توجه داشته باشید کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن است. از طرفی فرم قرارگیری سر و زوایای ساخت وان نیز باید به گونه ای باشد که افراد با قرارگیری در داخل آن احساس راحتی داشته باشند.

توجه به کاربردی بودن وان

دومین نکته کاربردی بودن وان برای کلیه اعضای خانواده است. اندازه و شکل وان باید به گونه ای باشد که با سایز و قد کاربران نیز همخوانی داشته باشد. برای مثال یک وان کاربردی باید هم برای قرارگیری کودکان مناسب باشد، هم برای سالمندان و سایر اعضای خانواده.

البته رعایت این نکته زمانی ضروری است که در نظر داشته باشید تنها یک وان برای استفاده همه افراد منزل تهیه کنید. در غیر این صورت می توانید تنها کاربردی بودن وان برای خودتان یا فرد ویژه ای از خانواده تان را در نظر بگیرید.

ابعاد وان حموم

در نظر داشتن فضا و ابعاد حمام در خرید وان

نکته مهم دیگر در نظر داشتن ابعاد محیطی است که می خواهید وان را در آن قرار دهید. برای مثال اگر حمام کوچک و مربع شکلی داشته باشید، انتخاب وانی بزرگ و مستطیلی شکل به هیچ عنوان فکر مناسبی به نظر نمی رسد.

درنتیجه پیش از انتخاب ابعاد وان حموم و شکل آن بهتر است اندازه گیری دقیقی از ابعاد حمام خود را انجام دهید. به این ترتیب دیگر نیاز به پرداخت دوباره هزینه نصب شیرآلات، خود وان و حتی هزینه حمل و نقل نیست!

مهمترین نکته در انتخاب وان حمام چیست؟

نظرات کاربران نصب و تعمیر شیرآلات

درخواست تعمیر شیرآلات

پیش تر به بررسی تعدادی از نکات ضروری پرداختیم اما مهمترین آنها انتخاب بهترین ابعاد وان حموم و همینطور در نظر گرفتن بهترین شکل است. به طور کلی وان های حمام در شکل هایی که برایتان فهرست کرده ایم عرضه می شوند:

  • وان سکودار
  • وان با کف فرورفته
  • وان مخصوص گوشه حمام (وان سه گوش)
  • وان پلتفرمی
  • وان گرد
  • وان تک نفره و دو نفره
  • وان بزرگ

در ادامه به بررسی سایز استاندارد هریک از این وان های حمام خواهیم پرداخت. با بررسی سایز هر یک و مقایسه آن ابعاد حمام و محل قرارگری وان می توانید بهترین گزینه را برای منزل خود انتخاب کنید. پس در ادامه با بررسی ابعاد وان حموم با ما همراه باشید!

مهمترین نکته در انتخاب وان حمام

ابعاد وان جکوزی بر اساس انواع مدل ها

ابعاد وان جکوزی تولیدی هر شرکتی ممکن است با دیگری کمی فرق داشته باشد و اعدادی که در ادامه مطلب آورده شده است یک میانگین کلی است، انواع مدل های وان جکوزی عبارتند از:

  • وان جکوزی کوچک تک نفره
  • وان جکوزی متوسط تک نفره
  • وان جکوزی بزرگ دو نفره
  • وان جکوزی گوشه یا سه گوش
  • وان جکوزی گرد

 ابعاد وان حموم چقدر است؟

حالا که با نکات ابتدایی آشنا شدیم، می توانیم به بررسی ابعاد استاندارد وان حمام بپردازیم. اندازه وان برحسب نوع آن متفاوت است. درواقع همین ابعاد است که باعث ایجاد تفاوت در شکل وان های مختلف شده است. بیایید ابعاد هریک از این موارد را با هم بررسی کنیم:

ابعاد وان حموم کوچک یک نفره

در طراحی دکوراسیون منازل معمولا ابعاد مناسب و استانداردی برای حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته می شود. با این حال برحسب نقشه منزل ممکن است گاهی اوقات اندازه حمام کوچکتر از حد استاندارد باشد. در چنین شرایطی شاید فکر کنید استفاده از وان امکان پذیر نیست.

جالب است که بدانید وان های کوچک تک نفره ای نیز برای حمام های کوچک تولید شده است که شما نیز می توانید با خیال را حت آن را در حمام کوچک خود نصب کنید. از طرفی اگر دوست ندارید کل فضای حمام را با وان و جکوزی اشغال کنید، استفاده از وان کوچک می تواند برای شما نیز مناسب باشد.

شکل وان های کوچک معمولا مستطیلی و ساده است البته می توان انواع منحنی و شکیل تری را نیز در بازار یافت. ابعاد وان حموم کوچک به اندازه زیر است:

  • طول وان حمام کوچک بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی متر
  • عرض وان تک نفره کوچک بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر

ابعاد وان حموم کوچک یک نفره

اندازه وان تک نفره متوسط

این وان ها نیز همانند موارد پیشین یک نفره هستند اما با اسم یک نفره متوطی شناخته می شوند. شما می توانید به راحتی در داخل این وان ها دراز کشیده و لذت ببرید. به همین دلیل وان متوسط پرفروش ترین وان موجود در بازار است.

ابعاد وان حموم یک نفره متوسط که معمولا با ابعاد وان استاندارد نیز شناخته می شود به قرار زیر است:

  • طول وان متوسط بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی متر
  • عرض وان تک نفره استاندارد بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر

اندازه وان دونفره

وان های دو نفره که با نام وان جکوزی نیز شناخته می شوند در مقایسه با دو مورد پیشین ابعاد و امکانات بیشتری دارند. البته کاملا بدیهی است که قیمت این وان نیز در مقایسه با آنها بیشتر است. پس اگر کمبود جا و هزینه ندارید، انتخاب وان جکوزی دو نفره می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد.

به طور معمول فضای مورد نیاز برای قراگیری و نصب این وان حدود ۱۳ متر مربع است. ابعاد این وان به طور دقیق تر عبارت است از:

  • طول وان دو نفره ۱۷۵ سانتی متر
  • عرض وان جکوزی دو نفره ۱۲۵ سانتی متر

ابعاد وان حموم سه گوش

وان های سه گوش معمولا در ابعاد تک نفره و دو نفره عرضه می شوند. مدل یک نفره آنها تاحدودی کوچکتر است اما در هر صورت به علت شکل مثلثی فضای بیشتری را اشغال می کند. البته برحسب نوع معماری حمام و فضای در اختیار این نوع از وان حمام می تواند حتی انتخاب مناسبی برای فضای کوچک نیز باشد.

ابعاد وان جکوزی سه گوش کوچک معمولا ۹۰ در ۹۰ سانتی متر است اما ابعاد وان جکوزی سه گوش بزرگ عبارت است از:

  • ۱۲۰ در ۱۲۰ سانتی متر
  • و یا ۱۶۰ در ۱۶۰ سانتی متر

ابعاد وان حموم سه گوش

وان حمام را چطور نصب کنیم؟

پس از اینکه با بررسی نکات بالا وان حمام مناسب را خریداری کردید نوبت به نصب وان و شیرآلات آن می رسد. نصب وان حمام نیز تاحدودی مشابه نصب روشویی است. تنها کافی است که از نصب شیرآلات و اتصالات اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از متخصصین خبره اسپارد برای نصب وان حمام است. برای این منظور می توانید سفارش خود را به صورت رایگان در اسپارد ثبت کرده و حتی درخصوص اندازه استاندارد و مناسب وان برای حمام خود نیز از متخصص مربوطه راهنمایی بگیرید.

بازسازی ساختمان

  • نوسازی و بازسازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت