وقتی در مورد کارواش صحبت می کنیم بی شک تصویری از کارواش سنتی همراه با آب و مقدار زیادی شوینده در ذهن بیشتر افراد مجسم می شود. شستشوی ماشین با آب تنها یکی از روش های کارواش است. امروزه روشهای متنوع دیگری وجود دارد که بدون استفاده از آب خودرو شما را تر و تمیز می کنند. پس اگر می خواهید بدانید کارواش بدون آب چیست و چه مزایایی دارد، در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

منظور از کارواش بدون آب چیست؟

برخلاف کارواش های سنتی در کارواش بدون آب به جای فشار زیاد آب از مواد دیگری با قدرت پاک کنندگی به مراتب بالاتر استفاده می شود. به این ترتیب از مصرف مقدار زیادی آب برای شستشوی خودرو نیز جلوگیری می شود.

کارواش بدون آب خود انواع مختلفی دارد و به دو روش کارواش بدون آب با بخار (که با اسم کارواش بخار نیز شناخته می شود.) و کارواش نانو تقسیم می شوند. در کارواش بخار به جای مقدار زیادی آب از بخار آب استفاده می شود و در کارواش نانو نیز مواد پاک کننده نانو ویژه خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه بیشتر به بررسی این دو روش و نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

کارواش بدون آب چیست؟

کاوراش بدون آب با بخار چیست؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، یکی از جدیدترین روش های کارواش که مشکلات شستشوی خودرو با آب را به همراه ندارد، کارواش بخار است. در بخارشویی و یا کارواش بخار به جای مقدار زیادی آب تنها ۲ تا ۳ لیتر آب برای تولید بخار استفاده می شود.

به عبارتی بخار در دیگ مخصوص تولید شده و به کمک دستگاه کارواش بخار با فشار زیاد از طریق نازل خارج می شود. از این روش می توان برای زیرشویی، روشویی و همینطور توشویی خودرو نیز استفاده کرد. یکی از مزایای کارواش بخار امکان استفاده از این خدمات در محل است. برای مثال شما می توانید با ثبت سفارش کارواش بخار در محل بدون مراجعه حضوری خدمات نظافت خودرو را حتی در پارکینگ خود دریافت کنید.

کارواش بدون آب نانو چیست؟

علاوه بر کارواش بدون آب با بخار، از دیگر روشهای کارواش بدون نیاز به آب می توان به کارواش نانو اشاره کرد. پیش تر دانستیم که منظور از کارواش بدون آب چیست اما مواد نانو چه تاثیری در این کارواش دارند؟ در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی می توان ردپای مواد نانو را در بیشتر صنایع مشاهده کرد. یکی از حیطه های که مواد نانو به آن نیز پاگذاشته است، مواد مخصوص کارواش خودرو است.

مواد نانو را می توان در انواع اسپری و شامپوهای نانو کارواش پیدا کرد. روش استفاده از این مواد برخلاف کارواش آب نیز بسیار آسان است. تنها کافی است یک دستمال و مقداری شوینده نانو داشته باشید تا خودرو شما در کوتاه ترین زمان تمیز شود. با این حال لازم است نکات استفاده از این روش حتما رعایت شود. به همین دلیل نیز بهتر است کارواش نانو را به متخصصین بسپارید.

کارواش نانو بدون آب

کارواش نانو چطور انجام می شود؟

حتما با روش کارواش آب که با تمیز کردن خودرو با شوینده و مقداری زیادی کف آغاز شده و با شستشوی خودرو همراه مقدار زیادی آب به پایان می رسد آشنا هستید. اما کارواش نانو چطور انجام می شود؟ دستورالعمل کارواش نانو بر حسب نوع شامپو و شوینده نانو ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل لازم است اول از همه دستورالعمل را مطالعه کرده و براساس آن اقدام کنید.

با توجه به این نکته سایر مراحل ساده کارواش نانو عبارتند از:

  • ابتدا با استفاده از یک دستمال نرم و میکروفیبر همه گرد و خاک روی ماشین را تمیز می کنند.
  • سپس مقداری از مواد نانو مثل اسپری یا شامپو نانو را روی بدنه ماشین ریخته می شود.
  • پس از این مرحله کمی صبر می کنند تا مواد نانو به خوبی روی کثیفی های بدنه و یا داخل ماشین تاثیر کند.
  • پس از چندین دقیقه صبر کردن، بار دیگر با استفاده از یک دستمال میکروفیبر تمیز دیگر کل بدنه و اتاق خودرو تمیز می شود. به همین راحتی می توانید از برق زدن خودروی خود لذت ببرید!

کارواش نانو بدون آب چیست

کارواش نانو بخار چه تفاوتی با کارواش نانو دارد؟

همانطور که در پاسخ به سوال کارواش بدون آب چیست نیز پاسخ دادیم، کارواش بدون آب با روش های مختلفی انجام می شود. اما کارواش نانو بخار چیست؟ یکی دیگر از این روشها کارواش نانو بخار است که می توان آن را ترکیبی از دو روش کارواش بخار و کارواش نانو دانست.

در کارواش بخار از بخار آب به تنهایی و در کارواش نانو تنها از اسپری یا شامپو نانو خودرو استفاده می شود. در حالیکه در کارواش نانو بخار به دیگ تولید کننده بخار مواد شوینده نانو نیز اضافه می شود. این مواد نانو همراه با فشار بخار علاوه بر از بین بردن آلودگی های ماشین به درخشندگی و استحکام بیشتر بدنه نیز کمک می کنند. در ادامه بیشتر به بررسی مزایای کارواش بدون آب خواهم پرداخت.

کارواش نانو بخار چیست

کارواش بدون آب چه مزایایی دارد؟

یک سوال مهم دیگری که پس از بررسی “کارواش بدون آب چیست؟” به وجود می آید این است که اصلا چرا باید به جای کارواش بخار از این روش استفاده کنیم؟ مگر کارواش بدون آب چه مزایایی در مقایسه با کارواش آب معمولی و سنتی دارد؟ در ادامه با بررسی مزایای این روش شما نیز برای استفاده از کارواش بدون آب در دفعات بعدی شستشوی خودرو خود متقاعد خواهید شد. این مزایا عبارتند از:

کارواش بدون آب در مقایسه با کارواش سنتی راحت تر است.

اگر بخواهید خودروی خود را با آب بشویید باید حتما به کارواش مراجعه کنید. خدمات کارواش آب در محل نیز وجود دارد اما تنها در صورتی پیشنهاد می شود که زمان کافی در اختیار داشته باشید. در نتیجه اگر می خواهید خیلی راحت تر در مدت زمان کوتاه تری خودرو خود بدون کثیف کاری اطراف تمیز کنید، بهتر است روش کارواش بدون آب را انتخاب کنید.

کارواش نانو باعث درخشش طولانی مدت خودروی شما خواهد شد.

حتما تجربه کارواش آب را داشته اید. حتی اگر همین حالا ماشین خود را در کارواش با آب و شوینده تمیز کنید، ممکن است یک ساعت بعد در اثر بارش باران مجدد شیشه ها و بدنه ماشین پر از لک و آلودگی شود. در کارواش نانو علاوه بر تمیز شدن آلودگی ها یک لایه محافظ نیز روی بدنه خودرو ایجاد می شود. این لایه محافظ سرعت کثیف شدن را کاهش داده و در نتیجه خودرو شما مدت زمان طولانی تری تمیز خواهد بود.

مزایای کارواش نانو بخار

کارواش بدون آب در هزینه ها صرفه جویی می کند.

در قسمت پیشین به تاثیر طولانی مدت تر کارواش نانو اشاره کردیم. از آنجایی که با کارواش نانو خودرو شما مدت زمان بیشتری تمیزی خود را حفظ خواهد کرد، در نتیجه دفعات مراجعه به کارواش نیز کمتر خواهد بود. به این ترتیب می توانید با یک بار کارواش نانو بخار، هزینه ده ها بار کارواش آب اضافی را برای دیگر خدمات ضروری مورد نیاز برای خودرو خود پس انداز کنید.

با کارواش بدون آب در مصرف آب صرفه جویی کنید.

در هر بار کارواش آب برحسب کثیفی خودرو معمولا بین ۷۰ تا ۱۰۰ گالن آب مصرف می شود. با توجه به بحران آب بهتر است همه ما به صرفه جویی در مصرف آب کمک کرده و تا حد ممکن استفاده آب در کارهای نظافتی مثل شستشوی خودرو را به حداقل برسانیم.

با استفاده از کارواش بخار این میزان به حداقل می رسد. در کارواش نانو نیز هیچ آبی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم مصرف نمی شود. تنها کافی است دستمال و شوینده نانو خودرو خود را آماده کنید.

کارواش نانو بدون آب دوستدار محیط زیست است.

در تولید محصولات نانو برای خودرو تنها به کیفیت و میزان قدرت پاک کنندگی آن توجه نمی شود، بلکه دوستدار محیط زیست بودن این محصولات نیز برای تولید کنندگان مهم است. به این ترتیب با خیال راحت بدون اینکه به محیط و جانداران حتی به صورت غیر مستقیم با شوینده ها کارواش آب آسیب برسانید، می توانید ماشین خود را با مواد نانو تمیز کنید.

با خدمات کارواش بدون آب می توانید همه قسمت های خودرو را تمیز کنید.

همه خدمات زیر شویی، روشویی و حتی توشویی با کارواش نانو بخار امکان پذیر است. چیزی که شاید با کارواش آب امکان پذیر نباشد. برای مثال شما در کارواش سنتی نمی توانید همه گوشه و کنار خودروی خود به خصوص داخل اتومبیل را به خوبی تمیز کنید. اما با قدرت بخار و مواد نانو می توانید همه گرد و خاک گوشه و کنار را از بین ببرید.

علاوه بر این کارواش نانو بخار حتی امکان موتورشویی را نیز برای شما فراهم کرده است. بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به قطعات فنی خودرو برسانید، همه قسمت های ماشین با کارواش نانو بخار تمیز می شوند. به همین راحتی شستشوی رادیاتور، گلگیر، کاپوت جلو و عقب، موتور، برف پاک کن، آینه ها، شیشه ها، بدنه و حتی روکش صندلی ها را به کارواش نانو بخار بسپارید!

کارواش بدون آب چه مزایایی دارد؟

هزینه کارواش بدون آب چقدر است؟

در این مقاله به سوال کارواش بدون آب چیست پاسخ دادیم و انواع آن را بررسی کردیم. در قسمت پیشین نیز به مزایای این روش در مقایسه با کارواش آب پرداختیم. نکته دیگر که ممکن است در ذهن همه به وجود آمده باشید قیمت کارواش نانو است.

همانطور که بررسی شد شاید قیمت این کارواش بیشتر از کارواش سنتی باشد اما برای مدت ها شما را از کارواش رفتن بی نیاز می کند. در نهایت نیز هزینه آن در مقایسه با دفعات متعدد کارواش آب بسیار پایین خواهد بود. برای دریافت هزینه دقیق این خدمات می توانید همین حالا سفارش کارواش نانو و یا کارواش بخار را در اسپارد ثبت کنید. پس از ثبت سفارش رایگان قیمت کارواش نانو اعلام می شود.

در نهایت می توانید انواع خدمات کارواش بدون آب اسپارد را در روز و ساعت موردنظر خود در محل دریافت کنید. کلیه این خدمات برای همه مناطق استان تهران و البرز (کرج) قابل ارائه است و تنها محدود به یک محله یا منطقه نیست.