خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

به جرئت می توان گفت لاک ناخن یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی در میان بانوان است. همین لاک‌های رنگارنگ و زیبا گاهی اوقات می توانند باعث دردسر شوند. کافی است که قبل از خشک شدن کامل لاک دست به لباستان بزنید و یا بستن درب لاک را فراموش کنید و ناگهان لاک ناخن به شکل لکه تیره‌ای روی لباس نقش ببندد.

مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم لباس‌هایمان را فدای لاک کنیم. به همین خاطر با استرس ممکن است به روش‌های اشتباه متعددی متوصل شویم. در این مقاله ما بهترین روش‌های پاک کردن لاک ناخن از روی لباس را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس اگر شما نیز می خواهید با لکه‌های تثبیت شده روش لباس‌هایتان خداحافظی کنید، با اسپارد مگ همراه باشید.

برای پاک کردن لاک ناخن به چه لوازمی نیاز داریم؟

لاک همان‌طور که روی ناخن شکلی منسجم به خود می گیرد، روی الیاف لباس‌ها نیز لکه قدرتمندی را تشکیل می دهد. در نتیجه برای پاک کردن این لکه لازم است از تعدادی لوازم کمک بگیرید. نگران نباشید! همه این لوازم از گزینه‌های ساده‌ای هستند که احتمالا در اکثر خانه ها موجود هستند. با استفاده از موارد زیر می توانید بدون آسیب رساندن به بافت و پارچه لباس، از شر لکه‌های قوی لاک رها شوید:

  • چاقوی کره‌خوری
  • کارت اعتباری قدیمی
  • جاروبرقی
  • پارچه سفید
  • پنبه
  • قطره چکان
  • پاک کننده لاک همانند استون
  • الکل
  • آب اکسیژنه

(در میان موارد آورده شده در بالا دو گزینه آب اکسیژنه و قطره چکان اختیاری است و الزاما وجود آن‌ها ضروری نیست. پس اگر فقط این دو مورد را در منزل نداشته باشید نیز می توانید خیلی راحت با سایر لوازم لکه لاک را از روی لباس تمیز کنید.)

چطور لاک را از روی لباس تمیز کنیم؟

نکته مهم پیش از شروع به تمیز کردن لکه لاک!

پیش از اینکه به بررسی روش‌های مختلف پاک کردن لاک ناخن از روی لباس پردازیم، بهتر است یک نکته مقدماتی اما بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم. قبل از اقدام برای پاک کردن لاک از روی لباس، حتما و حتما برچسب مراقبتی آن را بررسی کنید. اگر در این برچسب عبارتی تحت عنوان الیاف استات، موداکریلیک یا تری استات را مشاهده کردید، بهتر است از روش‌های خانگی برای پاک کردن لاک استفاده نکنید.

در واقع هر یک از این روش‌ها ریسک از بین بردن الیاف را دارند و نمی توان گفت که کاملا بی خطر هستند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می یابد که در برچسب مراقبتی لباس با چنین موردی روبرو شوید. در همچین مواقعی بهتر است از خدمات خشکشویی لباس استفاده کنید تا بدون دردسر و آسیب لکه لاک ناخن از روی لباستان پاک شود.

اگر روی لباس برچسب مراقبتی نبود باید چه کرد؟ در چنین مواقعی می توان به تجربه‌های پیشین خود در خصوص پاک کردن لکه از روی لباس مراجعه کنید. اگر می خواهید با اطمینان کامل با لکه لاک خداحافظی کنید، در این مواقع نیز بهتر است از سرویس خشکشویی اسپارد کمک بگیرید.

با دانستن این نکته مهم می توانیم به بررسی روش‌های مختلف پاک کردن لکه از روی لباس بپردازیم.

روش‌های مختلف پاک کردن لکه از روی لباس

برای اینکه لکه‌ها را با صحیح‌ترین روش ممکن پاک کنید، بهتر است لباس‌ها را به چهار دسته تقسیم کنید. این چهار دسته عبارت‌اند از:

  • لباس‌های قابل شستشو
  • لباس‌های ظریف با بافت حساس
  • لباس‌هایی با برچسب “فقط خشکشویی”
  • لباس‌های الیاف مصنوعی

در ادامه برای هر یک از این چهار دسته اصولی‌ترین روش‌های نظافتی را بیان خواهیم کرد.

لکه لاک روی لباس

۱.    لباس‌های قابل شستشو و از بین بردن لکه لاک از روی آن‌ها

لباس‌های قابل شستشو و بدون توجه ویژه در قسمت برچسب مراقبتی ساده‌ترین روش پاک کردن لاک از لباس را دارند. برای این دسته می توانید از موادی همانند استون و سایر لاک پاک کن‌ها بر پایه همین مواد کمک بگیرد. علاوه بر این بهتر است چند پارچه تمیز و سفید رنگ نیر جلوی دست خود داشته باشید. سپس بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

مرحله تست پارچه

قسمت بسیار کوچکی از لباس را انتخاب کرده و مقداری از پاک کننده مورد نظر را روی آن قسمت قرار دهید. کمی صبر کنید. اگر پارچه تغییر رنگ ندارد، می توانید از پاک کننده بر پایه استون استفاده کنید. این مرحله در پاک کردن لاک از روی لباس مشکی بسیار اهمیت دارد.

تست پارچه برای تمیز کردن لاک

برداشتن لاک اضافی از روی پارچه لباس

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

اگر مقدار زیادی لاک روی لباس ریخته باشد، احتمالا حالتی برجسته روی آن ایجاد می شود. برای از بین بردن این لکه بزرگ به هیچ عنوان از استون استفاده نکنید. در این روش ممکن است لکه لاک به قسمت‌های دیگر لباس نیز نفوذ کند. بهترین کار برای به انجام رساندن این مرحله استفاده از یک کارد کره‌خوری و یا یک کارت بانکی است.

از بین بردن لکه لاک با استون

حوله سفید رنگ را زیر قسمت لک شده از لباس قرار دهید. سپس با استفاده از پنبه آغشته شده به پاک کننده بر پایه الکل یا الکل خالص، به آهستگی لکه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از قسمت بیرونی لکه شروع کرده و به سمت مرکز آن حرکت کنید. اگر حوله سفید زیر لباس لک شد، آن را بپرخانید و قسمت تمیز آن را زیر لکه لاک قرار داده و مجدد همین کار را تا تمیز شدن لکه از روی لباس ادامه دهید.

از بین بردن آثار باقیمانده با الکل

اگر پس از تمیز کردن لکه با استون همچنان مقداری از لکه لاک قابل مشاهده است، می توانید از الکل استفاده کنید. به هیچ عنوان در انجام این مرحله عجله نکنید. لکه را با ضربات تند اما نه با فشار شدید، از بین ببرید.

شستن لباس

پس از تمیز شدن لکه لاک، لباس خود را با روش‌های معمول و همیشگی بشویید و اتو کنید.

۲.   لباس‌های دارای برچسب ویژه و نحوه از بین بردن لکه لاک از روی آن‌ها

اگر در برچسب مراقبتی لباس به عبارت فقط استفاده از خشکشویی برخوردید، بهترین کار استفاده از خدمات خشکشویی ساده است. اما اگر اصرار دارید در زمانی کوتاه در منزل لک را تمیز کنید، می توانید بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

مرحله تست پارچه

برای پاک کردن لکه لا از روی لباس‌هایی با این برچسب بهتر است از الکل یا حلال خشکشویی استفاده کنید. قبل از اینکه سراغ لکه لاک بروید، مقداری از این ماده را روی قسمت کوچکی از لباس امتحان کنید.

از بین بردن قسمت اضافی لاک

در این مرحله به آسانی با یک کارت اعتباری، قسمت اضافی و خشک شده لاک را جدا کنید.

تمیز کردن لاک از لباس

پاک کردن لکه با الکل

همانند قسمت پیشین، حوله سفید را زیر لکه قرار داده و با استفاده از پنبه آغشته به حلال و یا الکل نسبت به پاک کردن لاک از روی لباس اقدام کنید. اگر در حین انجام این مرحله پنبه رنگ گرفت، به سرعت آن را دور انداخته از پنبه تمیز دیگری استفاده کیند.

۳.   لباس‌های ظریف و حساس و تمیز کردن لاک از روی آن‌ها

گفتیم پس از بررسی برچسب لباس اگر به عبارت استات برخوردید، بهتر است از خدمات خشکشویی کمک بگیرید. این مواد بیشتر در لباس‌های لوکس همانند لباس‌های مجلسی و لباس عروس استفاده می شوند. پس اگر لباس شما از این دسته نیست به راحتی می توانید دو روش پیشین را دنبال کنید.

فرض کنید شما می خواهید تا یک ساعت دیگر در مهمانی و سالن عروسی باشید و شانسی برای استفاده از خدمات خشکشویی ندارید، می توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. هرچند تمیز کردن لاک از روی چنین لباس‌هایی سخت است اما هنوز هم غیرممکن نیست. برای پاک کردن لاک از لباس حاوی استات پس از تست پارچه و از بین بردن لکه اضافی لاک بر اساس مراحل زیر عمل کنید:

  • مقداری الکل را با استفاده از اسپری روی لکه لاک بپاشید.
  • با کمک یک مسواک قدیمی لکه را به آرامی تمیز کنید.
  • لباس خود را با روش‌های همیشگی بشویید.

۴.   تمیز کردن لاک از روی لباس‌های الیاف مصنوعی

اصطلاحا به لباس‌های پلی استری یا از جنس نایلون، الیاف مصنوعی گفته می شود. پاک کردن لکه لاک از روی این دسته از پارچه‌ها بسیار آسان‌تر است و بر اساس مراحل پیش‌تر ذکر شده می توانید لکه‌ها را به طور کامل تمیز کنید.

پاک کردن لاک از لباس

 

آیا استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه لاک درست است؟

سرکه معمولا در همه قسمت‌های خانه نقش دارد از تمیز کردن انواع لکه روی در و دیوار گرفته تا خانه تکانی آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر. این ماده همه کاره خانگی تاثیر چندانی روی لکه لاک نخواهد داشت. در واقع فرمول آن بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند لکه قوی همانند لاک را پاک کند.

استفاده از آب اکسیژنه برای تمیز کردن لکه لاک. درست یا غلط؟

در لیست ابتدای این مقاله نیز اشاره کوچکی به آب اکسیژنه کردیم و دانستیم که این ماده نیز از جمله گزینه‌های خوب برای از پاک کردن لاک از روی لباس است. تنها نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، خشک بودن لکه لاک است. پیش از به کار بردن این ماده تست پارچه لباس را فراموش نکنید.

سخن پایانی!

به طور کلی سه ماده استون، الکل و آب اکسیژنه را می توان از موثرترین مواد روی لکه لاک دانست. توجه داشته باشید که پیش از به کار بردن هر یک از این موارد حتما باید پارچه را تست کنید و پس از آن قسمت خشک شده و اضافی لاک را از بین ببرید و بکنید. به همین راحتی می توانید با لکه لاک خداحافظی کنید.

شما از چه روش‌هایی برای از بین بردن چنین لکه قوی استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی