نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

یکی از لوازمی که همه ما در طول زندگی روزمره بارها از آن استفاده می کنیم، چسب نواری است. این چسب در کنار مزایای بسیاری دارد، رد بسیار ناخوشایندی روی لوازم مختلف به جای می گذارد. هرچقدر چسب نواری استفاده شده قوی‌تر باشد، رد به جای مانده از آن شدید‌تر و در نتیجه پاک کردن جای چسب نواری نیز دشوارتر خواهد بود. در این گونه موارد است که حتما از خود سوال می کنید “جای چسب نواری با چی پاک میشه؟” و یا اینکه “چطور لکه رو از روی وسایل پاک کنم؟”.

خوشبختانه راه های خوبی برای از بین بردن رد چسب روی انواع وسایل وجود دارد. در ادامه این مقاله همه نکاتی که باید در خصوص پاک کردن جای چسب نواری از سطوح مختلف از جمله سطح شیشه، چوب، پلاستیک، سرامیک و حتی بدنه خودرو باید بدانید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. برای بررسی نحوه تمیز کردن لکه چسب نواری از روی پارچه نیز می توانید به مقاله راهنمای پاک کردن انواع چسب از روی لباس مراجعه کنید. در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

پاک کردن جای چسب نواری

روش پاک کردن جای چسب نواری از روی چوب چیست؟

ممکن است شما نیز در هنگام استفاده از خدمات اسباب کشی برای نقل مکان از خانه‌ای به خانه دیگر وسایل خود را با چسب و جعبه‌های مختلف بسته‌بندی کنید. هرچند چسب نواری در چنین مواقعی نجات‌بخش است اما رد آن نیز ممکن است برای شما دردسرساز باشد. بخصوص لکه چسب روی وسایل چوبی به خوبی دیده می شود. از طرفی نیز نمی توان چوب را با هر شوینده‌ای تمیز کرد. برای پاک کردن رد چسب نواری از روی چوب تنها ۳ روش پیش رو دارید که ما در ادامه مطلب این ۳ روش را به صورت کامل به شما آموزش داده ایم:

روش اول: استفاده از کارت بانکی

در این روش یک کارت بانکی قدیمی یا یک کارد مخصوص صبحانه نیاز خواهید داشت. کافی است تا برای از بین بردن جای چسب نواری روی کمد و سایر وسایل چوبی، لکه را بتراشید. اما علت استفاده از کارت بانکی چیست؟ در واقع هدف ما در این روش استفاده از وسیله‌ای نه چندان تیز اما قدرتمند است. بنابراین بهترین گزینه برای از بین بردن رد چسبناک استفاده از کارت بانکی است.

از بین بردن جای چسب روی شیشه

روش دوم: استفاده از سرکه یا الکل طبی

برای از بین بردن لکه چسب از روی چوب می توانید یک پنبه یا پد آرایشی را به سرکه یا الکل آغشته کنید. پنبه یا پد را به مدت چند دقیقه بدون حرکت دادن روی لکه چسب قرار دهید. پس از حل شدن چسب، با کمک کارت بانکی باقیمانده آن را بتراشید. به همین راحتی لکه چسب نواری را از روی چوب پاک کنید.

روش سوم: استفاده از سشوار

روش موثر دیگر برای پاک کردن جای چسب نواری از روی انواع سطوح چوبی، کمک گرفتن از سشوار است. کافی است چندین دقیقه سشوار را روی لکه چسب بگیرید تا حالتی مذاب پیدا کند. این لکه مذاب به آسانی با ناخن قابل تراشیدن است.

پاک کردن جای چسب نواری از روی چوب

روش از بین بردن جای چسب نواری از روی یخچال چیست؟

ممکن است شما نیز از برچسب‌های یادداشت مختلفی را روی یخچال بچسبانید تا کارهای روزمره را فراموش نکنید. پس از کندن این یادداشت‌ها جای چسب آن روی یخچال چهره ناخوشاینده ایجاد خواهد کرد. برای پاک کردن جای چسب نواری از روی یخچال می توانید مطابق با دستورالعملی که در ادامه نوشته ایم از سرکه یا فندک کمک بگیرید:

روش اول: استفاده از سرکه یا آب گرم

برای از بین بردن لکه چسب نواری از روی یخچال یک پارچه نرم را به سرکه آغشته کنید و یا داخل آب گرم قرار دهید. سپس این پارچه را به مدت چند دقیقه روش لکه قرار دهید تا به طور کامل آن را تمیز کند.

روش دوم: استفاده از فندک

استفاده از این روش برای از بین بردن جای چسب نواری روی یخچال تاحدودی ریسکی است و برای انجام آن باید دقت و مهارت کافی را داشته باشید. کافی است چند لحظه خیلی کوتاه فندک را روشن کرده و نزدیک رد چسب روی یخچال نگه دارید تا حالتی مذاب پیدا کرده و به آسانی تمیز شود. البته روش پیشین و استفاده از گرمای آب، کم خطر‌تر از این روش است.

پاک کردن جای چسب نواری از روی یخچال

روش سوم: استفاده از استون

برای استفاده از این روش یک دستمال مخصوص گردگیری بردارید و روی آن کمی استون بریزید. قبل از پریدن استون، لکه چسب را به آرامی سابیده و تمیز کنید. این روش نیز بسیار آسان و کاربردی است. این روش به خصوص روی یخچال‌ و فریز سفید جواب می دهد و روی یخچال‌ها با رنگ‌هایی غیر از سفید، روش اول بهترین گزینه است.

چطور لکه چسب نواری را از روی شیشه تمیز کنیم؟

لکه چسب نواری روی شیشه از رایج‌ترین جاهایی است که ممکن است در اثر چسب نواری لک شده و ظاهر زشتی را ایجاد کند. رد چسب نواری معمولا روی وسایل شیشه‌ای و یا روی پنجره‌ها به جای می ماند. برای از بین بردن جای چسب روی شیشه طبق اصولی که در ادامه نوشته ایم پیش بروید:

پاک کردن جای چسب نواری از روی وسایل شیشه‌ای

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

برای مثال اگر می خواهید لکه چسب روی یک بطری شیشه‌ای را تمیز کنید، کافی است آن را به مدت یک روز داخل آب گرم قرار دهید. سپس لکه باقیمانده را به آرامی بتراشید و یا یک اسکاچ نرم و شوینده تمیز کنید.

پاک کردن لکه چسب از روی شیشه

پاک کردن جای چسب نواری از روی در و پنجره شیشه‌ای

برای از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه و قاب در و پنجره، یا باید از آب جوش استفاده کنید و یا روغن‌های نفتی همانند استون، وازلین و یا الکل. ابتدا یک دستمال نرم را به آب داغ آغشته کنید و روی شیشه قرار دهید. اگر لکه تمیز نشد از روغن‌های نفتی نیز کمک بگیرید. سپس به آرامی چسب را خراش داده و پنجره یا درب شیشه‌ای را تمیز کنید.

بهترین ترفند تمیز کردن چسب نواری از سطح سرامیک چیست؟

باقی ماندن رد چسب نواری روی سرامیک‌های کف آشپزخانه یا سایر قسمت‌های منزل چندان آسان نیست. به همین دلیل برخی افراد برای تمیز کردن آن از خدمات نظافت منزل کمک می گیرند. علاوه بر کف منزل، رد چسب نواری ممکن است روی ظروف سرامیکی نیز به جای بماند. حتی رد برچسب محصولات نیز چهره نامناسبی به ظروف خواهد داد. آسان‌ترین روش برای پاک کردن جای چسب نواری از روی سرامیک، استفاده از یک کاردک، مایع ظرفشویی و مقداری آب داغ و سپس انجام مراحلی است که در ادامه مطلب به شما آموزش می دهیم.

تمیز کردن چسب نواری از سطح سرامیک

ابتدا روی سطح سرامیک را به آرامی با کاردک تمیز کنید. توجه داشته باشید که فشار آوردن به سطوح ممکن است باعث ایجاد شکستگی و یا خط و خش روی سرامیک‌ها شود. پس از این مرحله مقداری از مایع ظرفشویی را روی لکه چسب بریزید و به آرامی بسابید. سپس این مایع را با آب داغ شستشو دهید. با این ترفند ساده سطوح سرامیکی را به آسانی تمیز کنید.

چطور رد چسب نواری روی پلاستیک را پاک کنیم؟

پس از جدا کردن چسب نواری از سطوح پلاستیکی رد آن روی سطح باقی می ماند و پس از مدتی به صورت کامل خشک می شود. رد چسب به قدری روی پلاستیک محکم می شود که پاک کردن آن محال به نظر می رسد. اما با انجام ترفندهای زیر می توانید این لکه محکم و قوی را نیز به آسانی تمیز کنید:

روش اول: استفاده از کاردک

به کار بردن یک جسم نوک تیز همیشه اولین و بهترین روش برای پاک کردن جای چسب نواری از روی پلاستیک است. فقط باید کاردک و یا چاقو را محکم فشار ندهید تا سطح جسم پلاستیکی آسیب نبیند.

از بین بردن رد چسب نواری روی پلاستیک

روش دوم: استفاده از الکل

الکل ممکن است به برخی از سطوح پلاستیکی آسیب بزند. در نتیجه نباید آن را روی کل سطح پلاستیک ریخت. تنها یک تکه کوچک از پنبه را به الکل آغشته کرده و روی لکه چسب قرار دهید. پس از چند لحظه رد چسب به آرامی از بین خواهد رفت.

بهترین روش پاک کردن جای چسب نواری از روی ماشین چیست؟

در هنگام انجام تعمیرات و یا صافکاری و رنگ ماشین معمولا از چسب نواری استفاده می شود. علاوه بر این در مراسم‌های مختلف همانند عروسی برای تزئین ماشین نیز ممکن است از چسب نواری استفاده شود. برای از بین بردن رد چسب به جای مانده روی بدنه خودور می توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش اول: استفاده از آب و صابون

ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش برای پاک کردن جای چسب نواری از روی بدنه ماشین، خیس کردن لکه با آب و صابون است. پس از این مرحله سطح را به آرامی بسابید و در صورت نیاز از الکل نیز استفاده کنید تا لکه به صورت کامل محو شود.

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

روش دوم: استفاده از بنزین

بنزین و سایر حلال‌های شبیه به آن می توانند در از بین بردن لکه چسب از روی ماشین موثر باشند. البته این روش ریسک‌های خاص خود را دارد و در مواردی ممکن است به رنگ بدنه آسیب بزند. پس بهتر است از روش‌های جایگزین دیگر استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از شوینده چند منظوره

ایمن‌ترین راه برای پاک کردن لکه چسب از روی بدنه استفاده از شوینده‌های مخصوص خودور است. برای خرید این شوینده‌ها می توانید به فروشگاه‌های لوازم خودرو مراجعه کنید.

پاک کردن جای چسب نواری از روی ماشین

سخن پایانی اسپارد!

لکه چسب نواری هر چقدر هم که محکم و سمج باشد با رو‌ش‌های مخصوص می توان آن را تمیز کرد. تنها نکته‌ای پیش از اقدام برای پاک کردن جای چسب نواری باید دقت کنید، جنس سطوح است. بر اساس جنس سطوح می توانید از روش‌های پیشنهادی بالا استفاده کنید. شما از چه موادی برای از بین بردن لکه چسب نواری استفاده می کنید؟

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت