تعمیرات توالت فرنگی

  • نصب و تعمیر اصولی
  • اعزام فوری متخصص

امروز توالت فرنگی به بسیاری از خانه های ایرانی راه پیدا کرده و به تدریج استفاده از آن حتی نسبت به توالت ایرانی پر رنگ تر شده است. با این وجود اما این سیستم مشکلات خاص خود را داشته و به مرور زمان می تواند دچار عیب های مختلفی شود. از مشکلات توالت فرنگی، می‌توان به گرفتگی توالت فرنگی، خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی، عدم تخلیه توالت فرنگی، خرابی سیفون توالت فرنگی و… اشاره داشت که بیشتر به ساختار توالت مرتبط بوده و در همین جهت به وجود می آیند.

همین ساختار توالت فرنگی است که آن را نیازمند به مراقبت به موقع کرده و توصیه می شود که علاوه بر نصب اصولی آن توسط فرد متخصص، هر چند ماه یک بار نسبت به سرویس آن و عیب یابی توالت فرنگی اقدام شود. مطلب پیش رو نیز در همین راستا تهیه شده و مشکلات رایج در سیستم توالت فرنگی را توضیح داده و در رابطه با برطرف ساختن این مشکلات راهکارهای مختلفی ارائه می دهد. با ما همراه باشید.

توالت فرنگی

مشکلات رایج توالت فرنگی و راهکارهای رفع آنها

در ادامه شما را با هر کدام از این عیوب و راهکار رفع آن‌ها آشنا خواهیم کرد:

گرفتگی توالت فرنگی و رفع آن

گرفتگی توالت در هر دو نوع فرنگی و ایرانی اغلب در قسمت سیفون یا شترگلو اتفاق می‌افتد که دلیل اصلی آن عدم تخلیه مناسب و ورود شی به محفظه داخلی توالت است. برای رفع گرفتگی توالت فرنگی می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

۱- استفاده از پمپ خانگی اگر گرفتگی توالت فرنگی سطحی باشد.

۲- استفاده از دستگاه تراکم هوا اگر گرفتگی توالت فرنگی شدید نباشد.

۳- استفاده از فنر لوله بازکنی اگر گرفتگی توالت فرنگی شدید باشد.

سیفون توالت فرنگی کار نمی‌کند

یکی از رایج ترین مشکلات توالت فرنگی که شاید هر کسی با آن روبرو شده باشد، خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی است. این اتفاق به این دلیل می افتد که معمولا به مرور زمان دکمه توالت فرنگی شل شده و یا از سایر اجزای درون مخزن جدا می شود. بنابراین پس از خرابی دکمه، هر بار که دکمه سیفون توالت فرنگی را بزنید هیچ اتفاقی نمی ‌افتد و مخزن نیز تخلیه نمی ‌شود. برای رفع این مشکل اگر مشکل از خود دکمه باشد بهتر است آن را تعویض کنید و اگر به قطع ارتباط آن با سایر اجزای دستگاه مرتبط باشد، می ‌توانید سیم یا زنجیری که به اهرم فلاپر وصل شده است را دوباره به دکمه یا اهرم تخلیه سیفون متصل نمایید.

تانکر توالت فرنگی به سرعت پر نمی شود

این مشکل نیز بسیار رایج بوده و پس از مدتی در اغلب توالت های فرنگی مشاهده می شود. به صورت استاندارد، با هر بار کشیدن اهرم سیفون، تانکر باید سریعا پر شود تا بتواند در مدت کوتاهی بعد از آن استفاده نمود. اما اگر متوجه شدید که تانک خیلی دیر پر می‌شود ممکن است دو مشکل رخ داده باشد:

اول اینکه احتمال دارد که شیر تامین کننده آب تانک نیمه باز بوده و یا رسوبات زیاد در دهانه شیر مانع از ورود آب با سرعت کافی به داخل تانک بشود.

دوم اینکه ممکن است مشکل از دریچه پر کننده آب باشد. به طور کلی آب قرار است از طریق این دریچه وارد تانک شود، اما در صورت خرابی و یا رسوب گیری آن، آب با سرعت کافی وارد تانک نمی‌شود.

البته توجه داشته باشید که میزان فشار آب شهری در سرعت پر شدن تانک نیز تاثیرگذار است. چراکه اگر فشار آب کم باشد (موردی که متاسفانه در فصل تابستان دائما مشاهده می شود)، پر شدن تانکر زمان بیشتری برده و نشانی از خرابی توالت فرنگی نیست.

آب در داخل سیفون قطع نمی ‌شود

یکی دیگر از مشکلات دستشویی فرنگی  این است که آبگیری داخل تانکر نه تنها به صورت کامل انجام می گیرد، بلکه منجر به سرریز شدن آن هم می شود! معمولا این مشکل زمانی پیش می آید که دریچه تخلیه آب دقیقا در جای خودش قرار نگرفته و واشر آن ایراد پیدا کرده و یا اینکه سطح آب در تانکر بیش ازحد بالاست و این باعث می شود که آب از مخزن تانکر سرریز شود. بر رفع این عیب پیشنهاد می شود که:

تعمیر توالت

نظرات کاربران تعمیرات توالت فرنگی

درخواست تعمیر توالت فرنگی

در اولین قدم به بررسی دریچه تخلیه توالت فرنگی پرداخته و در صورت عیب، آن را تعویض نمایید. اگر بخواهیم بیشتر در رابطه با این دریچه توضیح دهیم، باید عنوان کنیم که برای پر شدن تانکر توالت فرنگی یک دریچه وجود دارد که میزان آب ورودی را کنترل می‌کند. این احتمال وجود دارد که دریچه خراب شده باشد. آن را بررسی نمایید و در صورت خراب شدن نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

همچنین خرابی لوله پر کننده آب هم از جمله عواملی است که می ‌تواند منجر به پر نشدن تانکر توالت شود. اگر دریچه ها را به خوبی بررسی کردید و از سلامت آنها مطمئن شدید، حتما لوله پر کننده را کنترل نمایید تا بتوانید عیب احتمالی آنها را متوجه شوید.

سیفون توالت فرنگی تخلیه را کامل انجام نمی ‌دهد

این مورد هم یکی دیگر از مشکلات رایج توالت های فرنگی بوده که معمولا آزاردهنده بوده و دردسر زیادی برای ساکنان خانه ایجاد می کند. به طور کلی این مشکل می تواند ناشی از موارد متعددی باشد که مهم ترین آنها عبارتند از:

دریچه تخلیه عیب پیدا کرده است و به اندازه کافی باز نمی ‌شود تا تخلیه به صورت کامل انجام پذیرد.

مقدار آب در داخل تانکر به اندازه کافی نیست تا با آب مخزن جایگزین شود.

لوله ‌های سیفون جرم گرفته و مانع از تخلیه می ‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید که در صورتی که تخلیه به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد، به احتمال زیادی خرابی در اهرم و یا دکمه تخلیه رخ داده است و باید این دو قسمت را کنترل نمایید (که در همین مقاله و در بالا به آنها اشاره کردیم).

توالت فرنگی دچار نشتی می شود

این مورد یقینا یکی از ناخوشایندترین مشکلاتی است که ممکن از توالت فرنگی ناشی شده و به همین جهت در اسرع وقت باید نسبت به رفع آن اقدام نمود. خیس شدن کف دستشویی اولین عامل در نشتی توالت است. مهم ترین علل بروز این مشکل عبارتند از:

آسیب دیدگی اتصالات توالت فرنگی؛ بدین ترتیب که هرگونه آسیب دیدگی و ضربه خوردگی در این اتصالات ممکن است باعث نشت آب به بیرون شود.

شکستن بدنه توالت فرنگی؛ مشخصا این عامل نیز می تواند باعث نشت مواد مخزن به فضای سرویس بهداشتی شود.

بهتر است که برای رفع این مشکل (صرف نظر از دلیل آن) از یک متخصص امر کمک گرفته شود تا به بهترین شکل و سریع ترین زمان برطرف شود.

توالت فرنگی بوی نامطبوعی می دهد

معمولا بوی نامطبوع توالت فرنگی به علت گیر کردن فضولات در سیفون توالت فرنگی و پیچ و خم آن یا به دلیل آب بندی نبودن توالت فرنگی است. در واقع اگر در هنگام نصب توالت فرنگی درست آب بندی نشود، می تواند از کنار لوله فاضلاب بوی فاضلاب را به داخل محیط بفرستد. همچنین کم بودن ارتفاع آب در کاسه توالت فرنگی منجر به بالا تر ماندن مواد دفعی شده و ممکن است منجر به پخش بوی آن‌ها در محیط شود.

عیب توالت فرنگی

حرف آخر اسپارد

با وجود آنکه استفاده از توالت فرنگی در منازل و ساختمان های ایرانی از سال ها قبل آغاز شده، اما همچنان در بسیاری از مناطق و خانه ها نسبتا جدید بوده و از این رو پیدا شدن عیب در آن کاملا شایع است. به موازات بروز اشکال، نحوه تعمیر آن نیز ویژه بوده و به علت جدید بودن سیستم های توالت فرنگی نمی توان به صورت غیر اصولی نسبت به برطرف ساختن عیب آن اقدام کرد. از این رو در انتها پیشنهاد می کنیم که بروز هرگونه عیب در توالت فرنگی خود را جدی گرفته و سرویس و تعمیرات توالت فرنگی را به متخصصین اسپارد بسپارید تا از برطرف شدن مشکل آن مطمئن شوید.

تعمیرات توالت فرنگی

  • نصب و تعمیر اصولی
  • اعزام فوری متخصص
درخواست تعمیر توالت فرنگی