طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

همه انسان ها دوست دارند زمانی را که در منزل می گذارند، توام با آرامش و لذت باشد. حتما خیلی از خانه ها را دیده اید که از بودن در آنها لذت می برید و اصطلاحا انرژی مثبت از آنها دریافت می کنید. در مقابل منازلی هم وجود دارند که دوست دارید هرچه زودتر از آن بیرون بیایید و کمی نفس بکشید! اگر تا الان فکر می کرده اید که همه این احساسات اتفاقی بوده است، سخت در اشتباهید. هیچ یک از احساساتی که ما از دکوراسیون خانه دریافت می کنیم، بدون دلیل نیست. در واقع هنر چیدمان منزل نیز یک علم است؛ علمی که به آن فنگ شویی می گوییم.

تعریف فنگ شویی البته به همین سادگی ها هم نیست و ابعاد خیلی گسترده تری دارد که در ادامه به آن می پردازیم. اما به طور کلی در همین ابتدای کار این را بدانید که اگر می خواهید دکوراسیون خانه و اتاقتان را تغییر دهید و از بودن در آن لذت ببرید، باید به خوبی با مفاهیم فنگ شویی آشنا باشید و اصولش را در طراحی دکوراسیون به کار ببرید. مطلب زیر در راستای همین نیاز تهیه شده و به این سوال که فنگ شویی چیست و چه کاربردهایی در دکوراسیون منزل دارد، پاسخ می دهد. پس تا انتها همراهمان باشید.

فنگ شویی خانه

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی ریشه در فرهنگ شرق و به خصوص چین باستان دارد. این عبارت در لغت چینی به معنای آب و باد است و از آن به “ساخت اصولی منزل یا راهی برای چیدن لوازم منزل بر اساس اصولی خاص” تعبیر می شود. ما در ادامه مفهوم واقعی فنگ شویی و آنچه که امروزه از این علم برداشت می شود را به شما توضیح می دهیم.

چیدمانِ درست و منطبق با اصول اثاثیه منزل در انواع ساختمان‌ های مسکونی، تجاری و اداری، با این هدف که بهترین اثر را بر سلامتی، آرامش و موفقیت انسان داشته باشد. فنگ شویی هنری است برای جذب سلامتی، دارایی و شادی به زندگی فرد. فنگ شویی کلیدی است که درب زندگی را به روی خوشبختی باز می کند. نقطه شروع این علم محیط پیرامونی ما (وسایل منزل) است”.

باید توجه داشته که فنگ شویی یک علم متافیزیکی است که هیچ گاه کاملا توضیح داده نشده است، اما تاثیری غیرقابل انکار در هماهنگ کردن و یکسان سازی محیط و انسان با یکدیگر دارد. خیلی ساده، اینکه فنگ شویی ترکیبی از هنر و علم است و سعی می کند با القای برخی اصول، انسان را از قدرت طبیعی بهره مند سازد. این علم انرژی و تمرکز شما را بالا می برد. می توانید هزینه خدمات طراحی دکور محل کار را بپردازید و از انرژی بیشتر خود هنگام کار کردن لذت ببرید!

فنگ شویی چه اصول و اهدافی دارد؟

هدف اولیه فنگ شویی تزریق انرژی طبیعت و اشیای پیرامونی به روح انسان است. فنگ شویی توضیح می دهد که چگونه از کنار هم قرار دادن اشیا به شیوه ای خاص، موفقیت، رفاه و سلامتی در زندگی جاری می شود. این علم (یا هنر!) برای رسیدن به اهداف، به چند اصل مهم که برایتان فهرست کرده ایم تکیه دارد:

  • استفاده متعادل از نور طبیعی و مصنوعی
  • استفاده از مجسمه ها
  • استفاده صحیح از آینه ها
  • استفاده از بامبو و وسایل ساخته شده از آن
  • استفاده از موزیک ملایم
  • به کار بردن رنگ های روح افزا
  • توجه به گل ها و گیاهان
  • توجه به حیوانات خانگی
  • دقت به جزئیات و وسایل تزئینی

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

 فنگ شویی اتاق خواب

کاربرد فنگ شویی در طراحی دکوراسیون چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، اصلی ترین کاربرد فنگ شویی در نوع چیدمان وسایل منزل و دیزاین فضای داخلی خانه است. از این رو اگر می خواهید خانه تان مطابق با اصول فنگ شویی چیده شود، حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱- اتاق شلوغ و نامرتب خود را خلوت و منظم کنید

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که زمانی که اتاقتان را تمیز می کنید، چه حس بهتری دارید؟ اتاق تمیز و خلوت باعث آرامش ذهنی شما می شود و موجب می شود روی موضوع کاری تان راحت تر تمرکز کنید. دقیقا به همین دلیل است که پرهیز از شلوغی و نامرتبی وسایل منزل در فنگ شویی اتاق خواب یک اصل اساسی است.

۲- از رنگ های مناسب کمک بگیرید

رنگ پیرامونی و بخصوص رنگی که در اتاق نشیمن و اتاق خواب روی دیوارها زده می شود، مستقیما در روحیات انسان ها تاثیرگذارند. از همین رو فنگ شویی به این مسئله اهمیت زیادی داده و در رابطه با آن چند توصیه دارد:

  • رنگ قرمز موجب خوش شانسی است. به همین خاطر از این رنگ در ورودی منزل (بخصوص راهرو) استفاده کنید.
  • رنگ های زرد و بنفش خوش یمن هستند و می توانید از نقاشی هایی با تم رنگی زرد و بنفش در جای جای خانه استفاده کنید.
  • رنگ سبز حس تازگی می آورد و به همین خاطر خوب است که یک دیوار اتاق نشیمن، یا یک دیوار از آشپزخانه را با رنگ سبز نقاشی کنید.
  • به طور کلی رنگ های روشن را به عنوان تم رنگ غالب خانه انتخاب کنید، زیرا انرژی و طراوت را با خود به فضای داخلی منزل می آورند.

۳- با وسایل قدیمی خداحافظی کنید

در فنگ شویی خانه گفته می شود که اثاثیه قدیمی می توانند انرژی به هدر رفته، قدیمی و بی ارزش را داخل خانه حفظ کنند. از این رو تا جایی که می توانید وسایل بدون استفاده و کهنه را واگذار کنید تا انرژی مثبت و تازه در خانه جریان پیدا کند.

۴- به طور ویژه به آینه ها توجه داشته باشید

آینه در فنگ شویی اهمیت بسیار زیادی دارد. از آینه به عنوان وسیله ای برای انتقال انرژی مثبت و دفع انرژی منفی یاد می شود. از این رو از آینه در مکان های کوچک و تنگ استفاده کنید (تا فضا دلبازتر به نظر برسد). همچنین آینه را در نقاطی که انرژی منفی زیادی دارد، مثل روبروی توالت و یا جلوی شومینه قرار ندهید.

آینه در فنگ شویی

۵- از آکواریم ها غافل نشوید

حتما می پرسید کاربرد وسیله ای مثل آکواریوم در فنگ شویی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که فنگ شویی به حیوانات خانگی و حتی ماهی هایی که درون آکواریم قرار دارند توجه ویژه ای دارد. از این رو توصیه می شود که برای تزریق حال خوب، حتما از آکواریم ها و ابزاری از این دست که اتفاقا آرامش دهنده هم هستند استفاده کنید.

۵- از روایای منحنی بهره بگیرید

یکی از اصول فنگ شویی استفاده از خطوط و زوایای منحنی در خانه است. در قواعد فنگ شویی این طور آمده که خطوط نوک تیز و کاملا مستطیلی شکل در گچ بری های منزل، مانع از به جریان افتادن انرژی در خانه می شوند و به همین خاطر بهتر است از زوایای منحنی بهره بگیرید.

چند اصل مهم فنگ شویی که حتما باید رعایتشان کنید

  • همیشه فضای جلوی درب منزل را تمیز نگه دارید تا ورود انرژی به داخل خانه با اختلال روبرو نشود.
  • از نظر فنگ شویی آب باعث آرامش روحی و همچنین تعادل ذهنی می شود. به همین خاطر توصیه می شود که یک ظرف پر از آب را (که آبش برای مدت زیادی راکت نباشد) در محل سکونتتان قرار دهید.
  • توصیه می شود که به هچی عنوان ماشین ظرفشویی و یا یخچال خود را در مقابل اجاق گاز قرار ندهید. زیرا براساس فنگ شویی درگیری آتش/آب (اجاق گاز و ماشین ظرفشویی) باعث بوجود آمدن اختلاف در داخل خانواده می شود.
  • در فنگ شویی پیشنهاد می شود که فضای زیر تخت خواب را خالی بگذارید تا انرژی آزاد در محلی که برای استراحت و آرامش است جریان یابد.
  • هر روز صبح پنجره اتاق نشیمن و اتاق خواب را باز کنید تا هوا و انرژی تازه درون منزل جریان پیدا کرده و انرژی کهنه بیرون رود.
  • رنگ های آبی، سبز، زرد و بنفش از جمله رنگ های مثبت در فنگ شویی هستند و این مورد را حتما باید در هنگام نقاشی دیوارها و تهیه وسایل منزل به یاد داشته باشید.

رنگ ها در فنگ شویی

چطور دکوراسیونی منطبق با اصول فنگ شویی داشته باشیم؟

اگر در هنگام چیدمان وسایل خانه خود مواردی را که بالاتر توضیح دادیم رعایت کنید، دکوراسیونی خواهید داشتید که اصول فنگ شویی در آن رعایت شده است. با این حال همانطور که در پاسخ به این سوال که “فنگ شویی چیست” توضیح دادیم، نباید فراموش کرد که فنگ شویی هنری پیچیده است و نمی توان با خواندن یکی دو مطلب به همه قواعد آن آشنا شد. از این رو اگر نمی خواهید آزمون و خطا کنید و علاقه دارید که در دکوراسیون منزلتان تمامی اصول فنگ شویی رعایت شود تا انرژی حداکثری را از آن دریافت نمایید، روی کمک متخصصین اسپارد حساب باز کنید. دیزاینرهای طراحی دکوراسیون منزل اسپارد ضمن رعایت استانداردهای بروز طراحی ساختمان، حتما قواعد فنگ شویی را مدنظر قرار داده و فضایی دلپذیر و پر از انرژی مثبت را برایتان فراهم می آورند.

طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست طراحی دکوراسیون