سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری

تمیز کردن دیوارها به علت ارتفاع بلند کار چندان آسانی نیست. با این حال باید حداقل سالی یکبار دیوارها و سقف خانه را تمیز کرد. البته پیشنهاد می کنیم که تمیزی را فقط به سالی یکبار محدود نکنید و هر از گاهی دیوارها را نیز گردگیری کنید. برای اینکه شستشوی دیوار به بهترین و راحت ترین شکل صورت گیرد چند ترفند تمیزی وجود دارد.

در ادامه این مقاله ابتدا تمیز کردن دیوار بدون دستگاه را مورد بررسی قرار داده و تعدادی محلول پاک کننده برای شستشوی دیوارها معرفی می کنیم. سپس نظافت دیوارها با دستگاه را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. پس با اسپارد مگ همراه باشید!

نکات مهمی که حین تمیز کردن دیوارها باید رعایت کنید!

پیش از اینکه بخواهید برای تمیز کردن دیوارها با دستگاه و یا بدون دستگاه دست به کار شوید، لازم است تعدادی از نکات را برای تمیزی بیشتر رعایت کنید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اول از همه تابلو و سایر تزئینات و لوازم دکوری روی دیوار و دور و اطراف را جمع کنید. بهتر است مبل ها را نیز از کنار دیوارها به وسط خانه منتقل کنید.
  • با شستشو و نظافت دیوارها ممکن است مقداری شوینده و آب روی زمین بریزد و مراحل اضافه تری را به کار شما اضافه کند. به همین دلیل پیش از شروع تمیز کاری با استفاده از نایلون های پلاستکی بزرگ، کارتون و یا روزنامه روی زمین را بپوشانید.
  • مراقب باشید تا آب و مواد شوینده روی پریز و کلید ها چکه نکند. با این حال برای تمیز کردن کلید و پریز می توانید قاب آن را به دقت باز کرده و بشویید.
  • یکی از مهم ترین وسایلی که در طول شستن دیوار نیاز خواهید داشت، دو تا سطل، یکی حاوی مخلوط آب و مواد شوینده و دیگری آب تمیز است. با این کار می توانید بلافاصله پس از شستشوی دیوار ها با شوینده، با آب تمیز و خالص کف و آلودگی روی دیواها را نیز تمیز کنید.
  • بهتر است شستشوی دیوار منزل را به صورت بالا به پایین انجام دهید. به این ترتیب آلودگی ها از سمت بالا تمیز شده و به قسمت های پایینی منتقل می شوند. با این کار دوباره کاری را از مراحل نظافت دیوار حذف کنید!
  • شستن دیوار را در روزهای خوش آب و هوا انجام دهید تا بتوانید در و پنجره ها را باز کنید. با این کار علاوه بر اینکه دیوارها به خوبی خشک می شوند، گرد و غبار ناشی از تمیز کردن دیوارها نیز در محیط داخل منزل حبس نمی شود.
  • دیوارها ممکن است به علت آلودگی هوا و یا دود سیگار سیاه شوند. برای تمیز کردن دوده و سیاهی های روی دیوار بهتر است از بخارشوی استفاده کنید.

نکات مهم شستن دیوارها

دیوار گچی را چطور تمیز کنیم؟

شستشوی دیوار گچی به مراتب از نظافت سایر دیوارها با پوشش های مختلف سخت تر است، چون برای تمیز کردن این دیوارها نباید به هیچ عنوان از مواد شوینده و آب استفاده کرد و عبارت شستن دیوار برای گچ عملا غیر ممکن است. اما در هر صورت دیوارهای گچی نیز به مرور زمان کثیف می شوند و باید راه حلی برای تمیزی آنها وجود داشته باشد. برای تمیز کردن این دیوارها می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید:

  • به صورت هفتگی گرد و غبار روی دیوارها را با یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید تا از کثیفی بیش از حد آن به مرور زمان جلوگیری شود.
  • در نظافت بهاری با استفاده از یک دستمال نم دار، لکه های روی دیوار را به آرامی و بدون فشار آوردن به گچ روی دیوارها تمیز کنید.
  • با این حال ممکن است بخش از هایی از دیوارها به علت آلودگی دو رنگ شوند. در چنین مواردی می توانید از مایع سفید کننده استفاده کنید. تنها کافی است داخل یک سطل آب سرد حدود ۱ پیمانه وایتکس یا همان مایه سفید کننده اضافه کنید.
  • یک اسفنج را به محلول پیشین آغشته کرده و به آرامی روی دیوار بکشید. در آخر دیوارها را با یک دستمال خشک تمیز کنید.

شستشوی دیوار گچی

مراحل تمیز کردن دیوار رنگ روغن چگونه است؟

شستشوی دیوار رنگ روغن در مقایسه با دیگر پوشش های راحت تر است. رنگ روغن همان رنگ هایی هستند که براق و ظاهرا چرب به نظر می رسند. به همین دلیل نیز برخلاف دیوارهای گچی آلودگی به عمق آنها نفوذ نمی کند و به راحتی از سطوح پاک می شود. مراحل تمیز کردن دیوار رنگ روغن به ترتیب زیر است:

  • برای شروع مراحل به دو دستمال تمیز نخی و یا اسفنج، مقداری مایع ظرفشویی و یک سطح پر از آب ولرم نیاز دارد.
  • مقداری از مایع ظرفشویی را داخل سطح آب ریخته و به خوبی ترکیب کنید.
  • سپس یکی از دو دستمال را به این محلول آغشته کره و روی دیوارها بکشید.
  • پس از شستشوی دیوار رنگ روغن با محلول، دستمال تمیز دوم را برداشته و دیوار را خشک کنید.
  • توجه داشته باشید که دستمال نباید پرز بدهد، در غیر این صورت رد آن روی دیوار باقی مانده و آلودگی جدید برای شما ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل نیز می توانید از دستمال های بدون پرز نانو نیز استفاده کنید.

شستشوی دیوار رنگ روغن

نحوه شستشوی دیوار رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک معمولا از لاتکس تهیه می شود و قابلیت شستشو دارد، با این حال نباید به همه رنگ های پلاستیکی اطمینان کرد. در بیشتر موارد آنچه به عنوان رنگ پلاستیک عرضه می شود، رنگ نیمه پلاستیک است که کیفیت پایین تری در مقایسه با رنگ های پلاستیکی دارد. به همین دلیل نیز نمی توان آنها را با خیال راحت شست. حتی در صورت شستشوی دیوار منزل با رنگ پلاستیکی ممکن است رنگ پس از شستشو تغییر پیدا کند.

پس شستشوی این دیوارها با آب را فراموش کنید زیرا رنگ های محلول در آب پلاستیکی پس از ترکیب شدن با آب چروک شده و زیبایی و کیفیت خود را از دست می دهند.به همین دلیل نیز در بیشتر موارد از رنگ پلاستیکی در خدمات نقاشی سقف منازل استفاده می شود. سقف از آنجایی که دور از دسترس است دیرتر و همینطور کمتر از دیوارها کثیف می شود.

نظرات کاربران سرویس نظافت حرفه‌ای

درخواست نظافت حرفه‌ای

در نتیجه همانند دیوارهای گچی بهتر است از اقدامات پیشگیری کننده استفاده کنید. برای مثال می توانید به صورت هفتگی دیوار و یا سقف های نقاشی شده با رنگ پلاستیکی را به استفاده از یک تی و یا دستمال خشک تمیز کنید. این غبار روبی هفتگی از نفوذ آلودگی ها جلوگیری خواهد کرد. برای از بین بردن گرد و غبار بدون کثیف کردن دیگر نقاط منزل می توانید از جاروبرقی نیز استفاده کنید.

شستشوی دیوار رنگ پلاستیک

شستشوی دیوار آجری چطور انجام می شود؟

امروزه در خدمات دکوراسیون داخلی منزل از آجرهای دکوراتیو نیز استفاده می شود. برای مثال می توان به دیوارهای آجری پشت تلویزیون و یا دیوارهای آجری آشپرخانه ها اشاره کرد. علاوه بر محیط های داخلی استفاده از نمای آجر برای فضای بیرونی ساختمان نیز رایج است. کاملا واضح است که آلودگی نما به مراتب بیشتر و شدیدتر از آلودگی دیوارهای داخلی خانه ها خواهد بود. به همین دلیل نیز نمی توان این آلودگی را با روشهای ساده از بین برد.

برای شستشوی دیوار آجری معمولا از روش های زیر استفاده می شود:

۱- تمیز کردن دیوار آجری با محلول شستشوی مخصوص

مواد شوینده آماده برای شستشوی آجر را می توانید از فروشگاه ها تهیه کرده و آن را داخل یک سطح آب بریزید. سپس با استفاده از یک فرچه دیوارها را تمیز کنید. برای تمیز کردن نما می توانید از این محلول و فشار بالای آب کمک بگیرید.

شستشوی دیوار آجری

۲- استفاده از دستگاه بخارشوی

شستشوی دیوار منزل با دستگاه یکی دیگر از گزینه های راحت پیش روی شماست که می تواند گزینه مطلوبی برای شستشوی دیوار آجری نیز باشد. توجه داشته باشید که بهتر است از آب خالی و یا محلول های مخصوص بخار شوی استفاده کنید، زیرا مواد اسیدی مثل سرکه ممکن است به دیوارها آسیب برساند. این روش برای از بین بردن شوره نماهای آجری نیز موثر است.

۳- جوهر نمک برای تمیز کردن دیوار آجری

پس از اجرای نما و یا ایجاد دیوار دکوراتیو آجری در منزل ممکن است مقداری از سیمان روی دیوارها باقی مانده باشد. برای از بین بردن آن مقدار کمی از جوهر نمک را به آرامی به آب اضافه کنید. سپس این محلول را روی سطوح اعمال کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. در انتهای می توانید دیوار را آب شسته و لکه ها را از بین ببرید.

۴- استفاده از سنباده آجر

برای اینکه بتوانید جرم های روی آجر را از بین ببرید، ابتدا سطوح را آب بشویید. سپس با بررسی انواع سنباده، یک سنباده غیر سیمی را انتخاب کرده و جرم ها را تمیز کنید. سپس مجدد سطوح را با آب بشویید. تمیز کردن آجر نما با سنباده روشی وقت گیر و اما کم هزینه محسوب می شود.

۵- شستشوی نمای آجری با سندبلاست و دستگاه واترجت

برای اینکه نمای آجری به بهترین شکل تمیز شود، بهترین گزینه استفاده از خدمات نماشویی ساختمان است. در نماشویی از روش های مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها سندبلاست است. در این روش دانه های شن همراه با فشار بالای هوا و آب روی نما پخش شده و باعث جلا داده شدن سطوح آجری می شوند. این کار با دستگاه سندبلاست و توسط افراد متخصص نماشویی انجام می شود.

شستشوی دیوار با دستگاه

بهترین روش شستشوی دیوار در منزل چیست؟

در این مقاله به بررسی نحوه شستشوی دیوار های گچی، دیوار رنگ روغن، رنگ پلاستیک و آجری پرداختیم. برای اینکه بدون هیچ ریسکی و به بهترین شیوه دیوارهای مختلف منزل خود را شستشو دهید، می توانید از خدمات نظافتی کمک بگیرید. کارگران آموزش دیده اسپارد پس از ثبت سفارش به صورت اینترنتی در زمان و محل موردنظر شما در استان تهران و البرز(کرج) حاضر شده و بهترین خدمات را با بالاتری کیفیت ارائه می کنند.

اگر نگران هزینه خدمات هستید، می توانید همین حالا روی لینک آبی “قیمت نظافت منزل” کلیک کرده و تعرفه خدمات را مشاهده کنید. به همین راحتی حتی شستشوی کثیف ترین دیوارهای منزل و یا محیط کار خود را به افراد متخصص بسپارید!

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر