خدمات اپوکسی

  • منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام نیرو در تهران و کرج

حتما در سالهای اخیر بارها اسم رزین به گوشتان خورده است. احتمالا لوازم مختلف ساخته شده از رزین را نیز دیده اید. از میزها و سینی های رزینی گرفته تا ساعت و لوازم تزئینی دیگر که در طراحی دکوراسیون خانه بسیار پرکاربرد هستند. در این مقاله سوال رزین اپوکسی چیست به صورت مفصل پاسخ داده و سپس مزایا و کاربردهای آن را با هم بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما نیز به این صنعت علاقمند هستید در ادامه مطلب با اسپارد مگ همراه باشید!

رزین اپوکسی چیست و از چه موادی تشکیل یافته است؟

اولین از همه می خواهیم به سوال مهمی پاسخ دهیم، اصلا منظورمان از رزین اپوکسی چیست؟ به طور کلی می توان گفت رزین ماده ای است با بافت چسبناک و لزج که با گذشت مدت زمانی محدود حالتی سفت و سخت پیدا می کند. به طور کلی براساس آنچه در ادامه توضیح داده ایم، رزین ها در دو دسته طبیعی و مصنوعی موجود هستند.

رزین اپوکسی طبیعی همانطور که از نامش نیز پیداست از دل طبیعت و صمغ درخت استخراج می شود. علاوه بر شیره طبیعی گیاهان که با نام رزین شناخته می شود انواع مصنوعی رزین نیز امروزه کاربرد های گسترده ای دارد.

رزین های شیمیایی برخلاف رزین های طبیعی در محیط های آزمایشگاهی و در اثر فعل و انفعالات مواد معدنی و آلی بدست می آیند.

پیش از این که شما را با سایر انواع رزین آشنا کنیم بیایید به بررسی مثال از رزین طبیعی بپردازیم. سنگ کهربا ازجمله محبوب ترین رزین های طبیعی است که از صمغ و شیره درخت کاج بدست می آید. صمغ این درخت با خشک شدن در طول زمان این سنگ زیبا را پدید می آورد که امروزه در تولید لوازم تزئینی کاربرد زیادی دارد.

رزین اپوکسی چیست

رزین اپوکسی چه ویژگی هایی دارد؟

پس از اینکه به سوال رزین اپوکسی چیست پاسخ دادیم و با مواد ساخت آشنا شدیم، نوبت به بررسی ویژگی های رزین اپوکسی می رسد. پیش تر اشاره کردیم که رزین اپوکسی کاربردهای متنوع و گسترده ای دارد و با تغییر حالا از ماده ای لزج به ماده ای سخت می تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. اما چه چیزی باعث شده رزین اپوکسی این خاصیت را داشته باشد یا به عبارت دیگر رزین اپوکسی چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه به شما توضیح می دهیم:

  • رزین اپوکسی در مقابل مواد شیمیایی مختلف همانند بازها، اسیدها و چربی ها مقاومت بالایی دارد.
  • رزین می تواند به عنوان یک عایق الکتریکی عمل کند.
  • پس از خشک شدن و تغییر حالت برخلاف رزین های پلی استری کمتر جمع می شود.
  • این رزین ها در مقابل دمای محیط خشک شدن و پخت حساسیت بالایی ندارند و براساس نوع رزین می توان آن را در دمای ۵ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار داد.
  • در مقابل رطوبت و آب نیز مقاومت خوبی دارند.
  • در برابر فشارهای مکانیکی و حرارتی حساس نیستند.

ویژگی های رزین اپوکسی

موارد استفاده رزین اپوکسی چیست؟

نظرات کاربران خدمات اپوکسی

درخواست اپوکسی کف و دیوار

در قسمت آغازین این مطلب در پاسخ به سوال رزین اپوکسی چیست، دو دسته از انواع رزین ها شامل رزین مصنوعی و طبیعی را برای شما معرفی کردیم. در ادامه می خواهیم رزین ها را براساس جنس و کاربرد هریک نیز دسته بندی کنیم پس همراه ما باشید:

رزین اپوکسی های نزئیناتی و دکوری

رزین اپوکسی پس از خشک شدن ظاهری بسیار براق و چشم نواز ایجاد می کند. همین ویژگی باعث شد تا از این ماده اولیه در تولید صنایع دستی رزینی متنوع استفاده شود. از جمله کاربردهای رزین اپوکسی در ساخت لازم تزئینی می توان به جواهرسازی، ساخت تابلو های آبستره، ساخت بدلیجات، ظروف پذیرایی لوکس و بسیار موارد دیگر اشاره کرد.

شما نیز می توانید با ساخت این لوازم رزینی در منزل و یا خرید آن از فروشگاه های صنایع دستی، طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را تاحدود زیادی متحول کنید. پس با خرید لوازم جدید رزینی می تواند خانه خود را بیش از پیش جذاب‌تر کنید.

ترکیب رزین اپوکسی و چوب

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، رزین اپوکسی پس از طی مراحل تولید و خشک شدن ظاهر بسیار زیبا و یک دستی پیدا می کند. شما می توانید برای زیبایی بیشتر رزین را با صنایع چوب نیز همراه کنید. علاوه بر زیبایی ظاهری که ترکیب رزین و چوب دارد، رزین می تواند مقاومت چوب را نیز افزایش دهد.

ترکیب رزین اپوکسی و چوب

استفاده از رزین اپوکسی برای کفپوش

یکی دیگر از کاربردهای رزین اپوکسی استفاده از آن برای کفپوش است. مواد اولیه این نوع از رزین با سایر رزین های استفاده شده در ساخت لوازم تزئیناتی متفاوت است. استفاده از این نوع کفپوش ها بیشتر در بیمارستان ها و سایر مناطق حساس به میکروب و آلودگی همانند داروخانه ها و کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی رایج است.

علاوه بر این می توان کفپوش رزین اپوکسی را در کف منازل و ساختمان های مسکونی و تجاری و حتی صنایع مختلف و مدارس نیز به کار برد. پس اگر شما نیز به انواع پارکت ها و یا سرامیک ها علاقه چندانی ندارید می توانید از رزین اپوکسی برای طراحی کف منزل خود استفاده کنید.

کاربردهایی از رزین اپوکسی که نمی دانستید!

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم تنها هدف ما در این مقاله پاسخ به سوال رزین اپوکسی چیست؟ اما آیا می دانید کابردهای رزین اپوکسی چیست؟ در قسمت پیشین به محل های استفاده و مزایای رزین اپوکسی برای کف محیط های مختلف و همینطور زیبایی آن در ساخت زیورآلات صحبت کردیم. حال می خواهیم به بررسی سایر کاربردهای مهم رزین که احتمالا نشنیده اید بپردازیم:

  • استفاده از رزین اپوکسی در تولید انواع رنگ های ساختمانی و براق کننده ها
  • رزین در صنایع تولیدی انواع چسب همانند انواع چسب کاغذ دیواری، چسب چوب و سایر موارد
  • کاربرد رزین اپوکسی در ساخت قالب های مختلف و تولید جواهرات و لوازم هنری
  • استفاده از رزین در صنایع خودرو سازی و سایر لوازم جانبی و قطعات الکترونیکی آن
  • پوشش کف ساختمان های مختلف با کاربری های متفاوت همانند کارخانه ها، کارگاه ها، سالن ها کنفرانس و زمین های بازی و باشگاه ها

کاربرد رزین اپوکسی

مزایای رزین اپوکسی

باتوجه به کاربردهایی که پیش تر بررسی کردیم، می توان نتیجه گرفت که کاربردهای گسترده رزین اپوکسی در ارتباط با مزایای مختلف آن است. در قسمت اول که به سوال رزین اپوکسی چیست؟ پاسخ دادیم نیز به صورت مختصر به مزایا رزین اپوکسی اشاره کردیم. حالا می خواهیم این مزایا را به صورت موردی با یکدیگر بررسی کنیم:

  • رزین اپوکسی در برابر اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد در نتیجه می توان از آن در ساخت سطوح مختلف استفاده کرد.
  • چسبندگی بسیار بالایی دارد.
  • با داشتن قابلیت ساب و جلادهی ظاهر زیبایی در دکوراسیون منزل خواهد داشت.
  • آلودگی ها و چربی ها را می توان به راحتی از روی سطوح رزینی تمیز کرد.
  • با اضافه کردن پیگمنت های رنگی می توان ظاهری زیبا به آن بخشید.
  • در مقابل جریان الکتریسیته نارسا است و عایق خوبی محسوب می شود.
  • از مقاومت الکتریکی مطلوبی برخوردار است.

رزین اپوکسی در طراحی داخلی چه کاربردی دارد؟

در این مقاله به سوال رزین اپوکسی چیست به صورت مفصل پاسخ دادیم و با مزایای مختلف آن آشن شدیم. همین مزایا از جمله قابلیت جلادهی، عایق بودن و ظاهر زیبا باعث شده بتوان از رزین اپوکسی در صنایع مختلفی استفاده کرد. حتی می توانید رزین اپوکسی را به منزل خود بیاورید و در طراحی کف ساختمان نیز از آن استفاده کنید. برای این منظور می توانید با ثبت سفارش رایگان هزینه اپوکسی کف و دیوار را از متخصصین خبره اسپارد دریافت کنید. با اسپارد بهترین خدمات اپوکسی منتظر شماست!

خدمات اپوکسی

  • منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام نیرو در تهران و کرج
درخواست اپوکسی کف و دیوار