دوخت پرده

  • دوخت و تعمیر حرفه‌ای
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

در هنگام خرید و چیدمان وسایل منزل، یکی از مهم ترین مواردی که همواره بر سر خرید نوع مناسب آن چالش وجود دارد، پرده سالن و اتاق خواب می باشد. دلیل این امر در تنوع بسیار زیاد پرده های موجود در بازار، لزوم هماهنگی نوع، رنگ و شکل پرده با سایر اثاثیه منزل و اهمیت کارکرد ونقشی است که یک پرده به ظاهر ساده در خانه ایفا می کند.

پرده ها به طور کلی به انواع پرده سالن پذیرایی، پرده آشپزخانه و پرده اتاق خواب تقسیم بندی شده که خود انواع مختلفی داشته و هر یک متناسب با ذوق و سلیقه خریداران و البته متناسب با سایر وسایل خانه انتخاب می شوند. اهمیت پرده در حدی است که انتخاب نمونه نامناسب آن باعث خواهد شد تا زحمات خریداران در چیدمان سایر وسایل منزل مثل مبلمان و سرویس خواب به هدر رفته و اشیای قرار گرفته در منزل آنطور که باید و شاید جلوه نداشته باشند.

این مورد به طور ویژه در رابطه با پرده اتاق خواب موضوعیت داشته و بسته به کاربرد هر اتاق (کودک، پسرانه، دخترانه، اتاق عروس و …) بایستی پرده متناسب با آنها انتخاب شود. از این رو در مطلب پیش رو ضمن ارائه نمونه هایی از پرده های به روز موجود در بازار، برخی از مهمترین موارد در رابطه با انتخاب و خرید انواع طرح ها و مدل های پرده اتاق خواب را برای شما جمع آوری کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

انتخاب پرده اتاق خواب

انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب بزرگسالان

در انتخاب و خرید پرده مناسب برای اتاق خواب (صرف نظر از جنسیت و سن فرد یا افرادی که از آن اتاق استفاده می کنند)، فاکتورهای مهمی مثل نحوه شستشوی پرده، چگونگی نصب چوب پرده مورد نیاز آن و … مورد توجه مشتری قرار می گیرند، اما یکی از مهم ترین عواملی که همواره باید مد نظر قرار دهید، انتخاب جنس پرده می باشد. جنس پرده ارتباط مستقیمی با سبک دکوراسیون منزل شما دارد و علاوه بر لزوم هماهنگی با سایر اثاثیه منزل، باید حریم شخصی ساکنین اتاق با بیرون از آن را حفظ کند.

این مورد به طور ویژه در هنگامی که پرده برای اتاق خواب کودک یا اتاق خواب عروس تهیه می شود، باید مورد توجه قرار گیرد. به همین منظور اگر پنجره اتاق خواب شما مشرف به خانه های دیگر بوده و در عین حال شیشه های به کار رفته در پنجره مات نباشد، از بیرون خانه به داخل اتاق خواب شما دید وجود دارد، در نتیجه بهتر است از پرده های ضخیم تر برای اتاق خوابتان استفاده کنید و استفاده از پرده های نازک مثل پرده حریر برای اتاق خواب شما گزینه ی خوبی نخواهد بود.

پرده حریر اتاق خواب

نظرات کاربران دوخت پرده

درخواست دوخت پرده

البته پرده حریر به دلیل مزایای زیاد و جلوه ویژه ای که به منزل و اتاق خواب می دهد، یکی از پر فروش ترین پرده های بازار بوده و به راحتی نمی توان به دلیل مشرف بودن ساختمانی دیگر به داخل خانه، قید آنها را زد. به همین دلیل اگر در استفاده از این نوع پرده ها مصر هستید و تصمیم گرفتید با توجه به سبک داخلی خانه از پرده‌ حریر استفاده کنید، می توانید آن را به صورت ترکیبی با بقیه پارچه ها به کار ببرید تا دید اتاق خواب تان را محدود کنید و امنیت آن را افزایش دهید. بدین ترتیب علاوه بر حفظ آرامش و حریم خصوصی لازم برای یک اتاق خواب، با بکار بردن پرده حریر نور خوبی را به اتاق خود وارد کرده و زیبایی و اصالت قابل توجهی را به اتاق خواب خود یا فرزندان می بخشید.

همانطور که در خلال مطلب اشاره کردیم، پرده ها جزو مهمی از دکوراسیون و لوازم تزیینی در اتاق خواب ها به حساب می آیند و با توجه به سلیقه مشتری و نیاز بازار، مدل های متنوع و زیادی طراحی شده است و در بازار عرضه می ‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و دکوراسیون داخلی اتاق خواب، پرده مورد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه، چند نمونه از مدل های به روز پرده اتاق خواب را برای شما آورده ایم:

مدل جدید پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

مدل جدید پرده اتاق خواب

چند مدل مدرن و طرح جدید پرده اتاق کودکان

اتاق کودکان دکوراسیون خاص خود را داشته و بسته به سن آنها، وسایل متنوعی در اتاقشان یافت می شود. پرده ای که برای اتاق کودک انتخاب می شود باید با این لوازم و وسایل نوعی همبستگی ظاهری داشته و در عین حال متناسب با روحیات، جنسیت و سن آنها باشد. به طور مثال، یقینا رنگ و شکل پرده اتاق یک پسربچه ۱۱ ساله باید متفاوت از ظاهر پرده اتاق خواب یک دختربچه ۵ ساله باشد. در ادامه چند مدل پرده اتاق خواب کودکان که در بازار در دسترس هستند را برای نمونه آورده ایم:

 

پرده اتاق خواب کودک

پرده اتاق دختربچه

پرده اتاق دختربچه

نکاتی در رابطه با طرح و مدل مناسب پرده اتاق خواب

  • انتخاب رنگ پرده یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید پرده اتاق خواب بوده و به مدل و طرح پرده شکل می دهد. با این وجود انتخاب رنگ سلیقه ‌ای بوده و به تم رنگی دکوراسیون اتاق خواب و هدف شما از آن بستگی دارد. به طور مثال اگر اتاق شما نورگیر نیست و تمایل دارید نور بیشتری به آن وارد شود، بهتر است از پرده های رنگ روشن استفاده کنید. اما در صورتی که بخواهید نور ورودی را کنترل کرده و کاهش دهید، به کار بردن پرده های تیره تر توصیه می شود.
  • استفاده از پرده تیره در اتاق خواب کودک به دلیل تاثیر منفی در روحیات آنها پیشنهاد نمی شود.
  • بهتر است برای اتاق خواب های کوچک تر از پرده های روشن تر استفاده کنید تا فضا بزرگ تر جلوه داده شده و از خفگی محیط جلوگیری شود.
  • برای اتاق خواب بزرگسالان که با سبک مدرن بهتر چیده شده اند، بهتر است طرح های پرده اتاق بسیار ساده و همراه با نقوش خلوت باشند.
  • به طور کلی اصلی ترین ویژگی سبک مدرن، سادگی ظاهری وسایل و اثاثیه است؛ یعنی هرچه ساده تر، شیک تر! در نتیجه طرح پرده هرچه ساده تر و روشن تر باشد به مدرن به نظر رسیدن آن بیشتر کمک می کند.
  • چوب پرده ساده نیز در مدل های جدید پرده اتاق خواب بسیار پر استفاده است.
  • در چیدمان اتاق خواب کودک از پرده هایی استفاده کنید که شکل های ساده و در عین حال زیبا داشته باشند تا به کودک فرصت یادگیری و نوآوری بدهد.
  • اگر دیوارها رنگ روشن یا کاغذ دیواری دارند بهتر است پرده اتاق کودک را به صورت متضاد با رنگ دیوار انتخاب کنید. مثلا اگر دیوارها ساده هستند، پیشنهاد می کنیم که از پرده های طرح دار استفاده نمایید.
  • می توانید در چیدمان اتاق خواب کودک از جادکوری نیز استفاده کنید. جادکوری معمولا بالای پرده اتاق کودک نصب می شود تا دکوراسیون اتاق را تکمیل کند.
  • در رابطه با طرح پرده اتاق کودک، از خرید پرده هایی با تزئینات و زیورآلات کوچک پرهیز کنید، زیرا کودکان علاقه دارند با این وسایل بازی کرده و حتی ممکن است این مواد را قورت دهند.
  • کودکانی که در حال رشد هستند، علاقه زیادی دارند تا برای طراحی و تزیین اتاقشان از آنها مشورت بخواهید. از این رو در هنگام پرده اتاق خواب کودک می توانید با فرزندتان مشورت کرده تا به رشد خلاقیت او نیز کمک کنید.

مدل پرده بنفش اتاق خواب

حرف آخر اسپارد

مانند هر صنعت دیگری، در حرفه پرده دوزی نیز همه روزه ده ها طرح و مدل جدید به بازار عرضه شده که هر یک کارکرد خاص خود را داشته و برای منظوری ویژه تهیه شده اند. از این رو حرکت به موقع با جدیدترین انواع پرده همراه با توجه به جنس و نوع بافت پرده می تواند بهترین تصمیم را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مطلب سعی کردیم نکاتی را در رابطه با طراحی انواع پرده اتاق خواب ذکر کرده و شما را با مواردی که باید هنگام خرید مدنظر قرار دهید، آشنا کنیم. با این حال می توانید به منظور انتخابی مطمئن تر با متخصصین خدمات منزل در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه برای شما رقم بخورد.

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت