خشکشویی فرش در محل

  • بدون نیاز به آبکشی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

اگر به نظافت فرش ها اهمیتی ندهید به کثیف ترین بخش هر خانه ای تبدیل می شوند. از گرد و خاک گرفته تا ذرات کوچک مواد غذایی ممکن است لابه لای پرزهای فرش جمع شده و ظاهری ناخوشایند به فرش ها ببخشد. از آنجایی که شستشوی زود به زود فرش ها نه ممکن است و نه عاقلانه، می توانید از روش های تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن آن استفاده کنید.

حتما پیش تر نیز روشهای سنتی تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشوی آن با آب به گوشتان خورده است. در این مقاله شما را با روش ها جدید و راحت تر دیگر نیز آشنا خواهیم کرد. با دانستن این روشها می توانید همیشه فرش هایی تمیز و نو داشته باشید. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه ما باشید!

تمیز کردن فرش بدون شستن بهتر است یا شستشوی فرش با آب و شوینده؟

پیش از اینکه به بررسی روش های تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستن آن بپردازیم، بهتر است به یک سوال مهم تر پاسخ دهیم، آیا شستن فرش بدون آب روش مطمئنی است؟ استفاده از خدمات قالیشویی به صورت سالانه و برای خانه تکانی شاید مناسب باشد اما شستشوی مداوم ممکن است به بافت فرش ها آسیب برساند.

از طرفی کثیفی بیش از حد نیز ممکن است لابه لای پرزهای فرش جمع شده و علاوه بر ظاهری ناخوشایند به آن آسیب نیز بزند. در نتیجه می توان گفت استفاده از روش های مختلف تمیز کردن فرش بدون شستن آن می تواند بهترین گزینه برای روزهای مختلف سال باشد نه فقط برای خانه تکانی عید!

نحوه تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن

آشنایی با روی هاش مختلف تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن

روش های مختلفی برای نظافت فرش ها بدون نیاز به شستن وجود دارد. تعدادی از این روش ها همان کارهایی هستند که ممکن است شما نیز به صورت هفتگی یا حتی روزانه انجام دهید، مثل جارو کشیدن منظم. برخی از روش های تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن با استفاده مواد مختلف انجام می شوند که به احتمال زیاد همین حالا نیز این مواد را در منزل خود دارید. بیایید نگاهی به هریک از آنها بیندازیم:

تمیز کردن فرش با شامپو فرش

یکی از روش های سنتی که به احتمال زیاد می دانید، استفاده از شامپو فرش است. معمولا با شنیدن تمیز کردن فرش بدون شستن اولین چیزی که به ذهن همه می رسد همین استفاده از شامپو فرش است. از آنجایی که این محصول به صورت اختصاصی برای تمیز کردن فرش تولید شده می توانید به راحتی با کمک دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران خشکشویی فرش در محل

درخواست خشکشویی فرش

توجه داشته باشید که پیش از به کار بردن شامپو فرش لازم است به خوبی روش فرش جارو بکشید تا همه گرد و غبار از بین رفته و سپس محلول شامپو فرش را برای استفاده آماده کنید. سپس با کمک کف محلول شامپو فرش روی فرش را با اسفنج تمیز کنید. در انتها نیز با از دستمال مرطوب کمک بگیرید. بعد از خشک شدن فرش لازم است مجدد جارو بکشید تا فرش مثل روز اول تمیز و نو دیده شود.

تمیز کردن با شامپو فرش

جوش شیرین برای تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن

جوش شیرین را می توان ماده ای همه کاره برای نظافت بخش های مختلف منزل دانست. از تمیز کردن سرویس بهداشتی و کابینت ها گرفته ها نظافت کفپوش و فرش ها. بخصوص در مواقعی که تنها بخشی از فرش لک شده و نمی خواهید همه قسمت های را بشویید جوش شیرین بهترین گزینه است.

برای اثر بخشی بیشتر جوش شیرین می توانید مقداری سرکه نیز به آن اضافه کنید. روی لکه مورد نظر مقداری جوش شیرین اسپری کرده و سپس مقداری جوش شیرین بریزید. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز روی لکه را تمیز کنید. به این ترتیب بدون شستن فرش می توانید خودتان در منزل از شر لکه های روی فرش خلاص شوید.

تمیز کردن فرش با سودا

سدیم هیدروکسید که با اسم سود سوزآور یا سودا نیز شناخته می شود یکی از مواد شیمیایی قلیایی معروف است. قلیایی بودن این ماده اثری مشابه بیشتر مواد شوینده را ایجاد می کند. بیشتر لک و آلودگی های روی فرش از جنس چربی هستند و حالتی اسیدی دارند. در نتیجه می توانید با استفاده از این ماده قلیایی لکه های روی فرش ها را بدون شستن از بین ببرید.

تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن با استفاده از سودا نیز بسیار آسان است. مقداری از سودا را روی قسمتی از فرش که آلوده شده بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. اگر روی فرش به خوبی خشک نشد می توانید از یک سشوار کمک بگیرید.

تمیز کردن فرش با سودا

نشاسته ذرت برای تمیز کردن فرش

یکی از مواد دیگری که احتمالا در منزلتان دارید و برای آشپزی و شیرینی پزی استفاده می کنید. نشاسته ذرت است. اگر می خواهید بدون اینکه فرش را با آب بشویید تمیز کنید همین الان مقداری نشاسته ذرت برداشته و دست به کار شوید. برای تمیز کردن فرش نشاسته ذرت را با مقداری نمک ترکیب کرده و آن را به صورت یکدست روی فرش بریزید. برای یکدستی می توانید از الک نیز کمک بگیرید، درست مثل پخت کیک!

حدود یک ساعت صبر کنید تا نشاسته ذرت روی لکه ها اثر کند. سپس با جاروبرقی همه پودر پخش شده رو فرش را جمع کنید. به همین راحتی می توانید در یک ساعت نتیجه را با چشم خودتان ببینید.

استفاده از برف و یخ برای نظافت فرش

یکی از روش های سنتی تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن استفاده از برف است. برای استفاده از این روش قدیمی اما کاربردی باید در یک روز زمستانی و برفی دست به کار شوید. ابتدا فرش را در فضایی باز پهن کنید تا محیط بیرون هم دما شود. سپس مقداری برف به صورت یکسان روی فرش بریزید. صبر کنید تا برف آلودگی ها را به خود جذب کرده و رنگ آن تغییر کند.

برف به سرعت روی فرش آب می شود، درن نتیجه باید پس از چند دقیقه آن را از روی فرش پارو کنید. پس از این مرحله بهتر است فرش به مدت یک ساعت در فضای باز بماند تا رطوبت آن کامل از بین برود. علاوه بر این می توانید برای از بین بردن لکه های کوچک روی فرش ها نیز از تکه های یخ استفاده کنید.

تمیز کردن فرش با یخ

خشکشویی فرش در منزل

یکی دیگر از روش های نسبتا جدید اما بسیار ساده، خشکشویی فرش در منزل شماست. البته برای استفاده از این روش به متخصص و دستگاه های ویژه نیاز دارید. در نتیجه باید از خدمات شرکت های معتبر استفاده کنید. در ادامه نحوه ثبت سفارش برای استفاده از این خدمات را نیز برای شما توضیح خواهیم داد. حالا بیایید نگاهی به روش کار خشکشویی فرش در خانه بیندازیم.

در این روش از یک دستگاه برای تولید کف و مواد شوینده و از دستگاه دیگری برای جمع کردن مواد شوینده استفاده می شود. متخصص با استفاده از کفی که دستگاه تولید می کند فرش را به خوبی تمیز می کند. سپس دستگاهی که کارکردی مشابه ساکشن دارد، کف را همراه با آلودگی ها از روی فرش و تار و پود آن جمع می کند. به این ترتیب بدون ارسال فرش به قالیشویی ها می توانید این خدمات را در منزل دریافت کنید.

خشکشویی فرش در منزل

بهترین روش تمیز کردن فرش در منزل بدون شستن چیست؟

پیش تر تعدادی از روشهای مختلف خانگی را مرور کردیم. این روش ها بسیار ساده و ارزان هستند با این حال نمی توان با اطمینان کامل برای تمیز کردن همه فرش ها از این روش ها استفاده کرد. اگر نمی خواهید با استفاده از روش های خانگی ریسک کنید، بهترین گزینه استفاده از خدمات خشکشویی فرش در منزل است.

همانطور که پیش تر نیز بررسی شد مراحل خشکشویی فرش در منزل بسیار ساده است و شما نیز با ثبت سفارش در اسپارد می توانید در کمتر از یک ساعت بدون ارسال فرش ها به قالیشویی نظافت فرش ها به بهترین شکل در منزل انجام دهید.

تنها کافی است سفارش خود را از طریق اپلیشکین یا وبسایت اسپارد ثبت کرده و قیمت خشکشویی فرش را از متخصصین ما دریافت کنید. به همین سادگی متخصص مربوطه در محل حاضر شده و خدمات را درمدت زمان کوتاه با هزینه ای مقرون به صرفه برای شما ارائه می کند!

خدمات قالیشویی

  • تضمین بالاترین کیفیت
  • شستشو و تحویل فوری