خدمات سمپاشی باغ

  • سمپاشی اصولی و حرفه‌ای
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

اگر به کاشت گل و گیاه در حیاط خانه و یا باغ شخصی خود علاقمند باشید، لازم است علاوه بر آشنایی با روش های آبیاری، کاشت و کوددهی گیاهان در خصوص بهترین زمان سمپاشی در طول روز نیز اطلاعاتی داشته باشید. اگر سمپاشی انجام می دهید اما در خصوص بهترین زمان برای آن آشنا نیستید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

در این مطلب ابتدا به بررسی علت مهم بودن زمان سمپاشی پرداخته و سپس بهترین ساعات روز و همینطور مناسب ترین فصول و ماه ها را نیز مورد بحث قرار خواهیم داد. پس با اسپارد مگ همراه شده و گیاهان خود ار خطر آفات مختلف نجات دهید!

چرا زمان سمپاشی گیاهان مهم است؟

یکی از موارد بسیار مهم که در برداشت محصولات باکیفیت و طراوت بیشتر گیاهان موثر است، زمان سمپاشی است. معمولا اولین زمان سمپاشی درختان میوه بعد از ریختن شکوفه است. دو هفته پس از اولین سمپاشی، سمپاشی دوم نیز در فصل بهار انجام می شود. البته ممکن است برحسب نوع گیاهان این زمان متفاوت باشد. پس اگر با زمان درست سمپاشی آشنا نباشید، ممکن است به میوه ها و شاخ و برگ آسیب رسیده برسانید.

پس می توان گفت زمان سمپاشی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که بهتر است پیش از دست به کار شدن جدول سمپاشی جهاد کشاورزی را بررسی کنید. همینطور کمک گرفتن از خدمات سمپاشی نیز می تواند گزینه مطلوب تری برای شما باشد.

چرا زمان سمپاشی گیاهان مهم است

بهترین زمان سمپاشی در طول روز برای گیاهان کی است؟

قبل از اینکه فصول سمپاشی را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است به بررسی پاسخ یک سوال مهم در خصوص بهترین ساعت سمپاشی درختان بپردازیم. در چه ساعتی از روز باید سمپاشی انجام شود؟ مطلوب ترین زمان سمپاشی در طول روز بر اساس دمای هوا و نور خورشید مشخص می شود.

برای انجام سمپاشی بهتر است دمای هوا بین ۱۵ تا ۳۰ درجه باشد. حرارت بیشتر از ۳۰ درجه باعث می شود سم روی برگ و شاخه ها زودتر تبخیر شده و اثربخشی مطلوبی روی سلامت گیاهان نداشته باشد. علاوه بر سمپاشی باید زمانی انجام شود که نور خورشید به صورت عمود بر درختان نتابد. در غیر این صورت تابش مستقیم آفتاب همانند یک ذره بین باعث سوزش برگهای گیاه خواهد شد.

نظرات کاربران خدمات سمپاشی باغ

درخواست سمپاشی باغ

با توجه به این تفاسیر بهترین زمان سمپاشی در طول روز بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح و یا ۶ تا ۷ عصر است. در این ساعات علاوه بر مطلوب بودن دما نور خورشید نیز به صورت مستقیم به گیاهان تابیده نمی شود و می توانید با خیال راحت سمپاشی گیاهان را به انجام برسانید. به طور کلی سموم سیستمیک در ساعات روز، سموم تماسی در شب و سموم بیولوژیک باید در ساعات آخر روز مورد استفاده قرار بگیرند.

بهترین ساعت سمپاشی درختان

 

 

بهترین زمان سمپاشی قارچ کش چه موقع است؟

از جمله مهم ترین سم های موردنیاز برای انواع گیاهان بخصوص درختان میوه، قارچ کش ها هستند. از جمله مزایا قارچ کش می توان به جلوگیری از بد شکل و بدون طعم شدن میوه ها، جلوگیری از پوسیده شدن میوه و افزایش زمان انبارداری، افزایش تولید میوه و بهبود کیفیت و در نهایت جلوگیری و درمان بیماری های قارچی میوه ها اشاره کرد. اما چه زمانی از روز باید از قارچ کش استفاده کرد؟

برای اینکه قارچ کش اثربخشی بالایی داشته باشد، بهتر است سمپاشی در ساعات خنک صبح یا عصر انجام شود. در ساعات خنک روز روزنه های گیاهان باز شده و به این ترتیب تاثیر قارچ کش روی بیماری ها و جلوگیری از آن افزایش می یابد. بدترین زمانی که می توان سمپاشی قارچ کش را انجام داد، روزهای بارانی و هنگام وزش باد است.

آشنایی با بهترین زمان سمپاشی هریک از درختان میوه

علاوه بر مواردی که پیش تر ذکر شد نوع سم، روش سمپاشی و مهم تر از همه نوع درخت نیز در انتخاب زمان مناسب سمپاشی موثر است. در ادامه به بررسی مناسب ترین زمان سمپاشی درختان میوه خواهیم پرداخت:

۱- بهترین زمان سمپاشی درخت مرکبات

برای سمپاشی درخت پرتقال، نارنگی، نارنج و دیگر مرکبات ابتدا با تشخیص نوع آفات بهترین سم انتخاب می شود. سپس در اواخر زمان خواب درختان و پیش از شروع فصل رشد و نمو سمپاشی باغ های مرکبات انجام می شود.

برای مثال بهترین زمان سمپاشی در طول روز برای درخت پرتقال در روز است. درست زمانی که نور آفتاب کم و دمای هوا کمتر از ۲۷ درجه است. پس از اینکه اولین شکوفه درخت پرتقال افتاد سمپاشی اولیه انجام می شود. دومین مرحله نیز مطابق توضیحات پیشین و چهارده روز بعد صورت می گیرد. حتی اگر در حیاط خانه خود نیز درخت میوه داشته باشید لازم است برای رشد و بالندگی آنها زمان درست سمپاشی را به خاطر بسپارید.

بهترین زمان سمپاشی درخت مرکبات

۲- بهترین زمان سمپاشی درخت گلابی

درخت گلابی از جمله درخت هایی است که اگر مراقبت کافی در برابر بیماری ها برای آن صورت نگیرد، به سرعت آسیب دیده و خسارت زیادی را نیز به باغدار وارد خواهد کرد. از جمله بیماری های شایع این درخت میوه می توان به سفیدک سطحی اشاره کرد که با سمپاشی درست و اصولی با کمک خدمات سمپاشی باغ تخصصی می توان از آن جلوگیری کرد.

بهترین زمان سمپاشی درخت گلابی برخلاف درخت مرکبات در اواخر فصل زمستان و پیش از باز شدن شکوفه ها است. در این زمان برگ های کمتری روی درختان را پوشش می دهد در نتیجه از نظر اقتصادی نیز مقدار کمتری از سموم مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این سم به راحتی روی ساقه ها و تنه ی درخت نشته و اثربخشی بیشتری خواهد داشت، بدون اینکه روی میوه ها قرار گرفته و مسمومیت ایجاد کند.

۳- زمان سمپاشی درخت سیب

برای انتخاب بهترین زمان سپاشی در طول روز برای درخت سیب لازم است به منطقه ای که درخت در آن قرار دارد، اقلیم آن منطقه و همینطور چرخه زندگی درخت سیب توجه داشته باشید. به عبارتی پیش از سمپاشی باید برایندی درخصوص مراحل خواب درخت، شکوفه دادن، ریزش شکوفه ها و در نهایت تشکیل میوه ها داشته باشید.

به طور کلی بهترین زمان سمپاشی انواع سموم برای درخت سیب به ترتیب زیر است:

  • برای از بین بردن آفت هایی مثل شانکر سیتوسپرایی و کنه و دیگر حشرات ریز مزاحم، فصل زمستان و اواخر اسفند ماه بهترین گزینه است.
  • برای جلوگیری از بیماری لکه سیاه باید سمپاشی را در فروردین ماه انجام دهید. برای استفاده از سموم مخصوص بیماری لکه سیاه باید پس از ریزش دو سوم شکوفه اقدام کنید. ده روز پس از نوبت اول لازم است سمپاشی دوم درخت را نیز انجام دهید. اگر در محل قرارگیری درخت سیب بارندگی زیاد باید باید سمپاشی را در فاصله های ده روزه نیز تکرار کنید.
  • برای جلوگیری از به وجود آمدن آفت هایی مثل پروانه مینوز و کرم سیب باید درخت را در خرداد ماه انجام دهید.
  • اگر درخت سیب در حیاط خود داشته باشید لازم است علاوه بر سمپاشی بهتر است برای هرس درخت سیب نیز برنامه ریزی درستی داشته باشید.

۴- زمان سمپاشی درخت انگور

برای سمپاشی درخت مو باید به شرایط آب و هوایی تاکستان توجه داشت. به طور کلی باید بهترین زمان سمپاشی درخت انگور در طول روز مشابه موارد پیشین و قبل از شروع رشد جدی درخت است. برای این منظور بسته به شرایط دمایی هوا باید سمپاشی در اواخر زمستان و یا اوایل بهار انجام شود.

بهترین زمان سمپاشی درخت انگور

هزینه خدمات سمپاشی چقدر است؟

در این مقاله به بررسی بهترین زمان سمپاشی در طول روز پرداختیم و دیگر نکات تکمیلی پیرامون زمان سمپاشی را نیز توضیح دادیم. با این حال همانطور که پیش تر نیز اشاره شد ساعت سمپاشی ممکن است برحسب نوع سم، نوع گیاه و شیوه سمپاشی تغییر کند. در نتیجه اگر اطلاعات کافی در این خصوص نداشته باشید، نه تنها از بروز آفات جلوگیری نخواهد شد بلکه ممکن است به گیاهان آسیب نیز برسد.

در نتیجه همواره بهترین تصمیم کمک گرفتن از دانش و تجربه متخصصین هر حیطه است. برای این منظور می توانید سفارش سمپاشی گیاهان را در اسپارد ثبت کرده و بهترین خدمات را در استان تهران و البرز دریافت کنید. اگر نگران هزینه خدمات هستید، تنها کافی است سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و به راحتی قیمت سمپاشی باغ و باغچه را به صورت کامل از متخصص مربوطه دریافت کنید!

خدمات باغبانی

  • اعزام فوری باغبان سیار
  • باغبانی اصولی و حرفه‌ای