سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

سنگ های ساختمانی علاوه بر مقاومت بالایی که دارند زیبایی زیادی نیز به دکوراسیون منزل می بخشند. با این حال از بین بردن لکه های روی این سنگها بدون آشنایی با روش جلا دادن سنگ ممکن است دشوار و حتی برخی اوقات غیر ممکن باشد.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که بدون توجه به روشهای جلا دادن سنگ با استفاده از هر شوینده ای سنگها را تمیز می کنید، بهتر است پیش از اینکه به این سنگهای گران بها و زیبا آسیب برسانید کمی صبور باشید تا شما را با بهترین روش های جلا دادن سنگ آشنا کنیم. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

بهترین روش جلا دادن سنگ چیست؟

برای جلا دادن سنگ باید از چه موادی استفاده کرد؟

پیش از بررسی روش جلا دادن سنگ باید اول از همه با مواد مختلفی که برای براق کردن سنگهای مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شویم. از جمله این مواد می توان به انواع پودرهای کاربری اشاره کرد با حل شدن در آب خاصیت براق کنندگی به دست می آورند. هر چند این پودر ها در براق کردن سنگ موثر هستند اما در طولانی مدت ممکن است به سنگها آسیب برساند.

پس اگر می خواهید در خانه تکانی عید کف منزل خود را حسابی جلا بدهید، بهتر است سراغ دسته دیگری از مواد بروید. برای پولیش سنگ معمولا از مواد شیمیایی با دو حالت مایع و جلای سنگ که به صورت واکس است استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت جمعا سه راه برای جلا دادن سنگها دارید؛ یکی استفاده از شوینده ها، روش دوم استفاده از واکس و دیگری استفاده از روش پولیش سنگ های ساختمانی!

بهترین روش جلا دادن سنگ چیست؟

کدام روش جلا دادن سنگ بهترین انتخاب است؟

هر یک از این روش ها مزایا و معایبی را به همراه دارند. علاوه بر این نکات مهم برای جلا دادن سنگ ها در هر یک از این روش با دیگری متفاوت است. با این حال به طور کلی استفاده از خدمات پولیش سنگ ساختمانی بهترین گزینه موجود محسوب می شود. با این حال می توانید در صورت تمایل از دیگر روشها نیز کمک بگیرید. در ادامه با بررسی هر یک از روش های جلا دادن سنگ می توانید برحسب شرایط بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه سنگ را براق کنیم؟

نظرات کاربران سرویس کفسابی (سنگسابی)

درخواست کفسابی (سنگسابی)

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، می توانید از روش های مختلف برای براق کردن سنگ و بخشیدن ظاهری زیبا و نو به سنگ های ساختمان خود استفاده کنید. این روش ها عبارتند از:

۱- روش جلا دادن سنگ با مواد شوینده

وقتی در مورد مواد شوینده مناسب برای انواع سنگ های ساختمانی حرف می زنیم ممکن است به ذهن شما نیز مواد شوینده قوی مثل وایتکس یا جوهر نمک برسد. دست همینجا دست نگه دارید! اگر شما نیز از کسانی هستید که به عنوان گزینه اول سراغ موادی مثل جوهر نمک می روید، بهتر است این روش را به برای همیشه کنار بگذارید، البته اگر نمی خواهید که سنگ های ساختمان بعد چند سال به صورت کامل آسیب ببیند!

به عبارتی در استفاده از مواد شوینده لازم است با کسب اطلاعات کافی دست به کار شوید. برای مثال روش جلا دادن سنگ مرمر به هیچ عنوان استفاده از مواد شیمیایی قوی نیست. شاید با یکبار استفاده اتفاقی نیفتد اما با استفاده مداوم و هر چند ماه یکبار سنگ مرمر به گونه ای تخریب خواهد شد که باید از نو از خدمات سنگ کاری منزل کمک بگیرید.

اما دلیل تخریب سنگ ها با این مواد شوینده چیست؟ هر یک از مواد شوینده شماره Ph دارند که اسیدی یا بازی بودن شوینده را تعیین می کند. انواع سنگها نیز به در مقابل درجه ویژه ای از مواد اسیدی و بازی مقاومت دارند. در نتیجه برای استفاده اصولی از مواد شیمیایی ابتدا باید از درجه مقاومت سنگ اطمینان حاصل کرده و سپس شوینده ای در محدوده Ph مطلوب سنگ انتخاب کنید.

در نتیجه برای اینکه روش جلا دادن سنگ با مواد شوینده را به بهترین نحو انجام دهید بدون اینکه سنگ فرم و بافت خود را از دست دهد، لازم است از مواد شوینده ویژه تولید شده برای هر یک از انواع سنگ ها استفاده کنید. البته می توانید از مواد ساده ای مثل صابون و آب نیز برای براق کردن سطوح سنگی استفاده کنید اما نمی توان انتظار درخشندگی کافی را از این مواد داشت. با این حال روشی ساده و ایمن محسوب می شود.

روش جلا دادن سنگ با مواد شوینده

مراحل براق کردن سنگ ساختمانی با مواد شوینده ویژه

پیش از اینکه به بررسی دومین روش جلا دادن سنگ بپردازیم، بهتر است مروری بر نحوه استفاده از شوینده مخصوص هر یک از سطوح سنگی داشته باشیم. با خرید مواد شوینده معمولا نحوه استفاده نیز روی بسته بندی مواد درج می شود. با این حال برای اطمینان بیشتر می توانید قدم های زیر را برای درخشندگی و نظافت هرچه بیشتر سنگ ها دنبال کنید:

قدم اول، مواد شوینده را آماده کنید:

پیش از اینکه سراغ مواد شوینده جلا دهنده سنگ بروید، یک سطل برداشته و آن را از آب سرد پر کنید. توجه داشته باشید نباید از آب داغ استفاده کنید زیرا ممکن است در واکنش به مواد شیمیایی به کف سنگی آسیب برساند. به عبارتی آنزیم های موجود در شوینده ها در دمای پایین فعالیت مطلوبی دارند.

پس از این مرحله برحسب دستورالعمل ارائه شده روی ماده شوینده، مقدار کافی از آن را داخل سطل آب بریزید. مواد و آب را به خوبی مخلوط کنید و برای قدم دوم آماده شوید.

قدم دوم، محلول کف شوی را روی کف سنگی پخش کنید:

مقداری از ماده شوینده را با کمک طی روی سطوح سنگی پخش کنید. بهتر است کمی صبر کنید تا مواد شوینده به خوبی روی لکه ها و کثیفی های روش سنگ اثر کنند. اگر می خواهید سطوح روی کابینت را نیز تمیز کنید، بهتر است مواد را با دستمال روی اپن پخش کرده و کمی صبور باشید. پیش از اینکه مواد روی سطوح خشک شوند با یک تی و یا دستمال تمیز مواد شوینده را به خوبی از سطوح تمیز کنید.

روش جلا دادن سنگ مرمر

قدم سوم، در روش جلا دادن سنگ با مواد شوینده بار دیگر سطوح را تمیز کنید:

یکبار دیگر سطلی را از تمیز پر کرده و با استفاده از تی و آب تمیز سطوح را بار دیگر تمیز کنید. اعمال کمی فشار در حین تی کشیدن می تواند در از بین رفتن کامل آلودگی ها و همینطور مواد شوینده موثر باشد. در نتیجه علاوه بر تمیز شدن کامل سطوح هیچ ماده شیمیایی نیز در گوشه و کنار باقی نخواهد ماند.

قدم چهارم، لکه گیری را فراموش نکنید:

پس از قدم سوم بهتر است صبر کنید تا سطوح کاملا خشک شوند. توجه داشته باشید که تردد مجدد روی سطح سنگی خیس ممکن است باعث ایجاد شدن مجدد لکه ها شود. پس از اینکه کف ساختمان یا هر قسمت سنگی دیگر کاملا خشک شد بار دیگر بررسی کنید تا لکه ای باقی نمانده باشد. در صورت باقی ماندن هر گونه لکه یک دستمال پشمی یا نمدی را به مواد شوینده آغشته کرده و بار دیگر آن ها را تمیز و آبکشی کنید.

با توجه به اینکه این روش جلا دادن سنگ، شیوه ای خانگی محسوب می شود نمی توان انتظار تغییرات بسیار زیاد در درخشندگی سنگ ها را داشت. برای اینکه بتوانید به نتیجه بهتری برسید لازم است با دیگر روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد نیز آشنا شوید.

روش جلا دادن سنگ با مواد شوینده

۲- استفاده از واکس برای جلا دادن سنگ

اگر از خودتان می پرسید چگونه سنگ را براق کنیم؟ لازم است با روش دوم نیز آشنا شوید. واکس را می توان یک روش جلا دادن سنگ مرمر، گرانیت، تراورتن و … دانست. واکس مخصوص سنگ به دو صورت مایع و جامد تولید می شود با ایجاد لایه ای محافظ درخشندگی بیشتر به سنگها می بخشد.

استفاده از واکس برای جلا دادن سنگ یکی از ساده ترین روش ها مسوب می شود و می توانید به راحتی خودتان سنگها را جدا داده و به نتیجه دلخواه برسید. علاوه بر این واکس در مدت زمان کوتاهی نیز خشک می شود. از جمله دیگر مزایای واکس جلای سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واکس لایه ای محافظ روی انواع سنگ تولید می کند. این لایه محافظ از نفوذ آلودگی، گرد و خاک و آب به حفره های سنگ جلوگیری می کند. در نتیجه می توان واکس را روشی برای ضد آب کردن سنگ ها نیز دانست.
  • واکس به درخشندگی سنگها کمک کرده و ظاهری براق به سنگ کف منزل و یا اپن کابینت ها می بخشد.
  • مواد سازنده واکس ترکیبات ترمیم کننده نیز دارند که به پر شدن حفره های سنگی و ایجاد ظاهری یکدست کمک می کند.
  • واکس مخصوص سنگ معمولا فرمولی غیر اسیدی دارد. به همین دلیل می توان از واکس برای جلا دادن سنگها قدیمی نیز استفاده کرد بدون اینکه آسیبی به بافت این سنگها وارد شود.

استفاده از واکس برای جلا دادن سنگ

۳- پولیش و کفسابی برای جلا دادن سنگ

موادی که برای پولیش سنگ مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت از دو روش قبلی است. در روش جلا دادن سنگ با پولیش از موادی ساخته شده از ترکیبات آلومینیومی یا اکسید قلع ریز استفاده می شود. با ساییده شدن آنها روی سنگ، سطح سطوح درخشش پیدا می کند. علاوه بر این گاهی اوقات برحسب نوع سنگ موادی مانند اگزالیک یا اگزالات نیز اضافه می شود. پولیش زدن با ماشین تا حدودی مشابه استفاده از مواد واکس با دست است اما بسیار حرفه ای تر از آن!

مراحل سنگسابی ساختمان با استفاده از دستگاه و مواد پولیش به ترتیب زیر است:

  • ابتدا سطوح سنگی مورد نظر باید به صورت کامل تمیز شوند تا هیچ گونه کثیفی و گرد و غبار روی سطوح باقی نماند.
  • پس از این مرحله باید کف کاملا خشک شود و هیچ رطوبتی باقی نماند تا کار پولیش سنگ به خوبی انجام شود.
  • مواد پولیش سنگ با استفاده از یک دستمال یا تی حوله ای روی کف پخش می شود.
  • پس از اینکه مایع پولیش کمی سفت شد، کار با دستگاه پولیشر شروع می شود.
  • متخصص پولیشر را تنظیم کرده و با استفاده از آن کل سطوح سنگی جلا داده می شوند.
  • پس از روش جلا دادن سنگ با پولیشر لازم است سطوح با یک دستمال نرم تمیز شوند. در نهایت ک سنگی ساختمان شما براق و درخشان می شود، درست مثل روز اول!

بهترین روش جلا دادن سنگ کدام است؟

بهترین روش جلا دادن سنگ کدام است؟

در این مقاله سه تا از بهترین روش ها برای براق کردن سنگ و جلا دادن به آنها را مورد بررسی قرار دادیم و اما حالا می رسیم به یک سوال مهم! بهترین روش جلا بخشیدن به انواع سنگها چیست؟ در پاسخ به این سوال با توجه به مزایای مختلف پولیش سنگ، می توان این روش را بهترین گزینه دانست.

با استفاده از خدمات پولیش و سنگسابی کف می توانید در کوتاه ترین مدت ظاهری نو، درخشان و براق در سنگهای ساختمان خود ایجاد کنید. تنها کافی است سفارش خود را به صورت رایگان در اسپارد ثبت کرده و قیمت کفسابی ساختمان را از بهترین متخصصین تهران و البرز(کرج) دریافت کنید!

سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری