نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

اگر اهل استفاده از وسایل برنزی و نقره ای باشید، به خوبی می دانید که نگهداری درست از آنها چه اهمیت بالایی دارد. نگهداری مناسب و اصولی نیز حتما با تمیز کردن این گونه لوازم همراه است. به خصوص آنکه اجسام نقره ای و برنزی به مرور زمان کثیف و کدر می شوند. کثیف شدن نقره و برنز نیز به شدت از زیبایی آنها می کاهد و در نتیجه باید در اسرع وقت به فکر برق انداختن لوستر برنز یا نقره خود باشید.

برق انداختن لوستر برنز و نقره و همچنین سایر اجسام نقره ای و برنزی البته کار چندان سختی نیست و بر خلاف فرایند نصب لوستر، اگر ترفندهای آن را بلد باشید، خودتان می توانید آن را انجام دهید. مطلب زیر در جهت آشنایی شما با همین ترفندها تهیه شده است. پس اگر می خواهید که وسایل ارزشمندتان را به خوبی تمیز کرده و مثل روز اول نو کنید، تا انتها همراهمان باشید.

تمیز کردن لوستر برنز

نحوه برق انداختن لوستر برنز چگونه است؟

برای آنکه بتوانید لوسترها و سایر اجسام برنزی خود را تمیز کنید و آنها را برق بیاندازید، به ترکیبات شیمیایی خاصی نیاز ندارید. شما به راحتی می توانید با کمک گرفتن از چند ترکیب ساده خانگی، لوازم برنزی تان را نونوار کنید. در ادامه این راهنما به برخی از روش های خانگی برق انداختن برنز اشاره کرده ایم:

۱- استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

جوش شیرین و سرکه سفید نه تنها به صورت جداگانه پاک کننده هایی بسیار قوی هستند، بلکه در صورت ترکیب با یکدیگر نیز اثر تمیزکنندگی زیادی دارند. کافی است مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. سپس با استفاده از دستکش، این خمیر را روی سطح لوستر برنزی بکشید و همه نقاط آن را تمیز کنید. اجازه دهید تا این خمیر نیم ساعت تا یک ساعت روی سطح برنز بماند و در نهایت آن را شستشو دهید. به یاد داشته باشید که اضافه کردن نمک به این ترکیب می تواند اثربخشی خمیر را افزایش دهد.

۲- استفاده از ترکیب سرکه سفید، آرد و نمک

در این روش درون یک ظرف نسبتا بزرگ، دو سوم فنجان سرکه سفید را به نسبت مساوی با آرد ترکیب کنید. بعد از آنکه این دو ماده را با هم ترکیب کردید، نصف فنجان نمک را به آنها اضافه کنید و ظرف را خوب تکان دهید. سپس خمیر به دست آمده را روی برنز بمالید و مطمئن شوید که این ترکیب به همه قسمت های لوستر برنزی رسیده است. در آخر، بعد از گذشت چند دقیقه، به کمک یک اسفنج خمیر را از روی لوستر پاک کنید. مطمئن باشید که از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

۳- استفاده از سس کچاپ

سس کچاپ در ساختار خود انواع اسیدها را دارد. به همین خاطر برای تمیز کردن لوستر برنز و سایر فلزات اکسید شده بسیار کاربردی است. در این روش تنها کافی است که روی وسیله برنزی یا نقره ای خود (چه لوستر باشد و چه هر ظرف دیگری) مقداری سس کچاپ بریزید و آن را روی سطح وسیله پخش کنید. البته اگر ابعاد وسیله برنزی یا نقره ای شما کوچک بود، بهتر است که یک ظرف را پر از سس کچاپ کنید و بعد وسیله را درون ظرف بگذارید تا سس روی آن پخش شود.

در مرحله بعد بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید که ترکیبات موجود در سس کچاپ با فلز واکنش نشان دهند. سپس به کمک یک پنبه با یک پارچه نرم و تمیز سطح برنز یا نقره تان را از کچاپ پاک کنید. در آخر نیز سطح وسیله تان را با آب ولرم بشویید و سریع خشکش کنید. این روش در نو نوار کردن فلزات ارزشمند منزلتان بسیار موثر است.

نظافت انواع لوستر

چه راه هایی برای برق انداختن ظروف نقره وجود دارد؟

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

نقره فلزی بسیار با ارزش است. در نتیجه بسیار طبیعی است که در هنگام تمیز کردن آن دقت زیادی به خرج داده و از روش هایی استفاده نمایید که کمترین آسیب را به ساختار آن وارد کنند. در ادامه این مطلب سه نمونه از بهترین راه های برق انداختن نقره را توضیح داده ایم:

۱- استفاده از خمیر دندان

شاید هیچ چیزی به اندازه خمیر دندان در پاک کردن لکه ها از روی نقره و تمیز کردن لوسترها و ظروف نقره ای موثر نباشد. تنها کافی است که به وسیله یک پارچه نرم خمیر دندان را به آرامی روی نقره و به خصوص روی نقاطی که لکه شده اند، مالش دهید. مدتی صبر کنید و سپس نقره را با آب ولرم شستشو دهید تا هیچ خمیر دندانی روی آن باقی نماند.

۲- استفاده از پودر لباسشویی

بهره گرفتن از پودر لباسشویی برای نو نوار کردن نقره و درخشان تر کردن آن بسیار کاربردی است. در این روش درون یک کاسه ورقه آلومینیومی قرار دهید و آن را با آب داغ پر کنید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی به درون کاسه اضافه کنید و ظرف نقره ای خود را درون آن بگذارید. بعد گذشت یک تا دو دقیقه نقره را از درون کاسه بردارید و آن را با آب ولرم شستشو دهید. نتیجه مطمئنا رضایت بخش خواهد بود.

۳- استفاده از لیمو و نمک

ترکیب لیمو و نمک نیز برای سفید کردن نقره موثر است. کافی است آب یک لیموی تازه را درون کاسه ای بریزید و سه قاشق غذاخوری نمک و آب داغ به آن اضافه کنید. سپس نقره تیره و کدر شده را درون این محلول قرار دهید و بعد از گذشت ۵ دقیقه خارجش کنید و به کمک یک پارچه نخی آن را خشک کنید. انجام چندین باره این کار به سفید شدن نقره های شما کمک می کند.

تمیز کردن نقره

چند نکته در رابطه با تمیز کردن نقره و برنز در خانه

  • کولر آبی رطوبت فضای داخلی منزل را افزایش می دهد. از این رو اگر از میان انواع وسایل سرمایشی، از کولر آبی استفاده می کنید و در خانه خود وسایل برنزی زیادی دارید، بهتر است که به فکر یک جایگزین مناسب برای آن باشید.
  • برای گردگیری و تمیز کردن اجسام برنزی و نقره ای، به هیچ وجه از شیشه پاک کن ها و تمیز کننده های معمولی شیمیایی استفاده نکنید. به جای آن به کمک یک دستمال نم دار ظرف هایتان را تمیز کنید و سریع آنها را خشک نمایید.
  • ترجیحا از اسکاچ و سیم ظرفشویی ای که زبر باشد، برای تمیز کردن ظروف نقره ای و برنزی استفاده نکنید. سیم ظرفشویی روی سطح اجسام فلزی خش می اندازد و از این رو باعث می شود که ارزش این اشیاء کاهش پیدا کند.
  • بهتر است که هنگام شستشوی نقره جات از دستکش های پلاستیکی نیز استفاده نکنید، زیرا این دستکش ها می توانند سطح نقره را اکسیده کنند.
  • قبل از شروع فرایند نظافت و برق انداختن لوستر برنز و نقره، حتما دست هایتان را به خوبی بشویید تا چربی دستتان موجب نشود که روی آنها لکه بیفتد.
  • قبل از انجام هر کدام از روش های توضیح داده شده برای درخشان تر کردن وسایل برنزی و نقره ای، در ابتدا روی قسمتی از وسیله که در معرض دید نیست، روش مدنظرتان را امتحان کنید. در صورتی که مشکلی به وجود نیامد، فرایند نظافت را آغاز کنید.
  • اگر لوستر خود را به خوبی نصب کنید، به راحتی می توانید به بخش های مختلف آن دسترسی داشته و تمیزش کنید. به همین خاطر اهمیت فرایند نصب لوستر را دست کم نگیرید.

نظافت لوستر منزل

حرف آخر اسپارد

نقره و برنز در اثر مجاورت با هوای آزاد به مرور کدر و آلوده می شوند. از این رو اگر برای این وسایل گرانبها ارزش زیادی قائل هستید و در عین حال نمی خواهید متحمل هزینه خدمات نظافت منزل شوید، باید ضمن رعایت نکات فوق، هر چند وقت یک بار خودتان آنها را تمیز کنید و برق بیاندازید. در همین راستا خوشحال می شویم تا اگر تجربه ای در زمینه برق انداختن لوستر برنز، نقره و یا هر وسیله دیگری از این جنس داشته اید، در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نصب لوستر

  • متخصصین آموزش دیده
  • تضمین قیمت منصفانه