تعمیر آنتن مرکزی

  • تعمیر و عیب‌یابی دقیق
  • اعزام فوری متخصص

حتما تجربه تماشای تصاویر بی کیفیت و نویز دار در تلویزیون را داشته اید. علت این مشکل اغلب اوقات به عدم نصب صحیح و اصولی آنتن مربوط است. درنتیجه لازم است پیش از اقدام با نصب آنتن و سایر تجهیزات مرتبط با آن روش اجرای آن آشنا شوید. برخلاف آنتن های آنالوگ، نصب آنتن دیجیتال با سختی هایی روبرو است. به همین دلیل در ادامه این مقاله با آموزش نحوه نصب آنتن تلویزیون دیجیتال، طریقه نصب آنتن شاخه‌ ای، نحوه نصب آنتن هوایی، اتصال دو سیم آنتن و دیگر نکات مرتبط با این موضوعات همراه شما خواهیم بود. پس در ادامه این مطلب اسپارد مگ را دنبال کنید.

آنتن دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی لوازمی به بازار عرضه می شوند که زندگی را برای همه راحت و آسان تر می کنند. یکی از این لوازم دیجیتالی که در سالهای اخیر موردتوجه قرار گرفته، آنتن دیجیتال است. درواقع با استفاده از آنتن دیجیتال دیگر نیازی به آنتن های آنالوگ و دیگر مشتقات آن نخواهد بود. علاوه بر این آنتن های آنالوگ به سختی در پشت بام تنظیم شده و تنها تعداد محدودی از کانال های تلویزیونی با آنهای قابل مشاهده است.

در آنتن های دیجیتال دیگر خبری از فرستنده به سمت آنتن روی پشت بام نیست و مستقیما سیگنال از فرستنده دیجیتال به تلویزیون منتقل می شود. از دیگر مزایای آنتن دیجیتال می توان قابلیت دسترسی به تعداد کانال های تلویزیونی بیشتر با کیفیت بالا را نام برد. برای استفاده از این مزایا لازم است شما نیز آموزش نصب آنتن دیجیتال را دریافت کنید. برای این منظور در ادامه همراه ما باشید.

 طریقه نصب آنتن دیجیتال

مزایای استفاده از آنتن دیجیتال

وقتی استفاده از یک ابزار الکترونیک در زندیگ روزمره توسط مردم افزایش می یابد مسلما دلایلی به دنبال دارد. استفاده گسترده از آنتن دیجیتال نیز به خاطر مزایای مختلف آن است. از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع از آنتن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای تصاویر تلویزیون چندین برابر کیفیت عملکرد آنتن های آنالوگ و قدیمی
  • بدون محدودیت در شبکه های مختلف تلویزیونی صدا و سیما
  • امکان دسترسی به شبکه های تلویزیونی و همین‌طور رادیویی
  • دسترسی به خدمات ویژه ناشنوایان و نابینایان

چرا نصب فیش آنتن دیجیتال ضروری است؟

قبل از بررسی آموزش نحوه آنتن دیجیتال، بهتر است به بررسی فیش آن بپردازیم. اصلا چرا نصب اصولی فیش تا این حد حایز اهمیت است؟ در صورت نصب فیش با روشهای نادرست ممکن است عدم وجود سیگنال رخ دهد و آنتن کار نکند. درنتیجه لازم است نصب فیش را در آنتن های گردان، ثابت، هوایی و حتی دیجیتال نیز جدی گرفت.

البته نصب فیش در آنتن دیجیتال همانند گذشته با مشکلات چندانی روبرو نیست اما همچنان عدم توجه به نصب اصولی فیش آنتن می توانید مشکلاتی را در تصاویر تلویزیون به وجود بیاورد.

 طریقه نصب آنتن دیجیتال

 فیش آنتن دیجیتال چطور نصب می شود؟

  1. در ابتدا لازم است بریدگی کوچکی در نقطه اتصال روی کابل کواکسیکال ایجاد کرد. برای این کار می توانید از سیم چین مخصوص برای جدا کردن حدود ۱ سانت از سرکابل استفاده کنید. پس از این مرحله سیم مسی کابل و پوشش داخلی آن قابل مشاهده خواهد بود.
  2. برای اینکه حدود ۷۵ میلی متر از سیم اصلی و زیرین دیده شود، پوشش داخلی و رویه را عقب بکشید.
  3. در این مرحل از آموزش نصب گیرنده دیجیتال، اتصال فیش آنتن به کابل قابل انجام است. نصب فیش باید به گونه ای باشد که پایه فیش روی سیم ها را بگیرد و مقداری از سیم مسی از قسمت جلویی فیش بیرون بزند.
  4. جای فیش را فیکس کنید و سپس آن را با ابزار مخصوص فشار دهید تا به صورت کامل روی کابل محکم شود. در این صورت امکان بیرون آمدن کابل از داخل فیش به حداقل می رسد.
  5. حالا که فیش آنتن نصب شده می توانید تصاویر را روی تلویزیون مشاهده کنید.

نصب فیش آنتن دیجیتال

آموزش نصب آنتن دیجیتال چند مرحله دارد؟

در سالهای اخیر انواع آنتن دیجیتال با قابلیت اتصال به گیرنده قوی در بازار عرضه شده است. نصب فیش از مراحل مقدماتی در نصب آنتن است که پیش‌تر بررسی شد. حالا می خواهیم سایر قدم ها در طریقه نصب آنتن دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. از جمله این مراحل می توان به  اتصال دو سیم آنتن، نصب آنتن شاخه ای اشاره کرد.

اتصال دو سیم آنتن چطور انجام می شود؟

بهترین راه برای نصب آنتن دیجیتال استفاده از فیش آنتن و تنها یک کابل برای اتصال به تلویزیون است. زیرا با افزایش تعداد تکه سیم ها معمولا دریافت سیگنال و کیفیت تصاویر افت می کند. اما در هر صورت ممکن است برخی مواقع استفاده از فیش آنتن امکان پذیر نباشد. در چنین شرایطی بهتر است از کابل های مخصوص آنتن دو تکه استفاده کنید.

اما چطور باید این دو تکه را به هم متصل کرد؟ برای اتصال دو تکه از کابل آنتن می توانید از فیش رابط های ویژه با اسم coaxial coupler استفاده کنید. اگر برای وصل کردن دو تکه از کابل های آنتن همانند سیم های معمولی در نصب کلید و پریز خانگی، این دو را به هم تاب دهید، ممکن است سیگنال های ارسالی را از دست داده و در نهایت به تعدادی از کانال های دسترسی نداشته باشید. علاوه بر این با تاب دادن کابل ها به هم کیفیت تصاویر تلویزیون نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نصب آنتن تلویزیون

آموزش نصب آنتن شاخه ای

طریقه نصب آنتن شاخه ای نیز بستگی به محل قرارگیری و همینطور دیگر تجهیزات جانبی آن دارد. شیوه نصب آنتن شاخه ای نیز همانند مواردی که پیش تر ذکر شد به دقت و توجه ویژه ای نیاز دارد. درنتیجه بهتر است کار نصب آن را به افراد حرفه ای سپرد. برای این منظور می توانید از خدمات نصب آنتن آنلاین استفاده کنید.

مراحل نصب آنتن تلویزیون

پس از بررسی نحوه نصب آنتن هوایی و شاخه ای نوبت به بررسی نحوه وصل کردن آنتن تلویزیون می رسد. مراحل نصب را در ۵ مرحله زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

مرحله اول: سیم آنتن طبقه خودتان را پیدا کنید!

قبل از اینکه به فکر نصب آنتن تلویزیون دیجیتال باشید باید سیمهای طبقه خود را پیدا کنید. اگر در پشت بام روی سیم کشی ها نام طبقات نوشته شده باشد کار شما در این مرحله راحت تر است. در غیر این صورت باید با همراهی فرد دیگری از اعضای خانواده یک به یک سیم های طبقات را بکشید تا درنهایت سیم کشی های طبقات خود را پیدا کنید.

نظرات کاربران تعمیر آنتن مرکزی

درخواست تعمیر آنتن مرکزی

مراحل نصب آنتن تلویزیون

مرحله دوم: وصل کردن سیم به برد داخلی آنتن تلویزیون

در دومین مرحله از وصل کردن انتن تلویزیون نوبت به اتصال سیم به برد داخلی می رسد. سیم های داخل آنتن از دو قسمت تشکیل شده اند. یک سیم دورتادور سیم های داخلی بافته شده و دومین سیم مفتول وسطی آن است.

برای اتصال ابتدا ۲ تا ۳ سانتی متر از پوشش سیم را با استفاده از کاتر جدا کنید. توجه داشته باشید که هنگام ایجاد برش به سیم های داخلی آسیب نرسانید. حالا جدار پلاستیلی داخلی را نیز حدود نیم سانت جدا کنید. پس از این مرحله با دو حلقه روبرو خواهید شد. مفتول وسط سیم را به حلقه کوچ وارد کرده و پیچ را روی آن محکم کنید.

مرحله سوم: پایه آنتن را نصب کنید!

برای نصب آنتن تلویزیون در ارتفاعات به پایه مخصوص نیاز خواهید داشت. یک نقطه امن در بالاترین قسمت ساختمان پیدا کنید. ارتفاع این محیط باید به گونه ای باشد که ساختمان های اطراف جلوی رسیدن امواج به آنتن را نگیرد.

حالا می توانید لوله را در محل مشخص شده نصب کنید. برای نصب لوله به دو بست و ۴ تا پیچ و رولپلاک نیاز خواهید داشت.

مرحله چهارم: آنتن را روی پایه نصب کنید!

پس از اینکه در مرحله پیشین پایه را نصب کردید نویت به بستن آنتن روی پایه می رسد. باید آنتن را در بالاترین قسمت پایه نصب کنید. برای امنیت بیشتر آنتن و برای جلوگیری از آسیب دیدن آن در مقابل وزش باد، سیم ها را با استفاده از چسب روی لوله محکم کنید.

نحوه نصب آنتن تلویزیون دیجیتال

مرحله پنجم: فیش آنتن را به پشت تلویزیون نصب کنید!

آخرین مرحله از نحوه نصب آنتن برقی تلویزیون فیش اتصال را به تلویزیون وصل کنید. حالا سیمی را که از پشت بام پایین آمده است را کمی برش داده با شل کردن پیچ های مغزی کابل را به داخل فیش آنتن وارد کنید. برای لخت کردن سیم می توانید از سیم چین های کوتاه نیز استفاده کنید.

سپس سیم های افشانه را دور سیم های آنتن بپیچانید و داخل قسمت انتهایی فیش آنتن قرار دهید. سپس روکش را بسته و قاب را روی آن محکم می کنیم. در نهایت فیش را به ستاپ باکس وصل کرده و از تماشای تلویزیون با کیفیت بالا لذت ببرید.

نحوه نصب تقویت کننده آنتن تلویزیون چگونه است؟

پس از آموزش نصب آنتن دیجیتال نوبت به نصب تقویت کننده آنتن می رسد. نصب تقویت کننده همیشه ضروری نیست و تنها در مواردی همانند جلوگیری از ایجاد نویز، پارازیت و کیفیت پایین تصاویر راه اندازی آن حایز اهمیت است. علاوه بر این با به کار بردن تقویت کننده دیگر نیازی به تعویض مکرر آنتن تلویزیون برای رفع مشکلات و مسائل دریافت تصاویر تلویزیونی نخواهد بود.

در قدم اول باید توجه داشته باشید که شیوه نصب تقویت کننده براساس نوع آن و همینطور نوع آنتن تغییر می کند. بنابراین بهتر است برای چنین خدمات پیشرفته ای از متخصصین کمک بگیرید.

تقویت کننده آنتن تلویزیون

چرا چراغ آنتن تلویزیون روشن نمی شود؟

یکی از مشکلات رایج در آموزش نصب گیرنده دیجیتال، روشن نشدن چراغ مربوط به آنتن است. روشن نشدن این چراغ می توان علل متعددی داشته باشد. از جمله رایج‌ترین آنها می توان به مواردی که در ادامه نوشته ایم اشاره کرد:

  • ایرادات کابل تلویزیون
  • فرسوده شدن و خرابی تجهیزات مرتبط با آنتن دیجیتال تلویزیون
  • ضربه و آسیب های وارد شده به آنتن
  • خرابی خود تلویزیون (نیاز به تعمیر تلویزیون)

بهترین شیوه نصب آنتن تلویزیون چیست؟

هرچند با آموزش نصب آنتن دیجیتال نیز می توان آنتن خانگی خود را راه اندازی کرد اما در شرایطی ممکن است به مشورت و کمک گرفتن از متخصصین داشته باشید. در این صورت می توانید از خدمات نصب آنتن استفاده کنید. اگر نگران هزینه این خدمات هستید، باید اشاره کنیم که قیمت خدمات نصب آنتن در اسپارد به صورت کاملا منصفانه و استاندارد توسط متخصصین تعیین می شود.

پس اگر به چنین خدماتی نیاز دارید، همین امروز سفارش خود را ثبت کرده و منتظر مراجعه متخصصین در زمان مقرر باشید!

تعمیر آنتن مرکزی

  • تعمیر و عیب‌یابی دقیق
  • اعزام فوری متخصص
درخواست تعمیر آنتن مرکزی